Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sqoia

Waterverbruik koelers

Recommended Posts

@green lady, traag? jij traag? jij loopt met je hoge hakken toch 50 per uur?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Polletje

 

Hou van je creatieve gedachtes en probleembenadering, ga er zeker verder over

nadenken. Thnx

 

@ chassie

 

Heb helaas geen tuin, dus dat is hier geen optie.

Mocht je wel een tuin hebben dan zou je er er veel mooie dingen mee kunnen doen. :rofl

 

@ A&T

 

Geef toch duidelijk aan waar ik naar zoek??

Vis naar het daadwerkelijke waterverbruik van de hier getoonde koelers (A&T en opticlimate)

met als enige doel: het onderzoeken van een mogelijkheid om hier een gesloten koelwatersysteem te creeeren.

 

En inderdaad, lang geleden ging het hier ook al eens over, en was ik in het topic van greenlady misschien wat te fel

over een aantal zaken, maar dat is pure enthousiasme, kan het niet zo helpen!

 

Snap gewoon echt niet waarom het zo raar overkomt, ben groot fan van beide waterkoelers, maar kom gewoon niet om

het waterverbruik heen hier. Begrijp ook dat mijn situatie uitzonderlijk is, maar ik heb hier nog nergens een woord gelogen hoor, zijn de feiten helaas.

 

Is het nou echt zo onrendabel om dat koelwater terug te koelen?

 

We vermaken ons hier wel hoor mannen :rofl niet zomaar aannemen dat we lui zijn he, heb hier alleen problemen tijdens warmte, dus voor mij was het een heerlijk jaar :P

 

Heb jij misschien die berekening voor mij A&T? Zou er erg mee geholpen zijn.

 

Groet, Sqoia

 

 

@ carpe_diem

 

Mag in deze tijden toch wel waterbewust zijn ??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik kwam deze tegen bij AN, maar dat voegt verder niets toe denk ik, behalve dat-ie betaalbaar is ?

De warmte van airco's moet toch ook afgevoerd worden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

maar er staat geen verbruik of koelvermogen bij.. :P

Want wat is dan het verschil met een ato..??

 

Behalve de prijs..

Mvg stikkie

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik kwam deze tegen bij AN
heb hem al verschillende keren in rosebud magazine voorbij zien komen, kan hem nog niet in Nederland vinden bij growshops. Interessant product voor de kleine kwekert

Share this post


Link to post
Share on other sites

waarom alleen voor de kleine growers..??

Weet jij het verbruik of koelvermogen..?

 

En je kan ze toch met elkaar verbinden voor de grotere ruimtes..!

Mvg stikkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

hij is bedoeld, zoals ik het begreep, om 1 of 2 lampen te koelen, ik zie er ook een mogelijkheid in om een mini gesloten systeem te maken, wat in theorie een uitkomst zou zijn voor kleinere kwekers die met warmte problemen kampen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

als je het stuk echt leest zal je zien dat ze dit zelfs aanraden voor grotere ruimtes... :rofl

Je kan er bijvoorbeeld wel 4 aan elkaar koppelen...!

 

mvg stikkie

 

nou twinn..............

 

Ik meld me alvast aan voor de test met 6x600.... :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dus een airco doet exact hetzelfde als een opticlimate??

Dacht dat ze alleen konden koelen...

 

We wachten gewoon nog een tijdje...

heb niet echt het idee dat het duidelijk wordt.

 

Groet, Sqoia

Share this post


Link to post
Share on other sites

zal toch wel genoeg info zijn zo :rofl

 

Alleen snap ik niet waarom je stroom zat heb, en niet genoeg water :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Info genoeg mannen, alleen is de topic vraag onbeantwoord gebleven,

en mijn vraag over hoeveel energie het gaat kosten om dat water terug te koelen ook!

 

Daar gingen mijn vragen eigenlijk over... :rofl

 

Probeer hier echt al tijden achter te komen maar vindt het nergens.

 

Plezier... :P

 

Groet, Sqoia

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als energie nooit verloren gaat, dan kost het net zoveel energie om het water af te koelen als het kost om het op te warmen.

 

Zal wel te makkelijk zijn.....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Had gehoopt op wat koelexperts, maar de vraag zal wel te lastig zijn! :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Topic opgeschoond van aardig wat berichtjes,die geen enkele toevoeging waren.

 

@Carpe Diem

Achteraf wijzigen van je berichten of alleen het plaatsen van punten,worden beiden gezien als forumvandalisme. :)

Gaarne niet meer doen svp. :huh:

 

Grtz. Aad

Share this post


Link to post
Share on other sites

@aad, wel zo netjes dat je dit niet hebt te zeggen over green lady, sterker nog ik had een quote daarna gl vervangen door een punt en nu alles weg.

 

snap gvd echt niet dat dit een forum mag heten als je berichten en quotes weghaalt.

 

daarna nog iemand op z'n vingers tikken ook terwijl anderen het ook doen, wtf man!

 

 

heeeeeeeeeeeeeeeeeeellll erg zwak dit!

Share this post


Link to post
Share on other sites

:huh:

Ik heb alleen berichten bestaande uit louter punten weggehaald en geen enkel bericht waar wat in stond,op 1 na die een illegaal advies gaf en dat was niet van Green-lady...

Dus wat je daarmee bedoeld heb ik echt geen idee,graag uitleg...

En persoonlijke aanvallen worden niet gewaardeerd,dus beetje dimmen graag Polletje... :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb green lady gequote, daarna heeft hij zijn tekst veranderd in een punt, nu is alles weg!

 

zeker door de kaboutertjes.

 

en persoonlijk aanvallen, komop aad, je weet dat ik gewoon een lul ben en iedereen aanval waar ik het niet mee eens ben.

 

er worden flink wat teksten weggehaald van mij, prima hoor, maar ik mag er wel wat van zeggen toch.

 

deze berichten mogen ook weg hoor, gaan ook nergens over....

jij hebt t gelezen en dat is t belangrijkste :)

 

 

 

grts

Share this post


Link to post
Share on other sites
Je verklaart je akkoord door de checkbox hieronder aan te klikken. Door akkoord te gaan verklaar je je zonder voorbehoud te zullen houden aan de forumregels, de algemeen geldende fatsoensregels, de (straf)wet en meningen met een afwijkend standpunt te zullen respecteren.

 

Ook verklaar je de aanwijzingen van het forumbeheer te zullen opvolgen.

Niet zo heetgebakerd polletje. Aad heeft netjes de troep uit het topic gehaald om het leesbaar te houden. Achteraf zelf posts weghalen is net zoiets als proberen de geschiedenis te wijzigen. Als je iets "doms" hebt gepost volstaat het ook om daarvoor je excuses te maken in een post ipv zelf al die posts weg te halen. Ik begrijp dat dat een knauw aan je reputatie geeft (of niet) maar dan is het in ieder geval duidelijk wat zich heeft afgespeeld. Berichten die geen enkel nut hebben (zoals een gewist bericht dat vervangen is door een punt, en niet ééntje, maar een stuk of 8!) worden uiteraard onzichtbaar gemaakt (ze worden niet eens verwijderd), zo weten we achteraf wat zich heeft afgespeeld.

 

Een beetje respect voor het werk van de moderators, zonder hen WAS er helemaal geen forum! Klachten over moderatie kun je bij de ADMINS kwijt. Om in tweede kamer termen te praten: "Doe eens normaal man!". :huh:

 

Heeeeeel erg zwak commentaar en off-topic :).

 

Weer over naar de orde van de dag, en on-topic alsjeblieft.

 

 

 

Volgens mij gebruik je een gesloten systeem om geen warmteprint te veroorzaken of om op eenvoudige wijze zonder grote luchtafvoer/aanvoerwegen te koelen. Iedere vorm van externe koeling veroorzaakt warmte die detecteerbaar is. Dan kun je inderdaad beter voor een ander systeem kiezen ipv een extra systeem om een systeem te koelen.

 

Bovendien heb je reeds een antwoord gekregen op je vraag volgens mij: het koelvermogen dat je nodig hebt om je water te koelen is ook minstens het koelvermogen dat je nodig hebt om je ruimte te koelen. Je gebruikt juist waterkoeling om energieverbruik te voorkomen en géén warmte via de lucht weg te voeren. Afvoeren met water is daarvoor de oplossing. In andere gevallen kun je bijvoorbeeld een airco gebruiken.

 

Waarom bel je de leverancier trouwens niet gewoon op met de vraag? Ik snap dat nooit. Leden kopen producten en vragen dan hier op de site hoe ze ze moeten gebruiken. Als iemand ze advies kan geven dan is het wel de leverancier.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ whazzup

 

Ik wil het gesloten systeem puur voor de co2 toevoeging, en dus niet voor de warmteuitstoot vermindering.

 

Ben op zoek naar een mogelijkheid om een gesloten koelwater systeem te maken,

dat idee speelt al erg lang door mijn hoofd en krijg het maar niet duidelijk.

 

Dus een koeler produceert 300 liter warm water per uur, ik maak opslag voor 6 keer 300 liter en koel dit terug naar een acceptabele waarde voor de koeler, wat kost dit aan energie?

Dat is dus eigenlijk mijn vraag.

 

Dacht dat daar misschien een simpele formule voor zou zijn....

 

Groet Sqoia

Share this post


Link to post
Share on other sites
ik heb green lady gequote, daarna heeft hij zijn tekst veranderd in een punt, nu is alles weg!

 

Ja, je hebt gelijk, mijn excuses hiervoor.

mijn tekst klopte niet en ik zou het aanpassen zonder het bericht te veranderen. Toen kwam er visite en heb ik het weggeklikt. Later bleek dat ik de inhoud al had gewist en ik had geen idee wat er nog in stond.

Die punt stond er waarschijnlijk nog :) .

 

Dit was dus een foutje. Dat is ook de enigste keer dat dit gebeurd is.

No hard feelings :huh:

 

green-lady

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dacht dat daar misschien een simpele formule voor zou zijn....

 

Het kost je een bepaalde hoeveelheid energie om dat water warm te krijgen. Dezelfde energie heb je dan toch ook nodig om het weer op de oude temperatuur te krijgen?

 

Hoevvel energie zou er nodig zijn om een bepaalde hoeveelheid water van 15gr naar 40gr te krijgen binnen een bepaalde tijd?

 

Dezelfde hoeveelheid energie heb je weer nodig om het van 40 naar 15 gr te krijgen. Hierbij heb je energie die je moet betalen (bv stroom) en gratis energie (kou van buiten ofzo)

 

Mijn 2 centen

 

GrR

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja ik reageer overdreven :)

 

excuus: ben t knippen zat :D

 

@greenlady, bedankt voor de uitleg :D

 

@whazzup, ik zal wat meer respect tonen voor de mods, je hebt gelijk :huh:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Waarom bel je de leverancier trouwens niet gewoon op met de vraag? Ik snap dat nooit. Leden kopen producten en vragen dan hier op de site hoe ze ze moeten gebruiken. Als iemand ze advies kan geven dan is het wel de leverancier.

 

juist dat vind ik ook, of nog beter ga er langs

of moet de hele wereld weten wat je aan het doen bent?

 

btw, ooit wel eens gehoord van een chiller?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dacht dat daar misschien een simpele formule voor zou zijn....

 

Het kost je een bepaalde hoeveelheid energie om dat water warm te krijgen. Dezelfde energie heb je dan toch ook nodig om het weer op de oude temperatuur te krijgen?

 

Hoevvel energie zou er nodig zijn om een bepaalde hoeveelheid water van 15gr naar 40gr te krijgen binnen een bepaalde tijd?

 

Dezelfde hoeveelheid energie heb je weer nodig om het van 40 naar 15 gr te krijgen. Hierbij heb je energie die je moet betalen (bv stroom) en gratis energie (kou van buiten ofzo)

Vergeet echter niet dat ieder systeem niet 100% rendement heeft en dus meer energie zal gebruiken. En het was nou juist de opzet van de waterkoeler om minder energie te gebruiken en geen warme lucht af te hoeven voeren... Gratis koelenergie door koud water (in het geval van een bron, na de investering) is het meest economisch om te gebruiken. Warm water is over het algemeen veel eenvoudiger om "stealth" af te voeren dan warme lucht. Als je dat niet kan moet je volgens mij naar een andere oplossing gaan kijken, bijvoorbeeld een split unit.

 

Of een chiller inderdaad - blijf je het voordeel van warmteverplaatsing door waterkoeling houden :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...