Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
ypsilon

Voeding en meststoffen

Recommended Posts

Hoi!

 

Wegens tijdsgebrek heb ik 2 jaartjes niet meer gekweekt.

Maar nu begint het terug te kriebelen en heb ik mijn kweektent schoongemaakt om asap te starten aan een nieuwe kweek. Met zaadjes, op grond.

Al mijn materiaal is nog zo goed als nieuw en in perfecte staat. Maar ik vraag me af of de voedingsproducten nog goed zouden zijn na 2 jaar? Ik heb nog een aantal zeer goede producten waar nog maar een beetje van uit de fles is. Zou dit kwaad kunnen doen voor de planten?

Ik vraag me ook af of de filter gedeeltelijk moet vernieuwd worden?

En ik ben ook vergeten of ik deze 24/24 moet laten draaien of enkel wanneer de lamp aan is.

Yps

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey ypsilon,

ik wou even reageren op de voeding die zou ik persoonlijk niet meer gebruiken

staat vaak een houdbaarheids datum op en zou zonde zijn als je mooie plantjes aan et kweken bent

dat ze door de (oude)voeding zoude doodgaan of verbranden

en wat betreft je afzuiger die staat neem ik aan aangesloten op je thermostaat dus 24 uur laten draaien zou ik zegge

doet ie bij mij wel en als je heel erg last heb van warmte/luchtvochtigheid(met dit weer) zuigt hij et een beetje weg hoop dat je een beetje geholpen bent en sucses met je eerst volgende kweek

en een mooi verslag bijouden??

groetjes alex

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het zou nog goed kunnen dat je voeding bruikbaar is.Het ligt veel aan de kweker hoe hij ermee om is gegaan.Zo heb ik mensen gezien die na 4 jaar hun voeding nog gewoon goed hadden,maar er zijn er ook die het in 3 maanden totaal kapot kunnen maken.Schoon werken is een must hierbij.Maatbekers schoonmaken tussen de producten,goed afmeten zodat je haast niet hoeft terug te gieten,doppen goed aandraaien,bij juiste temperatuur bewaren.Dit zijn al enkele factoren die ervoor kunnen zorgen dat er wat fout gaat in je flesjes.

 

Vaak kan je zelf bekijken of je flessen nog goed zijn.Je neemt een grote,schone maatbeker,schud de fles voeding goed,en je giet hem leeg in je maatbeker.Als de vloeistof nog gewoon helder is en er geen gekke dingen indrijven(ik ga even uit van minerale voeding)is er weinig mis mee.Bij sommige producten,zoals wortelstimulatoren en bloeistimulatoren,valt het moeilijker te zien daar dit vaak donkere vloeistoffen zijn.Hier zou je gebruik kunnen maken van een theezeefje.

 

Succes.

 

Grtz twin

 

Ps bij organische voeding word het werk voor de neus,STERKTE!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...