Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Jonkodude

oogsten of niet met deze weersomstandigheden

Recommended Posts

Heeee, ik zit met een dilemma.. je kan al wel raden wat :D

 

Ik heb in men tuin 2 henkes staan die denk ik toch wel bijna afgebloeid zijn.. haartjes zijn al stevig bruin!

Maarrrrr zoals iedereen hier wel denk ik wil je natuurlijk zoveel mogelijk K's ;)

 

Ik vraag mij nu gewoon af of het de moeite is ze nog een maandje te laten staan aangezien het hier toch alleen nog maar kutweer word.. :) of zal ik ze gewoon oogsten .. waar ik serieussssss naar uitkijk :lol:

 

Heb nog een trauma van men 8 autoflowers die er zo geil uitzagen en dan de dag erop waren ze plots allemaal rot .. Je zou voor minder ! :D

 

Wat zou ik doen ;)

 

Groet

Share this post


Link to post
Share on other sites

bruine haartjes zegt buiten niks over wel/niet oogstklaar.

 

hoe lang moeten je planten bloeien? hoeveel weken?

wanneer zijn ze in bloei gegaan? dan kan je uitrekenen wat je moet doen, of zoals sommige doen met een vergrootglas de trichromen bekijken, info hierover staat wel op deze site.

 

persoonlijk laat ik ze zo lang mogelijk staan totdat er rot in komt en dan alles knippen ( eigenlijk net voordat de rot er in komt hahahahahaha )

 

succes ermee.

 

maar pas op als de rot er eenmaal in zit..........soms denk je van niet maar dan ga je drogen en dan gaat het toch nog vaut........

 

ejb

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zal zo dadelijk eens een foto gaan maken :) Update volgt binnen het uur haha

 

Die rot wil ik dus vermijden .. :lol: en geduld heb ik ook niet al te veel :D

Het zou gewoon goed uitkomen aangezien ik een drukke week voor de boeg heb mja ik zal mijn fototoestel eens boven gaan halen ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gefeliciteerd, je bent lid geworden van Wietforum. Voordat je gaat posten gaarne aandacht voor het volgende:

 

1. Je bent akkoord gegaan met onze spelregels, maar heb je ze ook wel gelezen? Doe dat nu EERST. Bij het niet naleven van de regels kun je verwijderd worden van het forum.

2. Stel je DAARNA voor in de wie is wie sectie

3. Je zult ongetwijfeld vragen hebben. Maar de meeste zijn al gesteld. Zoals je gelezen hebt vragen we onze leden om EERST GOED te zoeken op het forum VOORDAT je een vraag stelt. Zoek ook de growguide na.

4. Iedere sectie heeft "sticky topics". Deze staan altijd bovenaan. Lees deze topics eerst door, hier staan de meest gestelde vragen in en aanwijzingen voor het gebruik van die sectie.

 

Met name dat laatste is echt een vereiste. Kijk eens goed naar de zoekmogelijkheden, zoals alleen in de titel zoeken of het hele bericht, en alleen de berichten weer te geven waarin je zoekterm voorkomt of de topics. Bij zoeken naar een combinatie van meerdere woorden zet je een "+" voor elk woord, dus bij zoeken op "grote buds" tik je in "+grote +buds". Zie ook de help in het zoekscherm.

 

Er is overigens ook een uitgebreide help beschikbaar.

 

Uitgebreide beginnerstips en richtlijnen voor het gebruik van het forum zijn beschikbaar alsmede een overzichtstopic met een aantal belangrijke topics voor beginners

 

 

Om er voor te zorgen dat foto's in topics ook in de toekomst beschikbaar blijven en snel geladen kunnen worden verzoeken we je om foto's in een wietforum album te plaatsen. Hoe je dat doet staat uitvoerig beschreven: Rechts boven in je scherm Help -> Foto's plaatsen

 

 

Namens het mod-team bedankt en veel plezier!

Share this post


Link to post
Share on other sites

2 henke's en een typhoon . De typhoon ga ik sowieso nog een paar weken laten staan maar dan zit ik nog met de henkes :)

 

gallery_6979_9442_62295.jpg

klik

gallery_6979_9442_78210.jpg

 

 

Oogsten of niet ? Het weer voorspeld niet veel goeds dus miss toch maar afhalen vooraleer ze beginnen te rotten?

 

Alvast bedankt !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die top kan nog wel ff, heeft nog ongeveer 2 weken te gaan zo te zien.

 

Henkes zou eigenlijk al klaar moeten zijn nu???

Share this post


Link to post
Share on other sites

haha ik heb altijd origineel zaad :D :)

Mja het is hier nog goed weer tot en met woensdag, en met goed bedoel ik niet goed .. maar goed genoeg voor belgie hahah ;)

Denk nog weekje wachte en dan de tondeuse erin !

Edited by Jonkodude

Share this post


Link to post
Share on other sites

Per dag bekijken en goed de toppen inspecteren, ze staan er nog erg gezond bij en dan is de kans op rot wat minder. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok bedankt maar ga je eerlijk zeggen; ik was je voor ;)

Sinds mijn auto's zijn weggerot sta ik bij wijze van spreken op met mijn vergrootglas en ga ik ermee slapen.. :D

Maar is waar wat je zegt, ze staan er nog echt gezond bij met dit weer hier ! Dus nog maar ff van profiteren dan :)

 

Bedankt !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vandaag al mijn HL geoogst, veel rot kwam ik met knippen tegen :) moesten ook nog wel 3 a 4 weken, maar jah, volledig rijp werden ze toch nie meer.

Share this post


Link to post
Share on other sites

aan de haren te zien kunnen ze nog wel een 2 weken, aan het weer te zien wordt het tijd om te oogsten.

het is aan je eigen wat je wensen zijn en welk risico je wilt nemen.

ziet er iig erg smakelijk uit, gl met je oogst :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is een barre tijd voor de planten in bloei nu.

Goed opletten dat er na een regenbui geen vocht in de toppen blijft zitten want dan is de kans om zo snel als dat gaat de volgende dag al rot te vinden in de toppen.

Zorg dat de planten goed in de wind staan om na een regenbui zo snel mogelijk te drogen.

Schud de planten zo goed als het kan uit na een regenbui.

 

Nogmaals, zorg er voor dat er zo weinig tot geen vocht in de toppen blijft na regen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...