Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

Foto 4 en 5 in bericht 69 zie ik op de foto in het midden van het blad een ten opzichte van het blad zelf te veel lichte kleur.

Dit is volgens mij een stikstof tekort in de vroege fase van de kweek.

 

Als je de planten in de groeifase een korte nodus geeft door meer dan voldoende belichting is het ook noodzakelijk om voor voldoende stikstof te zorgen.

 

Als-dan ! Kun je !

Als je 1 keer een beetje stikstof mee geeft en je duidelijk ziet dat het kleur verschil wegtrekt is het vermoet ik een stikstof tekort.

Zie je geen verbetering, kan het iets anders zijn of heb je te weinig stikstof gegeven.

Geef bijvoorbeeld de laagste dosering die op de fles staat 1 keer en wacht af wat het resultaat is.

Als de plant het nodig heeft reageert ze er onmiddellijk op.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@heaven

 

dat gaat hard idd ja :wacko:

 

 

@ Forum

 

heb de dames vandaag een beetje geknakt en gebogen,

zodra ze weer dorst hebben gaan ze aan de voeding :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Top Shield

 

vanaf vandaag gaan ze strak aan de voeding,zal later fotos maake kijke of t wegtrekt

 

 

@vermicelli

 

yeps zeker ;)

 

 

@Forum

 

heb de dames geknakt en gebogen,

ook hebben ze een water beurt gehad met voeding ph6.2 :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update: paar dagen later,

 

ik heb vandaag alweer gewaterd met een ec van 1.4,en ph 6.2 ;)

ook heb ik hier en daar wat knak acties uitgevoerd,om een gelijk veldje te krijgen. :)

 

 

gallery_9277_9724_107411.jpg

 

gallery_9277_9724_133550.jpg

 

gallery_9277_9724_175000.jpg

 

gallery_9277_9724_203991.jpg

 

gallery_9277_9724_22860.jpg

 

gallery_9277_9724_41999.jpg

 

 

laterzz ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er mooi groen uit Locc, tentje is vol, kom maar op met de toppen ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze zien er lekker uit. ;)

 

Korte internode doordat de lamp er dicht op hangt. :)

Deze ronde ga je knallen, dat kun je nu al zien !

 

Let dan wel later weer op toprot.

De meetapparatuur die je in je hokje hebt hangen vertrouw ik niet.

Dat de meetapparaten boven de kap hangt is prima.

Als het licht op het apparaat schijnt heb je zeker niet de juiste waarden.

 

Ik vervang ze tijdig en hang er altijd minimaal twee naast elkaar om op tijd te kunnen zien of de afgelezen waarden eventueel niet meer kloppen.

Heb je dikke toppen en een luchtvochtigheid van boven de 58 %, heb je het plakken.

Toprot kun je al vroeg in de kweek krijgen, let er op a.u.b. ;)

 

Die meetapparatuur koop je voor twee stuks ( 30 Euro ), dat is het echt waard, kun je op tijd ingrijpen als het moet in plaats noodgedwongen kappen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Top Shield

 

thx man het is zeker een verschil met de vorige dames,

dat komt door dat je de relfector+toshield goed dichtbij de dames kan houden in het begin zoder probleemen,temp is goed te doen ;)

 

 

die thermometerjes jaa 1die is niewer als de ander dus ik moet op 1kennen vertouwen nu fftjes,

ik heb wat belangrijkere dingen aangeshafd deze keer zoals niewe filter vsa en bulp een ph metertje enzovoorts,

een niewe thermo komt next time ;) ik zal zeker op de punten letten thx voor de advies ;)

 

fotoshoot :)

 

gallery_9277_9724_113027.jpg

 

gallery_9277_9724_129915.jpg

 

gallery_9277_9724_107411.jpg

 

laterzz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi man, ze zien er lekker uit. ;)

 

Op de tweede foto lijkt het dat de plant onder de topshield iets droog heeft gestaan en/of overbelicht is geweest.

 

Is dat een vertekend beeld of wat is er dan gebeurd ?

 

 

Het kan zijn dat de plant onder de topshield, via de spiegelkapjes van beide zijden en het licht dat door

de topshield komt, vol in het licht staat !!!!

Kijk eens van uit de onderkant van de topshield in het spiegelkapje of je de lamp kunt zien.

Alsof je in de spiegel kijkt, met de lamp uit natuurlijk!

Als dat zo is, kun je beter de spiegelkapjes, iets naar buiten buigen zodat het gereflecteerde

licht van de spiegelkapjes links en rechts minder overlapt in het midden.

 

Top,

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Top Shield

 

de plant precies onder de topschield tja het kan 2 of 3 dingen zijn inderdaad gozer.......te droog naah dat denk ik nie egt....

te veel licht kan wel,en het kan ook net zo goed een tekort aan iets wezen....

maar dat gaan we zowiezo zien met de dagen, ik hou het in de gaten.. ;)

 

 

 

@stikkie 2.0

 

ja ik denk het haast wel,of tekort aan stikstof ofzo kan ook ,maar ik hou ze in de gaten :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update dag 18 12/12

 

gallery_9277_9724_66703.jpg het word weer groen ;)

 

gallery_9277_9724_153965.jpg

 

gallery_9277_9724_32988.jpg

 

gallery_9277_9724_47186.jpg onderin is het ook nog groen

 

en de lamp is een klein stuk hoger gehangen ;)

temp max 28gr

 

laterzz :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rode stelen, denk eens aan een voedings-tekort.

 

8 liter water vind ik wel erg veel trouwens, ik heb met 2l gemiddeld, ruim 250g geoogst.

Als tip geef ik dan, doe eens wat meer voeding in je water en geef ze minder voedingswater.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Top Shield

 

ben er heel tevereden mee ;)

 

 

 

@ heaven

 

ik heb mijn voeding deze week iets opgeschroefd,naar 1.5

tja liever iets te weinig voeding dan veels te veel,ik zal kijken wat de dame's gebruiken qua voeding'swater...

en trouwens wat bedoel je met je hebt 250 geoogst met 2liter,hoeveelplanten in wat voor potten,enzovoorts.... ;)

 

 

@ The Predator

snap m daar zit wat in ;)

deze zijn gelukkig een stuk minder gesterkt als de vorige.

 

 

@Topic/Forum

 

foto toen de lamp uit ging :)

gallery_9277_9724_28771.jpg

 

 

laterzz ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update : 3dgn later 12/12

 

 

en zo staan ze erbij

 

gallery_9277_9724_160884.jpg

 

gallery_9277_9724_79741.jpg

 

 

laterzz :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

He locc,

Nog steeds goed gewas daar. :lol:

 

250gr droog, 400w op 0,6m2, 4 planten in 11 liter. (zowel met canna als met hypro, basisvoeding maakt niet zoveel uit, kwantiteit wel)

 

Nou meer dan 2,5l heb ik die nooit gegeven, allen samen.

In de zomer heb wel eens een plant gehad die 3l kon drinken, in 1 30l pot. Dat was wel een sativa met potentie van 5 meter plant.

 

Naar mijn ervaring heb ik de regel gesteld: geen overvoeding in vegative fase en voorbloei. Geen ondervoeding in bloei, vruchtzetting.

Dat begint nu bij jou net te komen, vanaf 4de of 5de week vanaf 12 uur.

 

Letten op de grootste bladeren, die kunnen namelijk nog heel wat grote4r worden.

Te veel water zorgt voor langzamere voedingsopname, wegens lucht te kort in grond, denk ook aan bacterien buiten de wortel die stikstof en zuurstof nodig hebben.

Te weinig voeding, zullen ze de energie blijven verdelen, die grote bladeren zijn de suikerproductie plekken van de plant. Hoe groter blad en bladstengel, des te mee suikers kunnen ze produceren en vervoeren.

 

Hoe ik het doe, EC gooi ik overboord, pH meter werkt niet, dus gebruik ik ook niet, maar pH afstellen werkt netjes voor voedingsopname.

Vanaf 4de/5de week opvoeren die handel, het gaat om gewicht in de vorm van hars, niet om vezel.

 

O, de kleur van de aarde ziet er erg licht uit, soms is dit niet goed in te schatten van fotos. Zo kun je ook redelijk inschatten of je te laag of te hoog zit. Te laag, aarde wordt lichter van kleur, zelfs heel licht van kleur. Te hoog, aarde is donker, maar let op zoutaanslag aan randen en bovenop de aarde, plant werkt ballast zouten naar boven toe, altijd.

Bij te korten worden de zouten heel snel opgenomen, wietplanten zijn bodem ontzuurders, dat wil zeggen ze, ze absorberen erg veel zouten, zonder daar zelf last van te hebben. Wietplant helpt tegen verzuring van de grond en laten een hele lagen EC achter.

De aarde ziet er niet te vochtig uit overigens, meer potten, meer aarde, drinkt iets meer, dan minder potten/aarde.

Dus ik zit globaal altijd veel hoger met voeding. Maar op dit moment heb ik 5 x 20l onder 600W, die zuipen ook niet ontzettend veel, wel veel voeding nodig. Heb de soort al 3 x gekweekt, dat helpt veel met onderzoek.

 

Eén ding is ook belangrijk, vanaf 3 weken voor oogst, vaak commerciele weken bekeken al, dus niet 20% langer laten staan, zullen de planten een flink metabolisme verandering ondergaan. Het stoppen met basisvoeding in de week dat de pistels bruin worden, en dat naar boven toe trekt, is dat ook zeer aan te raden, want het de meeste sporenelementen zijn niet mobiel, en hebben 3 weken nodig om zich te verplaatsen binnen de plant. Dit zijn eigenlijk beetje vieze smaken, denk aan, ijzer, chloor, boor, zwavel, sillicium, molybdeen, etc. Die stoffen + stikstof geven een vreemde, vaak scherpe smaak aan het eindproduct, lang curen van weed, 4 tot 8 maanden zal ook zeker goed helpen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ heaven

 

hypro is mij bekend redelijk spul,canna weet ik nie

maar over dat water gesproken ik geef geen 8 liter meer

ben alang afgeboud naar 5liter,voor de rest gaat het redelijk

 

ik ben blij als het zo ver is want,de cofeeshop is egt baggertroep :lol:

 

thx voor de advies laterzz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yo Locc, het gaat lekker, niet?

Mooie topontwikkeling overal :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

@krasi

 

ja man het gaat redelijk

de toppen daar doen we het voor :lol:

nog een lange weg te gaan, ik ben beniewd

 

 

Update:

 

 

gallery_9277_9724_114526.jpg

 

gallery_9277_9724_13333.jpg

 

 

ciao

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Collega ouwe

 

dat ben ik aan t uitzoeken of ze tegen een stootje kunnen maargoed,

beter iets te weinig dan te veel,de voeding gaat wel ietsje hoger komende week :o

 

 

@topic

net toen het uitging ff een shoot B)

 

gallery_9277_9724_101701.jpg

gallery_9277_9724_34992.jpg

gallery_9277_9724_100056.jpg

 

:lol:

later

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update bijna week 5 12/12

 

ze ziten onder de thc,voor de rest vind ik het nou iets trager gaan,zal wel aan mij liggen,

maar ze doen gelukkig wat,het begint ergens op te lijken

ook was de lv niet naar me zin :lol: ,ik heb de kamer waar de tentje staat,overall vochtvreters neer gepleurd B)

 

en die plant in het midden snap ik nie heelemaal ze kregen allemaal evenveel water en voeding,maar goed :o

 

gallery_9277_9724_209223.jpg

 

gallery_9277_9724_168868.jpg

 

ze hebben alleen water gehad ph 6.1

 

laterz ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gaat lekker Locc

Mooi he zo een klein tentje B)

Ben benieuwd naar die speciale topshield van je en of die wat gaat doen :lol:

Ik heb een gavita i.r.400 die breed straalt weet niet of die ideaal is in die dr80 tent.

straalt die topshield dieper ?

 

Owja en volgens mij is het niet de bedoeling dat je je water afzuurt ivm kalkgebrek straks!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...