Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Paulo-Camino

Planten bij een regenbui binnen zetten?

Recommended Posts

Goede avond mensen, ik had een vraagje!

 

Ik weet dat m'n super lemon haze en purple haze plantjes zonlicht hard nodig hebben, maar ik ben als de dood voor toprot.

Mijn verduister hok staat vlak naast het stukje grond waar ik m'n schatjes van de zon laat genieten, dus als het gaat regennen zet ik ze elke keer snel in hun hokje.

Ik laat dan wel de deur open staan, en zet ze in de deuropening, zodat ze wel licht kunnen vangen maar het afdak boven de deur de regen tegen houd.

 

Een maatje van me zei tegen me dat dit heel dom is om te doen omdat ze dan minder licht vangen..

 

Vandaar mijn vraag naar julie mening,

 

Gewoon buiten laten en na de regenbui het vocht er uit schudden? (Hoewel het onmogelijk is om al het vocht er dan uit te krijgen :) )

Of ze toch maar "binnen" zetten zoals ik vertelde?

 

Hier heb ik trouwens nog wat fototjes, ze staan vanaf morgen in de 4e week van hun zichtbare bloei.

 

gallery_31493_12666_1299385.jpg

 

gallery_31493_12666_1887613.jpg

 

gallery_31493_12666_975812.jpg

 

Ze zien er verder wel gezond uit toch?

 

Alvast bedankt,

 

Paultje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Op een bewolkte regenachtige dag laat ik mijn planten tot 12u achter het raam in een warme en droge kamer.

Daarna gaan ze buiten spelen op beschut en droog balkon. :)

 

Dat verduisterhok kun je prima gebruiken om zware buien en vochtige nachten te overleven. :o

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oke bedankt voor je snelle antwoord piet! :o

's nachts laat ik ze sowieso altijd lekker binnen staan.

 

Ik zat er nog over na te denken om als het echt rotweer gaat worden, m'n vrouwtjes gewoon 24/7 in hun hok te laten staan en dan gewoon een 400 watter op te hangen, alleen twijfel ik daar nog over want ik heb werkelijk geen iedee hoeveel ik er ongeveer droog af zal halen over een tijdje. En om nou voor een gram of 50 nu nog een lamp op te gaan hangen vind ik ook weer een beetje teveel van het goede. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hier ga je wel meer dan 50 gram afhalen als alles meezit hoor!

Voor hoever het zinvol is om er straks een lamp boven te hangen, geen flauw idee?!

 

Mocht het najaar echt bar slecht worden wil ik het ook gaan proberen de laatste weken.. maar dan met een 1000watter.

Of dit meerwaarde oplevert moet dan maar blijken...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kijk wel uit met het nat binnenzetten. Soms wil het binnen niet goed drogen en krijg je gegarandeerd toprot.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zet ze zelf ook altijd binnen bij regen ik ben geen ervaren kweker maar het lijkt mij logisch dat de kans op toprot veel kleiner is dan als je ze buiten laat staan toch?

Share this post


Link to post
Share on other sites

je kan ze altijd eens uitschudden , zo is het grootste deel van het vocht eraf.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die van mij gaan met dit weer ook naar binnen, waait nogal hard hier en dan waaien me potten de hele tijd om.

 

Geen zin in geknakte takken :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

die van mij zet ik als het donker wordt met kans op regen ook op precies dezelfde manier in mijn tuinhuis

 

maar is het nou slecht of niet

 

beter droog houden dan nat laten regenen zweg ik maar

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inderdaad dat dacht ik dus ook, zucht ik hoop echt dat het weer een beetje gaat dimmen want zoals het afgelopen dagen gaat... wind die m'n planten nog net niet omver blaast en constant regen :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ben ook weer bezig geweest met mijn nieuwe binnhok en mijn afdak voor buiten om toch een beetje regen tegen te houden en

 

elke keer die plant in en uit mijn tuinhuis te halen word bik nook zat vergeet het ook wel eens eruit te halen of erin te zetten

 

moet alleen nog me folie spannen dan is het af en nog een voordeel ze staat uit de wind

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vanavond een goede temperatuur, lekker briesje en relatief lage luchtvochtigheid buiten.

Komt nu regen aan en ga ze weer lekker binnenzetten. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

zo beter

 

hier blijft het vannacht en morge overdag lekker droog

 

heb net effe buienradar gekeken en daar zag ik dat

 

jammer genoeg is dat neit voor heel nederland zo

 

hopen dat niet de toprot door dringt outsiders

Share this post


Link to post
Share on other sites

Grootste probleem wordt vanaf half September de lage temperatuur en hoge luchtvochtigheid aan het einde van de nacht en begin van de ochtend.

Share this post


Link to post
Share on other sites

bah wat een rotdag hier, kneiterharde wind, en de hele dag zo'n dreiging van regen in de lucht. Heb ze tot 2 keer aan toe snel binnen gezet.

@piet 's nachts en 's ochtends heb ik ze sowieso binnen staan tussen 20:00 en 08:00, M'n verduister ruimte is eigenlijk een soort tuinhuisje van vrij dik hout, ik heb geen meter om de lv te meten maar ik denk dat de luchtvochtigheid niet heel hoog is in hun hokje. In ieder geval niet zo hoog als buiten.

 

Ik zat er over na te denken om vochtvreters in m'n tuinhuisje te leggen, denk je dat dit helpt? Ben er een beetje huiverig mee omdat ik dan bang ben dat die alleen maar meer vocht van buitenaf aantrekken. :)

 

Zucht, laatste loodjes wegen het zwaarst, maarja ze zijn al een eind in de bloei, mocht ik nu rot signaleren ga ik gewoon vroegtijdig oogsten. We blijven positief :o

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb een afdak gemaakt om de regen tegen te houden heb er een paar fotos van gemaakt misschien een inspiratie voor anderen.

 

gallery_31484_12648_2576365.jpg

 

gallery_31484_12648_2417878.jpg

 

gallery_31484_12648_36497.jpg

 

gallery_31484_12648_4755800.jpg

 

het is vrij primitief maar wel heel erg effectief

staat lekker droog en toch vol in de zon

als die schijnt dan

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja het is niet erg uitgebreid maar eht werkt wel gewoon

 

het heeft effies geduurd voordat die af was maar dat komt omdat ik een beetje lui ben

 

het frame werk was al een week of 2 af allleen moest ik die folie nog doen

 

heb het gespannen

 

het kost ook geen drol haal voor 15 eu latjes (kan goedkoper maar deze had ik nodig ergens anders voor binnen;)

 

en die folie was nog geen 10tje in het tuincentrum en ducktape een eurie

 

nou en dan een betere opbrengst is dat het wel waard en leuk om te bouwen

 

maar deze staat droog en dat is altijd beter dan in de regen staan om maar effe on topic te blijven

Share this post


Link to post
Share on other sites

Netjes gemaakt,zo staan de planten lekker droog.

Als er ook nog wat wind op die plek staat is het goed.

Er kan wel wat regen over de toppen vallen als het maar snel verdampt dmv wind.

Als het regent, en het vocht blijft in de top zonder te verdampen kan je al na 1 dag toprot krijgen.

De hoogte van het afdakje dat je gemaakt heb is perfect, lekker hoog en genoeg ruimte voor wind.

In bv een tunneltje van zeil staat het wel droog maar als de lv hoog staat na regenval staat ook de lv hoog in de kas/tunnel die nergens heen kan vanwege dat het plastic het tegen houd.

Op die manier kan je ook heel snel rot krijgen ook al staat het ogenlijk droog.

 

Ventilatie is altijd belangrijk om toprot te voorkomen.

Uiteraard kun je het niet totaal voorkomen maar je kan er gelukkig wel preventief veel aan doen.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik zat er over na te denken om vochtvreters in m'n tuinhuisje te leggen, denk je dat dit helpt? Ben er een beetje huiverig mee omdat ik dan bang ben dat die alleen maar meer vocht van buitenaf aantrekken. :)

 

 

Een goeie ventilator erbij zetten zal meer zoden aan de dijk zetten.

gr erik

Share this post


Link to post
Share on other sites
In bv een tunneltje van zeil staat het wel droog maar als de lv hoog staat na regenval staat ook de lv hoog in de kas/tunnel die nergens heen kan vanwege dat het plastic het tegen houd.

 

Daarom alleen een afdak of halfe tunnel :)

Douw slaat neer zoals je kan zien bij bv een party tent daar onder blijfen je stoel kussens droog deze tijd :o

Dus ook in de nacht is een afdakje geen overbodige luxe.

 

;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

zucht, eerste toprot vandaag al weg moeten snijden, en dan was dat ook meteen in één van de hoofdtoppen van mn purple haze. Rot ruim weg gesneden en wat er over was van de top heb ik nu te drogen gehangen. :P

Maarja, nu een van de hoofdtoppen weg is, betekend dat dan niet dat de andere toppen sneller gaan aandikken?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Er gaat weinig aandikken met dit weer, het is meer kwestie van overleven en de toppen op tijd oogsten voordat de rot erin komt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

tja dat is wel vervelend.. Hoewel het hier in de namiddag wel zonnig was! Morgen of overmorgen komt m'n microscoopje binnen dan kan ik de trichomen eens goed bekijken, maar ik denk dat m'n toppen nog niet klaar zijn.. kan nog wel een week of 3 a 4 worden voor ze echt klaar zijn. Ik zit er over na te denken om ze gewoon nu al te oogsten. :P

 

Dat binnen zetten bij regen zal gerust wel een beetje helpen maar ik denk toch dat door de hoge lv je evengoed rot krijgt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...