Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Wirie

Is het riskant om tijdens donkeruren ff de licht aan te doen?

Recommended Posts

Ik zelf doe tijdens de donkeruren af en toe foto's maken MET flits. Weet niet of dit riskant is. Ook het water geven doe ik 2 uur nadat het licht uit is gegaan en dan haal ik ze ook uit de kast, dus of het echt riskant is. Ik weet niet hoe de andere het dan doen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik snap niet zo goed wat je nu precies te weten wilt komen? wat ik wel weet is dat je het ritme van je planten verstoord en ze wakker maakt wat natuurlijk nooit goed is.

 

ofwel: niet doen tenzij het echt noodzaak is.

 

@vermicelli. ik denk/weet dat niet veel mensen dit zo doen, ik zou een automatisch watersysteem nemen kost ook niet de wereld.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niet doen, 1 lichtstraaltje kan je plantjes al stress geven. Dus 18\6 in de groei aanhouden en 12\12 voor de bloei. Plant kan van de bloei ook weer in de groei schieten van lichtstress.

 

Foto's maken doe je het beste alleen net na je lampen uit zijn gegaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

groene lamp kopen :)

stoort je planten niet .

 

@ vermicelli

mijn vrouwtjes gaan toch nooit met natte voeten naar bed hoor .

Share this post


Link to post
Share on other sites

niet doen :) ...als je het licht aandoet.. is je plant meteen wakker :huh: ...dan gaat in 1a2 seconde...

 

fotos maken.. net als lamp uit is :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ vermecelli, het is beter als je je planten water geeft als je lamp(en) 2 uur aan staat(/n).. als je ze 's nachts water geeft stikken de worteltjes....

 

@ Wirie, om foto's maken kan dat gewoon (mijn eigen ervaring), maar het beste is om het gewoon niet te doen....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben dan ook nog maar een beginner. Naast de topic openaar heb ik hier ook van geleerd:D

 

- Net na het uitgaan van het licht de foto maken

- Na 2 uur licht aan water geven.

Share this post


Link to post
Share on other sites

net na wakker worden water geven...

als je het licht aan doet.... krijgt de plant energie en... gaat de fabriek hard aan het werk.... :huh:

kgloof dat 1 uur na licht aan het ideale tijdstip is... :) of met druppelaars krijgen ze op de hele dag een beetje...

 

zeker hoef je niet voor wakker worden water te geven... :D

 

mja.....buiten regent het dag en nacht.....mja..... binnen zijn het race paarden he.. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dit is dus vreemd, ik was pas geleden bij een ervaren kweker, de meesten kennen hem als Speescees. Hij wist mij te vertellen dat het helemaal geen kwaad kan om eventjes je planten te verzorgen tijdens de donkeruren. Hij liet mij het verschil tussen mannetjes en vrouwtjes zien tijdens de donkeruren. Hij vertelde mij juist dat eventjes licht geen invloed heeft op de planten, maar de hele donker periode lang een klein beetje licht wat bijvoorbeeld door een kiertje je planten bereikt wel storend is.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dit is dus vreemd, ik was pas geleden bij een ervaren kweker, de meesten kennen hem als Speescees. Hij wist mij te vertellen dat het helemaal geen kwaad kan om eventjes je planten te verzorgen tijdens de donkeruren. Hij liet mij het verschil tussen mannetjes en vrouwtjes zien tijdens de donkeruren. Hij vertelde mij juist dat eventjes licht geen invloed heeft op de planten, maar de hele donker periode lang een klein beetje licht wat bijvoorbeeld door een kiertje je planten bereikt wel storend is.

 

 

spees....genomineerd.. :) ......Houston.........We have a winner :huh: :D :D

 

Efeteling_-_Sprookjesbos_-_The_Netherlands.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

vandaar Spees ik vroeg het me al af. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

haha die carpe zit er al weer direct boven op! :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

speescees is toch van nomercy supply?

 

misschien moet je met die spullen kweken dat t dan wel kan :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vind jij het fijn als iemand het licht in je kamer aandoet en je stoort terwijl je ligt te slapen? Nee, dan ben je de volgende dag gestressed..

 

ff serieus nu, licht tijdens de donkerperiode = stress.

Share this post


Link to post
Share on other sites
speescees is toch van nomercy supply?

 

misschien moet je met die spullen kweken dat t dan wel kan :tu

Ja dat is hij...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...