Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Tw!tchy

Tw!tchy goes on: 2e ronde 400 watt

Recommended Posts

Je zat er het dichtst bij :rofl Ik en mijn vriendin beiden 23 gram er vanaf :wacko: Wel grappig.. Ik ben enorm blij met de hoeveelheid, maar vind de verschillen te groot voor één soort, ik hoop dat de shackzilla daarin beter is, daarna ga ik vooral commerciële soortjes draaien ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat zijn volgens jou echte commerciële soorten? Nadat ik het allemaal een beetje onder de knie heb dein ik daar ook naartoe. De 12 weken kolossus is toch wel te lang....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bij een commerciële soort kijken we naar andere zaken dan de gemiddelde hobbykweker, bijvoorbeeld:

- Opbrengst per m2 of wattage

- De vraag naar het soortje: sommige soorten zijn bekend en zijn meer gewild

- Homogeniteit: Bij zaadjes wil je stabiliteit, iedere plant moet immers hetzelfde zijn, je wilt geen verschillende kleuren, geuren, smaken en werkingen, je verkoopt één soort dus je planten moeten op elkaar lijken, hierdoor wordt vaak naar stekjes uitgeweken omdat dit klonen zijn en dus identiek zijn aan de moeder, heel stabiel zaad kan ook.

- Bloeitijd en prijs: Je kan voor een hele korte bloeier gaan om snel geld te hebben, sommige soorten zijn in 6 - 8 weken klaar maar brengen vaak wel minder op per gram (bijv. PP), amnesia of super silver haze bloeien een stuk langer maar daar is de prijs ook naar, in deze omgeving wordt er 33% meer voor betaald dan PP in dezelfde kwaliteit.

 

De keuze is reuze :wacko: Ik zou niet voor een kolossus gaan als commercieel soortje ook al is deze daar wel voor gemaakt. De toppen ruiken niet haze achtig, dus zulke prijzen krijg je er ook echt niet voor. Daarbij zal een koper de naam "Kolossus" niks zeggen, dit gaat gewoon de coffeeshop uit als mixwietje of whatever :rofl

 

Ik ga komende ronde shackzilla proberen, en in de tent komen getopte K2's te staan die wat korter bloeien ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

bleh, als je nu een uur later had gewogen, dan was ik het dichtste hehe...

nu ff over de smaak, geur... ben jij van mening dat de high versterkt naarmate het drogen/curen ? en dat de smaak milder word ?

of heb je alles in 1 dag opgerookt ? :wacko:

vooral het eerste vraag ik mij af want echt knetter word ik nog niet van mijn NL( dag of 8 geknipt ), de smaak daarentegen is niet te harden :rofl

 

suc6 met de volgende ronde, gaan we weer meevolgen want deze was leerzaam

Share this post


Link to post
Share on other sites
Bij een commerciële soort kijken we naar andere zaken dan de gemiddelde hobbykweker, bijvoorbeeld:

- Opbrengst per m2 of wattage

- De vraag naar het soortje: sommige soorten zijn bekend en zijn meer gewild

- Homogeniteit: Bij zaadjes wil je stabiliteit, iedere plant moet immers hetzelfde zijn, je wilt geen verschillende kleuren, geuren, smaken en werkingen, je verkoopt één soort dus je planten moeten op elkaar lijken, hierdoor wordt vaak naar stekjes uitgeweken omdat dit klonen zijn en dus identiek zijn aan de moeder, heel stabiel zaad kan ook.

- Bloeitijd en prijs: Je kan voor een hele korte bloeier gaan om snel geld te hebben, sommige soorten zijn in 6 - 8 weken klaar maar brengen vaak wel minder op per gram (bijv. PP), amnesia of super silver haze bloeien een stuk langer maar daar is de prijs ook naar, in deze omgeving wordt er 33% meer voor betaald dan PP in dezelfde kwaliteit.

 

De keuze is reuze :wacko: Ik zou niet voor een kolossus gaan als commercieel soortje ook al is deze daar wel voor gemaakt. De toppen ruiken niet haze achtig, dus zulke prijzen krijg je er ook echt niet voor. Daarbij zal een koper de naam "Kolossus" niks zeggen, dit gaat gewoon de coffeeshop uit als mixwietje of whatever ;)

 

Ik ga komende ronde shackzilla proberen, en in de tent komen getopte K2's te staan die wat korter bloeien :)

 

wist niet dat jij zo'n commerciele jongen was.. :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ stikkie 2.0 en dennissie: Is er hier iemand op het forum (niet micro) die dat niet doet dan? Ik ben een relatief kleine kweker met 400 watt, maar ik ga nu echt geen 378 gram in 2 maandjes wegroken hoor, ik hou het vaak bij een 2 - 5 gram in zo'n periode, echt niet meer. Nu ik een paar rondes tegelijkertijd aan het oogsten ben wil ik daar meer heen, ik doe het toch niet echt voor mezelf en een klein deel gaat maar naar vrienden.. :wacko:

Over commercieel gesporken, die eerste drie Sugar Punches waar ik foto's van had met PP-achtige opbouw gaan hier letterlijk onder de naam PP de shop uit :rofl

 

@ Raggamuffin: Ik vind mijn wietjes altijd pas droog het sterkst kwa effect, maar heb het gevoel dat dit lichamelijker is dan wanneer het een tijd gelegen heeft, dan lijkt de high beter. Na het curen wordt de smaak en geur vaak wel veel beter als je op het juiste moment geoogst hebt.

 

@ pacman83: Danku ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Knap hoor :wacko: Ik blow een keertje per week/twee weken, dan blijft het voor mij erg lekker en ik blijf scherp genoeg voor m'n afstuderen en andere zaken :rofl Ieder zijn ding natuurlijk!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Knap hoor :wave: Ik blow een keertje per week/twee weken, dan blijft het voor mij erg lekker en ik blijf scherp genoeg voor m'n afstuderen en andere zaken :wave: Ieder zijn ding natuurlijk!

 

;)

 

Tja tw!tchy er zijn mensen bij die ermee opstaan en ermee naar bed gaan die tijd heb ik gelukkig achter de rug :wacko:

Ik rook er 1tje voor het slapengaan maar meer als 1 doe ik niet meer hoor ....

Als ik net als vroeger vlak voor het werk effe een blow rook dan komt er niets meer uit mijn handen dat ken ik je wel vertellen :)

Ook als ik vrij ben zal ik er nooit meer dan 1 roken per dag.

Maar wat je zelf al zegt; ieder zijn ding he :rofl

 

 

Cw

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zal morgen even foto's maken van de tent, daar begint hier en daar de herfst ook een intrede te doen. Ook hier weer het zelfde verschil in pheno's: Echte haze achtige SP's en veel dikker opbouwende SP's met PP-achtige knotsen. Ben benieuwd naar de opbrengst, want de geur en compactheid zit al weer hartstikke goed! :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo, tijd voor nieuws: Heb nieuw speelgoed, een update van de tent, en foto's van het verwerken van mijn knipafval.

 

Mijn nieuwe usb microscoopcamera:

gallery_30799_12348_27251.jpg

 

 

Een update van de SP in de tent, die mogen nog twee weekjes:

gallery_30799_12348_139552.jpg

 

gallery_30799_12348_118733.jpg

 

gallery_30799_12348_87255.jpg

 

gallery_30799_12348_127961.jpg

 

Haze pheno topjes hier:

gallery_30799_12348_30101.jpg

 

Zelfde plant:

gallery_30799_12348_106722.jpg

 

gallery_30799_12348_46898.jpg

 

gallery_30799_12348_114940.jpg

 

gallery_30799_12348_69570.jpg

 

Lekker dik topje, geen haze pheno

gallery_30799_12348_8176.jpg

 

 

Gisteren van de haze pheno SP uit de kast gerookt, deze was toch wel vreselijk lekker en enorm sterk! Ik proefde gewoon haze (niks zoetig) en was een beetje teleurgesteld, tot ik even naar de keuken liep en terug de kamer in kwam, wat een zoete wiet walm daar!

gallery_30799_12348_48163.jpg

 

 

Vandaag even brownies en poffertjes maken, dus eerst wietboter gemaakt, hier al wat foto's:

gallery_30799_12348_69113.jpg

 

gallery_30799_12348_8872.jpg

 

Natuurlijk maak ik dat niet zelf, mijn vriendin is heel goed met taarten/gebak dus heb het aan haar over gelaten. Ik zorg wel voor goede foto's :wacko: :rofl

gallery_30799_12348_72932.jpg

 

gallery_30799_12348_18076.jpg

 

gallery_30799_12348_65475.jpg

 

gallery_30799_12348_4469.jpg

 

 

Later meer foto's van de hapjes ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Idd... En die wietboter ook :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mn vriendin poseert altijd raar voor foto's... Hier houdt ze gewoon m'n slangetje vast in mn vorige topic :wacko:

 

Heb de topics van Rataplan nog eens goed doorgelezen, die kerel heeft er wel kaas van gegeten zeg. Van bovenaf wateren is dus ook helemaal niet zo goed om te doen, ik heb al een mooi systeem gevonden, vriendinlief (Musha op dit forum :rofl ) laat het even zien:

gallery_30799_12348_86112.jpg

 

Onderin (vanaf haar eerste hand) komen dus gaatjes, zodat er mooi verdeeld onderin gewaterd wordt. Het andere einde van de slang hangt getywrapped vast aan de kast wand met een trechter er in. Watergeven wordt zo wel makkelijk: Gewoon de hoeveelheden water in de trechtertjes flikkeren en klaar ;)

 

Waar de gaatjes beginnen bij de slang zit een mooie mix van goldlabel light met hydrokorrels aangevuld.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo, ben weer terug op aarde na een flinke spacetrip met brownies van gister, vriendinlief is nog zo wappie als maar kan :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites

joo twitchy lekker cakje dus B)

 

maar als ik jou was , zou ik die takken er niet in doen

word ook gezecht ja gebruik alleen de bladeren van de toppen en de knip afval

voor beste resultaat :(

 

 

maar hij zal ongetwijfeld space zijn dude :rofl :rofl

 

weet je btw al welke je next round zet ??

 

 

succes grreetzzz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...