Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

Een goede aansluiting is erg belangrijk heb ik ondervonden met de wasmachine contactdoos in de douchecel.

Zo'n verbinding krijgt meer te verduren dan je denkt met de wattages die er doorheen gaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zeer saai zo'n vollebakkweek weet ik uit ervaring :)

 

overigens wing gebruikers kijk goed: de kappen staan DIEP :o

Nu ff de n00b uithangen,ja ik zie dat de kap diep gebogen,en de lamp laag,wat is de achterliggende gedachten daar van??

 

;)

 

Lijkt me een lekker dampertje DLS

Share this post


Link to post
Share on other sites

Grinnik saai kan ik het niet houden, had gisteren lumineuze idee om nog even een zwavel kuur te geven. Preventief omdat het zo vochtig was, gelijk anti schimmel houding aangenomen en de afzuigers AF gezet en de zwavelverdamper aan. Tot daar ging het dus goed, 2 uur later knallen de lichten aan en jahoor ik ben vergeten de zwavelverdamper UIT te zetten en de afzuigers weer AAN.

 

Resultaat 54C in me hokje :o wat kan ik mezelf toch voor de kop kloppen op zulke momenten .... Heb net het gevolg mogen aanschouwen, een paar blaadjes gekruld aan de zijkant, een beetje blad verkleuring op die paar bladeren maar het viel nog mee blijkbaar. :)

 

Wat betreft hoogte bulb binnen de reflector, ik kan het zo snel niet terug vinden P H donner, had ergens handleiding van hun waar nette uitleg erover stond, maar kom er maar in hoor, want ik kan die manuaal niet meer vinden en ik hou dus onderkant bulb aan gelijk met onderkant reflector, nou ietsjes naar binnen.

 

 

nota aan mezelf, zet er schakeling tussen !!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo de foto's van de verbranden, gekrulde dames gemaakt en even posten hier. Dan hou ik ook overzicht van men stommiteiten. Het valt me al bij al nog heel erg mee moet ik bekennen, de sensor van de fancontroller gaf namelijk 54C van. :)

 

Op een paar blaadjes na zie ik eigenlijk weinig verkeerd met de plantjes, de nieuwe kroosjes zijn gelukkig intact zover ik kan zien, dus vermoed dat het er nog wel compleet uitgroeit tegen ze netjes in bloei staan.

 

gallery_10252_12836_2538324.jpg

gallery_10252_12836_3437988.jpg

gallery_10252_12836_866947.jpg

gallery_10252_12836_1423370.jpg

gallery_10252_12836_2992218.jpg

gallery_10252_12836_1449583.jpg

gallery_10252_12836_866315.jpg

 

Het kleintje heeft nergens last van gehad, ook wel logisch ze staat mijlen ver van de lichtbron verwijderd ook ;)

 

gallery_10252_12836_2715825.jpg

 

Zo dat was het weer voor een paar dagen, ik kan alleen maar hopen dat ik de fouten niet blijf opstapelen :o achja tijd voor een grote kop koffie, want het is nog heel vroeg in de ochtend voor mij. :o

Share this post


Link to post
Share on other sites
overigens wing gebruikers kijk goed: de kappen staan DIEP :o

Nu ff de n00b uithangen,ja ik zie dat de kap diep gebogen,en de lamp laag,wat is de achterliggende gedachten daar van??

Ik heb al heel wat succesvolle kweekjes gezien met de wings diep. Volgens mijn metingen geeft dat de beste verdeling, zeker met een diep gewas.

 

Niet te vroeg je oogst drogen he dls :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik krijg vaak het beste resultaat met de kappen zo, op voorwaarde dat ik het ook gelijk weet te houden en laat daar nu elke keer wel de moeilijkheid zitten met mijn jungle-stijl kweekjes :huh: 'k zou het ooit toch eens moeten leren :)

 

Maar de bloei is ingezet, heb nog paar hardnekkige dames de kop moeten plat leggen, doe het liever niet meer op dit moment maar het heeft ook geen zin om een top helemaal tot in de lamp te laten groeien want dat word toch een windei.

 

hier de foto's

 

gallery_10252_12836_1482679.jpg

gallery_10252_12836_827182.jpg

gallery_10252_12836_142042.jpg

gallery_10252_12836_2311881.jpg

gallery_10252_12836_4537427.jpg

gallery_10252_12836_1582014.jpg

gallery_10252_12836_2136643.jpg

gallery_10252_12836_591047.jpg

gallery_10252_12836_1237595.jpg

 

Een beetje treurig aanblik die geknakte koppen, maar met dag of 3 zullen die al wel weer voluit tegen het net aanduwen en mag ik ze juiste uitgang laten zien.

 

gallery_10252_12836_854948.jpg

 

De overgebleven kiemtest staat er nog lekker bij, vind het ondertussen zo een .. dat ikhelemaal :D ben dus hoop maar dat het vrouwtje is nu, mag ze vrolijk einde run meemaken. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Allo allo,

 

Hij gaat lekker daar in je aardebak :kill:

Wel echt lief van je,dat je die KF toch nog laat meespelen :)

 

Heb alleen nog geen algen voor je kunnen scoren hier -6 NAP :D :D

Ik hou het voor je in de gaten hoor :huh: :lol

 

Veel succes verder,ik ben weer op kijken.

 

Gr Zeebodem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thx, Zeebodem de sporen van het temperatuurmisbruik zijn bijna geheel verdwenen. Ach toch nog beetje geluk gehad bij het ongeluk :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het gaat toch snel deze dagen, dus kleine foto tussenstand uploaden kan nooit kwaad :D Kweekverslaafde als we zijn

 

gallery_10252_12836_2085158.jpg

gallery_10252_12836_964263.jpg

 

En ik twijfelde toch maar weer of ze boven het net zouden uitkomen :D er is geen houden meer aan, door het tussentijds knakken toch nog paar extra takken die bovenkomen nu, ik hou de rest van de dames in het oog want ze blijven voorlopig op hun groeispurt.

 

Van dichterbij zien ze er ook lief uit :)

 

gallery_10252_12836_231214.jpg

gallery_10252_12836_395477.jpg

 

Ik mag hopen dat ik het aantal stommiteiten een beetje binnen de perken houd, want heb er nu alweer helemaal zin in, een eigen kweekje is zo lekker hmmm kan heel erg moeilijk wachten :huh:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi DLS,

wat gaat dat alweer hard bij jouw! :)

Ongelooflijk!

 

Zonder beestjes en kweekfoutjes zijn de rondjes van jouw ook zaai! :huh:

Dus lekker spannend houden.

 

Groetjes

Torsten

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik heb al heel wat succesvolle kweekjes gezien met de wings diep. Volgens mijn metingen geeft dat de beste verdeling, zeker met een diep gewas.

OWwkee....

Ik heb ooit een een youtube demo gezien dat je moet starten op diep.

En als de strek er uit is zet je der op wijd.

Dus ik doe het psies weer andersom :)

 

Mooie struikjes DLS.

Zien er weer krachtig uit na je foutje.

Herken dat wel die kweekverslaving,kan het ook nooit ergens laten :huh:

Share this post


Link to post
Share on other sites

ze zijn moi bijgetrokken DLS

mooie struiken en mooie aftakkingen

zet m op en op naar n kilo :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ohh en ik dacht nog wel dat niemand me topic volgde :huh: Hoi Torsti mja is snel genoeg stress aangemaakt hier hahaha gewoon keertje afzuigers vergeten is blijkbaar genoeg.

 

Mja P H donner het staat hier vaak zo, hmm zit me af te vragen van wie ik ooit handleiding heb gekregen, denk Willy Wortel trouwens. Hoop dat ie even meeleest hier, kan ie ook zijn visie even geven.

 

Hi Clown, ja gelukkig wel, zag net bij jouw ook volle bak en wit van de kristallen .... zo das groot verschil met jaartje geleden man :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik hoop voor je dat er weer zon megatop

tussen zit.

 

succes.

 

gr. johannes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hee hoi Johannes, ja dat hoop ik ook, een echte plofkip zou nog eens leuk zijn. Maar dan zou ik van alle realisme gespeend zijn want dat zit er niet in deze run. Het is dan ook geen Sour Neville :) deze dame is knap rond 9 weken al klaar met bloeien en de Sour Neville had haar volle 16-17 weken nodig.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Om het af te leren toch nog paar groene foto's :tu

 

gallery_10252_12836_1614943.jpg

gallery_10252_12836_2378750.jpg

gallery_10252_12836_57344.jpg

gallery_10252_12836_2978806.jpg

gallery_10252_12836_1314551.jpg

 

Gebruik makend van de mazen van het net begint alles mooi vol te staan, ik laat de dames voor de rest met rust. Ze hebben tot nu toe alleen maar regenwater gekregen en 1x Sannie's Bacto ze zullen binnenkort een beetje PK booster van B.A.C. krijgen en dat zal het deze run ongeveer wel zijn vermoed ik.

 

Zo even verder van ontbijt genieten :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Natuurlijk lees ik mee wat dacht je :tu ook je andere topics volg ik maar posten doe ik niet veel zo kon ik ook niet naar het canna seminar na al die jaren.

 

Betreft de stand van de kappen hangt het er inderdaad een beetje vanaf hoe dicht je op het gewas zit meestal zitten je planten te dicht op je kappen en dan zet ik ze op breed ivm oppervlakte en warmte maar dat is gewoon mijn theorie.

Doch de hoogte van de lamp tot de reflector moet je met de breedtestand van de reflector laten variëren ivm het brandpunt van je spiegel de regel is hierbij dat de onderzijde van de lamp op gelijke hoogte moet hangen met het kabeltje.

Deze info komt van een folder van Wings.

 

Je genetica doet me ergens een lichtje opgaan. maak er wat moois van.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hee welkom weer winterpeen :rofl en bedankt voor de toelichting op licht. Mij lukt het kleine seminarie ook niet trouwens, teveel en tevaak werken. Maar das na alle ellende wel weer goed eigenlijk dus mja :tu is ook nooit niet goed :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Al mijn kennis zegt dat als je tegen de zijkant van de reflector aankijkt je de lamp niet mag zien.

De reden waarom hoef ik niet uit te leggen als je goed nadenkt. :tu

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik heb al heel wat succesvolle kweekjes gezien met de wings diep. Volgens mijn metingen geeft dat de beste verdeling, zeker met een diep gewas.

OWwkee....

Ik heb ooit een een youtube demo gezien

 

 

:tu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Doc, ja precies, ook zo weinig nut om het licht onder de reflector door te laten stralen. Had er nooit reflector boven gehoeven natuurlijk :rofl

 

@P H donner: He wat mooi youtube film, die had ik helemaal nog nooit gezien, Thx Ik maak nooit gebruik van de "daedalus super spreaders" vond het niet echt verbetering, maar heb ook nooit men reflector zo laag op mijn planten hangen als in hun voorbeelden.

 

Om het af te leren nog wat foto's van vandaag erbij :rofl

 

gallery_10252_12836_64087.jpg

gallery_10252_12836_2773578.jpg

gallery_10252_12836_4352460.jpg

gallery_10252_12836_3228992.jpg

gallery_10252_12836_3197077.jpg

 

De 4 plantjes hebben duidelijk het hokje toch weer vol gekregen, topje beginnen te groeien. Voor de SSHxD/C is het strekken best meegevallen, spreiding van de budjes is goed en zal bovenste deel van de toppen netjes weten vol te groeien. Veel hars aanmaak bij dit soortje en dat is deze run niet veel anders, alles begint nu al grijze schijn te krijgen en daar waar ik takjes over het net spreid krijg ik al een heerlijk geurtje.

 

Zo genietend van een heerlijke amnesia :tu met grote kop koffie erbij

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er mooi uit DLS, ze hebben `t naar hun zin onder het licht :tu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik gebruik die spreader ook nooit maar ik rook ook amnees en dan denk je wel eens dat je er naast zit :tu

 

Vreemd dat er verschillende info over is.

 

Plantjes zien der mooi uit,die vinden het allemaal wel goed :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb net het filmpje bekeken en vind het een hoop onzin.

Spreaders zou ik ook niet gebruiken ik denk dat ze alleen goed zijn om de stralingswarmte direct onder je lamp te verminderen maar dan met veel lichtverlies

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hahaha P H donner, kijk daar heb ik nou ook wel vaker last van moet ik bekennen, en blijf toch die eeuwige twijfelaar, doe je niets aan :)

 

Ach Willy, ga jij niet mee in het herfst/zomer verhaal :P en ze leggen het zo netjes uit nog wel ;) vind altijd net die achterliggende ideeën over zulke zaken wel leuk en grappig, maakt dan nog weinig uit of ze waar zijn. De meeste kwekers die ik ken zijn toch stierlijk eigenwijs, dus die "zien" wel wat werkt of niet. Alhoewel mezelf kennende zie ik ook nooit wat hoor en doe gewoon mijn ding.

 

Thx, Krasi. 'k Zal de zwavelverdamper maar even uitlaten, 1x hete woestijn was genoeg :P

 

 

En omdat ze alle dagen nog veranderen, even nog een paar foto's erbij B)

 

gallery_10252_12836_1589518.jpg

gallery_10252_12836_3449430.jpg

gallery_10252_12836_2287403.jpg

gallery_10252_12836_853555.jpg

gallery_10252_12836_3012999.jpg

gallery_10252_12836_2048257.jpg

gallery_10252_12836_3451925.jpg

gallery_10252_12836_1778741.jpg

 

Moet de Killing Fields ook nog ergens hebben tussen staan, maar die een klein beetje overwoekerd door de rest van de overijverige dames op het veld. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...