Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Krasi

Paars,rose en groen knalwerk the organic way

Recommended Posts

dat gaat niet helemaal op als je het goed wil doen..

je wil ze natuurlijk wel goed laten wortellen dus zullen ze wel als nog even op 18/6 in hun eind medium moeten staan...

en ik neem aan dat dat niet in een propegator past.. ;)

 

ga er maar van uit dat het je ongeveer een week scheelt, je start natuurlijk wel met mooiere/grotere dames...!

mvg stikkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stikkie, ik heb het over een SJ dark propagator 120, deze heeft de afmetingen 125x60x120, daarin 2 setjes 2x55watt t-neon groeilichten, in 3,8ltr rootpouches, volgens mij kunnen ze hier wel 2 of zelfs 3 weken in vertoeven om daarna m`n Mammoth te vullen in 19ltr smartpots, dan hebben ze toch wel genoeg wortels ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Anders timmer je ze de grond in.

hammer.gif

 

En weer dampen ;) /zODd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Precies zODd, en steek ik gelijk m`n huis in de fik ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Scheelt weer vloeitjes zo heb ik het nooit bekeken thanks ;)

 

/zODd

Share this post


Link to post
Share on other sites
in 3,8ltr rootpouches

 

Er passen trouwens ook 25 7,6ltr rootpouches, hoeveel wortels wil je hebben :)

 

Edit: ik snap wel wat je bedoeld hoor Stikkie, maar eenmaal op 12/12 groeit de plant nog wel 2 tot 3 weken door, zo ook de wortels, maar goed, ik zou ze dus 2 weken voorgroeien in de propa tent en dan nog een week in de Mammoth op 18/6.

Hoe dan ook win/win ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

he krasi ,

 

die propagator 120 is die van de boven kant van een twin of de propagator versie die in 2011 uit zou komen Gr.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Boosie, dze gaat idd binnenkort, volgens mij bedoel je 2012, uitkomen ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok , want die propagator hadden ze op de sj site staan voor 2011 , wilde m ook wel gaan aanschaffen vandaar

 

(ging ff terug in je topic) ,

 

Mooie eind ronde trouwens & begin resultaat op naar de Kg ,

 

een prettige en ;) , kerts feest dagen

 

Gr. B

Share this post


Link to post
Share on other sites

Okee, kan best hoor, ik hoop dat ie nog uitkomt dan, thanks en ook jij fijne feestdagen ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
in 3,8ltr rootpouches

 

Er passen trouwens ook 25 7,6ltr rootpouches, hoeveel wortels wil je hebben :o

 

Edit: ik snap wel wat je bedoeld hoor Stikkie, maar eenmaal op 12/12 groeit de plant nog wel 2 tot 3 weken door, zo ook de wortels, maar goed, ik zou ze dus 2 weken voorgroeien in de propa tent en dan nog een week in de Mammoth op 18/6.

Hoe dan ook win/win :)

 

als ik niet gelijk op 12/12 start in het eind medium geef ik minimaal een week groei in de eind pot...

anders moet je met kleinere potten kweken en meer dames, dan pak je echt tijdwinst met een voorgroei tentje...

 

nu vul je niet eens de helft van je eind medium doordat ze daar gelijk op 12/12 in starten, door dat ze al volwassen zijn zullen ze al snel in de bloei schieten.. ;)

 

succes, mvg stikkie

 

(het zal wel werken maar optimaal is het niet)

Share this post


Link to post
Share on other sites
in 3,8ltr rootpouches

 

Er passen trouwens ook 25 7,6ltr rootpouches, hoeveel wortels wil je hebben B)

 

Edit: ik snap wel wat je bedoeld hoor Stikkie, maar eenmaal op 12/12 groeit de plant nog wel 2 tot 3 weken door, zo ook de wortels, maar goed, ik zou ze dus 2 weken voorgroeien in de propa tent en dan nog een week in de Mammoth op 18/6.

Hoe dan ook win/win ;)

 

Krasi,

 

Dan moet je wel die kleine rootpouches in de grotere potten zelf zetten. De rootpouches zijn mooie potten, maar net zoals bij de smartpots verankeren de wortels zich aan de wanden. Ik moest aardig wat moeite doen om een rootpouch los te trekken, en zag bij mijn kweek een zeer mooi wortelstelsel. Echter, door tijdgebrek heb ik geen foto op dat moment gemaakt. Je beschadigt vrijwel zeker het wortelgestel - als je gaat overpotten doe dat dan in potten met een niet poreuze wand. ;) Pak bijvoorbeeld zo'n 15x15x20 vierkant potje. (4 liter)

 

http://www.growcenter-noord.nl/potten-15x1...iter-p-772.html

 

Groet,

 

Donnie

 

P.S. Wortelgroei gaat door tot het einde van de plant. :) Het eigenlijke doel is om zaad te produceren, dus of ze slaagt daarin of ze blijft het proberen tot ze omgehakt wordt. :o

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Stikkie, dan komt het dus wel goed, 2 weken groei in de propa tent en 1 week groei in de Mammoth, bedankt voor je info :)

 

@Donnie, zo had ik het nog niet eens bekeken, goeie tip Donnie, toch maar de plastic potjes dan, jij ook bedankt voor de de nuttige info ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Geen dank Krasi. Overigens kan je ook in kleinere potjes voorgroeien, bijvoorbeeld een 13x13x13 vierkant of zelfs slimpot 12x12x21. Slimpots zijn echter vrij lastig los te krijgen vind ik zelf zodat er meer kans op beschadiging aanwezig is. Die 13x13x13 glijden van je wortelgestel af als een mes door de boter. ;)

 

Groet,

 

Donnie

Share this post


Link to post
Share on other sites

De 13x13x13 zijn dan 1,5 of 2 ltr potjes, die volstaan wel voor de eerste 2 weken, ik ontkiem in roottrainers, en zet ze daarna over in de voorgroeipotjes, echt een uitkomst, is op jaarbasis bijna een hele kweek tijdwinst ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goedekerstmiddag, even een kleine knip update, ik heb er weer 2 geknipt, en van deze dames krijg ik een dikke smile op m`n gezicht, 1 van de 2, een paarse, leverde 580gr nat op....en netjes geknipt heh, geen grote toppen, veel blad of takken eraan gelaten.... ;) :o :) ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Krasi,

 

 

Lekker je kerstbomen aan het snoeien??

Veel knipplezier gozert en dat je maar een hoop grammen overhoud....

 

 

Cw

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hee CW, thanks man, ik ben eindelijk uitgesnoeid, ga zo beginnen met schoonmaken en afbreken om vervolgens weer op te bouwen :P

 

Knip-update, na 4 mooie dames met allemaal een natgewicht van boven de 500gr, eindigde ik vandaag met m`n donkerpaarse dame waar ik het meest van verwachtte, en......helaas ;) dus waarom niet? :P ...nou, omdat ze nog wel 2 weken langer had mogen staan, alleen bovenin was ze ontwikkeld, maar nog niet uitgehard :o anders had ze zeker 600/700gr nat opgebracht.

Ik had 2 donkerpaarse 1 was vorige week omgelegd, en was ook te jong, niet zo als nummer 2 maar wel te jong....zonde, dat kost me zeker 400/500gr nat. :D

 

Dus mensen die KF hebben staan of willen growen in de toekomst, geef de donkerpaarse dame de tijd, controleer beneden of de topjes hard zijn, dan pas omhalen ;)

 

Om dit bericht toch een beetje vrolijk af te sluiten even wat goede aspecten van de grow.

-Ik heb de hele run, op een wesp na (geen idee hoe die daar gekomen was) geen insect zien lopen/vliegen/kruipen.

-Ik heb geen plukje rot gehad deze ronde.

-ik heb echt genoten van de grow deze ronde, KF superstrain, thanks to Sannie en Knutsel ;)

 

Dan nog de bijbehorende foto`s van m`n droogtentje, die stukken voller is dan van de vorige 5 B) , die overigens bijna droog is en nog op 519gr staat, enjoy... :)

 

 

gallery_30844_12863_3555334.jpg

 

Onderin, met de enige groene plant, die overigens 540gr nat opleverde

 

gallery_30844_12863_2812909.jpg

 

En bovenin

 

gallery_30844_12863_2684168.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zie er toch lekker uit en weer wat info vergaar.

Thats the way off life.

 

/zODd slaat zich zelf op zijn kop en hoop de zwaartekracht te trotseren.

 

/zODd

Share this post


Link to post
Share on other sites

holy crap .....die kleur !!! haha mooi hoor ik ga ff wat teruglezen heb gedeeltes gemist door drukte ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lijkt me niet zo lastig sorteren met die duidelijke kleuren.

 

Ziet er erg lekker uit en ik ben benieuwd naar het droogresultaat.

 

Mooie ronde Krasi.

 

Groet,

 

Donnie

Share this post


Link to post
Share on other sites

@zODd, zo is het vriend, leren,leren,leren, next round knowledge B)

 

@Stikkie, thanks, m`n connectie zegt meng het maar door elkaar :P confetti wiet ;)

 

@Groninger, bedankt, er zijn ook zoveel topics :)

 

@Donnie, thanks mate, ik ben ook benieuwd, ik denk net of net geen 1200gr :P

 

Zo, net m`n homebox schoongemaakt, hardware verwijderd en afgebroken, morgen opbouwen van de Mammoth :o ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Krasi,

well done! ;)

Het ziet er fantastisch uit.

 

Groetjes

Torsten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...