Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Olijfje

5 maanden werk in de groencontainer

Recommended Posts

Beste medekwekers,

 

Ik dacht al een tijdje, wat heeft mijn buurman een giga plant in zijn tuin staan. Vandaag even gaan polsen wat voor soort het was (ik heb niet echt contact met hem en hij is iets van 86 ofzo. Geen grapje). De beste man heeft er echt helemaal geen kaas van gegeten want wat het is weet hij niet. Hij had het over bruin en wit maar volgens mij is dat heel ander spul (heroïne). En omdat de beste man geen kennis heeft van wat hij doet blijkt hij een mannelijke plant van meer dan 2 meter in zijn tuin te hebben staan (zie foto in de cirkel). De tuintjes zijn hier niet zo groot dus de afstand tussen hem en mij bedraagt misschien 15 meter. Ik ben bang dat ik nu 5 maanden werk zo in de groencontainer kan gooien. Mijn plant begint nu eindelijk aan z'n bloeifase en staat in de volle grond. Ik kan 'm dus niet even naar binnen verhuizen. Wat is wijsheid? Een hele constructie om mijn plant bouwen zodat ze d'r bloei af kan maken en dan maar zien wat er nog afkomt of nu maar vast in de container smijten wat een heleboel werk bespaart? Ik baal als een spreekwoordelijke stekker dat kan ik wel zeggen. Ik heb mijn plantjes elke dag liefdevol verzorgt en ontdaan van slakken en rupsen (met de hand! elke dag) en nou zie ik dit. Ik kweek en gebruik het spul omdat ik reuma heb en zo hoop een beetje geld uit te sparen.

 

gallery_26818_11947_33677.jpg

 

Wie heeft er raad?

 

 

 

Olijfje

Share this post


Link to post
Share on other sites
Mijn plant begint nu eindelijk aan z'n bloeifase

Je hebt geluk, dat betekend dat er nog weinig (pistils) te bevruchten viel.

Aan de andere kant heb je weer geen geluk omdat je een late soort hebt.

Maar dat zou dit jaar juist wel eens geluk kunnen zijn als het weer vanaf nu een wek of 7 mooi blijft.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Mijn plant begint nu eindelijk aan z'n bloeifase

Je hebt geluk, dat betekend dat er nog weinig (pistils) te bevruchten viel.

Alleen heb ik geen idee hoelang m'n buur z'n plant nog laat staan :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites

even je buur op de koffie vragen.. :huh: ?

je hebt een gezamelijke hobby... :D ....tkan zijn dat hij zaadjes maakt....bv ;)

 

 

ps die foto is wel erggg herkenbaar :wacko: ....rippers niet uitnodigen... :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
ps die foto is wel erggg herkenbaar :wacko: ....rippers niet uitnodigen... :huh:

 

Thanks heb er gelijk iets aan gedaan :D

 

En volgens mij had hij het inderdaad over zaadjes voor zijn vogels, maar dan nog zit ik met een mannelijke plant in mijn maag en een volgens mij waardeloze oogst ;)

Ik ga proberen 'm over te halen die plant om te hakken door te zeggen dat ik denk dat ie klaar is voor de oogst :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Grtz olijfje;

 

Aan jouw kant van de haag een goeie geut round-up , na een week is zijn plantje kapot .

en niemand weet waarom of hoe ...

problem solved !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bied hem 10 kilo van dit -----> http://www.agrotuinendier.nl/webshop/vogels/enkelvoudige-zaden/hennepzaad als hij zijn struik omlegt.

 

 

 

 

 

 

 

Of als je zelf op pad gaat kan je natuurlijk altijd nog(uitmedeleven voor zn vogels)een paar kilo schenken :wacko:

Edited by newgrow

Share this post


Link to post
Share on other sites

Praat met hem joh leg hem uit dat jouw oogst kapot gaat als hij hem niet omhakt , weet er wel zeker van dat het een mannetje is , koffie er bij koekje :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Bied hem 10 kilo van dit -----> http://www.agrotuinendier.nl/webshop/vogels/enkelvoudige-zaden/hennepzaad als hij zijn struik omlegt.

Of als je zelf op pad gaat kan je natuurlijk altijd nog(uitmedeleven voor zn vogels)een paar kilo schenken :wacko:

 

idd vogelzaad kost geen drol :huh:

Share this post


Link to post
Share on other sites

grtz

 

trouwens ...zaad van een mannelijke plant ?

die vogels gaan honger hebben deze winter hehe

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bellof hem volgend jaar een paar vrouwelijke klonen als hij zijn mannetje weghaald.

Hij heeft duidelijk geen afkeer van Wietplanten. :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vraag gelijk ff of hij nog wat met zn bovenkamerverdiepingetageafdeling doet ivm een dakopbouw :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites

als ik 86 zou zijn zou ik dondersgoed weten waar ik mee bezig ben :huh:

 

ik denk dat ie t weet en dat ie er zo voor zorgt dat je volgend jaar niets zet.

 

ik zou t in ieder geval zo doen als ik niet zou willen dat mijn buren dit zouden doen :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi,

 

Ik zou het advies van Poppa volgen! Een flesje roundup .. en je lost je eventuele probleem op.

 

PF

Share this post


Link to post
Share on other sites

round up werkt echt perfect

je moet het wel alleen nevelen over de bladeren

dan is plant denk in een week tijd ale helemaal geel

en dan weer een week later is het over met de pret

voor je buurman dan

of e sluipt zijn tuin in hakt hem zelf gewoon om

dan ben je gelik klaar

neem wel mee die plant en dump hem ergens

 

maar round up werkt het beste

wel nevelen

dan werkt het ut snelst

Share this post


Link to post
Share on other sites

let op dat de nevel niet overwaait naar je eigen planten :wacko:.

wie weet wil je buur je gewoon pesten :huh:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben daarnet weer naar hem toe gegaan en heb echt geprobeerd met hem te praten maar hij hakt zijn plant niet om. Hij zegt dat de plant door indo's in z'n tuin is gezet en dat ze daar een tijdje terug stekjes van hebben opgehaald en dat ze de plant binnenkort op komen halen om te oogsten. Dus OF hij wordt bedreigt en gedwongen deze plant te kweken voor anderen (de beste man schijnt volgens andere buren een goedsul te zijn) OF het is wat Polletje zegt dat de buur niet wil dat ik planten kweek en dat ie daarom die mannelijke plant heeft staan.

 

Ik heb nagedacht over de Round-up, maar het probleem wil dat er tussen hem en mij een steeg zit en dat zijn plant halverwege zijn tuin staat. Daarnaast heeft hij een grote hond die bij het minste al aanslaat. Dus het op de bladeren vernevelen gaat niet lukken. Ik zou wel een soort bommetje kunnen maken door een halve fles Round-up in een boterhamzakje te gieten en dat midden in de nacht naar die plant gooien en dan maar hopen dat ik 'm raak en dat het zakje stuk gaat anders zou ik niet weten hoe ik dat spul daar krijg zonder dat hij het merkt. De buren pal naast hem kunnen goed met hem opschieten dus ik kan ook niet via die tuin sluipen. Zijn ook oude mensen en straks heb ik een schot hagel in m'n kont :wacko:

 

Zijn er nog andere mogelijkheden om die plant uit te roeien?

Niemand heeft trouwens ook nog gezegd wat het gevolg zal zijn voor mijn dames als hij die van hem laat staan. Kan ik dan alles weg gooien of komt er nog een beetje rookwaar aan?

 

Grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

koop je zelf een water pistool :wacko:

bestrijd je problemen vanop afstand , succes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het enige juiste dat je kan doen is je eigen plant afschermen. De buurman mag dan wel zeer asociaal zijn door willens en wetens jouw oogst naar de knoppen te helpen, het is niet verboden om dat te doen. Hij heeft gewoon het recht om daar een plant neer te zetten als die dat wilt.

 

Persoonlijk zou ik de ouwe super-soaker van stal halen maar je moet het zelf weten :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites

grtz ;

 

icecubes ....

water , round-up invriezen en wanneer donker tegen het hek aangooien

niks sporen ....

Jij weet van nop

Share this post


Link to post
Share on other sites

ouwe mensen(vroeger) hadden veel problemen met indo's wellicht denk hij dat jij daar ook bang voor bent

ik zou hem snachts gewoon kapot knippen of overvoeden zodat hij verbrand

Share this post


Link to post
Share on other sites

@DJP: Zie je me al staan midden in de nacht op een schutting :huh: ;) Maar het idee lijkt me wel wat. Morgen even naar intertoys voor een speelgoedje :wacko:

@Poppa: Mocht bovenstaande niet werken dan treed jouw plan in werking :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

vaag verhaal...wie haalt er nou stekjes van een man...of een zwangere vrouw... ;)

 

mja...hij heeft net zoveel recht zaad te kweken, als jij wiet...toch :wacko: ?

 

als je een tievens NSB-ER ben...bel dan M...

 

 

welk soortje heeft hij staan? hoever is die man met bloeien.. :huh:

 

in de jaren 70 was er alleen maar zaadwiet ...tegenwoordig zijn ze verwend :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
@DJP: Zie je me al staan midden in de nacht op een schutting :D :D Maar het idee lijkt me wel wat. Morgen even naar intertoys voor een speelgoedje :wacko:

@Poppa: Mocht bovenstaande niet werken dan treed jouw plan in werking ;)

 

 

ohhh ;) .op die fiets :D .....khoop dat je planten al bestoven zijn.. :huh:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...