Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

juicyweedy

wietboter

Recommended Posts

hallo

 

ik heb hier 100 gram knip afval liggen

hiervan wilde ik boter geen maken ,om daarna een space cake te maken

 

nu is mijn vraag wat ik presies allemaal moet gaan gebruiken

heb verschillende topics gelezen maar kom er niet uit

wat ik presies moet doen, namelijk er gaat 200 gram boter in de cake als ik 100 gram space boter heb doe ik van elke 100 gram

 

maar nu is mijn vraag , wat met er nu in de pan ?

 

100 gram boter , maar hoeveel liter water ? en moet de hele 100 gram knip shit erin ?

 

iemand die mij kan helpen graag ?

 

ik wil de pan het liefst al op het gas hbben

 

 

 

mvg juicyweedy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey juicy,

 

 

 

Wat ik geleerd heb is zonder water!

Boter in de pan laten smelten knipsel erbij pleuren goed zachtjes doorkoken.

Daarna de boter "filteren" dmv een zeef.

Af laten koelen en in de koelkast weer hard laten worden...

 

 

Succes ermee!

 

 

Cw

Share this post


Link to post
Share on other sites

@criticalwhidow

 

 

 

hmm maar ik las iets over water toevoegen om verdamping te voorkomen van de boter of thc ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wietboter recept:

 

 

Wat belangrijk bij het bereiden van wiet boter is om dit altijd langzaam op een laag vuurtje te doen.

Dit ivm het veranderen van de biochemische kenmerken in cannabis. Bij een te hete vuur wordt de sterkte verlaagd. Om te beginnen maak je de wiet schoon door taken enzo uit te halen. Vervolgens goed verkruimelen in een grinder totdat de wiet een fijne poeder wordt. Smelt de boter op een lage vuur en voeg langzaam en roerend de wiet poeder toe. Laat deze 2uur zachtjes doorkoken op het alle laagste vuur met een deksel op, af en toe roeren. Laat de boter even afkoelen, maar voordat het hard wordt, zeven door een theedoek of fijne zeef in bakjes. In de koelkast is de boter enkele weken houdbaar en bij het bewaren in vriezer enkele maanden.

 

 

Deksel op de pan voorkomt verdamping volgens mij

 

Cw

Share this post


Link to post
Share on other sites

alowa

 

je pleurt maar wat in de pan als je koken kan.

gewoon je knipafval in een pan kokend water gooien een uur of wat koken.

dan giet je het hete water door een zeef (kan desnoods een panty van je schoonmoeder zijn) in een andere pan.

dan gooi je die 200 gram liefst roomboter in het gezeefde water nog ff prutelen en goed roeren.

dan een nacht laten afkoelen de boter is dan gestold en die schep je met zo n gaatjes lepel van het water af.

en dan cake volgens recept maken.

het beste is om de cake vervolgens door je schoonmoeder te laten proeven en als die binnen een

uur naar bed gaat of naar de eerste hulp is je cake goed.

 

houzgroen

macerror

Share this post


Link to post
Share on other sites
alowa

 

je pleurt maar wat in de pan als je koken kan.

gewoon je knipafval in een pan kokend water gooien een uur of wat koken.

dan giet je het hete water door een zeef (kan desnoods een panty van je schoonmoeder zijn) in een andere pan.

dan gooi je die 200 gram liefst roomboter in het gezeefde water nog ff prutelen en goed roeren.

dan een nacht laten afkoelen de boter is dan gestold en die schep je met zo n gaatjes lepel van het water af.

en dan cake volgens recept maken.

het beste is om de cake vervolgens door je schoonmoeder te laten proeven en als die binnen een

uur naar bed gaat of naar de eerste hulp is je cake goed.

 

houzgroen

macerror

 

 

joo man daar heb ik wel ff een vraagje over :)

 

want de thc verdampt bij te hoge temp en de roomboter zorgt ervoor dat de thc zich schijt van de knipafval

als ik de boter in het gezeefde water gooi zit de meeste thc dan niet nog op de knipafval ?

 

 

greetz jW

 

 

 

P. s die trip heb ik al eens mee gemaakt en is erg heftig , maar dat zal de pret niet drukken ik test de cake zelf ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

pleur een pak ongezouten boter in een pan, water erbij tot knipafval onder staat, paar uurtjes borrelen, dan afgieten door een panty, laten stollen, boter inmiddels beetje groen, eraf halen en daar ie ie dan :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
alowa

 

je pleurt maar wat in de pan als je koken kan.

gewoon je knipafval in een pan kokend water gooien een uur of wat koken.

dan giet je het hete water door een zeef (kan desnoods een panty van je schoonmoeder zijn) in een andere pan.

dan gooi je die 200 gram liefst roomboter in het gezeefde water nog ff prutelen en goed roeren.

dan een nacht laten afkoelen de boter is dan gestold en die schep je met zo n gaatjes lepel van het water af.

en dan cake volgens recept maken.

het beste is om de cake vervolgens door je schoonmoeder te laten proeven en als die binnen een

uur naar bed gaat of naar de eerste hulp is je cake goed.

 

houzgroen

macerror

 

Yoo mac

lijkt me niet zon slim idee

op jouw manier maak je wiet thee

 

Zo maak je Wietboter, Netjes uitgelegd met picz

http://growguide.wietforum.nl/Wietboter

 

fijn weekend

 

GS

Share this post


Link to post
Share on other sites

Of je kan het zo maken.

gallery_20039_12416_441754.jpg

 

/zODd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Peace of cake :)

 

Wat heb je nodig:

 

1. Een simpele pan

2. Knipafval

3. (Room)boter

4. Een klein beetje water

5. Stevig roergerei

6. Zeef

7. Opvangschaal

8. Een gasfornuis, kookplaat o.i.d. ;)

 

Vul de pan met knipafval en voeg wat water toe (meestal vul ik een kwart van de pan met water).

 

Vervolgens zet je de pan op een laag vuurtje en breng je het water net niet aan de kook. Dit proces hou je in de gaten, niet als een gek laten doorkoken dus!

 

Voeg nu de gewenste hoeveelheid boter toe. Let op wat je doet! Deze shizzle kan erg heftig zijn in effect. Meer boter = meer spreiding van thc.

 

Roer en prak met stevig roergerei de smeltende boter door het knipafval. Hou dit zo'n 20 minuten vol, waar je extra let op het niet laten koken van het geheel. Zelf sta ik als een soort Jamie Oliver met de pan in de hand constant de warmte te bepalen. Op het vuur, van het vuur etc. Meestal gaat het snel donkergroen/bruin kleuren en goed ruiken.

 

Heb je het gevoel de shizzle goed gehusselt te hebben, giet dan het geheel door een zeef in een opvangbak(je). Het gezeefde materiaal laat je heel even afkoelen om vervolgens met vuurvaste hand uit te wringen in de opvangbak. Er zit namelijk veel vet en thc in dit materiaal, dus niet zomaar wegmieteren!

 

Zet de bak in de koelkast en laat het geheel lekker afkoelen. Een paar uur later ligt er op het water een heerlijke plak boter die goed te verwerken is in bijvoorbeeld een cake.

 

WAARSCHUWING:

Onderschat deze boter nooit. De dosering is redelijk moeilijk en vergt wat ervaring. Het effect is HEEL anders dan roken.

Neem echt de tijd voor een dergelijke trip en doseer pas bij na uren. De laatste keer was ik door overdosering gewoon 18 uur van de wereld, ik kon amper lopen laat staan helder denken. Ik had weer eens flink wat extra genomen omdat het na 1,5 uur nog niet insloeg. Een afrader dus. Bij slim gebruik kan dit naar mijn mening de meest mooie en pure cannabis ervaring zijn, zeker de term psychedelisch waard.

 

Good luck!

 

-Church

Share this post


Link to post
Share on other sites
Het gezeefde materiaal laat je heel even afkoelen om vervolgens met vuurvaste hand uit te wringen in de opvangbak.

 

Ik gebruik 2paar keukenhandschoenen over elkaar heen aangetrokken en een keukendoek. Dat wring ik met kleine portie's uit tot ik echt hele droge brok afval heb, ook dit afval kan je nog in eten verwerken maar dat doe ik zelf niet.

 

keukenhandschoenen.jpg

 

Uit het natte afval komt nog bergen thc rijke boter uit, het is echt de moeite om het te doen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

zoiezo au bain marie.

 

zou het even bewaren en in plaats van cake spacepepernoten maken!

instant succes(, die dingen zijn zo lekker heb een keer een halve bakplaat op :) )

Share this post


Link to post
Share on other sites

mannen hartstikke bedankt

heb gister avond de bruin , op gezet 1 uur en 15 minuten

rustig op laag vuur laten staan , af en toe de pan van het vuurtje gehaald zodat het zeker weten niet ging koken ;)

 

de brij was na 20 minuten al donker groen bruin achtig , en het stonk heerlijk in huis , maar geen spinazie dit was wel weed :D

 

er was gister avond , ook visite en de mensen hebben heerlijk mee genoten , ze hebben gelachen om het woord HOE :) ;)

 

vandaag ga ik de boter bekijken , en vandaag word de cake gemaakt heb het een nacht rustig laten koelen

zodat het allemaal rustig de tijd krijgt om mij straxx heerlijk te laten trippen :lol:

 

 

 

greetzzz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als de boter erg naar wiet ruik/smaak en niet fijn vind in de cake kan je altijd een smaakje aan toevoegen.

Of een glazuur laag om de smaak wat neutrale te maken.

 

Ach mogelijkheden genoeg.

 

PS, laat je ons weten hoe die was zODd is er gek op.

 

/zODd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja spacecake kan hard inslaan./ Ik was een keer met iemand anders de tijd aan het bijhouden van hoelang het duurt voordat ie inslaat. en na een uur waren we nog aan het "tellen" en we waren al ontzettend stoned. en vroegen ons af waarom we nog aan het tellen waren.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Als de boter erg naar wiet ruik/smaak en niet fijn vind in de cake kan je altijd een smaakje aan toevoegen.

Of een glazuur laag om de smaak wat neutrale te maken.

 

Ach mogelijkheden genoeg.

 

PS, laat je ons weten hoe die was zODd is er gek op.

 

/zODd

 

 

nou ik heb dus die 100 gram knipafval gebruikt met 200 gram roomboter 82% vet kon geen betere krijgen hier

al met al na een uur en een kwartier 155 gram canna boter aan over gehouden is dit goed ?

 

hij is erg donker groen bruin achtig geen stukjes niks erin en stinkt door het helehuis heen gewoon via de koelkast naar buiten hahaha

 

als foto moet komen , mag je wel vragen hoor :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

nou laat maar komen dan :), altijd geintresseerd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...