Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

eindje

omtoveren van een oude kledingkast tot hokje

Recommended Posts

hallo allen medeforum gebruikers

 

ben sinds de afgelopen weken druk aan het lezen en doen ga binnekort een kweektent kopen maar had nog een oude

kledingkast staan en dacht laat ik te hiermee beginnen wat ervaring opbouwen enzo

de kast heeft een afmeting van 80x50x170cm

gallery_31756_12786_104292.jpg

 

de bodem heb ik wat balkjes geplaats voor de ophooging

gallery_31756_12786_195225.jpg

 

en weer met vijverfolie bedekt

gallery_31756_12786_50971.jpg

 

verder moet er nog op de achterkant een plank die ga ik eendeze dagen halen bij de bouwmarkt

 

de randen van de deurscharnieren heb ik ook met vijverfolie bedenkt zodat daar ook geen licht doorheen kan komen

gallery_31756_12786_46857.jpg

 

moet nog wat zwart-wit folie halen om de rest te bekleden en heb al wat roosters voor de onderzijde lucht aan te zuigen

gallery_31756_12786_198287.jpg

 

ik weet dat ik nog heel wat moet doen en kopen daar ga ik een deze dagen weer mee veder

Share this post


Link to post
Share on other sites

leuk project heb zo al 2 kasten gemaakt .

 

die afmetingen zijn prima als je de filter uit de kast laat !

soms hebben planten de neiging om veel groter te worden dan jj zou willen .

 

als ik jou was zou ik voor zilver wit folie gaan van wietforumshop

dat gaat knallen .

 

enige keuze gemaakt welke lamp je gaat gebruiken een 250 hps zou perfect zijn daaro ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoogte is meer dan genoeg man.

 

Ennuh zilverfolie van de supermarkt is helemaal perfect man.

Voor een paar cent is het klaar.

 

Alleen is het toevoer rooster klein.

Deze kan max 40 m3 doorlaten o.i.d.

 

Dus maak een groter gat van ongeveer 30 x 30 cm.

Voor een 250m3 fan.

Share this post


Link to post
Share on other sites
leuk project heb zo al 2 kasten gemaakt .

 

die afmetingen zijn prima als je de filter uit de kast laat !

soms hebben planten de neiging om veel groter te worden dan jj zou willen .

 

als ik jou was zou ik voor zilver wit folie gaan van wietforumshop

dat gaat knallen .

 

enige keuze gemaakt welke lamp je gaat gebruiken een 250 hps zou perfect zijn daaro ;)

 

thanks voor je reactie!!

Wat bedoel je met de filter uit de kast laten? Heb je daar toevallig een voorbeeld foto van?

Qua lamp heb ik nog geen keuze gemaakt, maar bedankt voor je tip ik zal daar naar op zoek gaan. ;)

 

Hoogte is meer dan genoeg man.

 

Ennuh zilverfolie van de supermarkt is helemaal perfect man.

Voor een paar cent is het klaar.

 

Alleen is het toevoer rooster klein.

Deze kan max 40 m3 doorlaten o.i.d.

 

Dus maak een groter gat van ongeveer 30 x 30 cm.

Voor een 250m3 fan.

 

Zilverfolie?, bedoel je alliminiumfolie?

Ik heb aan beide kanten een rooster van circa 12 x 12 cm. is het dan wel voldoende?

En thanks man!!

Share this post


Link to post
Share on other sites
wat voor verlichting ga je gebruiken???

 

dat weet ik nog niet het is allemaal nieuw voor me heb je een aanrader voor me heb me hier

op de forum al laten vertellen een 250hps te gebruiken heb jij miss een ander ideetje

dan hoor ik dat graag

Share this post


Link to post
Share on other sites

250w hps max idd.

Share this post


Link to post
Share on other sites

250 is leuk.

400 watt is beter

600 watt is nog betee.

1000 watt en jij bent de man.

Share this post


Link to post
Share on other sites
250 is leuk.

1000 watt en jij bent de man.

 

 

 

met gebakken plantjes in die kast ;)

 

de filter langs buiten en de fan ook

hang je hem binnen verlies je minstens 20 volle cm aan die filter en je fan

met pech kom je met zo'n kast maar heel nipt toe en dan heb ik al moeten toppen in bloei om ze kort te houden .

met geluk heb je planten van 70 cm .

meer grond groter planten dus dan zal je al niet te grote potten mogen gebruiken .

 

hps is gewoon een van de betere verlichtingen die je kan gebruiken

zelf ben ik begonnen met spaarlampen dan de Tneon

en van dat idee ben ik ook weer afgestapt .

 

nu gebruik ik een hps en ik ben daar nu al uiterst tevreden over .

en heb nog niet geoogst het is gewoon je eigen keuze ,

ik kan nu zeggen dat een hps gewoon veel beter is .

Share this post


Link to post
Share on other sites

alowa

 

is altijd leuk iets te verbouwen tot kweekruimte.

lekker pielen prutsen en uitleven jammer dat mn kast klaar is.

je kan ook grondverf of witterskalk gebruiken om reflecterende wanden te krijgen.

is beter dan aluminiumfolie er in te plakken.

sowieso is folie plakken niet mn ding dan moet je het met spuitlijm plakken

en om het mooi strak te krijgen is mij nooit gelukt.

of het lichtdicht word met die reepjes vijverfolie denk ik niet.

en een kastje met dubbele deurtjes lichtdicht krijgen poeh !

je kan beter met lichtisolatie beginnen als je een lamp hebt

hang die in je kast dan zie je waar die lekt

want hps schijnt als de ziekte.

en die roostertjes lekken licht als je er een 150 watt hps inhangt

schijnt er een oranje zebrapad over je vloer.

lichtdicht bij hps is niet eenvoudig

dan denk je dat je kast klaar is en kan je er nog met de kitspuit achteraan.

hoogte heb je genoeg met of zonder filter in je kast.

met het nodige buig en knak of scrogwerk is dat geen issue.

en een 250 watter in zo n ruimte zal nog net kunnen.

maar laat je niet gek maken met wattages je kunt

gewoon met wat tl8 beginnen is ook rielekst.

mischien zie ik het niet goed maar het lijkt net of heb je nietjes

in de folie op de bodem van je lekbak geslagen.

geinig maar zie ik het nut niet van in.

 

 

ich folge dass von kopf bis fuzz!

bouwzegroen

 

macerror

Share this post


Link to post
Share on other sites

//EDIT Onnodig quoten, leer hier hoe we het graag willen.

 

he macerror bedankt voor je reactie en tips ga er zal er rekening mee houden en eens kijken wat ik dan met die roosters ga doen

die nietjess die je op de bodem ziet liggen waren lossen heb ze alleeen op de randen geslagen.maar ga een deze dagen weer verder nu even geen tijd en dan komen er weer update's beste mede forum gebruikers vind het echt chill dat ik toch wat feedback en tips krijg bedankt allemaal

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ben zelf ooit eens in zon kast begonnen en 250watter is ideaal.Hoger ga je problemen krijgen met de warmte.Misschien niet meer dit jaar,maar bij een beetje warmte van buiten ga je het niet meer gekoeld krijgen.

 

En meer inlaat.Ik ben begonnen met 2x 12x12 en 1x 7,5x25 cm.Dit was al te weinig.Die maten moet je delen door 2 opmdat je die roosters erop doet.Die zorgen voor een bak weerstand.Daarnaast zijn ze niet lichtdicht en komt het ongedierte er aan alle kanten door.Oplossing is een goede hepa filterdoek ertussen monteren.Houd licht en vuil tegen.Zowiezo de sleufjes van het rooster naar beneden richten.

 

Folie met spuitlijm???Er bestaat zoiets als isolatie tape.Werkt perfect.eerst plak je de folie op de wand en daarna plak je de overlappen nog eens af.Zwart wit folie heeft weinig zin.Je witte meubel panelen reflecteren net zo hard.Het zal dus een goede reflectie folie worden.Let hierop dat je ook daadwerkelijk goede kwaliteit neemt anders kan je beter alufolie uit de supermarkt kopen.Ik zie nogal eens rommel voorbij komen. www.easy-grow.co.uk dat is de echte die je wil hebben.

 

Grtz twin

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb wel wat tips;

 

Gewoon aan de zeikanten een inlaat maken van 10 cm hoog en 30 breed

En hierop monteer je filterdoek van de koolstoffilters.

Om de 2 kweken even het filterdoek vervangen.

 

Montage kan bijv door: 2x5 rond het gat te plaatsen... en het filterdoek vast nieten met een krachtige nietjesmachien.

 

80x50 zou ik deze 65Liter kuip, mooie vorm voor jou kasje voor gebruiken.

 

Hierin 10 mooie zaadplantstekjes en zodra ze aanslaan direct op 12-12

 

Belichting, de 250-250+-400-400+ EVSA lumatek lijkt me wat voor jou.

In de winter kan je op 400 en als het heel koud word op 400+lumen draaien terwijl als het warm is in de zomer kan je weg met dezelfde lamp maar dan op de 250watt stand. Word het najaar en is het nog niet heel koud kan je hem op 250+lumen zetten.

Kwa kap zou ik gewoon hamerslag nemen, lekker goedkoop en om de 2 kweekjes gewoon je kap vervangen.

 

Afzuiging, 500kub softbox met loshangende motor. Daardoor kan je deze op je kast zetten zonder dat deze trillingen door laat.

500Kub Presh filtertje erbij(deze zijn lekker licht) met een stukje geisoleerde slang ertussen.

 

Knallen maar!

 

De 250 gram ga je dan wel halen op een simpele manier.

 

Ik ga je volgen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo Eindje wil je de knop ADDREPLY gebruiken als je op een post erboven reageert, en niet de REPLY button. alvast bedankt.

 

he , 'The-Predator'

 

bedankt voor je zeer nuttige informatie hier ga ik zeker een heel eind mee komen aangezien ik er niet veel van weet kan ik het goed gebruiken ga de spullen meteen opzoeken en kijken waar ik het kan krijgen voor het liefst een mooie prijs ;) ga jullie weer op de hoogte houden allemaal zodra ik weer wat verder bent

Edited by djbroertje
Onnodig quoten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ben eindelijk weer verder met me project het heeft even stil gelegen maar hij is nu zo goed als af. hab al wat zaadjes gekocht

super lemon haze weet niet of het verstandig is hier gelijk mee te beginnen maar leek me wel leuk de zaadjes zijn nu al 10dagen uit het zaad als het goed is en beginnen al te groeien alleen ben ik er niet al te zuinig mee omgegaan en ik alles snel snel wilde doen heb ik het gevoel dat er eentje al aan het overlijden is maja dat zien we wel weer hier wat foto"S van de kast nog

gallery_31756_12786_88039.jpg

de achterkant

gallery_31756_12786_606.jpg

easygliderss

gallery_31756_12786_17729.jpg

de afzuig moest ik buiten mijn kast hangen omdat ik geen ruimte meer had :)

gallery_31756_12786_33806.jpg

filter en de lamp 400w alles wat je ziet in en om de kast heb ik via via allemaal kunnen regelen dus wilde hiermee beginnen

ben van plan als het een beetje mee zit volgende maand toch een tent of iets dergelijks te halen

gallery_31756_12786_8998.jpg

heb een pc fan gebruikt een vriend vertelde mij dat dit meer als voldoende is voor zo een hokje

over de slang van de aanzuig zit een panty van me vriendin om beestje mochten die komen weg te houden

gallery_31756_12786_20066.jpg

heb achter de deur een stukje overgebleven vijverfolie geniet om het geval ik de deuren moet openen niet meteen het licht gaat schijnen

gallery_31756_12786_27448.jpg

de grote potten die je ziet ga ik niet gebruiken die kreeg ik van iemand maar is niet handigg voor mij en ze passen niet

en zoals je ook kunt zien heb ik gewoon zilverfolie gebruikt en met spuitlijm aan de wanden geplakt'

 

gallery_31756_12786_22814.jpg

zoals jullie kunnen zien krijg ik mij temp niet lager dan 27.5 graad en afzuig staat op max dus een deze dagen een goede softbox kopen is wel zo belangrijk denk ik dit was het wel weer zo een beetje

 

ga de voeding en alles morgen halen en dan horen jullie weer van mij hoop nog wat feedback te krijgen dus weet je wat beter kan laat het me weten bedankkt alvast

Share this post


Link to post
Share on other sites

Haal die vsa eens heel snel uit je hokje.

En monteer de condensator ff op de vsa.

 

 

Ook plaats je de vsa op een veilige plaats buiten die vochtige zone.

Ik wil graag je schakelklok zien en of relais.

 

Foto..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leuk projectje gozerd! Ik heb ook ooit een kledingkast omgebouwd tot kweekhok..

gallery_1347_1060_584069.jpg

gallery_1347_1060_375837.png

gallery_1347_1060_81624.jpg

 

Goodluck m8!

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

 

hee dat is echt een strak omgbouwd hokje een wereld van verschil met de mijne

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ben benieuwd hoe die easydrollers werken bij jou.De foto's die ik zie hangt de kap bovenin.Wat gebeurt er als je hem halverwege wil hangen??

 

Als je nou nog uitblaast door je filter ipv aanzuigt heb je nog een beetje extra hoogte.Kan altijd makkelijk zijn.

 

Grtz twin

Share this post


Link to post
Share on other sites

alowa

 

die easyrollers van mij heb ik de eerste twee jaar met twee bakstenen moeten verzwaren

en nu kan ik er mee lezen en schrijven en gaan ze lekker smooth zonder bakstenen .

je moet ze eerst een beetje verzwaard inhangen als het ware.

ook had ik ze eerst op de kop hangen.

aldoende leert men.

zelfs de dingen die het gemakkelijkst lijken of klinken moet men leren

in deze hobby en nix is gemakkelijk zelfs easyrollers niet.

een goeie wijn moet een paar jaar rijpen en easyrollers ook.

tot die tijd zouden ze het best heavyrollers kunnen heten.

 

ps ;beter ff oefenen met zonder lamp in de fitting want het kan een rare jojo zijn in den beginne.

 

houzgroen

macerrror

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat maakt men drukom die rollers.

 

Kijk die electra vrienden.

 

Vsa

kabels

stekkerdoos.

 

Geen relais denk ik.

Maar een aldi timer.

 

Zegt het voort

Share this post


Link to post
Share on other sites

was me er niet bewust van bedankt voor de mededeling heb de vsa al meteen verplaatst en de trafo ook uit het hokje gehaald

gebruik geen aldi troep het is geen topkwaliteit maar wel degelijk maak morgen weer wat foto's

 

en die easyrollers is idd troep als je ze lager gaat hangen blijft ie maar aan eenkant hangen dus als ik zo ver ben om ze lager te hangen dan ga ik waarschijnlijk gewoon kettingen gebruiken

Share this post


Link to post
Share on other sites

na een lange tijd weg geweest te zijn en et internet tijdelijk niet tot mijn beschikking had ben ik er nu weer plantjes staat nu 2weken in de bloei had al wat rond zitten lezen of et dieven of fimmen maar daar ben ik nu waarschijnlijk al te laat voor wie kan me nu nog vertellen wat ik kan doen ben er ook nu pas achter gekomen dat me hokje eigenlijk iets te klein is voor 5 plantjes hier weer wat foto's van hoe het er nu bij staat

 

gallery_31756_12786_120195.jpg

 

is het nu dus nog mogelijke om ze te knippen dat ik er onder ook nog genoeg licht bij krijg

 

gallery_31756_12786_108320.jpg

 

gallery_31756_12786_270241.jpg

 

gallery_31756_12786_35060.jpg

 

de foto hier boven weet niet of het goed te zien is maar zie ook heel veel witte zilveractige puntjes op de bladeren wie weet wat dat kan zijn

 

gallery_31756_12786_33381.jpg

 

en wie kan mijn aub vertellen wat ik hier aan kan doen zie dit ook veel terug op de bladeren hoop dat ik niet te laat ben om nog stappen te kunnen ondernemen het is voor mij ook nieuw allemaal hoop graag dat iemand me hier informatie kan geven

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...