Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

brechtius

250 watt hps vs 400 watt hps

Recommended Posts

Gegroet medegrow en blowers (en sympathisanten)

 

Binnenkort zou ik een tentje in mijn kamer willen zetten

Dit tentje zal naast mijn bed moeten staan. Zou een vierkante meter pakken en 1.80 - 2 meter hoog (weet nog niet echt welk merk)

 

Nu dacht ik eerst om met 250 Watt hps te kweken (gavita) (helpt een externe reflector dan nietmeer?) omdat dit (250 watt) verschillende voordelen heeft

Minder warm, minder energie en minder geluid (van de afzuig en ventilatie?)

 

nu dacht ik dat het wel leuk zou zijn om tijdens de bloei een 400 Watter in te draaien, om toch nog wat meer te kunnen oogsten.

Nu heb ik wel schrik dat de boel dan rap te warm/luid word....Iemand tips, ideeen ?

 

lig wel echt graag comfortabel te slapen dus echt luxe wil ik er niet voor opofferen (een beetje mss :wacko:)

(ook maakte ik mij zorgen om luchtvochtigheid, (voor mijn gezondheid) maar 'k denk dat dit wel mee zal vallen aangezien het de bedoeling is dat je alles IN de tent regelt?)

 

alvast bedankt!

 

Brecht

Share this post


Link to post
Share on other sites

Op 1m² zou ik een 600watt hangen of min 400 watt.

Je zegt de voordelen zijn....en de nadelen? Minder opbrengst met een 250watt.

Net naast je bed zou ik die niet zetten,

je gaat altijd iets horen en je gaat ook licht in je slaapkamer hebben als je de lamp snachts laat branden.

Waar ga je je lucht uitblazen?

grtjs

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja idd minder opbrengst met 250 watt..

ik zou gwn optimale reflectie willen voor die lamp...

er is ook niet echt een andere optie dan net naast mijn bed...de lamp zou inderdaad 's nachts branden

iemand die ik ken heeft een 600 watt lamp en in die kamer zou ik absoluut niet kunnen slapen, dus 600 watt ga ik sowieso niet nemen

de lucht uitblazen...In mijn kamer? (hoe anders?)

Ik huur 1 kamer in een huis, vandaar :wacko:

bedankt voor uw reactie

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zou het vergeten, een tentje naast je bed. Daar word je gek van! Afzuiger, zwenkventilator, eventueel actieve inlaat omdat hij niet op een verduisterde kamer staat (en er overdag dus licht kan bijkomen).

 

Ik weet niet of je alleen in dat bed ligt, maar al is dat nu nog niet het geval dan wordt het toch aardig aannemelijk in de nabije toekomst met een tent naast je bed :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites
er is ook niet echt een andere optie dan net naast mijn bed...de lamp zou inderdaad 's nachts branden

iemand die ik ken heeft een 600 watt lamp en in die kamer zou ik absoluut niet kunnen slapen, dus 600 watt ga ik sowieso niet nemen

 

de lamp maakt geen herrie :D ....de afzuiger wel...dus neem bv een 1000 cuub of 1500 cuub softbox met isolatie slangen en geluiddemper....en een goede fancontroller of een variac die geen brom geeft

 

wat voor spul heeft die gast staan?...zeker een buisventilator die volaan moet draaien... ;) ?

 

een tentje met 1 lamp afblazen in een kamer gaat nog net wel...met 2 krijg je zwaar beslagen ruiten.. :wacko:

bijna al het water wat je geeft,verdampen je planten... en komt weer in je kamer...

afblazen in je kamer scheelt wel in de verwarming :D

 

als er licht in je kamer komt...dan komt er dus ook kamerlicht in je tent :huh: ...en dat mag niet :D ...

aarde donker moet het zijn in je tent als de lamp uit is...

Share this post


Link to post
Share on other sites

alowa

 

gaat vervelen hoor zo n gesuis in je kamer er zijn mensen die het bijna geruisloos flikken

maar is mij nooit gelukt.

ik heb een ruck in een homemade softbox en staat altijd op stand 2 dag en nacht maar ik hoor em als ik

door de hal naar de wc loop en als ik op in bed lig en aandachtig luister kan ik em ook horen.

als ik buiten op mn balkon sta en het bovenste klapraam staat open hoor ik em op 1,5 meter bij het raam vandaan.

als ik mn koolstoffilter aansluit daar blaast ie doorheen dan word ie aanmerkelijk stiller

maar nog niet dat ik em in mn slaapkamer wil hebben want dat gaat ergeren.

in de flat waar is woon is zo n centraal afzuigsysteem voor de keuken en de wc en die zijn ook niet stil

die suizen ook behoorlijk aanwezig maar juist daardoor valt mn ruck niet op.

ik heb in een growshop me een keer een stealth kast laten demonstreren het ding kostte 3000 euro

zag er te gek uit compleet systeem alles erop en eraan.

ik vroeg de man maakt ie veel lawaai ?

wat is lawaai? vroeg hij ,wat de een lawaai vind zegt een ander stoort me niet.

ik zet em wel even aan zei hij horen en zien verging me en kost dan 3000 euro.

ok zitten dan wel 2 x 600 watt lampen in maar dat zijn de kosten niet.

zou de kast dan muisstil draaien dan zeg ik ok die is zn geld wel waard maar verre van dat.

gallery_7335_12514_1589835.jpg

 

gallery_7335_12514_2377728.jpg

 

gallery_7335_12514_906876.jpg

op stand 1 draaid deze ruck wel superstil maar dat is net te weinig voor mn 150 watt hpsje.

hij moet op 2 dan gaat ie goed.

en een lampenmerk gavita of lumatek weet ik niet die van mij is van merk schijnjedood.

een merk zal niet veel uitmaken voor de af te zuigen hoeveelheid lucht.

en dat je ook licht in je kamer gaat hebben is bull.

want dan doe je iets niet goed.

 

houzstil

macerror

Share this post


Link to post
Share on other sites

Slaapkamer, tent, 250(-400)W en muisstil (of minstens 'slaapbaar') :wacko: Mooie uitdaging :D

 

1m² is minstens 400W dus grofweg dubbele of driedubbele van dat voor de afzuiging... 1000 - 1500m³/u (en accessoires) zoals Carpe Diem al zegt.

Kan je, met een goede fancontroller, je afzuiging al stil krijgen.

 

Blijft er nog de ventilator enzo over die je waarschijnlijk gaan wakker houden.

Zelf een kast bouwen op die afmetingen? Hout/gipsplaat lijken mij het geluid toch meer te temperen dan een tent dat zal doen. Eventueel de afzuiging ineens inbouwen zodat die nog meer gedempt wordt...

Ohja, en bevestig alles dat trilt zoveel mogelijk met rubbers :huh:

 

Veel succes in elk geval, 'k vond het zelf al moeilijk genoeg met me micro-kastje ;)

 

Namaste,

DailyLama

Share this post


Link to post
Share on other sites

oei ik raak wel wat onmoedigt als ik dit hier allemaal lees

Ja er is echt geen andere optie (er is er wel een maar das denk ik max 4 meter van mijn bed en dan staat ie aan het raam + zie je hem meteen staan als je mijn deur binnenkomt dusja, slechtere plek en zoveel zal het niet schelen in lawaai :wacko:

@whazzup, ik moest lachen man, er ligt idd nu nog niemand in mijn bed..ben wel niet van plan om hier super lang te wonen (nog een jaartje ofzo) dus daarna kan mijn tent ergens anders terecht (hoe de nieuwe situatie zal zijn weet ik natuurlijk niet)

@ carpe diem : moet je tent niet gewoon lichtdicht zijn? bij mijn maat staat die overdag (met de lampen uit) ook in een 'klare' kamer....en idd de lamp maakt geen herrie, maar heb je niet meer last met je herrie dempen bij meer wattage?

@daily lama: ben echt geen klusser (heb zelf niet echt veel tools) ga wel eens kijken, lijkt mij nog een leuke uitdaging

ga eens proberen op bezoek gaan bij iemand met een 250 watt lamp in een tentje in haar slaapkamer...en zien of ik dat zou overleven (ben iemand die wel vrij snel last heeft van geluid als ik wil slapen)

pff hoop dat het lukt, wil echt mijn eigen planten kweken.

bedankt alvast voor de vele reacties

brecht

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je zou eraan kunnen denken om het allemaal wat kleiner te houden, je hebt al tentjes van bijv. 60*60*160.

Overdag de lampen aan en snachts draait dan alleen je afzuiging en filter als dat een 250 m3 vetilator is kun je hem op de laagste stand laten draaien. Dan heb je aan 150 watt hps genoeg licht om een leuk wietje te kweken.

 

grtjs

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ andy inderdaad mss maak ik het wat kleiner :wacko: 2 plantjes dan

@ aquar, hehe, was daarnet ook aan het denken, wel een zalig idee..ga eens proberen slapen met oordopjes (moet wel nog een methode vinden om wakker te worden dan (wekker)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik slaap er gewoon doorheen 550m3 stalenbox afzuiger op stand 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb er geen ervaring mee. Maar gewoon wat kleiner en dan met een tl, spaarlamp, etc. opstelling bv? (TNeon, Superplant, Plug&Grow zijn een aantal merken). Max 250w? Lijkt me dat je dan toch een hoop minder ventilatie - dus herrie - nodig hebt?? En een goede, meestal wat duurdere, afzuiger scheelt ook de helft ipv de goedkoopste. Dat weet ik dan weer wel :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je raakt echt wel gewend aan het gebrom van de afzuiger

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alles wendt (koop maar is een nieuwe wekker 1ste dag schrikken 2de dag verslapen) voor mij dan :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites

héhé ok bedankt mensen

ga binnenkort naar de growshop en zal het dan eens samen met diene mens bekijken :wacko:

besparen op onderdelen ga ik zeker niet doen

Share this post


Link to post
Share on other sites
Je raakt echt wel gewend aan het gebrom van de afzuiger

 

 

gebrom moete we nie hebben

een variac of een 5 standen schakelaar

met een stalenbox afzuiger met evt een demper op het einde

pak je lekker wat meer m3 afzuiger kun je hem wat dimmen en je hebt er geen last van

kijk hier maar is

http://www.eugrowshop.eu/nl/luchttechniek-...fzuigers-staal/

 

http://www.eugrowshop.eu/nl/luchttechniek-...geluidsdempers/

Share this post


Link to post
Share on other sites

@bosteelt, je linken werken niet?

(er werden geen producten gevonden)

maar die mens in de GS zal mij wel aan de meest geluiddichte oplossing helpen?

en als het echt te luid is dan zet ik de lampen overdag aan...

(250 watt)

groetjes

brecht

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooie softbox van 1000m3 en die terugdimmen met een trafo climate controller. Sonoconnect slang erop en nog eventuele geluidsdempers. Dan krijg je het wel redelijk stil. Of het stil genoeg is om naast te slapen, tsja dat kan alleen jij beoordelen.

 

Gr,

 

Donnie

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb mijn tent niet op de slaapkamer, maar als ik het had dan had ik het zo gedaan.

de afzuiger via een andere kamer met slangen aansluiten, wel zo kort/recht mogelijk.

heb de kleinste softbox, met meer m3 als ik met een buisafzuiger had.

dus dat moet wel gaan.. maar niet nodig.. :huh:

 

ik moet wel zeggen dat als je geen geluid wilt, je zeker geen buisventilator moet kopen..

de mijne viel na een tijd gewoon uit tijdens het draaien..

omdat ik haar dimde voor minder lawaai volgens de verkoper kon ik tot 80 % dimmen.

na een tijdje kon ik nog maar 20% dimmen. :wacko:

nu met mijn softbox die meer afzuigt. heb ik een max stand en een minimale stand die word gebruikt bij een juiste temp

 

(dmv davin fancrontoler)

Share this post


Link to post
Share on other sites

In de GS klinkt het altijd stil. doe je hem thuis aan denk je toch altijd tering wat een herrie....

Share this post


Link to post
Share on other sites

nou herrie?

 

ik heb er totaal geen last van., hoewel er langs slapen natuurlijk heel anders is.

 

bij mijn softbox kan ik zo rustig een jointje bij roken zonder dat ik me er aan ga irriteren. :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites

lekker slecht voor je plante al die rook

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...