Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Tw!tchy

Tw!tchy goes on: 2e ronde 400 watt

Recommended Posts

De lamp gaat over een uurtje weer aan, ik zal dan meteen even foto's nemen voordat de lamp aan springt. De nieuwe locatie is ook eindelijk af, ik ga vanavond even langs om daar de planten in de aardebakken te zetten, de aardebakken zijn niet vol maar wel dik 120 liter aarde per stuk :rofl 240 liter voor 5 plantjes onder 400 watt, moet zat zijn :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Even een foto met de halfpipe scrog

gallery_30799_12348_121864.jpg

 

gallery_30799_12348_62180.jpg

 

gallery_30799_12348_112652.jpg

 

 

Kon de planten op mijn andere locatie nog niet zetten, de 400 watter hield er mee op, VSA zoemt en de lamp geeft een klein blauw gloedje zoals hieronder:

gallery_30799_12348_3576.jpg

 

gallery_30799_12348_3988.jpg

 

Iemand die weet wat er kapot is? Kan morgen even een andere lamp in de fitting proberen, maar denk dat de VSA niet lekker is?

 

 

 

De aardebakken zitten overigens wel lekker vol:

gallery_30799_12348_88692.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooie planten Tw!tch, ik ben benieuwd hoe je scrog talent zich ontplooit, wel strak dat je het probeert, peace :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Simpel: Een netje houdt de boel beetje ondersteund, een scrog is het verdelen van je toppen over een egaal veld, zodat overal het licht benut wordt.

 

Een halfpipe scrog heeft drie grote voordelen ten opzichte van een platte scrog:

1. Het scrogrek is groter van oppervlakte, er kunnen dus meer toppen op liggen

2. De toppen die naar de zijkant van de kast liggen, liggen normaal verder van de lamp af dan de toppen op het scrogrekt direct onder de lamp, nu staan ook die toppen aan de zijkant lekker licht op de lamp.

3. Een deel licht dat normaal naar de muur zou gaan, wordt nu direct opgevangen en gebruikt door een top.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dag 33, dag 9 op 12/12

 

Het gaat lekker, ze groeien inderdaad flink de hoogte in terwijl de lamp er toch behoorlijk dicht op zit, dat scrognet komt zekâh wel vol :rofl

 

Foto's van het groene geweld (was vanochtend vroeg):

gallery_30799_12348_53118.jpg

 

gallery_30799_12348_72988.jpg

 

gallery_30799_12348_119717.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yo Twitchy!

 

Ik denk dat je VSA naar de donder is.. anders je aansluiting!

kijk even of je ergens een zwarte vlek ziet.. misschien kortsluiting o.i.d.

bij mij zoemt mijn VSA als de aansluiting van de lamp niet goed vast is..

gebruik je adereindehulzen? dan maak je namelijk beter contact + veel veiliger. En ze kosten 1 euro :rofl

 

Ben tevens benieuwd naar je halfpipe scrog! Vraag me af of het bevalt!

 

Cheers,

Shilizous

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Shilizous, die adereinden is een goed idee, maar die VSA is al langer raar bezig, als de lamp aan hoort te springen geeft hij eerst een tijdje een gloei waarbij de VSA zoemt. Zal de kabels er eens opnieuw in doen, kijken of het verschil maakt.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Toch even een fototje plaatsen van de kast waar ik afgelopen week druk mee was, hierin gaan de kleine SP's die je ook in dit verslag ziet. Kast van 1.50m(breedte)x 0.95m(diepte)x 1m80 (hoogte), wordt straks dus goed voor 2x 400 watt :wacko: De kast is inmiddels af en geverfd met witte grondverf, zal nog eens fotos maken.

 

De Aardebakken zijn twee bakken van 150 liter per stuk :rofl Wordt super! Ik ga ze wel inpakken met zwartwitfolie zodat de wortels geen licht krijgen (zwarte kant naar de bak toe natuurlijk). Ook deze kast wordt 100% bio natuurlijk :)

 

gallery_30799_12348_265171.jpg

 

Heel interesant die bakken,ikzelf heb ook zo'n twee bakken maar dan 60liters,heb jij een idee hoeveel dames ik er in moet zetten?Zelf had ik gedacht aan 3 in elke bak(extrema).Zou ik dan ook moeten scroggen?In ieder geval veel succes met je kweek en ga hier veel uit leren.

 

Grts

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Hazer,

 

Leuk dat je even langs komt, 2x 60 liter is heel mooi, maar zou je er niet 3 van kunnen neerzetten naast elkaar? Of is je ruimte hiervoor niet groot genoeg? Ik zou voorkeur geven aan twee planten per bak, maar drie kan ook prima! Wat is verder je wattage en kast/tent afmetingen? In beiden gevallen (2 of 3 planten per bak) zou ik sowieso toppen, en het liefst ook scroggen! Scroggen werkt super bij zo'n klein aantal planten, laat ze maar lekker een week of 2,5 - 3 voorgroeien (afhankelijk van je wattage), dan heb je echt een mooi scrognet vol.

 

De keuze om te scroggen is aan jou, dat is persoonlijk. Scroggen is natuurlijk wel dé manier om te zorgen dat overal onder de lamp waar licht valt, dit licht ook gebruikt wordt door je planten (= meer opbrengst!). Als je ook nog eens een stuk licht wat normaal op de muren valt wilt gebruiken, is een half-pipe scrog als de mijne een idee voor je. Daarbij is het "veldje" in theorie ook een stuk groter, een gebogen net is namelijk langer! Ten slotte liggen de toppen op de zijkant van het scrognet (wat iets omhoog loopt) ook nog eens net zo dicht op de lamp als direct onder de lamp, waardoor je overal in de kast dikke toppen kan vinden ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

mijn tent is 1-1-2m en 400watt lamp,ik kan er geen drie naast elkaar zetten,maar wat ik wel van plan ben te doen is de bakken aan de zijkant zetten met in het midden 3 potten van 11 liter zodat ik 9 planten heb en daardoor iets minder moet voorgroeien.

 

Grts

 

Ga ook een kweekverslag plaatsen als ik begin,want na maanden lezen is mijn hoofd rijp voor den draai,zoals ze dat bij ons zeggen en dan is alle hulp wel welkom.

Tot in den draai ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Loekino

ff een brainfart:

 

als je ze niet zou volplakken met zwartwit folie, krijg je dan niet een beetje een smartpot idee? of werkt het alleen als de wortels uitdrogen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

werk je ook die stopcontact in je hok netjes weg

een beetje eng je kan nooit voorzichtig genoeg zijn ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Vermicelli: Met een andere lamp deed hij het weer gewoon

 

@ Locc: hij hangt vrij hoog, zit wel goed zo

 

@ Loekino: Nee, een smartpot is een zak van luchtgaatjes waar wortels doorheen kunnen en vervolgens daar niet verder gaan. Je hebt dus geen circulerende wortels langs randen en je aarde blijft luchtiger. Ik snap niet hoe een doorzichtige aardebak ook maar enigszins lijkt op een smartpot, zal wel aan mij liggen ;)

 

@ Hazer: Ik zeg doen! Prima idee van die 3 potten erbij, 9 plantjes is erg leuk (zie mijn vorige ronde) :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Interessant en leuk verslag!

Deze ga ik uiteraard volgen want hier kunnen groentjes zoals ik nog veel van leren ;)

Succes en ga zo door! :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leuk om nieuwe mensen te zien hier :) Take a seat and enjoy ;) Ik ga trouwens ff foto's nemen van de andere locatie (met de grote aardebakken), zal dit proberen binnen nu en twee uur te posten!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zit nu nogal te twijfelen: Nieuw topic maken voor mijn andere kweeklocatie, of niet?

 

Anyways, hier zijn de foto's, het is allemaal nog niet ideaal, moet wat kabels wegwerken en het stekkerdoosje vastzetten, en moet nodig wat aan de luchtaanvoer doen, ik het het gevoel dat die te klein is, de temperaturen worden steeds beter (was max 35 graden), ik zit nu op max 32 - 33 graden met nog wel een laagste donker temp van 17,6 graden, dat wordt denk ik een kacheltje op een timer zetten die dus een kwartiertje voor de donkertijd aan slaat en een kwartiertje voor het licht weer uit gaat!

 

De pic's:

gallery_30799_12348_30551.jpg

 

gallery_30799_12348_47688.jpg

 

Die rechtsonderin heeft wat witte rommel op zn blad, zijn geen gaatjes hoor ;)

gallery_30799_12348_86064.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dag 36, 12/12 dag 12

 

Ik ben gewend nu wel de zichtbare bloei te zien, maar dat laat nog even op zich wachten blijkbaar. Ze beginnen al wel flink te ruiken, maar ik zie nog geen echte topbouw. Verder is alles verdomd gezond, ik het de voorste drie planten gediefd zodat die meer energie bovenin besteden, de andere twee planten achterin zijn hoog zat zo, ik ga uiteindelijk alles nog eens goed dieven als het even in de bloei staat, gewoon preventief tegen fluftopjes en dat soort zaken.

 

gallery_30799_12348_134828.jpg

 

gallery_30799_12348_106983.jpg

 

gallery_30799_12348_101944.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

yo tw!tchy,

 

ziet er zeker verdomd gezond uit de bloei begint er nu aardig in te komen diep groene bladeren met lekker lichte bloemvormingen!

 

ga zo door man!

 

Grtz P

Share this post


Link to post
Share on other sites

De bladeren zijn inderdaad heel diep groen, dit zal ook zo blijven door de buffertabs. Ten opzichte van vorige ronde zijn ze inderdaad verdomd gezond, ik was ook niet van plan dezelfde fouten nog eens te maken ;)

 

Wat voor mij heel opvallend is, is de afwezigheid van paarse stelen. Ik denk dat dit vooral te maken heeft met het stabiele bodemleven (met daarbij ook een stabiele pH-waarde!) en mijn manier van water geven, ik geef nu per 20 liter wat ik vorige kweek per 11 liter gaf: Ongeveer 300 - 500 ml per dag, dit was voor de kleine plantjes in 11 liter potten vorige ronde veels te veel, ze stonden te nat. Daarbij overvoed ik nu niet zoals vorige ronde door het biokweken, hoewel ik bij 1 plantje wat gele bladpuntjes heb gezien.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dit gaat een mooie worden, lekker binden, en dan overal toppen.

Het bodemleven doet je planten idd goed, goed spul van Sannie ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kan dit alleen maar bevestigen ;) Vind het ook zo leuk dat jij en een paar anderen ook allemaal begonnen zijn hiermee! Ik was eerst trouwens iedere dag 20 minuten bezig met wateren (met een pipetje met maatstreepjes allerlei voeding en ph- en de hele zooi toevoegen), nu is het gewoon een klets water erover en klaar in 2 minuten :) Zit er wel stiekem aan te denken om chloride uit mn water te koken en het dan te geven als het weer koud is ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...