Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

whazzup

Wietforum Canna Seminar - Zaterdag 17 september

Recommended Posts

Waarom staat dit topic eigenlijk onder tests en reviews? Review hebben we wel, maar test? Wat voor test?

 

GrR

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat CannaCure spul toch? :P

 

Heb flink gespoten ermee op de planten met spint. Geen idee of ze al plakken?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Waarom staat dit topic eigenlijk onder tests en reviews?

 

kronocaine :P ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik dacht dat het een soort vodka was..

 

Daarom voelde ik dus niks ervan

Share this post


Link to post
Share on other sites

je gaat dr wel raar van posten :rofl ...na 1 week :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

hehe het staat hier omdat het een gulle gift is van een leverancier. In principe worden alle topics waar er een commercieel belang is op een of andere manier (anders dan meetings) in deze sectie geplaatst.

Share this post


Link to post
Share on other sites
In principe worden alle topics waar er een commercieel belang is

 

Gelukkig kweken we allemaal voor eigen gebruik.....anders was het een lang topic :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

We (het mod team EN de leden) hadden enkele jaren geleden een groot probleem met de "commercie" op het forum. Leveranciers ontdekten het forum en begonnen zaken te pushen en te pluggen. Dat is natuurlijk niet de bedoeling, dus dat wilden we kanaliseren. Als je dat kanaliseert in een test forum dan weet je in ieder geval dat je die tests een beetje met een roze bril moet lezen, er zijn tenslotte ook persoonlijke belangen voor de tester. Je weet in ieder geval waar het vandaan komt.

 

Sindsdien zien we ook behoorlijk streng toe op geplugde testen die vooraf of achteraf langs slinkse wijze tóch als verslag geplaatst worden. Die worden, hoe mooi het verslag ook is, gewoon verwijderd en leveranciers die de regels willen ontwijken worden op non-actief gezet. Een aantal leveranciers zoekt daarbij regelmatig de grenzen op wat toelaatbaar is. En ja, die krijgen ook regelmatig een waarschuwing of zelfs een tijdelijke of permanente ban.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kun je dat laatste iets duidelijker omschrijven?

 

Hoe kun je nu een verslag schrijven zonder te vermelden waar je gebruik van maakt? Als je je spulletjes gewoon koopt en betaalt kan dat toch geen probleem zijn? Toezicht of het al dan niet gesponsord is lijkt me lastig.

 

GrR

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ach ja als je een led kweek ziet waar het merk elke post dikgedrukt wordt aangegeven en er uiteindelijk een onmogelijk renedement wordt gehaald dan is het wel duidelijk hoor.

Geloof me Racker als ik zeg dat je deze trollen er zo uit haalt.

Vaak zijn het ook leden met minder als 10 post's.

Dat is wat anders als een bekend lid die duidelijk maakt met welke materialen hij werkt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja, ik had wel gewild maar soms kun je gewoon echt niet. De eerste keer liep ook al zo kut af, maarja.... helaas.

Als je 1 gemist hebt ben je op 2 zeker ook niet welkom? :huh: .

 

De geroeten maar weer.

Love you :)

 

green-lady

Share this post


Link to post
Share on other sites

#greenlady

 

Wat ik begreep, wordt er in een vervolg seminar een paar onderdelen

die nu grobaal zijn behandeld er uit gelicht en dan volledig behandeld

 

dus maakt het niet uit of je de eerste gemist hebt.

wel jammer natuurlijk omdat de eerste gratis was :)

 

Gr Rara

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hoe kun je nu een verslag schrijven zonder te vermelden waar je gebruik van maakt? Als je je spulletjes gewoon koopt en betaalt kan dat toch geen probleem zijn? Toezicht of het al dan niet gesponsord is lijkt me lastig.

Dat is ook zo. Maar zaken blijven nooit lang geheim :). Leden kondigen het zelfs vaak aan in hun topics of leveranciers blijken na afloop plots die betreffende thread op te nemen op hun website (zonder daar overleg over te hebben overigens) en als je ze daar over aanspreekt zijn ze hoogst verbolgen omdat ze de test gesponsord hebben. Die topics gaan dan ook op zwart, zonder uitzondering. Het moet voor leden zo duidelijk mogelijk zijn wat het belang is van de tester en leverancier. Bij topics uit de test sectie heb ik daar geen bezwaar tegen.

 

Wat betreft de tweede Canna seminar: In principe is dit allereerst voor degenen die de eerste sessie hebben bijgewond, zodat iedereen hetzelfde aanvangsniveau heeft. Het is geen Q&A sessie voor al je kweekvragen (hoewel dat ook wel een aardige insteek zou zijn). In relatief korte tijd wordt er ingezoomd op specifieke aspecten van het kweken van een plant waardoor je meer inzicht krijgt en betere beslissingen kunt nemen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Duidelijk :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@racker ik zit nu in de situatie die jij schetst.. Mij is gevraagd om een goedkopere versie van de opti climate te testen maar sit wordt inderdaad aan banden gelegd door de admins.. Nu hebben de admins aangegeven als ik toch een topic open deze op zwart gaat. Nu ben ik best bereid dit product te kopen en t veralagdan in indoor te doen. Nu wacht ik op antwoord of dit wel mag. Vind dit wel jammer aangezien ik zelf geen belang heb bij een positief verslag schrijven voor deze fabrikant maar wilde ik een objectief verslag maken over deze mogelijke goedkopere variant van de OC..

 

Gr!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

sensuur...waarom dan?....

 

wat voor soort oc is dat dan :vape: ? nieuwe fabrikant :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat op zwart gaan is al gebeurd bij Donnie, maar daar was het niet vanaf het begin duidelijk dat de LED-lamp gratis was gekregen voor een testje.

Er zat bij Donnie ook geen verplichting aan vast, ook geen "zorg dat de lamp als perfecte HPS-vervanger eruit komt"-dingen, maar omdat het moeilijk te controleren was of er geen rooskleurig beeld was gegeven vóórdat de details van de gratis lamp bekend waren moest dat topic helaas onzichtbaar worden gemaakt.

Sowieso jammer van het verslag trouwens, was een mooie kweek en resultaat was ook best mooi, alleen 100+ bloeidagen ipv 60+, dus conclusie was ook niet pro-LED ofzo.

 

 

Bij een aankondiging vooraf dat het spul gratis was en het een vertrouwd lid is (dus niet 3 posts/1 week lid) lijkt het me geen probleem, dus snap niet precies waarom greenf1ngers niet vertrouwd wordt.......

..... Normaal ben ik ook geen censuur-roeper, maar dit klinkt inderdaad wel wat raar......

Share this post


Link to post
Share on other sites

donnies topic werd doorgelinkt op een website dacht ik...

dat mag niet zonder toestemming van wf...

daar kan ik inkomen :vape: ...we zijn te gast hier... :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oh, dat zou ook kunnen en dat is ook wel te begrijpen ja, maar wat ik begreep was echt het probleem dat het een test van een gratis gekregen product was, en als dat op WF komt er eerst aan een admin toestemming moet worden gevraagd.

 

Even afwachten op whazzup denk ik.... :vape:

Share this post


Link to post
Share on other sites

De fabrikant en ik hebben whazzup en Sannie vooraf benaderd. Over 3 weken zou ik de spullen ophalen bij t bedrijf. Na ontvangst zou ik alles installeren en als het bevalt kon ik het apparaat kopen met een korting. Dit staat allemaal zwart op wit. Mocht het niet het gewenste result hebben kan ik alles terugsturen en even goede vrienden. Ik ben hier lid sinds 2003/2004 nooit welke regel dan ook overtreden.. Zelfs vorig jaar een product voor whazzup getest tegen spint en nu dit..

 

Begrijp dat ik met t openbaar maken van deze issue mn eigen ruiten bij whazzup ingooi maar ik vind de argumentatie & redenatie erg gestapo achtig..

Misschien test ik straks een apparaat die ons veel geld bespaart misschien is t flut. Wie weet..

 

De oc is idd nieuwe fabrikant met modellen van 2 tot 12 lampen. Komt over n tijdje op de markt

 

Grttzz green

Share this post


Link to post
Share on other sites
:vape: :D :D wtf!?! Gavita only ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

precies. Benaderd. En ik heb namens wietforum aan zowel jou als de fabrikant meegedeeld dat een test alleen via het testforum loopt en niet onderhands geplugd wordt op het forum. Daar ben ik heel duidelijk over geweest. We gaan pas eind augustus weer verder met het testforum en tot die tijd wordt er niets onderhands getest.

 

Je hebt geen forumtest gedaan voor spint, de Gestapo heeft je geholpen bij een plaag die je niet kon bedwingen met iets wat hier nog niet op de markt is en ik ook wel benieuwd was of het echt zo goed helpt, ik heb nooit spint (afkloppen).

 

Dat er daarna "censuur" en "Gestapo" geroepen wordt ben ik een beetje zat! We doen dat om alle commercie op het forum in zo goed mogelijke banen te leiden, dus met open vizier en iedereen die in aanmerking komt mag dan inschrijven. Dat weet de fabrikant en dan weet Greenfingers want dat heb ik hem persoonlijk heel duidelijk uitgelegd.

 

Dan daarna niet gaan zitten sjenken en een topic bumpen.

 

Gesloten!

 

Edit: Gavita maakt geen koelers en er is ook al een hele tijd géén gavita test geweest op het forum Splifff

Edit 2: Greenfingers mag een weekje afkoelen. Zonder Gestapo koeler.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.

×
×
  • Create New...