Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

MisterOnwetend

ronde 5. nieuwe opstelling. meters gehaald. 32x PPtjes in 11liter potten

Recommended Posts

@ouwe ketser:. de afzuiging heb ik geen regelaar op helaas. dit is wel het eerstvolgende wat ik aanschaf. De temp met de lamp uit is deze dag rond de 28e graden. is lekker weer hiero.

 

@ tim: 1 lamp uit? ik heb dus 32 planten. 16 onder een lamp, en 16 onder de andere lamp. als ik een lamp uit doe krijgt ene toch geen voldoende licht?.

 

@ krasi: vorige keer was het zomer. had ik de afzuiging gewoon in begin al aangelaten, waaier aan en was het rond de 35graden. ik heb een kleine klapraam. hier komt als de afzuiging aan is de frisse lucht door naar binnen. en dat van die 2lampen met minder watt is inderdaad een hele goede. ga ik voor de volgende keer ook aanschaffen.

 

@algemeen. Heb gister dus om te testen 2 boterhamzakjes om 2 planten gedaan om te testen. Hierbij was de lv onder het zakje dan 50%. dus niet veel verschil tegenover die vernevelaar. vanavond ga ik nog ef die natte handdoeken om de planten leggen. kijken wat dit voor effect heeft.

 

thnx groeten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Grtz M.O. ;

 

Met wat meet je jouw lv ? hou er rekening dat de meeste toestelletjes eigenlijk

niet echt accuraat zijn , en al helemaal niet na vier rondes ...

Indien je twijfelt gebruik je er maar twee , kun je je metingen vergelijken ....

Wijkt er eentje af van de andere weet je in ieder geval dat een van de twee niet

meer correct uitleest en kun je een andere halen .

Steek een keertje nieuwe batterijen erin , dit scheelt soms al een hele hoop .

Soms heeft ie nog stroom genoeg om aan te blijven maar niet meer om een nette meting te doen

Ook kun je het metertje opendoen en de electrode waarmee gemeten wordt eens reinigen

 

grtz popz

Share this post


Link to post
Share on other sites
Grtz M.O. ;

 

Met wat meet je jouw lv ? hou er rekening dat de meeste toestelletjes eigenlijk

niet echt accuraat zijn , en al helemaal niet na vier rondes ...

Indien je twijfelt gebruik je er maar twee , kun je je metingen vergelijken ....

Wijkt er eentje af van de andere weet je in ieder geval dat een van de twee niet

meer correct uitleest en kun je een andere halen .

Steek een keertje nieuwe batterijen erin , dit scheelt soms al een hele hoop .

Soms heeft ie nog stroom genoeg om aan te blijven maar niet meer om een nette meting te doen

Ook kun je het metertje opendoen en de electrode waarmee gemeten wordt eens reinigen

 

grtz popz

 

Beste. Ik meet mijn LV met zo'n weerstationetje van de action.. 15euro was die. zit de tempratuur op en meter. is een klein vierkant blokje van 10 bij 10 cm met een langer electrischiteits snoertje eraan en daar zit dan een metalen punt op om te meten. deze had ik pas vorige ronde aangeschaft, en batterijen waren inderdaad eind vorige ronde leeg, en heb nieuwe erin gedaan. dank voor je reactie:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@algemeen. heb nu maar om te proberen natte handdoeken onder de lamp gelegd kijken of dat helpt met die luchtvochtigheid. en voor de tempratuur. als straks de lv niet zoveel omhoog is doe ik sowieso de afzuiging dan maar al aan. dit vanwege de tempratuur ook. ik weet nog van de vorige keer in de zomer was het ook zo heet, nog warmer dan nu en heb ik de afzuiging ook meteen aangedaan voor de tempratuur. dit scheelde wat grades. maar even een onwetende vraag van me: afzuiging is hoofdzakelijk dacht ik voor: de geur? ..en voor frisse lucht naar binnen te zuigen. en dit is ook natuurlijk voor de lv wat te regelen. maar waar is het eigenlijk hoofdzakelijk voor? wat is er niet goed aan om hem meteen aan te hebben? groeten en bedankt nog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hi M-O, leuke vragen altijd :D

Je afzuiger is in 1e instantie voor de wrmte van de lampen af te zuigen, en in combi met een filter om de geurtjes te neutraliseren.

Als je plantjes net in de grond zitten en dus erg klein zijn, hoef je niet zoveel licht te geven, iig bij stekken, dus kan je 1 lamp uitlaten in jouw geval, dan wordt `t niet zo warm en hoef je niet/minimaal af te zuigen, daardoor blijft je LV ook hoger.

 

De handoeken hoef je niet direkt onder de lampen te doen, gewoon om de potten heen. :huh:

En jouw planten zijn niet zo heel klein meer en je hebt 2 lampen aan dus zou ik je afzuiger standaard aanlaten, vooral als je lampen branden. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey krasi. thnx. ik waardeer het dat je mijn verslag volgt en ook normaal antwoord geeft. daar kan ik wat mee. in de 4dagen wat ik voorgroei doe doe ik inderdaad 1 lamp maar aan. 1e dag de linker, 2e dag rechter, 3e dag linker en 4e dag rechts. daarna ga ik de gewone groei in en gaan ze beide aan. maar ik ga inderdaad de afzuiging nu aanzetten voor de temp te koelen. thnx.

Share this post


Link to post
Share on other sites

owja. nog een vraag. heeft het een meerwaarde om voordat de lampen uitspringen, de planten te besproeien tegen de droogte of zo? zoja met wat dan? gewoon water met een ph van 5.8 of zo? met de voeding wat je geeft? gewoon pvp? hoor het wel. groeten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alleen de eerste 4 weken kan je net voor de lampen uitgaan met afgezuurd/water sproeien, tot de eerste topjes/haartjes verschijnen, alleen wanneer de LV `snachts, dus bij lampen uit, te laag is, beneden de 45% :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok. thnx man. ik ga nu nog even kijken en dan naar bed. morgen vroeg check ik de lv en doe ik sproeien of dan wel niet haha. groeten. owja. en wat is de meerwaarde er van:P?

Share this post


Link to post
Share on other sites

De meerwaarde van sproeien.... :huh: :D .......uhm.....meer RV/LV :) :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb een luchtbevochtiger. 4 tientjes was die dan. En is voor 30vierkante meter en de ruimte die ik gebruik is kleine. maar er komt maar 10procent lv omhoog. dus heb ik nog niet veel aan. Heb vandaag de plantjes ingesproeid met water van een 6.0ph. net ging ik foto's maken en kwam ik er op tijd achter dat mijn timer verschoven was en hierdoor op continue is gesprongen. dit is hoogstens half uur zo aangeweest. hoop neit dat dit erg veel uitmaakt. deze fotos heb ik toen gemaakt:

 

gallery_28940_11472_1778941.jpg

 

gallery_28940_11472_705291.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je planten zien er niet eens slecht uit, probeer constant te blijven en je zult zien dat `t loont, niet te snel willen :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dankje krasi. je bedoelt constant met voeding? dat ga ik ook zekers doen. heb het in het begin ook gedaan door om de dag die 250ml te geven. en nadat iemand zei (volgens mij jij:P) dat je de wortels ook even moet laten zoeken een keer, heb ik dat wateren nu een dagje overgeslagen. dus morgen avond geef ik weer 250ml. en dan ga ik bijna de 2e week in. wanneer kan je me aanraden om over te gaan naar die 500ml per plant? of zou ik de 2e week gewoon eerst 350ml geven, en dan 3e week 500 (en natuurlijk kijken hoe die plantjen er op reageren?) maar als ik dit op deze manier wel dan gewoon om de dag doen of dagje extra dan ook er tussen laten? dit is voor mij echt nieuw. ofja nieuw. dat niet maar dat ik er echt op let. eerst gaf ik tijdens de voorgroei 250. per plant. en dana gewoon bij elke beurt 500ml. en dan keek ik of om de 2e dagen, dan weer 3 dan weer 4. lag eraan. groeten. ps. me temp is nu met afzuiging aan 33. en doordat ik vanochtend de plantjes had besproeid had ik nu een lv van 55% dus met afzuiging aan op die manier een hogere lv. tot 4 weken kon ik ze besproeien he? als ze een lv onder de 45% hadden he? groeten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hi M-O, niet allen je voeding constant ook het bewateren, dat wortelschieten laat je ze aan het begin bij inplanten en eerste keer wateren doen, dan geef je redelijk veel wat water en dan een week niks, je moet dit dus niet naarna nog eens of meerdere keren doen.

Weten wanneer je meer water kan geven doe je door de potten op te tillen, of met tensio meters, niet zomaar meer water gaan geven, is de meest gemaakte fout en kan catastrofale gevolgen hebben, ph,voedinhs en zuurstof problemen in de aarde.

Sproeien kan je doen tot de eerste haartjes zichtbaar worden, maar ik zou in de vierde week het sproeien halveren om de plant te laten wennen om op eigen kracht voor meer LV te zorgen, door verdampen, wat dan beter gaat door meer en grotere bladeren.

Dus constant en niet te snel zijn jouw verbeterpunten. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

okej,. dus niet meer wortelschieten. gewoon constant waterbeurten en voeding. komt voor de bakker. tensio meter ga ik halen. zijn niet zo duur. ik weet niet zeker wat het is maar dat is toch zoiets om te kijken hoe vochtig de grond is toch? groeten en bedankt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Klopt, hij meet de zuigkracht van de aarde, en daarmee dus de vochtigheid :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

heb bij hornbach gekeken. hadden ze niet. waar kan ik die nog meer krijgen bij een bekendere winkel? vanavond geef ik maar 350 ml. omdat ik gister over geslagen had. voel ik ef het gewicht van de pot ervoor en erna want dit zijn nieuwere potten dus weet neit zo goed hoe die wegen. groeten

Share this post


Link to post
Share on other sites

thnx:) ik ga het bestellen haha. heb nu voordat ik water gaf even goed aan de pot gevoeld, en nadat ik water had gegeven nog een keer. dan heb ik een beetje een idee voor de volgende keer:). heb trouwens vandaag eens achter op mijn afzuiger gekeken. daar staat op geschreven 2500m3. goeie of niet? owja en ik had nog geen vraag op dit gekregen:) jij weet dat vast wel. nu gebruik ik dus op 25liter water 85ml terra grow, 5ml supertrive en 20ml atazyme. dalik in week 4 ga ik beginnen met terrabloom en heb ook budmax. dus dan heb ik samen terrabloom, budmax, supertrive en atazyme. deze allemaal bij elkaar moeten dan op de ec waarde van die week uitkomen? week vier dus 1.4? en hoe dadelijk als ik shootingpowder erbij doe? kan die gewoon bij die 1.4. of moet ik inclusief die shooting powder op 1.4 uitkomen? of gewoon dus zorgen dat ik 1.4 heb en dan die shootingpowder als extra erbij?

groeten . ps. kan wat onduidelijk overkomen die vraag maar hoop dat je er uit komt haha. groeten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hi, je afzuiger is een goede idd, over je voeding, ik zou je ec met stapjes opbouwen, dus eerst idd met alles bijelkaar 1.4 en dit per week LANGZAAM 0.1 tot maximaal 0.2 verhogen, week 6 bloei mag je een max qua EC hebben, 1.8/2.0, daarna bouw je weer LANGZAAM af, en de laatste 1 1/2 tot 2 weken alleen water geven. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

owkej. maar dan denk ik dat ik me verhaal niet goed heb uitgelegd. :) nog een keer:P volgens mijn schema mag ik in week 6 een ec hebben van 1.6. dus met mijn voeding van terrabloom, supertrive, budmax en atazyme moet ik tot die 1.6 komen. echter..in week 6 en 7 gebruik ik shootingpowder als extra kanonnetje zeg maar. nu is mijn vraag: moet die shooting powder apart (dus nadat ik 1.6 heb gemaakt) gewoon bij me voeding worden gedaan.. of moet ik dit samen met mijn voeding van te voren mengen zodat het inclusief die shootingpowder op 1.6 uitkomt:P? groeten. en bedankt voor het reageren. jij bent een van de weinige krasi:p haha

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou pp mag best een EC van max 2.0 op aarde hebben, ik ga liever voor 1.8 en dit is dan inclusief de shooting powder, shema`s zijn een leidraad, echter moet je zelf een na verloop van tijd, je plant leren lezen, elke kweek leer je meer en je kunt hier op WF heel veel lezen en vinden. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

het gasten. hoe gaat het?. hier goed. ziet er allemaal keurig uit nog. ik ben nu begin 2e week groei. hij is al flink aan het bebladeren. wat doen jullie hier mee? heb al eens gelezen dat iemand onder veel bladeren weg haalde zodat daar genoeg zuurstof onderdoor kon of zoiets. wat doen jullie zelf met al die bladeren? gewoon laten hangen? ik kan al bijna niet meer van boven af water geven zonder te knoeien op de bladeren, wat ik liever niet heb natuurlijk. groeten. morgen komt er een nieuwe foto

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...