Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Donnie

9x Kolossus fem / Secret Jardin DR90 / Gavita 400w IR bloei / Voorgroei Spectrabox 2-250w

Recommended Posts

@Kweekfreek: jammer dat je niet een verslag wilt of kan maken van je kweek, het is zeer leerzaam aangezien LED nog verder doorontwikkeld moet worden.

 

@Torsti: ik geef mondjesmaat water, maar de toplaag was wat uitgedroogd toch dus deze is weer even wat natter gemaakt. Planten hebben vandaag 200ml water per plant gehad, met wat Final Solution van BAC. Hierdoor gaan de micro organismen in mijn medium enzymen aanmaken waardoor de fermentatie rond de wortels verbeterd wordt. Ik heb even aan de potten (of nou ja, zakken :D ) gevoeld en ze zitten nu precies weer goed. Ik denk dat ze overmorgen weer te drinken krijgen. Ik wil zeer zeker niet te nat kweken!

 

@Krasi: bedankt en hier zit er nog 1 die benieuwd is naar de bloei. :D Middelste is lekker bijgetrokken (de achterloper welke moeilijk kiemde)

 

@Pollie: Ja de dames doen het lekker ik denk dat ze het stabiele klimaat en de LV van 60% wel kunnen waarderen. Afzuiger draait op een schamele 30% nu.

 

@BUZZ: Ik hoop dat het flinke dames gaan worden!

 

@Pieter45: Ja we zijn weer onderweg, wanneer zien we van jou zijde weer een kweekje?

 

Dag 6 12/12

 

Dames hebben zojuist toen de lamp uitging een lekkere douche gehad van Plagron Phyt-Amin. Vinden ze heerlijk volgens mij. :huh: Ik had een telfout gemaakt bij de update van Dag 1 12/12 naar Dag 4 12/12 :) - dit is dus Dag 6 12/12.

 

gallery_26898_12793_217947.jpg

 

Groet,

 

Donnie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dag 8 12/12

 

Lamp was net 20 minuten uit dus mag ze eigenlijk niet storen, maar heb toch een foto voor jullie gemaakt. Ze sliepen al zoals jullie kunnen zien. :)

 

gallery_26898_12793_113697.jpg

 

Vandaag heb ik van onderen water gegeven voor het eerst, nou dat konden ze wel waarderen. :huh: Zo krijg je ook geen luie dames.

 

Gr,

 

Donnie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi hoor!

 

 

blijven ze nou zo laag of is dat gezichtsbedrog. Ze zien er wel heel gezond uit!

 

 

Greetz,

 

Kannabis

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooie groei Donnie, laag en breed, ze gaan nog wel de lucht in hoor :)

Hoe geef jij van onder water met deze potten, gewoon op het zeil, of in een bak en dan de pot erin?

En leg eens uit wat je bedoeld met "geen luie dames"....erg interressant. :huh:

En dan natuurlijk kan ik dat ook toepassen met m`n smartpots?

Mvg.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ kannabis: Bedankt! Ze groeien voorlopig nog wel, ik schat met dit soortje tot 2e, 3e week zichtbare bloei minimaal. Shackzilla groeit tot week 4-5 zichtbare bloei of zelfs soms langer.

 

Je zal zien over een week of anderhalf, wanneer de eerste echt zichtbare bloei zich manifesteert, ze al een stuk hoger zijn en flink voller.

 

@ Krasi: Ik had deze keer een bak met 3 liter water aangemaakt. Daarvan bleef uiteindelijk 700cc over, dus ze hebben lekker lopen lurken.

 

Ik heb nu de bodem van een kattenbak :huh: , die ik niet gebruik, als watergeef bak. Ik zet de potten daar een minuuut of 3-4 in, en door de CATapilaire :) werling van de aarde wordt het water opgenomen en door de wortels omhoog getransporteerd.

 

Hierdoor laat je de plant werken, telkens een plens van bovenaf klinkt tevens je aarde meer in. Maar aangezien ik met buffertabs werk zal ik wel 1-2x in de week van boven moeten wateren.

 

Laten we het zo zeggen, van onder water geven is zeker niet slecht. Je kan ook nooit teveel wateren op deze manier.

 

Doordat de stof van smartpots en root pouches poreus is gaat van onder water geven zelfs nog beter als met reguliere potten.

 

Ik zal over precies een week weer een update plaatsen dan kan je zien hoeveel groter de planten zullen zijn. Ik zie nu al dat dit een erg potent en krachtig groeiend soortje is. :D Ik prefereer compacte maar volle planten over lange stelten.

 

Groet,

 

Donnie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dag 9 12/12

 

Dit zal de laatste update tot over een week zijn. De dames zijn in de laatste 24 uur flink de hoogte in gegeven.

 

gallery_26898_12793_217937.jpg

 

De temperatuur is 27C met lamp aan, en 21 met lamp uit. Prima waardes dus. LV tussen de 50 en de 65.

 

Tot volgende week.

 

Gr,

 

Donnie

Share this post


Link to post
Share on other sites

wij willen toppen zien !!!!!! :)

staat er mooi bij dat veld de middelste doet zeker niet onder voor de rest donnie

 

succes met de bloei fase

ik volg met een dikke SQ in me hand en een :huh:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooie kropjes Donnie, see you next week...ps..bedankt voor de uitleg :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@John: Geduld geduld ze komen eraan!!!! :tu

 

@Krasi: Ja alleen blijven het geen schattige kleine kropjes, maar worden het volwassen dames met flinke knoppen. :rofl Geen dank wat betreft de uitleg daarvoor zijn we hier met z'n allen.

 

Dag 12 12/12

 

Nou was net op tijd vandaag om ff een foto te klikken. Nog geen zichtbare bloei gezien. :rofl Maar zal hopelijk niet heel lang meer duren, duurt wel iets langer volgens mij onder LED. Ongeacht de soort zo lijkt het. Ik had met mijn eerste ronde waarbij ik een Gavita 250 IR lamp gebruikte veel eerder zichtbare bloei.

 

Maar ik ben nog niet goed bekend met Kolossus aangezien het de eerste keer is dat ik deze strain kweek. Ze gaan nu ook de hoogte in zonder teveel te strekken. Ik verwacht / hoop dat de planten uiteindelijk zo'n 80-90cm hoog zullen worden. Ongeveer het dubbele van nu.

 

Ze hebben gister weer van onder water gehad - kraanwater met wat wortelstimulator. Van de 5 liter water bleef er 700cc over. Ze krijgen nu meer dorst.

 

In het begin heb ik wat spa blauw meegegeven, en toen langzaam maar zeker volledig over op kraanwater. 5e Week bloei zullen ze nog eenmaal final solution meekrijgen.

 

gallery_26898_12793_71969.jpg

 

Groet,

 

Donnie

Share this post


Link to post
Share on other sites

voor zo ver ik er verstand van heb (not) vind ik het er best indrukwekkend uit zien, maar waarom geen srog?

Share this post


Link to post
Share on other sites

prachtig donnie egt prachtig

 

@ luie hond

zie je niet dat 9 stuks te veel is om te gaan scroggen .

Share this post


Link to post
Share on other sites

@luie hond: Ja ik hou van dikke hoodtoppen. Ik had de ruimte evengoed vol kunnen krijgen met 2 of 4 planten, maar dan moet je langer voorgroeien. Tevens krijg je op deze manier meer phenotypes te zien.

 

@John: ja ze zijn de laatste dagen hard gegaan. Ben erg benieuwd wanneer ik de eerste bloei te zien krijg. :tu

 

Gr Donnie

Share this post


Link to post
Share on other sites
@luie hond: Ja ik hou van dikke hoodtoppen. Ik had de ruimte evengoed vol kunnen krijgen met 2 of 4 planten, maar dan moet je langer voorgroeien. Tevens krijg je op deze manier meer phenotypes te zien.

 

Gr Donnie

 

Hey Donnie,

 

Wat doe je dan met je planten in dit geval, gewoon 1 X toppen en een max 30 à 35 dagen voorgroeien?

Ik weet nog niet goed wat te doen, nu als beginner is SOG & SCROG te hoog gegrepen voor mij maar ik vraag me nog altijd een beetje af: 'wat, waar en wanneer'? Vooral als mede led-kweker...

 

Grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze groeien toch wel mooi onder die ledjes :tu

Wel lastig in te schatten hoe de kolossus doet aangezien led voor mij niet echt bekend terrein is.

 

Succes met bloeien

 

greetz sannie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze zien er bij jou allemaal zo mooi hetzelfde eruit.

Ik ook als leerling kweker en dan ook nog eens onder led.

Opzich zien ze er bij mij er ook mooi uit maar niet gelijk wat we jammer is.

Ik ben benieuwd hoe ze het gaan doen in de bloei.

bij polliepol ziet het er heerlijk uit in iedergeval.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lekker bezig Donnie :tu

Vooral lekker doorgaan zo...laat de bloemen maar knallen onder de spectra.

 

Ziet er keurig uit allemaal :rofl

 

Succes verder!

 

Gr Zeebodem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

And then, there was light....different light. Dag 14 12/12

 

:tu

 

gallery_26898_12793_82901.jpg

 

gallery_26898_12793_105061.jpg

 

Na lang wikken en wegen heb ik toch besloten om na het testen de Gavita IR 400 lamp, deze erboven te hangen. Initieel was het plan om vanaf de start deze lamp te gebruiken, maar dat was de keuze die ik toen heb gemaakt. Nu heb ik gister de Gavita IR er boven gehangen, eerst op 250 watt de planten laten wennen aan de stralingswarmte, en toen naar 275 watt, en toen de laatste 2 uur gister ook op 400 watt. Vandaag volledig op 400 watt en zometeen zet ik nog de superlumens staan aan. De lamp is dus gekoppeld aan de Digistar 400 van Gavita. De Spectrabox heeft er tot en met dag 12 12/12 boven gehangen.

 

Dit is de foto van vandaag, de dames zijn flink gegroeid en vinden het ''nieuwe'' licht aangenaam. Temperatuur is perfect, 28C alhoewel de afzuiger nu wel harder draait, op circa 55%. Denk dat de bloei ook wel iets eerder zal intreden. Ben wel benieuwd of het veldje nu minder egaal gaat worden en of ze stress ondervinden. :rofl

 

De Spectrabox komt geenzins op de plank te liggen, maar deze gaat ingezet worden in mijn stekkententje. Kan ik de volgende ronde straks weer sneller beginnen (ditmaal stekken).

Hiermee is het natuurlijk ook zo dat dit topic eigenlijk niet meer in dit gedeelte thuishoort.

 

Groet,

 

Donnie

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat is zo donnie

 

lekker die hps er boven knalle maar .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Donnie,

 

Wat een overschakeling ineens...

Waarom probeer je niet te bloeien ook met je spectrabox? Ow net goed gelezen dat je deze (Gavita) al vanaf de start wilde gebruiken...

Is maar een vraagje...Nu, bloeien zullen ze alleszinds onder deze setup. Ik blijf dit volgen...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Donnie, ging je nou links of rechts af, nou ja, je bent iig een andere weg ingeslagen :rofl

 

Zowhey, die zijn gegroeid, in 1 week tijd, mooi spul van Gavita, in mijn topic ga ik ook een melding maken over gavita.

Nog bedankt voor je tips :tu

Share this post


Link to post
Share on other sites

@john ja de keuze is gemaakt. En zo zal het zijn. :tu

 

@John007 kijk ik weet wat LED kan doen, dat ze weer harder groeien en waarschijnlijk ook bloeien onder deze box staat vast. Dat ga jij zelf ondervinden. Waar ik benieuwd naar ben is hoe de combinatie gaat samenvallen. Ik heb wel wat meer paarse stelen sinds de switch van LED naar HPS. Ik ga de planten nauwlettend in de gaten houden - de eerste voorbloei is inmiddels ook gespot! Dat is toch een stuk sneller dan onder mijn vorige LED ronde. Maar toch blijf ik een groot fan van de IR lampen. De effectieve reflectie heeft gewoon voordeel.

 

gallery_26898_12793_32764.jpg

 

@Krasi: Ik ben juist niet rechtdoor gegaan, maar een zijweg ingeslagen. :rofl Ik heb ooit al gekweekt onder een Gavita 250 IR. Zie mijn handtekening. Daar kan je al dikke knuppels onder kweken dus ik denk dat de Gavita IR 400 er nog wel een schepje bovenop gaat doen.

 

Groet,

 

Donnie

Share this post


Link to post
Share on other sites
@John007 kijk ik weet wat LED kan doen, dat ze weer harder groeien en waarschijnlijk ook bloeien onder deze box staat vast. Dat ga jij zelf ondervinden. Waar ik benieuwd naar ben is hoe de combinatie gaat samenvallen. Ik heb wel wat meer paarse stelen sinds de switch van LED naar HPS. Ik ga de planten nauwlettend in de gaten houden - de eerste voorbloei is inmiddels ook gespot! Dat is toch een stuk sneller dan onder mijn vorige LED ronde. Maar toch blijf ik een groot fan van de IR lampen. De effectieve reflectie heeft gewoon voordeel.

 

Allé Donnie ik ben heel benieuwd naar wat dit gaat geven! Ik dacht al efkes dat je Led aan het opgeven was :tu

Maar jouw antwoord heeft me gerustgesteld!

 

Grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Huh, wat doe jij nou? :rofl :D Ik had het juist zo leuk gevonden om het eind resultaat van deze kweek geheel onder LED te mogen aanschouwen, zeker gezien het feit dat er nog maar weinig onder LED word gekweekt.

Maar goed misschien moet ik zelf dan maar een van de LED pioniers worden in NL. :tu :rofl :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Donnie heeft al eens helemaal afgebloeid onder LED maar dat verslag is helaas onzichtbaar gemaakt omdat het niet duidelijk was dat er een bedrijf achter zat die het product liet testen (of iets dergelijks).

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.

×
×
  • Create New...