Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Krasi

Cannacure

Recommended Posts

Ga jij maar iedere week spuute :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jup, ga ik de volgende kweek ook doen.

 

"Eenmaal per week preventief gebruik van CANNACURE zorgt ervoor dat plagen als spintmijt, bladluis, wolluis of witte vlieg je plant niet kunnen aantasten. "

 

 

:rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik pis altijd in mijn voedingswater, nooit geen last van beestjes (in mijn tuin :rofl )

Ik rook het spul toch niet, whoehahaha :wacko:

 

green-lady

Share this post


Link to post
Share on other sites

@wesleyy.

Je moet niet alles geloven.

Dit is weer zo middeltje waar je niet op kunt vertrouwen.

 

Wat is dat toch hier met iedereen..

 

Gewoon pro spul toepassen..

En je bent ervan af. Vooral met indoor kweekjes.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@piet dat weet ik,hier en daar hadden ze het over spint en algemeen trips,vandaar floepte vertimec eruit :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

Tegen Vertimec schijnen ze ook al resistent te zijn wat ik gehoord heb.Trouwens dit middel hoort trouwens niet gebruikt te worden in de wietteelt, vanwege veiligheidsoverwegingen.

 

Namaste :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

@elmanito

 

resitent dat is moelijk te zeggen,kijk als je gaat bestrijden terwijl de spint er all is,

dat is dan idd natte vinger werk,de eitjes dat is de bron die krijg je er nie allemaal uit,en dat vergeeten de meeste.

 

dus kleintjes in het begin dopen(bewijzen van spreken) en elke week weer ff nevelen,als de de spint all hebt ontdekt kan je het vergeten.

 

b.t.w wat is veilig en gezond tegenwoordig :rofl ?

 

groetjes

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

@Locc

 

Voorkomen is beter dan genezen.Besmetting met spint is meestal tengevolge dat er met de plant niet helemaal pluis is al ziet de plant aan de buitenkant er nog zo gezond uit of Cannacure daar iets aan kan veranderen weet ik niet, want de ingrediënten zijn voor mij onbekend.

 

Met de gedachte wat is veilig tegenwoordig is natuurlijk hetzelfde als dood gaan we toch allemaal een keer.

 

Namaste :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk dat het nog wat vroeg is om er een conclusie uit te trekken. Ik gebruik het en heb geen spint......nu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

De term V resistent bestaat al minstens 2 jaar,

en voor die soorten spint is vertimec dus een gepasseerd station.

Een kennis probeert op dit moment ondermeer cannacure

om een verspint hok op te krikken.

indien resultaat laat ik van me horen,

grtz Weetje

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik gebruik het goedje nu ook voor de 1e keer ben er meteen mee begonnen toen ik de geliefde ssh x dc stekjes kreeg 1x per week van boven EN ONDER spuiten

 

vandaag is de klok op 12/12 gegaan en hebben 2 weken groei achter de rug nu .

 

Ze zeggen je moet het gebruiken heel de kweek ma ik vertrouw dat niet ,bang voor toprot dus ga ik stoppen nadat de dames hun geliefde knoppen laten zien.

 

wat ik tot nu toe kan zeggen is dat ik in verre na geen last heb van spint/trips/meeldouw en dergelijke dus sow far sow good maar of het door cannacure komt mss wel of het is gewoon geluk hebben . maar tot nu toe kan ik niks slechts vinden over cannacure

 

gallery_23151_9741_228456.jpg

 

greetzz st0ny

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beste leden en volgers van deze draad,

 

Graag wil ik even wat informatie geven over CANNACURE hoe je het gebruikt en waar het tegen werkt.

 

Ten eerste is het een mechanische insectenbestrijder, het werkt immers d.m.v. een natuurlijke plakstof die op het blad achter blijft, en geen bioloigisch of chemisch bestrijdingsmiddel. Het voordeel hiervan is dat het niet giftig en schadelijk is voor mens en plant en dat er geen spuitlicentie nodig is voor dit product. Het kan dus (legaal) door iedereen gekocht en gebruikt worden. Als gewasbeschermer is hij effectief tegen diverse plagen zoals: spintmijt, wolluis, bladluis en witte vlieg maar ook tegen meeldauw.

 

Ten tweede is het naast een beschermer ook een bladvoeding, dit is niet toegevoegd door ons maar een eigenschap van het product. CANNACURE bevat namelijk Fe (ijzer) en N (stikstof) wat de plant normaal gesproken binnen een a twee dagen een zeer mooie frisgroene kleur geeft. Het is dus zeker interessant voor moederplanten aangezien die en minder of geen beestjes meer hebben en de stekken er zeer mooi uitzien door de bladvoeding.

 

CANNACURE werkt het beste als het preventief gebruikt wordt vanaf de eerste dag en daarna een keer per zeven dagen herhalen, het dient herhaald te worden omdat de plaklaag afbreekt onder invloed van licht en lucht. Mochten er al plagen in de plant aanwezig zijn dan kan CANNACURE elke twee a drie dagen gebruikt worden zonder dat dit een schadelijk effect op de plant heeft. Indien er een spintplaag is (toch de meest voorkomende) waarbij de toppen van de planten al helemaal ingewikkeld zijn, verwacht dan geen wonderen meer want dan ben je gewoon te laat ;-).

 

In het geval van meeldauw is het aan te raden om elke dag te spuiten met CANNACURE totdat de meeldauw is verdwenen. Afhankelijke van de grootte van de infectie zou dit binnen een dag of zes toch helemaal verdwenen moeten zijn.

 

Aangezien CANNACURE werkt als een contactvloeistof is het zaak om de planten altijd goed te bespuiten en zorg ervoor dat zowel de onderkant als de bovenkant van het blad goed nat wordt. Om goed te kunnen bespuiten adviseer ik overigens om een goede hogedrukspuit, manueel of electrisch, te gebruiken omdat deze een veel hogere druk kunnen geven. Hierdoor wordt er beter verneveld, hierdoor wordt niet alleen de plant veel beter bespoten maar ben je ook nog eens een stuk efficienter. Met een druk van 15 - 20 bar heb je ongeveer 1 liter spuitoplossing per 10M2 nodig terwijl je met de CANNACURE RTU misschien wel 2,5 liter per 10M2 nodig hebt.

 

Mochten er nog vragen of opmerkingen zijn dan hoor ik die graag.

 

Greetz,

CANNA

Share this post


Link to post
Share on other sites

beste mensen,

bij mn eerste kweekje geen enkel beestje gespot, waarschijnlijk geluk :lol:

2de kweekje last van tripsen die de planten geen goed hebben gedaan

maar telaat gemerkt en niet veel meer aan te doen, veel bladproblemen

bij mijn 3e kweekje cannacure gebruikt, heb nog altijd last van tripsen

maar het zijn er veele minder en de planten lijken er niet veel last van te hebben

heel weining bladproblemen mooie groeje kleur en en krullen niet ofzo

ik denk wel als ik stop met spuiten ze de bladeren wel kunnen gaan aantasten

 

wel vraag ik me nog af of het kwaad kan dat het op de toppen komt tijdens de bloei?

anders word het moeilijk om enkel de bladeren in te spuiten

 

mvg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zelf gebruik momenteel cannacure op mijn skunk al van toen die 2 weken groot was fzo , er staat ook op de achterzijde dat je meermaals per week je planten kan inspuiten .. ik zelf heb ng niks last gehad van ongedierte en als dat er in zit en ik spuit 2 x a 3 x per week dan verdwijnt het van zelf

Ook de bladeren van men plant zien er veel mooier uit en groener , canna voed natuurlijk ook het blad dus het werkt wel echt hoor en je weet dat het biologisch is beter als der troep op te liggen sprayen het wel weg gaat maar de weed die je er afhaalt niet meer te roken is !

dus ik vind het best een aanrader voor te kopen beter kan je wel het pure product kopen dat je zelf liters water kan aanmaken ,

want zo een spuitbusje dat al klaar is kom je niet echt lang mee toe en kost toch wel aardig wat geld

als jullie willen kan ik wel eens een foto plaatsen van men skunk plantje dat behandeld word met cannacure

 

Met vriendelijke groeten shiningsilverhaze

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb gistervannacht duivenvoer op mn planten gegooid in de hoop dat ze mn ongedierte ook zouden opeten en ik moet zeggen alles was weg B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb vanmiddag canna cure op gehaald .

 

Maar vergeten te vragen..

Hoe zit t met de houdbaarheid ?? Er staat ook bij niet meer aanmaken dan voor 10 dagen ??

Heb op moment maar 2 plantjes

 

Bvd , machskn

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...