Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

Dr.livingstoned!!! Eindelijk seg, yeah :)

 

Tette kijkt mee :D

Plofkippen misschien niet maar lekkere kippen worden het zeker ;)

Bangelijk dat die genetica niet verloren gegaan is, zowat het lekkerst wat tetteman ooit gerookt heeft ;)

 

Grow ze ouwe :lol:

 

Tets

Share this post


Link to post
Share on other sites
vertin de adereindes.......dit is echt tip met stip.....het verlengt waanzinnig de tijd dat de bulben probleemloos branden.
plus vertinnen verkort de aanrijdtijd van de brandweer. hebbie ze sneller in huis.

 

Met deze voltages,amperages en temperaturen is vertinnen niet aan te raden en zelfs eerder af te raden.

 

Zoek eens hier op het forum, er staat me bij dat whazzup het ook al eens gepost heeft.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@DonBone: heb hier net 2 elektriciens over de vloer en beide zijn het unaniem eens dat vertinnen/soldeer het zeker winnen van niets doen en als je geen professionele aderhuls-tang in huis hebt maar je moet behelpen met een gamma/bouwmarkt gevalletje je ook nog met soldeer beter af bent dan met aderhuls.

Dus ja Whazzup heeft zoals altijd gelijk, maar hij zal dan ook professioneel gereedschap in huis hebben ervoor, anders is soldeerbout en soldeersel te prefereren boven niets doen, het zal zeker voorkomen dat de kabel uiteindes geraffeld worden en een betere verbinding tewerkstellen.

 

Toch heel erg bedankt voor de input, want met z'n allen zijn we altijd slimmer dan alleen, grote zak :D voor jouw erbij :D

 

@dentette: heee das lang geleden, alles groen mag ik hopen :) Ook voor jouw grote zak :lol: er bij natuurlijk, gluten vrij als ik me goed herinner, en idd ik was ook zeker heel erg opgetogen dat deze top genetica nog ter beschikking was :)

 

@Stikkie 2.0: toch jammer want de versterking was zeker welkom, mja te goeie kwekers idd, je kan de modgroep ook niet te erg voor paal zetten natuurlijk hahaha, in elk geval van harte welkom natuurlijk, lust je ;) ?

 

@Aad: Ohh laat ik nu net jouw richting uit moeten 1 dezer dagen, ik geef zeker seintje want een kopje top klasse koffie kan ik echt niet aan weerstaan. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goedenavond ;)

 

Dit ziet er erg leuk uit allemaal :)

Ik kijk hem ook lekker mee,en wens je veel succes deze ronde.

 

Gr Zeebodem,

Share this post


Link to post
Share on other sites

uhm, ik zal maar niet vragen of ze al gegroeit zijn,

ik wil je absoluut niet stressen :lol:

t zou allenig wel leuk zijn om te weten

wat je verwacht te oogsten :)

 

En mocht het niet "gesmeerd" verlopen

dan lossen we dat altijd op :D

Majah wat kan er nou misgaan?

met zo'n bak vol met oerklei ;)

 

groetels Weetje*

 

ondertussen al misselijk van de popcorn ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

He He,

 

eindelijk terug van dat vissen?

Wat lees ik zomaar zitten knoeien met een luchtslang van bac heb je die vuilzak met gaten zelf verbouwd . Waarom? hoe? en heb je een theorie achter je extra gaten verstopt Vertel Vertel

o ja en succes met je draai niemand verdient het om mediwiet te moeten roken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hee Doc,

 

Bedankt voor je antwoord en tip! Ik blijf je volgen:)

 

Ruuzjèrr

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb geleerd dat je juist alle kabels even lang moet houden omdat je anders verschillen in de frequentie krijgt................

 

of geld dat alleen voor magnetische ballasten?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Chriet Tittulaer: dat zal in theorie ook wel kloppen hoor kabels even lang. Gelukkig kennen onze plantjes zip van natuurkundige wetten en zijn ze ook al helemaal niet instaat om berekeningen te maken. Je doet er mee wat je wil, ik weet dat er hier geen enkele bulb meer het leven heeft gegeven nadat ik en de adereindes vertinde en de kabels tot het minimum heb ingekort. Ook alle fluctuatie zijn eruit, geen golf/streep patronen meer tezien en super gelijkmatig zonde enige resonantie licht erna.

 

@ruuzjèrr: grote bak koffie word er geschonken op dit moment, hoop dat je lekker zit. Straks komen de nieuwe foto's eraan want het moment van klok omgooien is weer aangebroken.

 

@Willy Wortel: Hoi maatje, mja vissen had het maar daar aangelegen dan had het nog prettige achtergrond gehad maar dat geluk had ik dit jaar nu net niet ;) De luchtslang van A&T en niet die stoffe van B.A.C. dus zo een plastic gevalletje dat veel te duur verkocht met gaatjes in ... die bedoel ik :D En het debiet dat eruit kwam was niet groot genoeg voor de diameter, dus heb ik op plekken waar ik het wilde een paar gaatjes met elkaar verbonden door middel van een schaar :) Het was ook nooit de bedoeling dat er 1500m² doorheen gejaagd werd, dus laten we het houden op oneigenlijk gebruik van de luchtverdeelslang, maar met beetje creativiteit prima te misbruiken zo :D

 

@weetje: Hahaha, nou wat ik verwacht te oogsten is makkelijk, een berg :lol: en gesmeerd loopt het toch altijd woehahaha maar groeien doen ze als kool, dus er komen speciaal voor jouw vandaag groeiende foto's.

 

@Zeebodem: hee welkom, mja mag geen ;) meer uitdelen van weetjes, doe ik lekker toch hoor schuif maar stoel bij en komt helemaal goed. Moest je daar beneden nou nog wat bruikbare algen tegen komen mag je ze altijd opsturen he :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo hier beloofde rondje foto's, morgen gaat klok om. Het enige voordeel aan het snertweer dat we al die tijd krijgen is dat ik geen enkel probleem heb met temperatuur noch om men LV hoog genoeg te houden en dat de vaten met regenwater goed gevuld blijven, achja alle voordeel had ook z'n nadeel natuurlijk :lol:

 

gallery_10252_12836_4540649.jpg

gallery_10252_12836_2672536.jpg

gallery_10252_12836_3758893.jpg

gallery_10252_12836_1768873.jpg

gallery_10252_12836_3097297.jpg

gallery_10252_12836_2011134.jpg

gallery_10252_12836_875199.jpg

 

De sporen van het knakken zijn nog goed zichtbaar, planten zijn niet getopt en zullen dat ook niet worden, de bladeren raken elkaar nu net, voor en achter de planten is nog voldoende ruimte gelaten zodat er ook genoeg lucht onderin komt als nadien alles is toegegroeid.

 

Een netje word boven de planten gespannen, gewoon dun groen netje waar de planten kunnen doorgroeien zodat eens ze genoeg toppen dragen ze toch niet kunnen omvallen. Meestal denk ik daar pas aan als het kalf al verzopen is, dus deze keer is dit kalf eindelijk nog eens op tijd ;)

 

Al bij al goeie start vind ik zelf, weinig tot geen problemen tot nu toe gezien, ik mag hopen dat rest ook zo voorspoedig verloopt :D.

 

Geen voeding bijgegeven tot nu toe, dit weekend word wel douche gegeven met vis emulsie, voor de rest is het regenwater, regenwater en had ik al vermeld regenwater?

 

Zo ik ga de bank op, klein glaasje wijn erbij, ik zal heel erg blij zijn als ik deze :) er terug bij kan halen, mja nog even geduld moet ik daarvoor hebben en dat valt me zwaar ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

mooie plantjes, mooi groen, wel wat rode steeltjes van het buigen neem ik aan!

toppertje :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik vindt de plantjes ook zeer mooi, en je knak kunsten heeben goed uitgepakt :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Shilizous: Ja vermoed het wel, of nog wat restant stress snijden en overplanten. Ach maakt ook niet zoveel uit en in dit stadium al helemaal niet echt, toch weer bedankt voor het meedenken ;)

 

@Krasi: Nu nog groen houden natuurlijk :D ach beetje hulp van wat fish-mix doet wonderen ervoor en knakken is niets aan hoor, je neemt steeltje tussen duim en vinger drukt lichtjes, beetje masseren tot je voelt dat binnenkant meegeeft en dan leg je plantje netjes in de richting dat jij wil, ik zorg er wel voor dat ze net onder een horizontale lijn komen te liggen, ze groeien zo snel weer recht. Wel van belang is dat je na het knakken zeker zorgt voor 24uur absolute rust en daar bedoel ik mee geen enkele beweging zodat die wond netjes kan helen en je flink dikke knobbel als resultaat krijgt nadien :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wow! Mooie planten DLS, het bodemleven zit wel snor zo te zien :)

 

Wat is dat kleine ukkie voorin de bak?

 

Good luck!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Bazz f, :D en neem bakje ;) toch iemand die het kleintje ziet :) het is een killingfields spruit en dan vooral om te zien of het zaad nog kiemde, is van me eerst killing fields zaadjes die ik ooit bij Sannie kocht en ze mag mee in het hokje komen spelen zolang ze niet in de weg staat ;) Dus eigenlijk een te lang doorgedreven kiemtestje, maar ik kan zo moeilijk afscheid nemen :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toch staat ze er al vanaf de eerste foto op ;) Ben benieuwd wat dat nog gaat worden :D

 

:) staat paraat!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yep, ondertussen is het kleintje van zijn schoenen ontdaan. Stond nog in klein liter potje mee ingegraven, dit is verwijderd en ze mag nu met de voetjes in de aardebak meespelen. Er word niets van verwacht trouwens :lol:

 

De rest van de dames hebben ondertussen een netje boven hun hoofd gekregen, hebben ze richtpunt om hun topjes naar te mikken :D het hangt nu nog helemaal los, maar heb het vertrouwen dat ze die hoogte wel zullen halen. Ook de Ssh x Diesel/Cheese maakt giga groeispurt nadat de klok word omgezet en verwacht minstens een verdubbeling nog van de hoogte. ;)

 

Vandaag post ik weer nieuwe pica's met het netje erboven, niet dat er al zoveel veranderd is op die 2 dagen maar het houd het verslagje compleet :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ziet er allemaal weer toppie uit !!! veel succes met de mooie dames :)

 

groetjes lijpejantje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi lijpejan, Thx. Ik hoop ook op mooie ronde, zou na al de ellende in me hokkie laatste jaar weer eens wat anders zijn ;)

 

Zo de foto's gemaakt, met netje op de voorgrond, daar ontkom ik niet echt meer aan. Nadien als er toppie komen mik ik wel tussen de mazen van het net :o De dames doen nog steeds netjes hun ding, schijnen het heerlijk te vinden voorlopig dus er word niet veel aan toegevoegd. Temperatuur zit continu tussen de 23C en de 27C in dus daar heb ik geen omkijken naar, toch nog ergens goed voor het weertje dat we in dit kikkerlandje over ons heen krijgen :) Ook LV blijft behoorlijk stabiel, net wat te hoog maar dat is in deze fase geen probleem dus daar kijken we voor het gemak ook maar even niet naar :P

 

Oh de foto's dus

 

gallery_10252_12836_1205298.jpg

gallery_10252_12836_1904901.jpg

gallery_10252_12836_2586173.jpg

gallery_10252_12836_4038746.jpg

gallery_10252_12836_3070007.jpg

gallery_10252_12836_1919509.jpg

 

Het blijft netjes groen, de stress lijkt er zelf wat uit te gaan en binnen een paar dagen haal ik de paar onderste nodes weg en alles wat geen kans maakt om boven te raken. Word het ook weer stukje makkelijker met men sproeistang om er tussen te komen, want vol komt het wel.

 

Verwonder me nog steeds over de snelheid waar dit mee gaat, na al die jaren geraak ik daar nog steeds niet aangewend en het lijkt erop dat ik me weer junglekweekje op me nek heb gehaald.

 

Zo dat was het weer voor even, grote kop koffie ondertussen erbij genomen. :o

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi DLS,

 

volgens mij gaat dat hokkie inderdaad erg vol worden, :) het ziet er goed uit.

 

Veel plezier ermee, en geniet maar van je bakkie koffie, voorlopig mag je toch voornamelijk wachten op wat er gaat komen.

 

Grtz,

Dj.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hi DLS, ziet er vooralsnog goed uit, ze maken mooie vertakkingen aan, zullen mooie brede planten worden. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
@DonBone: heb hier net 2 elektriciens over de vloer en beide zijn het unaniem eens dat vertinnen/soldeer het zeker winnen van niets doen en als je geen professionele aderhuls-tang in huis hebt maar je moet behelpen met een gamma/bouwmarkt gevalletje je ook nog met soldeer beter af bent dan met aderhuls.

Dus ja Whazzup heeft zoals altijd gelijk, maar hij zal dan ook professioneel gereedschap in huis hebben ervoor, anders is soldeerbout en soldeersel te prefereren boven niets doen, het zal zeker voorkomen dat de kabel uiteindes geraffeld worden en een betere verbinding tewerkstellen.

Een adereindhulzentang (mooi scrabble woord :)) kost bij de goed gesorteerde praxis nog geen twee tientjes. Deze voldoet uitstekend als je er niet een paar honderd per dag aan moet zetten. Ik zou vertinnen toch echt sterk ontraden, dit kan leiden tot losse aansluitingen. Je hebt ook klemaansluitingen met contactplaatjes onder de schroefjes zodat je je aders niet kapot draait, maar hulsjes zijn nog steeds de beste oplossing. In de professionele wereld wordt er al een hele tijd niet meer vertind.

 

Verder: ik ga weer zitten voor een ouderwets goed kweekje DLS :o

Share this post


Link to post
Share on other sites

@djbroertje: hoi dj, zet stoel erbij we server :) ja vreesde idd dat ik me weer heb laten pakken door de dames :o

 

@Krasi: grinnik Thx, ik hoop dat het mooie dames blijven, ze strekken net een beetje maar das soortje wel wat eigen :P

 

@whazzup: kijk eindelijk back-up hahaha, maar hier zijn ze stellig, alleen goed materiaal geeft goed resultaat anders breek je meer af dan dat je opbouwt .. maar wie ben ik hé :( doet niets af aan het feit dat het te prefereren zal zijn om aderhulzen te gebruiken, alleen met mijn materiaal vertelde zehier nee gebruik die troep NIET .. ben in elk geval blij dat ik het wel gedaan heb, sindsdien geen storingen meer gehad en elke bulb start vanzelf op. Geen geflikker meer en over contacten die loskomen maak ik me geen zorgen. Elke run worden ze gecontroleerd, dat was ervoor al zo en dat zal ook zo blijven in de toekomst. Controleren zal je neem ik aan ook met de hulzen moeten blijven doen, achja is niets verkeerd mee elke run installatie nakijken. Maar als je ooit in de buurt bent, zie ik het graag door vakman aangepast hoor, met mijn handigheid blijf ik wel van stroom spullen AF ;) laatste keer met power tools kosten me bijna mijn been, dus nee dank je

 

Toch dringend tijd voor dat bakje koffie, dus moest je in de buurt komen :(

 

p.s. p+r was geweldige tip thx :o

Share this post


Link to post
Share on other sites

da's een goeie tip trouwens voor iedereen, je aansluitingen nakijken. Bij een nieuwe installatie zou ik het na een week ook altijd een keer doen.

 

overigens wing gebruikers kijk goed: de kappen staan DIEP :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...