Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Bastet

Vraagje aan sannie

Recommended Posts

Beste sannie,

 

Tijdje terug begonnen met een 10 stuks KF op light mix gold, 100 % opkomst dus kan niet klagen. Maar dat doe ik wel.

Kan het kloppen dat KF niet een hele stabiele lijn is? Ik heb veel last van ongelijke planten, zowel in groei als in opbouw.

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat is juist het mooie van de kF... :rofl

er 2 zijn donker paarse pheno's (lange planten met een langere bloei, en het meest hazy in de smaak)

dan groene pheno's (ook deze zijn langer in bloei en groei, en wat meer mintig en friss als de paarse)

dan mijn favo pheno, de ROZE... :rofl de korste plant van het stel, keihard..! en smaakt echt naar aarbei... :P

 

het is inderdaad niet makkelijk/verstandig de kf op grotere schaal neer te zetten... :rofl

mvg stikkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mwja, het mooie wil ik het niet noemen.

Een f1, f2 of f3 noemen kan iedereen wel, maar dan moet de lijn wel stabiel zijn lijkt me... Zo heb ik het niet anders geleerd.

Een eigenschap zoeken in een plant en die stabiel in een lijn krijgen is een werkje van jaaaaaren.

Dan pas mag er gesproken worden over een nieuwe soort of f1 whatever..

 

Toch? Naar mijn beste weten is er al een KF f3, maar wat zijn dan de eigeschappen die gewenst waren? Dikke toppen?

Als je lijn niet puur is heb je er dan nog niks aan naar mijn mening.

 

Daarnaast wil ik wel vermelden dat ik KF een hele mooie soort plant vind, die een goede opbrengst levert hoor!

Geen disrespect naar sannie of so..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik dacht juist dat er een F bij mag zo dra er selectie is gedaan. Dit wil nog niet perse zeggen dat er gelijk minder phenos zijn. Toch ?

 

Groeten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja en nee.

F wil zeggen dat je een eigenschap hebt verkregen die stabiel in elke plant terug komt.

Maar dat wil niet zeggen in elke kleur van de regenboog..

Share this post


Link to post
Share on other sites

klopt..!

normaal gesproken zuiveren de meeste breeders hun genetica/lijn, en dat zal bij de kf ook vast gedaan zijn...

alleen heeft de ene genetica gewoon grotere pheno verschillen..

 

ik blijf het het MOOIE aan deze soort vinden.. :P

en op de schaal die jij kweekt is dat toch ook geen enkel probleem..?

de 1 een week langer laten staan als een ander is toch geen ramp met maar 1 of 2 lampen...

 

mvg stikkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok, dan heb ik antwoord op mijn vraag.

Maar waar is de KF dan wel op geselecteerd aangezien de f3 er al is?

Share this post


Link to post
Share on other sites

In de killing Fields bitten inderdaad verschillende feno's, de ene vind dit heerlijk de ander niet.

 

Een strain is met 3 generatie's nog niet stabiel te noemen, een hybride zoals de killing fields maakt dit nog wat moeilijker.

Zoek je een meer stabiele strain zou ik eens kijken naar de sannie's jack of herijuana.

 

Het oproken van de killing fields is ten feestje, feel plezier daarmee :P

 

greetz sannie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gefeliciteerd met je goede keuze. Ik vind het wel een beetje raar, Bastet, dat je hier al twee jaar lid bent, maar met je vraag aangeeft niet te weten wat je mag verwachten van de KF die je al aan het kweken bent. Een willekeurig kweekverslag lezen was waarschijnlijk genoeg geweest, hier eentje van Sannie himself: http://www.wietforum.nl/index.php?showtopic=74687

gallery_3_1608_96091.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...