Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Sephior

Moeilijke beslissingen...

Recommended Posts

Beste leden,

 

Tot grote spijt heb ik redelijk wat toprot aan 2 van de 4 van mijn heribei's gevonden.

De hoofdtoppen zijn al mooi bruin gekleurd

maar alles wat eronder zit is belange nog niet klaar volgens mij.

 

Nu is mijn vraag wat ik het best doe, laat ik ze staan en verlies ik nog wat oogst aan toprot of tewel verlies ik oogst aan gewoon nog niet rijp zijn van de buds

Kan ik de buds die al goed zijn afknippen van de plant en de rest nog laten verder groeien of is dit onmogelijk?

 

Dit is een van de mooiere hoofdtopjes die al goed bruin zien:

gallery_29044_12932_1894430.jpg

 

Maar veel veel buds hebben ook nog witte haartjes dus ik weet niet wat ik moet doen,

Dringend hulp gevraagd dus!

 

Seph

Share this post


Link to post
Share on other sites

je verliest sneller grammen aan rot dan er grammen bijkomen doordat je ze langer laat staan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja je kunt ook alleen de rijpste toppen oogsten.

 

Ik laat bijna altijd de onderste fluftakken zitten en niet zelden verbaas ik me er nog over hoe dat is bijgetrokken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maar wat als de haartjes nog volledig wit zijn, deze zijn toch niet te roken?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die caprdiem laat zien heb ik zelf ook werkt goed :huh:

 

Ik zou knippen gaan want met rot ben je het kwijt en je kan altijd een klein stukje hash er door doen mocht je het niet sterk genoeg vinden , werkt zeer goed :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ben gaan zien er is weer een deel beginnen rotten van 1 plant deze gaat zowiezo morgen af,

als het bij de andere redelijk beperkt blijft laat ik deze nog effe staan zal de situatie kort opvolgen.

 

Bij het drogen knip ik dan direct al het rot weg? moest ik tegenkomen in de buds?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ben gaan zien er is weer een deel beginnen rotten van 1 plant deze gaat zowiezo morgen af,

als het bij de andere redelijk beperkt blijft laat ik deze nog effe staan zal de situatie kort opvolgen.

 

Bij het drogen knip ik dan direct al het rot weg? moest ik tegenkomen in de buds?

 

 

ja liefst bij het oogsten al... :huh: ...of ervoor

 

http://growguide.wietforum.nl/index.php/Toprot

 

edit: :) kzie dat dit Sannie corner is...er heeten er wel veel Sannie hier dus...excuus... :D

klaat het graag aan Sannie over :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
gallery_22583_12519_2022.jpg

 

Carpe, ik heb gekeken naar de trichomes en de meeste zien er volgens mij milky uit wel totaal niet bruin

Na blaadje van onderste topjes genomen te hebben zien deze er wel veel minder milky uit..

Zijn deze topjes ook te roken of beter wietolie van maken ofzo?

 

Mvg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Misschien een beetje laat, maar ik oogst altijd de toppen die al rot hebben, en diegene zonder rot laat ik nog doorgroeien. Works for me :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...