Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Tw!tchy

Tw!tchy goes on: 2e ronde 400 watt

Recommended Posts

Dag 98, 12/12 dag 75

 

Weer twee planten om, de eerste woog geknipt 410gram nat en bleek nog paarser te zijn :) Dus twee paarsen en drie groenen totaal, heb de rest in de kast maar meteen gecheckt. De middelste plant was groen en woog 313 gram nat. Nu alleen nog de twee aan de achterkant op het net, deze zijn groen en mogen van mij nog een dagje, misschien 2 dagen.

 

Eerst foto's van de paarse plant vooraan, het totaal:

gallery_30799_12348_35217.jpg

 

gallery_30799_12348_33915.jpg

 

gallery_30799_12348_66874.jpg

 

gallery_30799_12348_45214.jpg

 

gallery_30799_12348_118862.jpg

 

Paars :P

gallery_30799_12348_6524.jpg

 

gallery_30799_12348_82746.jpg

 

 

 

De groene sugar punch uit het midden:

gallery_30799_12348_140944.jpg

 

gallery_30799_12348_78288.jpg

 

gallery_30799_12348_37528.jpg

 

Tot nu toe zit ik gemiddeld dus op 75gr per stuk droog als ik natgewicht per plant door 5 deel :D Zou mooi zijn als ik met ong 350 - 375gr eindig :huh:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volgende knipwerk wordt waarschijnlijk vrijdag of in het weekend, de laatste twee groene SP's zien er nog niet zo herfstig uit :huh:

Share this post


Link to post
Share on other sites

mooie compacte toppen man!

ben benieuwd naar het resultaat,

Knipse man!

 

Grtz P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je die takken er tussen uit haalt hou je volgens mij mss nog maar de helft over van wat je gewogen hebt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat lijkt me heel erg sterk, vorige keer heb ik het ook zo gedaan, toen is het gewicht van nat 4,5 keer kleiner geworden toen het droog was :huh: Ik laat sowieso wat tak en kleine blaadjes zitten voor het drogen, kan straks mooi in de wietboter, en het hangt makkelijker op :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik kom hier zeker nog eens kijken :huh: kan ZEKER iets van geleerd worden.

Er zijn zoveel manieren dat je ze allemaal eens moet proberen pressies

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi JamnesiaCase, leuk je hier te zien, ik begin deze week met een nieuwe ronde :huh:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alle planten zijn inmiddels om, de laatste twee waren niet zo vet als de twee paarse, maar 1 van de groene van gisteren rook al heerlijk, de rest ruikt nog wat grasachtig.. Zal zo snel mogelijk even een update geven van de SP in de DR 120 :huh:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heyy twitchy

 

Gefeliciteerd met je lekker wietje ;) hopelijk gaat het drogen ook goed en kan je met oud en nieuw een dikke joint er van roken ;)

 

Ik wacht het eind totaal af :o groeten pac :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dankjewel pac ;)

Het drogen gaat super, het eerste is aardig droog en laat ik nog rustig wat zo'n 2 dagen indrogen voordat het de weckpot in gaat, het begint al beter te ruiken en ik heb twee vrienden al drie gram gegeven van een takje die een keer geknakt was in week 8, deze was lekker droog maar niet gerijpt. Het was erg wit en rook nog niet echt naar SP, maar de smaak was geweldig fruitig en het effect sloeg vrij hard in. Grappig is dat ik niet rook en een hekel heb aan tabak in mijn joints, ik draai altijd puur want ik proef de tabak anders over de wiet heen. Mijn maat die toen draaide draait met een dikke laag zware javaanse jongens, normaal vind ik dat echt vies maar dit keer proefde ik de wiet gewoon duidelijk over de tabak heen, geweldig :) Een lekker fruitig en fris wietje die ook wat zoetigs heeft, maar ik ben benieuwd of die zoetige smaak wordt versterkt door het curen.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dankjewel pac :o

Het drogen gaat super, het eerste is aardig droog en laat ik nog rustig wat zo'n 2 dagen indrogen voordat het de weckpot in gaat, het begint al beter te ruiken en ik heb twee vrienden al drie gram gegeven van een takje die een keer geknakt was in week 8, deze was lekker droog maar niet gerijpt. Het was erg wit en rook nog niet echt naar SP, maar de smaak was geweldig fruitig en het effect sloeg vrij hard in. Grappig is dat ik niet rook en een hekel heb aan tabak in mijn joints, ik draai altijd puur want ik proef de tabak anders over de wiet heen. Mijn maat die toen draaide draait met een dikke laag zware javaanse jongens, normaal vind ik dat echt vies maar dit keer proefde ik de wiet gewoon duidelijk over de tabak heen, geweldig ;) Een lekker fruitig en fris wietje die ook wat zoetigs heeft, maar ik ben benieuwd of die zoetige smaak wordt versterkt door het curen.

 

Dat klinkt goed tw!tchy zeker als je met javaanse jongens een tjaapie draait en dan nog de SP proeven ;) ik weet dan iig wat me te wachten staat :) Ben benieuwd naar jouw eindresultaat kerel.....

 

 

Cw

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het eerste plantje is droog en weegt in totaal een goede 80 gram en paste maar nét in een 2 liter weckpot :) Deze was lichtelijk paars en dat is ook te zien op de foto's. Ruikt al wat fris fruitig en ietsje zoet:

gallery_30799_12348_45268.jpg

 

gallery_30799_12348_45436.jpg

 

gallery_30799_12348_36357.jpg

 

 

De tweede (echt paarse) plant is bijna helemaal droog, ik ben al wel bezig de kleine blaadjes en takken weg te knippen. De diep paarse pheno ruikt heel sterk, wat zuurder dan de eerste plant en meer naar grapefruit. Hier wat foto's:

gallery_30799_12348_104614.jpg

 

gallery_30799_12348_23918.jpg

 

gallery_30799_12348_75154.jpg

 

 

Over een paar dagen meer foto's en het eindgewicht ;) De nieuwe Shackzilla's staan trouwens al in de kast, deze zijn al 2 - 2,5 week oud :o

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prachtig wietje hoor Twitchy, ziet er yumyum uit ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er zeker lekker uit Twitchy, ben benieuwd wat je uiteindelijk totaal droog over houdt.

 

Gr,

 

Donnie

Share this post


Link to post
Share on other sites

ruik de zoetheid door de monitor heen zo lekker ziet het eruit.

 

 

Veel damp/rook/eet genot.

 

/zODd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eet genot ;) Daar heb ik al een hele hoop knipafval voor vrij gehouden! Ik zal je eens wat leuke foto's sturen als het zo ver is :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Even een kleine update van de DR 120 tent, waar de SP nu 7,5 - 8 weken staat te bloeien. Ik ben al een week terug gestopt met voeding geven, ik had ze daarvoor een goede lading voeding gegeven en beiden aardebakken hebben zo'n 100 liter aarde... daar zit nog zat voeding in voor ze. Ik wil ook dat deze na 10 weken mooi afgebloeid zijn aangezien de shackzilla al staat voor te groeien.

 

Hier wat mooie foto's:

gallery_30799_12348_24892.jpg

 

gallery_30799_12348_130688.jpg

 

gallery_30799_12348_153174.jpg

 

gallery_30799_12348_133898.jpg

 

gallery_30799_12348_79632.jpg

 

gallery_30799_12348_56945.jpg

 

gallery_30799_12348_130142.jpg

 

gallery_30799_12348_106601.jpg

 

gallery_30799_12348_58035.jpg

 

gallery_30799_12348_3042.jpg

 

gallery_30799_12348_156068.jpg

 

gallery_30799_12348_145829.jpg

 

gallery_30799_12348_189911.jpg

 

gallery_30799_12348_149051.jpg

 

 

De Sugar Punch uit de 400watt 1x1m kast heb ik nu in plastic dozen zitten, een deel moet nog worden ontdaan van takjes en blaadjes. Ik heb ze in dozen gedaan omdat de eerste twee planten een beetje te snel gedroogd zijn, deze waren kurkdroog in 10 dagen. De dozen gaan iedere dag even een half uurtje open tot alles goed droog is, maar ik laat het liever even wat rustiger drogen ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gaat lekker smullen worden,mooie kweek.

 

Grts

Share this post


Link to post
Share on other sites

De SP uit de kast is al rookbaar, dus heb al aardig wat te smullen :wacko: Laatste twee plantjes zijn bijna droog, dus ik heb denk ik morgen het eindgewicht..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vandaag is alles geknipt en gewogen, ben alles ook al weer kwijt op wat mooie topjes, fluf en schaarhasj na.

De vijf plantjes kwamen samen op 347 gram uit, maar ik had al wat aan vrienden weg gedaan (8,0 gram) en heb voor mezelf nog wat bewaard (6,0 gram). Dan heb ik ten slotte nog wat fluf en laatste topjes die ik niet op tijd heb kunnen knippen vanmiddag maar inmiddels wel klaar is, dit is nog eens 15 gram.

 

Totaalgewicht dus 378 gram, oftewel iets meer dan 0,945 gram/watt

 

Over de sugar punch als soort ben ik minder tevreden, het is niet één soort, maar meer een verzameling van verschillende soortjes, ik denk dat de soort te veel phenotypes heeft waardoor het meer een verzameling is. Zo had ik bijvoorbeeld écht hazige topjes van de achterste twee planten (het hoekje in de kast met alle puntige dunne topjes), deze proeven gewoon als haze (SuperSilverHaze). De plant in het midden en de voorste twee waren gebouwd als een soort PPwietje, hele dikke toppen maar niet haze-achtig van smaak of geur, ook deze drie planten waren erg verschillend van geur en smaak, de één vrij fris, de ander fruitig, en de ander weer zoetig en nog wat grassig. Voor de hobbykweker dus een aanrader, zeker als je van afwisseling houdt! Voor de verkoop zou ik het niet snel weer nemen, maar het was erg leuk voor een keertje! :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi resultaat tw!tch, net als de KF heeft de SP meerdere pheno`s, dat siert de soort imo, voor de grote broodkwekers niet aantrekkelijk idd, voor de kleinere kweker, hobby of niet prachtige soortjes, ik heb rookverslagen gelezen waar de SP juist werd geprezen om de smaakjes, misschien nog ff laten curen :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zoals ik al zei is vrijwel alles al weg :wacko: valt nog weinig aan te curen dus..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Haha zo overheen gelezen, heb je snel gedaan man :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...