Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
smokymcpott

rot

Recommended Posts

na weken weg geweest te zijn kwam ik gisteren thuis en zag mijn 3 denen volledig onder de rot zitten !!

 

ze staan nu een 6 tal weken te bloeien maar moeten zeker nog 2 door het slechte weer ....

 

wat heb ik gedaan want zou bijna de helft van de plant moeten kappen om echt de rot volledig te verwijderen dit heb ik niet gedaan enkel de aangetste delen ee uitgesnoeid maar je zie daarna nog duidelijk rot sporen.... dez eheb ik nu volledig besproeit met een antirot middel......

 

 

Zou dit genoeg zijn ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
ze staan nu een 6 tal weken te bloeien ....

 

deze heb ik nu volledig besproeit met een antirot middel......

 

Brrrrrrrrrrr............... :) ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Van die planten zou ik dan uberhaupt niks meer willen :)

 

De kliko ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alleen de rot weghalen kan. Maar de kans is groot dat het terug komt.

Even afwachten dus. Mocht het terug komen, dan zou ik de gehele top meteen verwijderen voordat je dadelijk helemaal niks meer overhoud.

 

Toppen besproeien kan nooit goed zijn denk ik :).

Wat voor spul is het precies? In principe kan je met dat soort middeltjes alleen meeldauw voorkomen, voor goeie 'anti-rot' middeltjes betaal je namelijk een fortuin.

Share this post


Link to post
Share on other sites
maar je zie daarna nog duidelijk rot sporen.... dez eheb ik nu volledig besproeit met een antirot middel......

 

 

Zou dit genoeg zijn ?

 

Je bent al zolang lid en heb al veel gereageerd en dan stel je zo'n beginners vraag? Nee natuurlijk is dat niet genoeg er moet zelfs meer weg dan dat je ziet. Natuurlijk is het jammer maar als je je planten weken niet bekijkt is het vragen om problemen en ben je er nooit snel bij. Ik snap ook niet dat je zelf die rotzooi wil gaan roken.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik snap ook niet dat je zelf die rotzooi wil gaan roken.

 

Ik heb een vermoeden dat hij het gaat verkopen! :)

 

Ik laat mn planten liever verrotten dan die teringzooi te sproeien!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik heb een vermoeden dat hij het gaat verkopen! ;)

 

Ik kom net van de coffeeshop terug want me voorraad is op en het smaakt me gelijk niet meer. :D

 

Nog een paar weken gelukkig YEAHHH :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik kom net van de coffeeshop terug

 

Kom er al jaren niet meer en als ik ernaar toe zou gaan is het voor de koffie!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb 10 maanden kunnen roken en klein beetje weg gegeven (want wil toch horen van anderen wat ze ervan vinden) niet gek voor een eerste jaar toch en nu gaan we voor de 12 maanden :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Anti rot middel :) is dat er ook al?

 

Ik knip de rot altijd volledig weg en meer kun je bijna niet doen, en ik denk dat ieder dit probleem dit jaar krijgt met outdoor.

 

 

succes

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb gesproeid met prodon sc (staat namelijk duidelijk op dat het op groenten en fruit tot 10 dagen voor oogst gebruikt mag worden) en ik heb nog zeker 2 weken te gaan .........

 

heb nog nooit met toprot te maken gehad ...... weet niet echt hoe besmettelijk het is .....

 

1 plant heb ik ook nog met eufaren besproeid (ook goed voor fruit en groenten) tegen ziekten waaronder vrucht rot en mocht ook tot 2weken voor oogst gebruikt worden ....

 

 

snap niet goed dat iedereen hier zo reageert

 

en ja beginner tzou wel een beginners vraag kunnen zijn maar heb er dus nooit mee te maken gehad .....

Share this post


Link to post
Share on other sites

laat je niet gek maken smoky.. :)

Ik bespuit en vele andere met mij gewoon de planten net als jij hoor...!! ;)

Wij gebruiken daar nu rovral voor...

 

Mvg stikkie

Share this post


Link to post
Share on other sites
wat heb ik gedaan want zou bijna de helft van de plant moeten kappen om echt de rot volledig te verwijderen dit heb ik niet gedaan enkel de aangetste delen ee uitgesnoeid maar je zie daarna nog duidelijk rot sporen.... dez eheb ik nu volledig besproeit met een antirot middel......

 

 

Zou dit genoeg zijn ?

als ik je zo hoor...denk ut ni...

zaten dr slakken in je planten?

 

 

http://www.wietforum.nl/Botrytis-Cinerea-t79148.html

 

lees de bovenstaande sticky in outdoor vragen ff....

het werkt alleen preventief...niet curatief... :D

kdenk dat je ws geld over de balk aan het smijten ben... :)

 

foto's ;) ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

idd was ook de bedoeling rest van de plant te beschermen ,rotte delen er uitgeknipt hopelijk dat de rot zich er niet vlug verder zet .

 

 

en idd er zatten slakken in de planten dez eheb ik er gisteren ook allemaal uitgevist ....

 

fotos van de rot zal moeilijk zijn wan thet is er uitgeknipt maar ga sebiet nog eens checken al sik niet ben overgeslagen .

 

Maar die middelen zijn gemaakt voor op consumptieplanten dus kzie het slechte er niet van in zeker nadat we het hier al jaren in de moestuin gebruiken.... :) ;) of had ik enkel commentaar van ware biofreaks gekregen ? :D

 

 

 

BDw men plan is eigenlijk niet de toppen zo te houden ga ze vooral verwerken tot skuff en hash, heb al meer dan genoeg buds van mn geslaagde binnenkweek waardat ik een +/-200 gr icedgrapefruit +/-150gr bigbud*ww en +/- 110 gr c99 heb geoogst....

Share this post


Link to post
Share on other sites

die producten zijn getest op gewas dat je eet, niet rookt...

Dus de reactie van het middel zelf met het op roken is niet getest, zekerheid dat het niet slecht voor je is heb je dus niet..

 

Ik zelf hou een lage dosis aan en spuit tot een week of 2/3 voor het oogsten niet meer op de planten...

(Rovral werkt 2 weken)

 

mvg stikkie

Share this post


Link to post
Share on other sites
maar je zie daarna nog duidelijk rot sporen.... dez eheb ik nu volledig besproeit met een antirot middel......

 

 

Zou dit genoeg zijn ?

 

Om het nog even helder te krijgen wat hier boven staat ging het over ... denken dat je met anti rot rot sporen weg kan halen en dan vragen of dit genoeg zou zijn. In mijn ogen heb je dan heel weinig zitten lezen op het forum.

Share this post


Link to post
Share on other sites
die producten zijn getest op gewas dat je eet, niet rookt...

Dus de reactie van het middel zelf met het op roken is niet getest, zekerheid dat het niet slecht voor je is heb je dus niet..

 

 

tja...wat denk jullie wat er op tabaksplanten wereldwijd gespoten wordt....

 

dat willen we allemaal niet weten... ;) ..maar tis wel zo...

en of je het eet of rookt...komt in het zelfde systeem volgens mij...my 2 cents..

 

maare...die slakken hebben je planten verziekt...wat die gezeten hebben komt rot....tuurlijk heeft de hoge lv de rest gedaan...

 

slymie basterds... :)

slakke bestrijding moet ook in de afbloeifase...en das een van de betere preventieve rot maatregelen...

mja ..dit geld voor alle groentes en fruit...whats new :D ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat ben ik niet met je eens.... :)

er is wel degelijk verschil bij bijvoorbeeld je longen of je iets eet of rookt...

Share this post


Link to post
Share on other sites
er is wel degelijk verschil bij bijvoorbeeld je longen of je iets eet of rookt...

 

 

idd.. :) als je je eten inhaleerd...in je longen dan stikkie...

 

oei oei :D ...dit kan een nominatie worden gab ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

neeeeee.. ;) dat is niet eerlijk.. :D

Het klopt helemaal wat ik daar zeg..! Alleen kan je het uiteraard wel verkeerd lezen.... :)

 

De werking op je longen is totaal anders als opname via bijvoorbeeld je maag....

Share this post


Link to post
Share on other sites

kben de beroeerste niet :D ....knomineer niet.. ;) ...

khou je wel in de peiling :) ...

Share this post


Link to post
Share on other sites
De werking op je longen is totaal anders als opname via bijvoorbeeld je maag....

 

In eerste instantie dacht ik ook dat je gelijk had maar aan de andere kant als je spacecake eet of een joint rookte wordt je in beide gevallen stoned dus is de werking het zelfde maar misschien is de opname anders. Ik heb altijd het gevoel dat ik een joint beter kan doseren dan iets wat door de maag gaat.

Share this post


Link to post
Share on other sites
De werking op je longen is totaal anders als opname via bijvoorbeeld je maag....

 

In eerste instantie dacht ik ook dat je gelijk had maar aan de andere kant als je spacecake eet of een joint rookte wordt je in beide gevallen stoned dus is de werking het zelfde maar misschien is de opname anders. Ik heb altijd het gevoel dat ik een joint beter kan doseren dan iets wat door de maag gaat.

 

Tuurlijk als je eet word het gedurende je hele spijsvertering opgenomen niet alleen in de maag, je hebt als je eet en er geen ervaring mee hebt ,grote kans op een bad trip die toch wel effies wat langer duurt dan dat je inhaleerd...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...