Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Piff

Overvoeding (?), wat te doen?

Recommended Posts

Hallo,

 

ik heb een probleem op één van mijn guerilla-spots. De bovenste takken van verschillende planten "drogen uit", de bladeren vergelen, krullen en sterven af. Hier wat pica's:

 

gallery_25422_12785_349931.jpg

gallery_25422_12785_67930.jpg

gallery_25422_12785_166897.jpg

 

Dit is al drie weken geleden begonnen, omdat ik vermoedde dat het door overvoeding komt heb ik toen alle voedingresten op de grond verwijderd en met kraanwater gespoeld, inmiddels heeft het ook wat geregend. Helaas is het er niet beter van geworden, integendeel, het is verder gegaan met het afsterven.

 

Vreemd vink ik ook dat er alleen sommige planten van betrokken zijn en andere plantjes ertussen helemaal geen last van hebben, bijvoorbeeld deze (50 cm naast een zwaar beschadigde plant):

gallery_25422_12785_334980.jpg

 

Deze heeft ook geen last van bovenstaande symptomen, maar sommige blaadjes zijn geel - voedingstekort?

gallery_25422_12785_473014.jpg

 

Hier dan weer het plantje achter (misschien 60 cm) de laatste, deze toont wel die afsterf-symptomen!

gallery_25422_12785_270658.jpg

 

 

Ik heb trouwens blauwe NPK-korrels gestrooid tijdens de groei en daarna één keer organische mest met meer PK dan N. Ik heb altijd gelijkmatig gestrooid.

 

Ik weet helemaal niet wat ik nu moet doen, het lijkt me sterk dat een plant zwaar overvoed is en het plantje ernaast een tekort heeft. Ik heb heel lang hier op het forum gelezen en ook de zoekfunctie gebruikt, maar ik kon helaas geen antwoord vinden...

 

Weet misschien iemand wat ik eraan kan doen, als überhaupt?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat zou mogelijk zijn, er was veel regen... ik dacht niet dat het zo zware gevolgen zou hebben

Share this post


Link to post
Share on other sites

dit is zo´n ding van ik heb rot in mn top ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

er is inmiddels wel wat rot in de beschadigde toppen, maar dat is niet het probleem. De rot kwam later dan de rest en er is ook niet echt veel rot.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je had ze beter met preventieve antirot middelen kunnen bespuiten, dat is nu wel nodig.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor jullie reacties!

 

Ik ben vergeten te vermelden dat ik er drie keer Teldor (1,5g/l) gespoten heb, voordat er rot in zat.

 

Rot is helemaal niet het probleem, het begint met het vergelen en afsterven van de bladpuntjes boven aan de plant, de topjes verrotten veel later, als überhaupt. Ook bij de zwaar geschadigde takken zit er heel weinig rot in de topjes, ik heb de ergste takken nu weggeknipt en nog behoorlijk wat wiet ervan overgehouden. Misschien 10 tot 20% rot. De blaadjes zijn gewoon bruin, dood en uitgedroogd en de topjes groien niet verder, maar zijn in principe nog in orde.

 

Hoe dan ook, ik kijk eens hoe dat nog verder gaat, misschien stopt het nu... misschien ook niet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...