Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
golden

Verwarming S.J. Dark Propagator

Recommended Posts

Hej , ik wil een micro kweek starten in een S.J. Dark Propagator 60cm x 90 cm x 60 cm

 

het word zoieo al te koud als de lampen niet zouden branden, en heb zitten kijken naar kleine verwarmingskacheltjes, (heb ook 1tje)

 

maar die geven te ver warmte af, aangezien tentje zo klein is en ik niet bepaald een brand ofzo zou willen hebben!

 

ik heb ook een verwarmingsmatje maar is een heel klein zoiezo ni goed genoeg!

 

 

dus als iemand een (liefst zo goedkoop mogelijk) idee heeft ivm het verwarmen van men tentje, laat je horen aub ! ;)

 

ben echt deppresief aan het worden na al heel wat tegenslagen waardoor men plantjes nog altijd niet naar het tentje kunnen!!! :)

 

alvast bedankt

 

mvg Golden

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja voor het begin zou da gaan ma ze moeten kunne bloeie ook natuurlijk

 

greetz Golden

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een partijtje keramische lampen ophangen,geven geen licht en worden bloedheet dus ff een thermostaat er tussen.

De warmtestraling gaat ongeveer 30cm diep dus kan je zelf een beetje met de hoogte gaan spelen.

Heb in het verleden hier goede ervaringen mee gehad met jonge (reptielen)slangen,nou alleen nog reflector spots maar het werkt wel om de temp te verhogen ik verhoogde de omgeving naar 34gr dus moet het jou zeker lukken in zo,n tentje :)

 

 

gr bertus kogel

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey golden,je hebt de thermocontrol 2 zo te zien,heb ik ook in m,n terra,s zitten maar hou er rekenig mee dat je de temp verschil een graad of 5 insteld anders slaat ie steeds aan en uit.

Je had beter voor een pulse thermostaat kunnen gaan die geeft stroomstootjes en verbruikt minimum door zelf dimming met stroomstootjes.

Die mat moet je er heel dicht opzetten aangezien ze alleen maar stralings warmte(40-45gr) hebben en geen omgevings warmte dat heb je met keramische lampen wel en er zijn ook nog warmte panelen,hoe dan ook het kost altijd geld.

Nog een optie,een flinke warmte kabel(10-15 meter) die door je tentje verdelen en computer fannetje erop voor circulatie in je tentje.

Zelf een beetje kijken wat de beste optie is voor jou en je eigen een beetje proberen te verplaatsen in the A team of mcgyver dan moet het goed komen ja toch :)

 

gr bertus

Share this post


Link to post
Share on other sites

grtz ;

 

rond de potten isolatiemat van de campingwinkel , voor onder de luchtmatras of slaapzak

2.5 euro voor een mat en je kan de verwarming laten

hangt af van het aantal potten hoeveel matten je nodig zal hebben

potten koelen trager af en ze warmen trager op ...minder stress

Bovenkant plant kan de kou wel hebben

 

groeten :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

thx voor de reactie's ik ga eerst met deze crap kijken hoe de temp gaat zijn, en naargelang hoe dat verloopt kan het zijn datk nog wel iets ga aankopen.

 

en als alles nu ff goed gaat kan ik straksjes updaten met de plantjes eindelijk in men tentje !! woohoow :)

 

greetz Golden

Share this post


Link to post
Share on other sites

en de verwarm matjes trekken dus echt op niets :s geeft amper warmte af :s, toch ma iets anders zoeken ( dat mij geen geld kost want heb al teveel uitgegeven!!! )

 

greetz Golden

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...