Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

powerfm

Spint verdrijven

Recommended Posts

Oplossing voor het verdrijven/doden van Spint.

Dit is voor als je je hok na een kweek helemaal wilt ontsmetten.

Men besteld Koudijs Rooktabletten, plaatst 1 deeltje op een aardewerk schoteltje

steek dat in brand, als het goed brand doven met een blik of potje zodat het gaat smeulen

en zo rookontwikkeling krijgt, ga dan als de sodemieter je hok uit (puur vergif)

Zet je afzuiger uit en stop alle gaten dicht.

Laat dit 4 tot 8 uur intrekken zet daarna je afzuiger op vol vermogen zodat alle rook en geur verdwenen is.

 

Nu is alle gedood :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Loekino

gewoon spuiten met bac pvp.

 

en dan daarvan een slokje nemen <3

Share this post


Link to post
Share on other sites

En ik maar denken dat koudijs bevroren co2 was.....

Ja dat rookt(Het is meer stoom eigenlijk) en nee dat brand niet.

Maar is wel giftig.

 

 

de groente

Share this post


Link to post
Share on other sites
Men besteld Koudijs Rooktabletten, plaatst 1 deeltje op een aardewerk schoteltje

 

 

aub linkie :) ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

OOOhw dus het werkt ook tegen duiven met meeldauw..

 

Of niet ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik ken wel rookbommen tegen bloedmijt bij duiven, kippen of andere vogels..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik had eens stekken met spint dit heb ik met diverse middeltjes geprobeerd te doden :)

maar die pleuris beestjes kwamen steeds terug tot mijn hele hok er onder zat.

En ik het hok maar schoonmaken met detol e.d. maar niks hielp.

Totdat ik ik hoorde dat koudijs een goed middel was.

Helaas met de oude bestanddelen mocht het niet meer verkocht worden.

Nu hebben ze al een tijdje een maas in de wet gevonden om het toch te kunnen verkopen.

En bij mij werkt het als een tiet :huh:

Wel na de kweek gebruiken om je hok geheel te ontsmetten niet proberen om je

planten er mee ongedierte vrij te krijgen want dan zijn je planten kapot.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@TheRealDopey

 

bedankt voor de tip :)

moet ik die dan aan het begin van de kweek uitzetten of als ik merk dat

ze er zijn?

Share this post


Link to post
Share on other sites

stekken geheel indompelen in floramite en-of vertimec en je heb nooit last meer van spint tijdens je cyclus.

Share this post


Link to post
Share on other sites
@TheRealDopey

 

bedankt voor de tip :)

moet ik die dan aan het begin van de kweek uitzetten of als ik merk dat

ze er zijn?

 

Sowieso, altijd je hok eerst goed schoonmaken. Roofwantsen bestel je zodra je last van beestjes krijgt. Heb je binnen 2 dagen in huis, vers in een potje. de Roofwantsen gaan dan alle beestjes opeten (natuurlijke vijand), net zolang tot alle beestjes dood zijn. Dan gaan de roofwantsen ook dood, want ze hebben niets meer te eten. :huh:

Share this post


Link to post
Share on other sites

En zo leer je natuurlijk altijd weer wat :rofl

Super handig al de mede(hobby) kwekers :tu

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb al vaak roofwantsen en roofmiojten gekocht , maar binnen doen ze niks bij mij

 

 

in de kas werken z wel ok , maar binnen heb ik het gevoel dat ze snel doodgaan waardoor de spint kan exploderen

 

Gaat dat bij jou goed dan dopey?

Share this post


Link to post
Share on other sites
OOOhw dus het werkt ook tegen duiven met meeldauw.. Of niet ?
Krijgen die beschimmelde vleugels dan?

Bij die link staat ;Helpt ook tegen schimmel infecties bij duiven....dus ik dacht meteen aan duiven met meeldauw :tu

Share this post


Link to post
Share on other sites

@THC,

 

Je moet er voor zorgen dat je verse eitjes uitzet, dan werkt het wel. Een goede leverancier is dus belangrijk. Veel shops laten ze veel te lang in de ijskast.

 

Ze gaan inderdaad eerder dood binnen, omdat er veel minder voedsel voor ze is, maar het werkt wel bij mij. Je moet wel een paar dagen geduld hebben, want tussen bestellen, eitjes uitzetten en de uiteindelijke behandeling van je spint zit wel een paar dagen tot een week.

 

Ik gebruik overigens ook wel een ander middeltje, weet de naam niet, want het etiket is eraf. Ooit in een tuincentrum gekocht. Het is vloeibaar en ik verdun het met water. Wanneer je het potje opendoet komt de enorm sterke knoflooklucht je al tegemoet (echt ontzetten sterk). Dit werkt tot op heden wel het beste bij mij binnen.

 

Heb ook korreltjes die je moet oplossen in water geprobeerd, maar dat werkt niet. Bovendien verkleurt hierdoor je wiet sneller (bruine haartjes) als je tegen het einde van de kweek aan zit.

 

Een vriend haalt ook zijn spint weg met een heel zacht borsteltje. Hij veegt het eraf zonder de planten te beschadigen, dat lijkt ook te werken en houdt de spint weer een paar dagen tegen. Zo heeft iedereen zijn eigen middeltjes.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bij de meeste middelen is het belangrijk dat je binnen 10 dagen drie keer spuit omdat maar weinig middelen de eieren doden. Er is wel een mideltje tegen spint eieren (nissorum ofzo) maar dat is verschrikkelijk duur, en je hebt een kennis met een spuitlicentie nodig om het te kopen. Dus voor ons als hobbykweker is de truc van 3x spuiten in 10 dagen de meest werzame methode.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik kom net terug van de growshop met de vraag wat kan ik doen tegen spint

 

hij heeft mij een flesje gegeven van BAC de verdere naam weet ik effe zo snel

daar zit gelijk bladvoeding in en het zou de spint moeten verhelpen

ik hoop dat het werkt

maar heb ook gelezen hier in de growguide of ergens anders nu weet ik het niet meer

dat je iets anders erop kan spuiten zolang het nog niet in de bloei staat

 

volgens mij iets ook van bac antispint of iets dergelijks

schijn je overal te kunnen halen

 

iemand daar ervaring mee

 

thanks DonButtie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu we het toch over spint hebben een hotbox helpt deze ook tegen spint, of is dit alleen voor meeuwdauw?

 

 

Gr Kut

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niet om 100% te killen, wel om er controle op te houden. Ze houden iig niet van zwavel, (net als ik, het stinkt)

 

Groet Johnn

Share this post


Link to post
Share on other sites
stekken geheel indompelen in floramite en-of vertimec en je heb nooit last meer van spint tijdens je cyclus.

 

spint kun je ook gewoon van buiten aantrekken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

"sluit het dierenverblijf, met hierin de aanwezige dieren zodanig af, dat de damp niet direct naar buiten kan ontsnappen"

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb bij mijn vorige ronde Canna Cure gebruikt tegen spint, was er in 2 weken vanaf.. + Het is soort van bladvoeding ook :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...