Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Tw!tchy

Tw!tchy goes on: 2e ronde 400 watt

Recommended Posts

@juicyweedy: Het knipafval zat in 1 grote bak, de grootste takken gingen er uit voordat het in de pan ging, aan de kleine takjes zat nog wat hars, eindresultaat was trouwens twee kilo brownie die belachelijk sterk was B) Ik heb een stukje ter grote van een kiwi gehad en was de volgende dag nog een beetje lam, mijn vriendin had net als een maat van me wat meer (driedubbele ongeveer :rofl ) mijn vriendin was de volgende dag nog tot 's avonds laat helemaal de weg kwijt, die maat van me heeft de avond van de brownies zelfs gekotst (voor hoe sterk het was had hij echt veel te veel op) en was de volgende dag nog steeds aardig lam B)

 

Heb shackzilla's staan nu die al bijna 3 weken oud zijn en dus snel op 12/12 zullen gaan :)

 

De DR 120 tent zal aanstaande week geknipt worden, ook 5x SP onder 400 watt maar dan een gewone scrog i.p.v. halfpipe scrog, wel heb ik hier een gavita EVSA voor gebruikt die ook zeker 10 dagen 110% (superlumen) gedraaid heeft op 440 watt. Mocht ik nu minder er af halen, dan is denk ik behoorlijk duidelijk dat half pipe scrog met een enkele lamp gewoon veel beter werkt dan gewone scrog, ik ben benieuwd.

 

In de DR 120 tent komen een paar PP stekjes te staan en nog twee shackzilla's, de zaadjes ontkiemden dit keer niet goed, ik had in de batch van in totaal 10 zaadjes 4 stuks zitten die heel klein waren :rofl van deze kleine zaadjes kwam er geen uit, dus heb vier planten in de 100x100 kast met 400 watt, en twee over voor de DR 120 tent, die staan samen met de PP stekjes lekker onder 250 watt Master HPI bulb van philips :( Heb er zin in!

 

@dennissie: thnx :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

klinkt leuk je volgende ronde mare nu zat me broertje naast me en die zat dus een beetje mee te lezen en te kijken en die kreeg wat rooie wangtjes van die foto :rofl :( B) :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik gebruik inderdaad de digistar 400 :rofl Werkt echt super. Heb bij de kast (die dus al ff klaar is) een gewone VSA gebruikt, daarmee is dus ook gewoon 1op1 te halen! Ik vind de luxe van een EVSA dat hij vooral niet zo warm wordt en instelbaar is op 250watt voor bijv. de voorgroei

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als we dan toch bezig zijn, meteen maar een kleine update van de SP's in de tent en de voorgroei van de stekjes en zaadplantjes die daar weer in gaan.

 

Eerst even in mijn nieuwe DR 80, waar voorgroei plaatsvind tot het als droogtentje zal functioneren :rofl Voor de voorgroeiende boel heb ik nog een mooi plekje waar het verder kan voorgroeien mocht ik de SP niet in één keer omhalen

Zoals het er nu uit ziet wordt het 4xPP en 2xShackzilla (die twee komen samen aan één kant zodat ze kunnen afbloeien onder 250 watt of minder, de PP bloeit namelijk niet zo lang).

gallery_30799_12348_305936.jpg

 

Ik heb inderdaad 5 PP stekken, maar wil er één als moederplantje houden, vind ik wel makkelijk :(

 

Dan nu de SP toppen in de DR 120 tent, ze hadden een dagje of twee langer voor mogen groeien, dan had ik ook links en rechtsachter de hoeken volgekregen. Alsnog belicht ik meer dan 1m2 met 400 watt, wat zeker voor goede resultaten zorgt voor zo'n laag wattage.

gallery_30799_12348_91665.jpg

 

gallery_30799_12348_267384.jpg

 

gallery_30799_12348_131587.jpg

 

gallery_30799_12348_16610.jpg

 

gallery_30799_12348_128688.jpg

 

Deze hoek (links voorin) heeft niet de grootste toppen, maar wel de lekkerste, deze hazepheno mag wat langer staan en is heerlijk zoetig

gallery_30799_12348_125517.jpg

 

Een ander pheno linksachterin ver van de lamp, deze heeft een PP-achtige topbouw, maar toch best dikke toppen voor een goede 80 - 90cm weg van de 400 watt

gallery_30799_12348_132552.jpg

 

Herfst slaat hier in, misschien maar eens oogsten morgen ofzo..

gallery_30799_12348_133079.jpg

 

gallery_30799_12348_53308.jpg

 

gallery_30799_12348_75953.jpg

 

Twee heerlijke hazige topjes

gallery_30799_12348_124556.jpg

 

 

Da's wel weer ff genoeg :rofl Lag het trouwens aan mij of lag de halve avond WF er weer uit?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooie toppen in je scrog, ziet er weer erg lekker uit :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zit nu toch wel te denken om na volgende kweek misschien eens een verticale scorg te proberen, met 250 watt en aan de bovenkant een 150 watt pitje erbij, lijkt me echt een gave manier van kweken. Deze gast gebruikt cooltubes omdat de wattages nogal flink zijn, dat zal bij 150 - 250 watt niet nodig zijn denk ik zo, hoop hiermee een keer 1,2 - 1,5 gr/watt te halen zonder CO2 natuurlijk

 

Beetje deze setup:

 

 

Toch blijf ik de half-pipe setup echt prachtig vinden, deze komt aanstaande ronde in de kast (die al bezig is, 4x schackzilla bijna 12-12 inmiddels) en de tent, waar ik nu door de platte scrog toch heel wat minder af ga halen vrees ik..

Hier nog even een mooie half-pipe setup van iemand anders:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben benieuwd hoe je het gaat fixen, je bent iig lekker actief bezig :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Altijd druk met verbeteren he... ruimtes heb ik wel, maar ik ga nooit stroom tappen. Ik hou het verbruik ook liever rustig, dat hebben de bewoners ook graag. Veel kwekers hebben weinig te verliezen en rollen zo het wereldje in, dat zie je dan ook aan hun kweekstijl die relatief simpel is. Ik reageer soms ook iets te negatief op topics waar mensen zich gewoon niet willen verdiepen in hun kweek, maar wel geld er uit willen slepen, dat is me echt een doorn in het oog :rofl

 

Vooral het zo veel mogelijk grammen per watt pakken en een kwalitatief beter eindproduct door verbeteringen aan de setup (die overigens nauwelijks iets hoeven te kosten in tegenstelling bijv. CO2) interesseert mij enorm, ik vind het bijzonder dat niet meer mensen dat gevoel hebben aangezien er soms flinke te constateren zijn. Dit laatste merk ik nu ook bij mijn laatste twee rondes die samen in dit topic staan... Een 1x1m kast met een ouderwetse 400w VSA (met dus een slechter rendement) haalt op dezelfde voeding en aarde meer opbrengst dan een 1,2x1,2m tent met een gloednieuwe 400w Gavita digistar die ook nog eens vaak op 10% extra output gedraaid heeft. Beiden kweekruimtes hadden ook exact hetzelfde voeding, zelfde soort, zelfde aarde, zelfde verdeling in pheno's, zelfde voorgroei, zelfde aantal planten...

 

Het enige verschil: De half-pipe vorm in de scrog, die dus zeker voor herhaling vatbaar is! Bij mijn tentronde merk ik dat de toppen die niet direct onder de lamp lagen gewoon veel kleiner waren, bij de half-pipe zaten juist aan de zijkant de dikste toppen!!

 

Waarom? Simpel: De toppen recht onder de lamp vangen alleen op de bovenkant licht, terwijl de toppen aan de zijkant over de hele breedte en een deel van de bovenkant licht vangen. Doordat toppen vaak verticaal gemeten meer oppervlakte hebben dan van boven gemeten, vangen ze hierdoor dus meer licht en "knallen" ze ook harder.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eerste SP in de tent is om, deze was ook weer licht paarsig net zoals de eerste uit de kast, blijkbaar is dit een pheno die enorm veel opbrengt en als eerste klaar is, net als bij de kast. Deze joekel woog 498,4gram nat, vorige keer kon ik het verschil tussen nat en droog met een factor 4,5 delen bij dezelfde manier van knippen, dus deze plant gaat zeker meer dan 100 gram droog opbrengen. De andere vier SPs mogen nog even staan, er gaat er nog één morgen om.

 

Heb op de foto's niet alle toppen meegenomen (ook niet meegewogen :rofl ), die had ik boven laten hangen. Fluf was er trouwens niet bij :rofl

 

Foto's:

 

Samen in de tupperware:

gallery_30799_12348_51586.jpg

 

BAM!

gallery_30799_12348_63298.jpg

 

gallery_30799_12348_125867.jpg

 

gallery_30799_12348_139268.jpg

 

gallery_30799_12348_99024.jpg

 

gallery_30799_12348_84448.jpg

 

 

Ziet er toch lekker uit? :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waar heb je de rest gelaten dan? Zie alleen jou hier nog reageren :rofl

Morgen gaat zeker de volgende om, tis wel een beetje klaar zo te zien..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yep ziet er best uit

veel plezier ermee :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zoiets ja, overal 400 watt tentjes/kastjes bouwen, kan je elke twee weken oogsten :rofl Sommigen hebben er alleen bezwaar tegen dat foto's online geplaatst worden, dus hou niet alles bij (zou er dan ook gek van worden lol).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi hoor twitchy en ze zijn knoetter hard zeker :wacko:

Ff laten drogen en dan de eindstand :blink: :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

ze zijn inderdaad keihard :wacko: vandaag of morgen even de laatste blaadjes en takjes er tussenuit knippen, kan het met een paar dagen al gaan precuren..

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Tw!tchy,

 

dit ziet er super nice uit... leuk topic met een boordevol info... :wacko:

 

als dit geen goed rokertje word :blink:

 

grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Blueberry, leuk dat je even langs komt. Misschien dat ik nog eens een keer een verslagje maak, eerst aanstaande week kijken of ik een drooggewicht heb :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wow Twitchy mooie toppen man. Die 0,95gr/watt, dat is dus nog een inschatting wat het zal opleveren?

 

Grtz,

 

John007

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee John, als je iets terug gaat in het topic zie je dat ik in de kast met 400w al 380gram SP geoogst had, nu is het nog even afwachten wat mijn DR 120 tent droog opbrengt, dit was ook 400watt scrog met 5xSP..

 

Het zijn twee locaties in één topic :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...