Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

grow24

6x power plant in een secret jardin 240w 1,20x2,40

Recommended Posts

Hier ook weer een verslag van mij, maar deze keer op aarde in 5x30 liter Potten. Mijn laatste Mapito kweekverslag kon ik helaas niet afmaken.

De plantjes zijn deze keer niet erg goed geweest, maar na 2 weken 18/6 zijn nu tenminste 3 stuks goed aangeslagen en groeien erg hard.

 

Aarde werd ingewatert met Plagon Start up, eergisteren werd er nog eens een beetje wortelstimulator en nog wat start up gegeven. Voor de rest om de 2 dagen leidingswater met ph 6.0-6.5.

Voorgroei met 1 x 600watt dieptrek reflector bal e.v.s.a als ik ze op 12/12 zet zal ik er waarschijnlijk een 2. 600watt bijhangen, ik zal denk ik nog rond de 3 weken voor groeien en misschien een scrog maken zodat ik de tent vol of bijna vol ga krijgen hoop ik.

 

Ook zal ik de komende dagen alvast de 3 grotere planten 1x toppen.

Aarde heb ik van 3 verschillende merken light mix, maar heb het vergeten te noteren en heb ze verwisseld :huh: Maar zal wel denk ik niet erg veel verschil zijn, voeding ga ik gebruiken van house & garden a+b, en waarschijnlijk shooting powder op het einde. Mischien nog wat aptus booster, maar ik weet niet of deze voor aarde geschikt is :)

 

Temp : 23-27°C

Rlv: 50-65% ( de handoeken om de planten maak ik iedere dag 1-2 keer nat zodat de lv iets hoger is) :D

lamp afstand is nu op ongeveer 45cm, maar er word goed onder geventileerd met de inblaas en nog een klein zwenkventilator.

 

hier dan de eerste fotos van dag 14 18/6

 

mischien dat ik er wel nog een beetje n-boost bij doe, ze hebben volgens mij een beetje meer stikstof nodig.

 

med_gallery_23103_12935_1016804.jpg

med_gallery_23103_12935_1808890.jpg

med_gallery_23103_12935_1061472.jpg

med_gallery_23103_12935_32035.jpg

med_gallery_23103_12935_1120923.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Plantjes doen het eindelijk goed, er is erg veel verschil te zien in maar 4 dagen tijd :rofl

 

Zou ik het beste nu metteen nog eens toppen, of beter nog iets wachten? ik wil nog steeds proberen zoveel mogelijk van de tent vol te krijgen, en ik denk nog zon 2-3 weken 18/6, en dan 2. lamp erbij en scroggen en 12/12. Iemand een tip ?

 

Temp 21-27°c rv 40-70% (meestal rond de 60%)

vandaag n-boost gegeven met water, anders aleen nog een keer wortelstimulator 2 dagen geleden.

 

Ieder 30 liter pot heeft ongeveer 1-1,5 liter gekregen, ik denk dat ik de volgende keer pas weer dinsdag ga wateren met nog een beetje start up van plagron. Ph zit altijd tussen 6.0 en 6.5, welke is het beste voor op aarde ?

 

hier dan de fotos :tu :

 

( Fotos vergelijken, 4 dagen verschil van de laatste update :rofl )

 

med_gallery_23103_12935_1206906.jpg

med_gallery_23103_12935_1723453.jpg

med_gallery_23103_12935_1007610.jpg

med_gallery_23103_12935_267617.jpg

med_gallery_23103_12935_670834.jpg

 

Best wel lichtgroen in het midden omdat er zoveel nieuw groeit, maar ik denk de n-boost zal goed helpen nu als het zo werkt hoe ik dit op mapito ervaren heb.

 

Achja ik had de 3 plantjes al 1 keer getopt, de andere wacht ik nog een beetje tot ze op dezelfde hoogte zijn. Maar ik denk dat de 3 planten later wel 80% van de tent in gaan nemen. Getopt heb ik geloof ik nog op dezelfde dag waar ik de laatste update geplaatst heb.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Loopt alles best goed, een plantje ziet er niet bijzonders uit maar deze had ook al op het begin problemen.

De rest groeit super, en de halve tent is al bijna vol ;) Die gekrullde bladeren zijn volgens mij van teveel wind zou dit kunnen?

Maar dit probleem wordt dalijk opgelost, de inblaas moest hard aanstaan omdat de afzuiglucht niet naar buiten werd geblasen.

 

Ik kan ze het beste nog vaker toppen of niet? Niemand een idee of tipje ? Ben voor iedere tip dankbaar :P

Scrog zal nu ook nog komen, heb er nu bijna alles hier :) En is er mischien ook een overvoeding?

Ik denk het beste ik geef nu 1 week alleen maar kraanwater, en dan mischien nog eens een beetje Stikstof.

 

28 dagen 18/6 Heel erg lang ga ik ze niet meer groien laten, nog 1-2 weken denk ik ligt eraan hoe het met het scrog lukt, en of me hier nog een tip word gegeven B)

 

med_gallery_23103_12935_783856.jpg

med_gallery_23103_12935_673390.jpg

med_gallery_23103_12935_145630.jpg

med_gallery_23103_12935_1229509.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben tog vroeger begonnen met 12/12 en zal denk ik tog geen echt scrog maken.

Ze zijn nu 1 week op 12/12, de 2. lamp zal er binnen kort bij komen te hangen.

 

Ik zal nu ook beginnen met voeding geven geloof ik, tot nu toe hebben ze nog geen bloeivoeding gekregen.

 

med_gallery_23103_12935_1082223.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lkkr vol daar.

Misschien moet je ze gaan knakken....

Zodat alles egaal word......

 

Dus scroggen zonder net ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey,

dat wordt een mooi veltje zeg, ik ga dit zeker volgen altijd leerzaam.

Eigenlijk zo op het eerste oog niks op aan te merken.

Toch heb ik 1 vraagje, waarom gebruik je ronde potten?

Ik heb hier op het forum gelezen dat de wortels dan in de rondte gaan groeien en dat vierkant beter is.

Probeer iets van een wit vel op de potte te leggen, dan blijven de potten vochtiger, verdampt er minder en groeien de wortels ook hoger in de pot.

 

Veel succes met je kweek,

 

Mvg

Share this post


Link to post
Share on other sites

yow grow24,

 

ziet er super nice uit! mooie bonzai's.. goed getopt zo te zien..

 

ik zal ze wel wat dieven her en der ;) ik weet niet of je stekken hebt behandeld zo hou je kans op spint minimaal want spint houd van veel blad..

 

aptus booster is een mooie en is zeker te gebruiken in de combinatie met lightmix..

 

good luck

 

Grtz P

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Nielz

Dit wist ik nog niet, en ik ben eerst niet van plan geweest in deze tent te kweeken.

Ik zal in 1 of 2 beurten de potten vervangen en 50l bakken gebruiken, bedankt voor de tip.

Op het begin had ik er altijd iets over de potten (natte handoeken), ik dacht omdat er nu best wel een groot laag groen bovenzit dat het niet nodig is. Mischien dat ik het tog nog zal doen.

 

@tim

Knakken heb ik nog nooiet gedaan, mischien dat ik me er nog inlees de komende dagen. Kan dit alleen nog voor de bloei? dus als ze 2 weken op 12/12 staan niet meer?

 

@pablo

ja ik was eigenlijk van plan te dieven, maar had de laatste weken weer wijnig tijd. Dit kan ik ook nu nog doen tog? zolang ze maar nog niet meer dan 2 weken op 12/12 staan geloof ik? Tegen spint heb ik deze keer niet gesproeid, maar heb ze goed nagekeken. Ik zal tog nog eens met bugs away gaan sproeien, ben dit vergeten ;)

 

Bedankt voor de tips allemaal ;)

 

Er is nu ook een klein beetje mis gegaan, ze hebben het een beetje koud gehad en het relais had een storing zodat ze ongeveer 18 uur in het donker gestaan hebben :) hoop dat het niet veel zal uitmaken, er zit nu een verwarming en het relais is vervangen ;) 1 plantje heeft trouwens rare bladverkleuringen, ik zal volgende keer eens goede fotos van haar maken. Zat er volgens mij al sins het begin op, tenminste was dit plantje al vanaf begin aan slechter.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...