Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

jean

lumatek 600w dimbare evsa blijft kortsluiting geven

Recommended Posts

goedeavond.

 

Na veel lezen en leren had ik besloten om mijn oude vsa en gewone kap om te ruilen voor een lumatek evsa en lumatek reflektor kap.

Ik heb eerst de lumatek reflectorkap vervangen en een keertje op mijn oude vsa aangesloten.

De lamp brande mooi.

Nu de stekker uit stopcontact en men mooie nieuwe evsa ertussen gezet.

Mooi aangesloten hoe het hoort.

1)blauw (snoer stopcontact)

2)bruin (snoer stopcontact)

3) geel groene draad (snoer stopcontact)

4) geel groene draad (snoer lamp)

5)blauw (snoer lamp)

6)bruin (snoer lamp)

Vervolgens de stekker in men davin dv-12

en PATS zekering slaat uit.

men evsa rechtstreeks aangesloten op het stopcontact opnieuw PATS zekering uit

Nu werkte alles met men oude vsa en niet met men nieuwe evsa die altijd kortsluiting geeft.

Kan het aan de bedrading zijn of gewoon een falende evsa??

 

wie weet raad

:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

de zekering van de stopcontacten van de kamer in de schakelkast van de woning

en een keer de hoofdzekering alles uit

Share this post


Link to post
Share on other sites

mag ik je der op wijzen dat elke slimme mens eerst de davin op non actief zet

dan in het stopcontact plaatst ,

dan sluit je de lamp aan op de evsa dan stop je deze in de davin

en dan pas zet je de davin door middel van de schakelaar op continu aan om te testen .

 

sluit je evsa zo een keer aan slaan de stoppen weer door dan zend je die lumatek terug naar waar die vandaan komt

eis een nieuwe !!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Doen ze niet moeilijk over bij Lumatek. Ik had ook een kapotte EVSA erbij en deze werd binnen een dag na retourzenden bij me afgeleverd.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik had men davin ook op de nul staan hoor en das opgezet nadat ik de evsa erin had gezet

Het feit dat de evsa telkens ploft en alles uitspringt vind ik raar

Share this post


Link to post
Share on other sites

als de hoofdzekering ploft dan heb je gewoon een overbelasting van je totale installatie. Zekeringen (mits goed geïnstalleerd) zijn selectief, dat wil zeggen dat, mits er geen overbelasting is op de andere groepen, alleen je groepszekering eruit springt. Bij een kortsluiting mag je hoofdzekering er nooit uitknallen. Dus je zit in ieder geval krap met stroom, je kunt deze groep niet volledig belasten. Waar de kortsluiting in zit kun je eenvoudig testen door de lamp af te koppelen van de VSA (voor alle zekerheid en om geen belasting te hebben), en er vanuit gaande dat dit een plug and play VSA is deze gewoon in een stopcontact te steken als je je grote verbruikers uitgeschakeld hebt. Als het kortsluiting is dan gaat je zekering eruit, als de zekering erin blijft dan is het overbelasting. Veel zekerheid geeft het nog niet overigens want een VSA heeft een hoge inrush die je zekeringen ook net kan laten trippen. Dus het is wel zaak dat je effe een zo schoon mogelijke groep pakt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey wazzup

alvast bedankt voor de info.

ik moet je wel even vertellen dat het om een dutch verzion gaat.

en dat ik tot voor de evsa steeds op die groep gewerkt heb met men oude vsa (die meer zou moeten verbruiken dacht ik) en alles altijd netjes ging.

zelfs na de kortsluiting men oude vsa er terug tussengezet en de lamp werkt prima?

moet er wel bijzeggen dat de evsa zelf ook een ploffend gelkuid maakt. dus ik denk kortsluiting in men evsa zelf.

Share this post


Link to post
Share on other sites

problem opgelost ff terug naar de growshop ingeruild voor een ander en nu werkt alles :P

moet zeggen wel super zo een evsa van lumatek :-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

zei ik toch ding was busted

klagen en nieuwe vragen dat is de boodschap .

 

zelf heb ik er ook eentje van 250 w vind het ook iets prettig

vooral omdat je tot de helft kan dimmen om voor te groeien .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik had ook een Lumatek die ineens kortsluiting maakte en pas na 3 tot 4 maanden!! kregen ze bij de growshop pas een nieuwe binnen :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

hmm bij mij was dit geen probleem.

men kan zeggen wat men wil over indoorgarden ik belde en mocht direct een nieuwe halen

@john beton: tis inderdaad super men 600 watter op 50% voorgroei en dan de laatste weken op super lumen :-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...