Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
pacman83

Zaad Propagator sannie shop test

Recommended Posts

Ik heb de Zaad Propagator uit sannie's shop besteld en het leek mij leuk en leerzaam om dit bij te houden en te delen met jullie

Snelle levering :)

7 september 10:00 start , de ledlampjes blijven 24uur aanstaan totdat ze allemaal boven zijn gekomen

 

Ik zal elke 24uur een foto maken en dit delen met jullie

Dag 1

 

De aanschaf spongepot + zaad + bacto+ zaad propagator

Het inelkaar zetten van de propagator laat ik niet zien want dit is zeer gemakkelijk

 

gallery_30483_12178_217078.jpg

gallery_30483_12178_1488892.jpg

 

Spongepot ingewaterd met bacto

gallery_30483_12178_183289.jpg

 

Huppa zaadjes er in

gallery_30483_12178_5117950.jpg

 

De spongepot past erg mooi in de zaad propagator

gallery_30483_12178_1550337.jpg

 

Lampje aan deksel er op temp is +- 20cel

gallery_30483_12178_4663300.jpg

 

8sept. 24 uur later

gallery_30483_12178_4670544.jpg

 

9sept. 47.5 uur later ik zie 1 zaadje die aan het opengaan is ;) niet te zien op de foto

gallery_30483_12178_4766688.jpg

 

10sept. 71uur uur later , meedere zaadjes zijn open gegaan

gallery_30483_12178_4171293.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hahaha dacht al wanneer zie ik er een op het forum verschijnen

 

Cool dingetje voor een zachte prijs , ga er ook een aanschaffen o.a. voor m'n peperzaadjes

 

Grtz Guesswho?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi,

 

Hoi, Pacman83 ben benieuwd naar het resultaat, aangezien ik ook al over de aanschaf van een Zaad Propagator heb zitten nadenken.

Opzich lijkt het mij een handig ding, simpel doch doeltreffend. :)

Maar de praktijk zal dit wel weer allemaal duidelijk maken, daarom ben ik benieuwd naar jouw bevindingen, c.q. ervaringen.

Succes ik volg je. ;)

 

Mzzl, wsteb

Share this post


Link to post
Share on other sites

Misschien is het wat om zodra ze boven komen het (LED) licht te verlagen of de spongpots op een verhoging te zetten?

Anders ben ik wel bang voor een beetje strek in je zaailingen

 

Grtz Guesswho?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik vind dit echt een supervinding, er vanuitgaande dat het werkt natuurlijk :) ;)

Precies ook voor de peperzaadjes wat Geuswho ook al zegt, die hufters kiemen soms zo traag en een lamp erop voor 3 weken is me ff te prijzig.

 

Staat zeker tussen de spullen in mijn nieuwe bestellijst :D :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er leuk uit.

Jammer dat het filmpje bij Sanniesshop niet werkt.

Ben benieuwd, laat maar komen die spaghetti's....of...?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Loekino

leuk en aardig, maar een customized plastic bakje met een lamp erboven werkt prima voor mij :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

yo,

ik heb ook zo'n propegator van sannie's en dat ding doet et echt heel goed alleen zag ik dat iemand heeft gereageerd dat je die potjes omhoog moet zetten als ze opkome en daar ben ik het helemaal mee eens ze gaan echt strekken ik had namelijk 1 die veel sneller was als de rest en die is inderdaad een beetje lang en lomp maar goed fan er ffe overheen laten blazen niks meer aan de hand maar is wel iets groter als de rest...anyway sucses met je kweekje :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maak een trapezium van lego blokjes, kan je de 1ste uitgekomen zaden wat hoger zetten,zo klein en compact is de zaad Propagator van sannie dat dat makkelijk gaat.

 

P.s ik vergeet geloof ik dat ik hier nog een berg oud speelgoed heb van mijn kinderen, dus niet iedereen heeft even een doos lego bij de hand.

 

Maar ja was een hersenspinsel onder de invloed van een lekker rokertje :)

 

Geloof dat ik wat vergeet :D bovenop krijgen ze vanaf beneden weinig vocht de spons pots geloof dat ik even wat minder gaat roken ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb hem ook.

 

7 zaadjes gezet en na 84 uur zijn er 2 boven.

Normaal ontkiem ik gewoon onder de hps en dan zijn ze meestal wel na 72 uur allemaal boven...We zullen zien.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leuk dingetje, ik heb er seramis ingedaan, kunnen ze lekker met de worteltjes drinken.

 

gallery_26898_12793_389150.jpg

 

@pacman ik zou sommige zaden wat dieper plaatsen :)

 

Gr,

 

Donnie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het verhogen van de spongepots vanwege het licht zou niet moeten hoeven vanwege :

 

Het is de bedoeling dat als de blaadjes open vouwen (zoals bij donnie hierboven op de foto) het tijd is ze op aarde te zetten en de zaailingen onder "echt" licht te zetten.

De led lampjes zijn vooral bedoeld om de plantjes hun lichturen te geven en niet om de zaailingen te drukken wat lastig gaat in een propagator !

 

Leuk om de propagators in aktie te zien, veel succes allemaal.

 

 

greetz sannie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leuke test. :)

 

Ik heb ook een testje gedaan met deze nano propagator. Wat een coole gadget van Sannie zeg.

Hij is lekker portable, je zet hem zo in een bureaula of iets dergelijks. Temperatuur is te regelen

door de schuifjes. Echt een klein maar fijn ding.

 

Hier is mijn resultaat na de 2e keer. Alles is mooi gelijk omhoog gekomen. Dit is dan ook het

moment om ze te verpotten. Blijven ze langer onder die led staan, dan gaan ze strekken. Ik heb

ook wat seramis op de bodem gelegd voor de wortels, Ik heb btw. een nieuwe versie spongepots

gebruikt. Daar zijn net als de stekplug schimmels en yucca aan toegevoegd, tevens is het materiaal

wat grover. Zoals je kan zien gaat het uitstekend met de propagator, mooie zaailingen.

 

gallery_26428_10125_1533232.jpg

 

Ik moet wel opmerken dat een gelijkmatige kieming belangrijk is om strekken te voorkomen. Als

er meer dan 1 dag tussen het ontkiemen van de 1e en laatste zaailing is, zullen de vroegste

zaailingen teveel gaan strekken. Ik zou dus afraden om er verschillende soortjes tegelijk in te

ontkiemen. Deze propagator dient dus enkel voor het ontkiemen gebruikt te worden, je kunt er

niet zaailingen in laten opgroeien. Dus direct na ontkiemen overpotten zoals Sannie al zei.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi medegrowers,

heeft iemand al een hele voltooide kweek met kronocaine gedraaid?

zo ja graag wat hulp? Ik heb ze 3week voorgegroeid,maar kon nog niks zien

aangaande mannetje/vrouwtje.Nu staan ze 8 dagen in de bloei, maar ze moeten

naar grote potten over,hoe lang zal het nog duren ongeveer zodat ik ze kan sexen.

dit is mijn eerste kweek met reguliere zaden

wie weet meer over deze soort?

groentjes dogbos

Share this post


Link to post
Share on other sites

1. Dit is geen vragen topic....

2. wazzup weet alles van zijn crono

 

Maar stel deze vraag dus in het indoor beginners vragen topic.. :)

Mvg stikkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt allemaal voor de reacties , De zaden zijn allemaal open gegaan een enkel zoekt het licht al op en anderen zoeken de weg nog om uit hun jasje te komen

 

11 Sept. 94.5 uur later

gallery_30483_12178_5715003.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Haal ze er gelijk onder weg en zet ze onder de Hps.

Mijn ervaring zal ik ook even neerzetten.

Na 84 uur van in het propportje,waren bij mij 2 van de 7 zaadjes aan het rommelen.

Dat was rond 6 uur savonds. Volgende dag weer gaan kijken na mijn werk (9uur savonds) 27 uur later dus.Tot mijn verbazing was ik dus spaggettie aan het kweken... ;)

7 slungels tegen het licht aan.... :) ....Grapje van 50 euro.

Volgende keer ga ik dus weer voor de spongepots gelijk onder mijn hps.Meestal 100% na 72 uur.

 

Dus...leuk proppertje als je de tijd heb en er elke 3 a 4 uur naar kan kijken want zodra ze boven komen moeten ze er echt direkt onder vandaan.

 

Groetjes.

Share this post


Link to post
Share on other sites

als je zo lang zijn dan poot je ze toch wat dieper ;) dat heb ik altijd gedaan buiten zowel 1e x binnen , het is geen groei kasje maar ontkiem kasje :D

 

Test geslaagd na mijn mening die je nog niet ziet heb ik verttrouwen in dat ze na vandaag mooi recht opstaan :lol: deze zaadjes zaten wat dieper :D

gallery_30483_12178_2317665.jpg

 

Einde test

 

Conclusie :

 

Voor de 15euro dat het kost inclusief baterijen is het zeker het geld waard , het strekken is voor mij geen probleem omdat ik ze dieper poot . Erg handig want ik heb er geen omkijk naar en ben ook niet afhankelijk van de zon of lampen in huis ;)

Dit zijn de zaden voor de 2e ronde die binnenkort van start gaat :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

jo pac het duurde dus drie dagen met elkaar :lol:

 

das echt super , maar dat wil ook zonder dat propegatortje :)

 

wel leuk testje man , vind ook wel slimme uitvinding , maar er zijn zoveel manieren om je zaadje boven te krijgen

en om dan zo'n bakkie met licht aan te schaffen mij niet gezien :D

 

maar zeker super leuk spul ;)

 

ga je weer volgen met die sugar punch van je haha succes dude

 

 

laterss

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...