Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

robbie83

Gavita VS Lumatek

Recommended Posts

Tja, wat je wil dat kan, maar tegen welke prijs he :)

 

Je probleem is natuurlijk ook de bijna vierkante ruimte (16ox180). Je wilt ook gelijk wel het onderste uit de kan, ik vind persoonlijk 700W per vierkante meter wel heel erg veel om te beginnen, maar voor sommige kwekers is dat al bijna normaal. Toch zou ik dat een beginnende kweker niet echt aanraden als eerste kweek. Wat dat betreft ben ik het helemaal met Tim eens.

 

Het is zo dat bij deze hele hoge lichtniveaus het best wel moeilijk is om evenredig veel meer opbrengst te halen. Voor de uniformiteit en het klimaat kun je dan bijna beter 4x400 inzetten (of 2 x 600 breed, zoals Doc aangaf met de interne reflector lampen).

 

Met minder licht, zeg 400W per vierkante meter, is het makkelijker om een goed resultaat te halen dan met 700W per vierkante meter. Je zit dan echt tegen je limieten aan en moet het klimaat en alle andere omstandigheden wel rete goed onder controle hebben wil je dat eruit halen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

goeie fancontroller er op die schakeld op temp en je kan gewoon die 1500m3 op 25% laten lopen, immers de fancontroler zal hem als je boven een x temp gaat harder laten lopen.

 

imho is 2x1000 mogelijk, ik zelf zou echter vooral in het begin een setje 600watt er in hangen zodat je eerst eens finesse kan krijgen met het op klimaat krijgen van je ruimte...maar ja wie ben ik dan weer LOL

 

Voor de uniformiteit en het klimaat kun je dan bijna beter 4x400 inzetten.
das denk ik voor deze situatie nog de beste oplossing, makkelijk onder controle te houden (hier een 225m3 box op 30% die het klimaat goed houdt op 1 400watter).

Share this post


Link to post
Share on other sites
Tja, wat je wil dat kan, maar tegen welke prijs he :)

 

Je probleem is natuurlijk ook de bijna vierkante ruimte (16ox180). Je wilt ook gelijk wel het onderste uit de kan, ik vind persoonlijk 700W per vierkante meter wel heel erg veel om te beginnen, maar voor sommige kwekers is dat al bijna normaal. Toch zou ik dat een beginnende kweker niet echt aanraden als eerste kweek. Wat dat betreft ben ik het helemaal met Tim eens.

 

Het is zo dat bij deze hele hoge lichtniveaus het best wel moeilijk is om evenredig veel meer opbrengst te halen. Voor de uniformiteit en het klimaat kun je dan bijna beter 4x400 inzetten (of 2 x 600 breed, zoals Doc aangaf met de interne reflector lampen).

 

Met minder licht, zeg 400W per vierkante meter, is het makkelijker om een goed resultaat te halen dan met 700W per vierkante meter. Je zit dan echt tegen je limieten aan en moet het klimaat en alle andere omstandigheden wel rete goed onder controle hebben wil je dat eruit halen.

 

Helemaal mee eens!

 

greetz sijp.

 

ps. Tis beter om rustig te starten en dan te leren van je kweek, ipv hoog te starten en niet weten wat er gebeurd als het mis gaat.

Goed en effectief kweken moet je leren door ervaring.

Zelf leer ik elke weer bij.

Share this post


Link to post
Share on other sites

even offtopic.. (topic begon over evsa's vandaar hier de vraag)

 

Heeft er iemand ervaring met de lucilux 600 e-vsa..??

Wil er binnenkort een paar aanschaffen tenzij iemand al heel hard roept van, neeeee je moet deze kopen hier en hier om... :)

 

 

En roep nou niet allemaal je moet de gavita pro hebben... ;)

Want die wil ik ook wel maar maal 7 is dat ook weer een euro of 800 extra...

mvg stikkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zeg liever weinig over de Lucilux.

Laat ik het zo zeggen dat het moeilijk is een evsa te beoordelen op zijn buitenkant.

Ik zou als je niet te veel wil uitgeven gewoon de Gavita Digistar gaan.

Daar heb je in iedergeval een softdim functie en een lampkabel en connector die gecertificeerd zijn op 5000v.

Met je forumkorting komt die op 150 euro uit KLIK

Share this post


Link to post
Share on other sites

heeft hij ook softstart..? (zonder opstart/piek spanning)

 

Dan ga ik daar wel voor, die 150 in verschil is ook het einde van de wereld niet... :D

Op deze manier wordt het gat tussen mijn keuze en de gavita pro line wel steeds kleiner... :)

 

Ga ik toch weer twijfelen... ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yep ook softstart.

Als je dan helemaal een mooi systeem wilt zou ik deze er ook bij nemen.KLIK :)

 

Wat ik eigenlijk veel belangerijker vindt als softstart en dimmen is dat de lampkabel en connector geschikt zijn voor 5000v.

Dit voltage is nodig om de lamp op te starten.

Alle andere merken remote evsa's hebben dit niet.

Dat is de reden dat je geen doorgebrande kabels of gesmolten connectors ziet bij Gavita.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...