Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
labdesign

HELP ! paddestoelen bij mn planten in de bak

Recommended Posts

Hallo medekwekers

 

ik kom zojuist tot de ontdekking dat er paddestoelen groeien in mn potten bij mn dames.

nu heb ik geen idee wat ik dus moete doen, gewoon verwijderen met de hand of iets met bestrijdings middelen ofzo ?????

 

de planten staan nu 2 dagen in de bloei na n week of 4 tot 5 in de groeikastje te hebben gestaan

ik kweek met hesi voedingslijn

medium onbekend van growshop in de buurt

 

 

 

GRAAG ADVIES

 

 

hier onder wat foto's

gallery_22673_10314_1514481.jpg

 

gallery_22673_10314_1864412.jpg

 

gallery_22673_10314_1040919.jpg

 

gallery_22673_10314_3163408.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat gebeurt wel vaker dat er uit aarde grond paddestoelen groeien.

Dan zitten er sporen van paddestoelen in de grond.

Volgens mij kan het geen kwaad en kun je ze gewoon weghalen zonder bestrijdingmiddels.

Share this post


Link to post
Share on other sites

top ga ik dat gelijk doen, doen ze verder geen schade aan mn planten zelf dan eigelijk ????

 

ps thnx voor de snelle reactie :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het laten liggen van afgevallen bladeren en dergelijke is ook nogal bevordelijk voor het ontstaan van ongewenste schimmels, s.v.p. opruimen! En nee, ze eten geen levende planten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Paddestoelen zijn eigenlijk de vruchten van de plant,(in planten taal)

in dit geval het mycelium wat nu onder de grondlaag leeft.

Dit mycelium(in plantentaal de plant)komt voort uit sporen(in plantentaal zaden)

 

Als het eenmaal in je aarde zit krijg je het er niet gauw uit maar het lijkt mij geen probleem voor bv de wortels.

Anders zou je voor de test even de grond wat moeten harken/loswoelen om te kijken hoeveel mycelium groei er is.

Zou je nu witte stukken zien in de aarde is dit mycelium, dit kun je dan weghalen.

 

Ik kan me voorstellen dat de paddestoelen graag groeien onder een plant omdat daar juist de lv iets hoger is door de watergeef beurten.

Een bladerdek die de lv iets hoger houd is ideaal voor de shrooms :P

 

Ik zou me geen zorgen maken over de shrooms, hoogstens af en toe de grond wat harken en de shrooms weghalen en dan kan er naar ik zelf weet niks gebeuren.

 

Nw

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hou er ook rekening mee dat bepaalde schimmels/paddestoelen zich voeden op dood/rottend plantmateriaal zoals bladeren. (zoals in de herfst :P) Die schimmels maken van dood/rottend plantmateriaal voedingsstoffen.

En ik zag nogal wat dode bladresten liggen.

 

Een hoge lv, schaduw (weinig UV licht), een goede temperatuur, en rottend materiaal is de ideale bodem voor de meeste paddestoelen.

Paddestoelen zijn de voortplantingsorganen van schimmels.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Grond is besmet met sporen;

 

Of het kwaad kan?

 

Een paddestoel voed zich door resten op te peuzellen, daarom zie je ook in de herfst vaak paddestoelen.

Op vochtige plekken zoals tussen bladresten.

 

- Echter zullen deze nieuwe vriendjes ook wat van je voedings water en of bak eten en drinken. (niet massaal veel, want ze hebben amper wortels)

 

+ Paddestoelen produceren ook CO2, (Verwacht niet te veel hier van hé!)

 

- Paddestoelen zijn een vorm van schimmel. Als ze hun sporen uitzaaien kan "kruisbesmetting" plaats vinden.

 

 

Hoe dan ook, zorg niet voor je straks 1 grote zwam in je bak hebt staan. Daar staat niemand op te wachten, want dit soort is niet eetbaar.

:tu

Share this post


Link to post
Share on other sites

(Dubbele post) :s

Edited by Pirus

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...