Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

jerry

grote kweektent 9m2

Recommended Posts

ik heb sinds kort een secret jardin gekocht darkstreet2 300x300x200 de tent heb ik compleet gekocht met 9 x 600 wat lampen afzuiger etc. bij eu growshop totaalprijs was compleet 2300 euro.

 

nu zit ik met de inrichting, want er zit een stalenbox afzuiger bij van 5000m3 waar kan ik deze het beste hangen(is buiten de tent een optie??) en hoe te doen met de verse lucht en temp? ik wil er 200 stuks in kwijt of is dit te veel voor een tent

 

ik heb wel grote kweken gezien maar altijd in bedrijfspanden en geen tent. dit heb ik eerder niet gedaan

Edited by jerry

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Jerry, mooie tent, de afzuiger zou ik buiten de tent hangen, dan houdt je meer ruimte over, 200 moet kunnen, ik zelf zou er 150 ingooien, verse lucht zou ik in deze opstelling actief inblazen, minimaal 2500m3, succes man. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi,

 

Je zou met die afzuiger kunnen trekken door je koolstoffilter in dit geval moet jij je filters IN je tent hebben hangen.

 

Dit kan het beste bij die grote tenten op filtersteunen (die kan je bij dezelfde site kopen) deze zet je tussen je potten in. Het is ook mogelijk je filters aan het plafond van je tent te hangen dit geld ook voor je kist maar het frame van deze tenten kan maar een maximaal gewicht aan.

 

Als het mogelijk is zou ik de kist buiten de tent ergens aan het plafond hangen en de filters in de tent aan het plafond of op steunen. Je kan bijvoorbeeld wat latjes over het plafond leggen van zijde naar zijde, zodat het gewicht eerlijk verdeeld wordt. En hieraan de filters hangen.

Mocht het niet mogelijk zijn om de kist buiten de tent te plaatsen zou je hetzelfde moeten doen met die latjes als je hebt gedaan voor je filters.

Ik zou eerder voor de optie kist buiten tent gaan op die manier is hij het stilt qua resoneren. Als je zo,n zware kist aan latjes hangt en deze zijn gewicht moet rusten op het frame van de tent gaan door trillingen alles meetrillen.

 

Een andere optie is AFBLAZEN door je filters op deze manier hangen je filters na de uitlaat en blaas je hierdoor uit dus aan de perszijde en niet aan de zuigzuide......de zuigzijde loopt dan gewoon via slangen van tent naar kist en wordt de lucht gefilterd bij het afblazen, let wel op dat dut een eenmallige keze is dus mocht je kiezen om te blazen door het filter dan kan je niet meer zuigen en andersom hetzelfde.

 

Wat ik ook weleens zie bij die tenten is dat men door het plafond van de tent een gaatje van 2cm snijdt en hierdoor een ketting laat lopen die dan weer aan het plafond van de ruimte hangt zo ontzie je de tent.

 

Welke keuze het ook wordt je zut met je warme lucht zoveel naar buiten moeten. De verse inlaat- lucht kan je op de buitenlucht aansluiten maar je kan ook je verse lucht binnenshuis nemen. Dus warm aktijd weg en vers mogekijk van buiten en binnenshuis. Afbkazen en zuigen in een en dezelfde ruimte zou ik niet doen mits de ruimte waarin die tent staat flink groot is (5x je tent min.) en er raampjes oprn kunnen dan kun je af en aanblazen in dezekfde ruimte.

 

Succes met je aankoop!

 

Passief en actief kan maar zou wegens imploderen gaan voor actief 2000-2500 kuub inderdaad.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je heb 2 light filters hoop ik.

Deze kun je erin hangen' in de int300' wel.

 

Box buiten de tent zetten opbern stuk matras.

 

220 kunnen erin op 6.5 liters.

 

Inblazen actief op 1000m3 actief dmv een twincontroller.

 

Klaar.

 

En niet snijden zoals hierboven... Gezegd word :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Light filters is inderdaad een optie al zijn deze nooit zo goed als de zwaardere versie,s heb al meerdere merken light filters in mijn handen gehad en verkoop ze zelf ook can-light tot wilma luchttechniek lichte filters hebben een kortere kevensduur.

En snijden is inderdad niet slim maar mocht jr geen andere optie hebben! Ik heb liever 4 gaatjes van 2cm dan een compleet trillende tent! Een matras werkt inderdaad ook zo ook een luchtbed. Maar ophangen blijft toch het stilste naar mijn mening. En passief 1000 kuub kom je net niet mee weg heb ervaring met die tenten voor die paar tientjes extra 2000m dat tevens stiller loopt

Share this post


Link to post
Share on other sites

nou het is maar net wat je toevoer temperatuur is.

Daar is alles van afhankelijk.

 

nu met aankomende periodes kun je aktief vanuit buiten inblazen...

en heb je zat aan 1000m3.

 

 

maar om ff terug te komen op de filters....

Ik betwijfel of dat je hier gelijk in heb, Ken je het merk Presh :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee, kende dat merk nog niet maar las al op google dat die filters ook gevuld zijn met die australian activated koolstof. Hetzelfde principe dus als phat rhino filters ( die zijn vaak dikker en minder lang) daar hoir ik om eerlijk te zijn niets slechts over.

 

Ik weet dat lichte filters aangaande vervoer etc....veel handiger zijn en bepaalde mogelijkheden hebben door hun lafer gewicht. Het is ook hoe lang je er mee wil werken, vaak verklooot men de verzadigingstijd van koolstoffilters door de hoge lv in het begin...dat maakt de levensduur aanzienlijk korter van een filter. Of dit een light of ouderwets zware is maakt eigenlijk net veel uit in dit geval. Er zijn fabrikanten die beweren dat hun filters hoge lv,s etc aankunnen maar in de praktijk valt dit tegen..geef mij maar ouderwetse can of carboriginals. Das ewezen kwaliteit nirt te tilllen maar zeker 4 a 5 rondes veilig.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik ben nu de tent aan het opzetten pics komen eraan stap voor stap

 

de volgende filter zit erbij

 

1x Phat Filter 1800m3 flens

1x Phat Filter 1125m3 flens

 

 

wat vinden julllie van het aantal lampen 6 of 9, 600 watters?

Edited by jerry

Share this post


Link to post
Share on other sites

als je het kwijt kan aan stroom en je kan je klimaat onder controlle houden zou ik voor 9x 600 gaan....

lijd je klimaat er onder zou ik voor 6x gaan.

 

mvg stikkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zal dan inderdaad proberen om voor de 9 lampen mijn streven is een kilo te kunnen oogsten

 

alleen zit ik nog vast hoe ik de verse lucht binnen krijg

Edited by Dr.LivingStoned
Let op onnodig quoten !!!! je quote geen heel bericht net boven je reply !!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Streven 1k hahaha

Share this post


Link to post
Share on other sites

een kilo onder 9 x 600 watt :rofl :rofl :rofl

opmerking van de week.. :P

 

onder 2 lampen trek je al makkelijk een kilo weg als je een beetje weet wat je doet... :lol:

dit voorspelt alleen niet veel goeds als je maar voor een kilo gaat... :rofl

 

succes, mvg stikkie

 

als je eerst heel veel gaat lezen....heel veel... :nerd

dan is 3.5+ zeker goed haalbaar onder 9x 600 in een 300x300 ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Haha wat een giller.

Ik denk dat ie misschien wel 1,2kg draait....

 

Met co2 erbij

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nouja, best bescheiden.. ik hoor hier soms ook andere indianen verhalen..

 

 

Maar 1 kilo moet niet je streven worden want daar heb je iets te veel hardware voor.

 

Maak daar maar 4 kilo van en dat is zeker niet de max

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je met 6 keer 600 gaat draaien moet je je streefgewicht toch wel op 2 kilo+ zetten,voor een eerste keer . Als je de tent en je spullen en de plant een beetje kan lezen moet je toch wel 3 k kunnen oogsten.

 

Veel lezen is voor jou nu belangrijk.

 

Succes :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja oke ik loop niet te hard van stapel, ik reken op 200 planten in 6/7 liter potten.

 

gemiddeld 350/400 gram per 600 watt aangezien dit de eerste keer in een tent is ga ik er van uit dat er zeker wat zal mislukken

misschien is een kilo wel overdreven laag ingeschat, maar ik zal er tevreden mee zijn. die ene kilo is wel iets meer dan mijn investering waard en dat vind ik de eerste keer wel belangrijk

 

nog iemand suggesties voor de luchtinlaat ik hoorde een box aansluiten maar hoe of wat?

Share this post


Link to post
Share on other sites
de volgende filter zit erbij

 

1x Phat Filter 1800m3 flens

1x Phat Filter 1125m3 flens

 

 

wat vinden julllie van het aantal lampen 6 of 9, 600 watters?

 

2 verschillende filters op een box van 5000m3 :P

 

Explain

 

GrR

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat snap ik dus ook niet de growshop heeft ze erbij gedaan vandaar ook mijn mededeling ik had er maar 1 verwacht

Edited by Dr.LivingStoned
Let op onnodig quoten !!!! je quote geen heel bericht net boven je reply !!!

Share this post


Link to post
Share on other sites
nog iemand suggesties voor de luchtinlaat ik hoorde een box aansluiten maar hoe of wat?

 

 

kom op man, doe een beetje moeite....lees..!!!!

met deze instelling en moeite die je neemt kom je inderdaad niet veel verder als een kilo....

of ga je straks tijdens het draaien ook bij elke beweging een vraag stellen..?? :P

 

je kan namelijk ook de zoekmachine hier of op google gebruiken...

99% van je antwoorden zijn daar te vinden.. :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

//EDIT Onnodig quoten, leer hier hoe we het graag willen.

 

heb veel gezocht maar kom op dat punt niet helemaal uit het aansluiten is het probleem want ik weet niet precies waar ik de box hang ik ga ervan uit buiten de tent ik dacht zelf aan: buis vanaf buiten naar de box en vervolgens buis vanaf de box in de tent

de box zuigt dus de frisse lucht van buiten en blaast deze in de tent,.. toch?

wat betreft het draaien heb ik verder geen problemen mee het is alleen voor het eerst met een tent dus vandaar de vragen

Share this post


Link to post
Share on other sites

zoals jij het beschrijft is het goed.

 

hang ze dus naast de tent.... of zet ze op de grond.....

Share this post


Link to post
Share on other sites

nog effe een vraag gezien het aantal lampen, hoger electraverbruik, maar hoe zit het met de veiligheid betreffende ongewenst bezoek?

ik heb zelf de kamer waar de tent staat alvast goed geisoleerd, de kamer is 4.50 X 6.00 m, de tent 9m2.

de vloer en muren zijn nog eens extra geisoleerd met piepschuim platen en glaswol, het handige aan dit verhaal is wel dat ik de isolatie in de verbouwing van mijn huis heb meegenomen voor een eventuele kweek als oogpunt. is detectiefolie dan nog noodzakelijk bij een tent?

betreft de geuroverlast zit ik waarschijnlijk wel goed met de afzuiging, deze gaat direct naar het dak waarna ik deze ook nog op de het rookafvoer kanaal heb gezet van de shoarmaboer naast mij.

ik weet niet wat er tegenwoordig zoal wordt gebruikt als opsporings methoden behalve de heli en oplettende buren,.. ben wel benieuwd. Toevallig twee weken geleden zijn twee buren opgerold, de 1 had zijn filter te vaak hergebruikt waardoor de geur hem heeft verraden en de andere buurman is opgerold omdat ze toevallig binnen moesten zijn om de geur van de andere buurman te onderzoeken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi,

 

Hoe meer lampen je hangt hoe meer warmte je creert, je box kan met het aankomende klimaat zeker wel 9x600 aan (en licht is gewicht) ik zou er wel een pasieve kist bij plaatsen. Zoals je zelf beschrijft ga je met je hitte direct naar buiten dus dat zou dan geen probleem moeten zijn. En je tikte dat je voor 7.5 liters zou gaan. Ik denk dat 12 liter beter zou zijn ten eerste heb je er dan 40 ofzo minder in dus 160 stks.

En dan lekker gemakelijk met voorbemeste aarde (specialmix, Batmix...of als je al ervaring hebt met voeden light mix van plagron of goldlabel) voorgroeien tot de randjes van het blad bijna de randjes van de pot raken en dan om naar 12/12.

Share this post


Link to post
Share on other sites
ik zou er wel een pasieve kist bij plaatsen.

 

wat bedoel je precies met een passieve kist bijplaatsen?

 

ik heb trouwens k2 stekken en inderdaad is 12 liter wel een goed idee licht is gewicht ik wilde handmatig water geven zal hoop ik makkelijker gaan zo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...