Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

dentette

smartpots vs airpots

Recommended Posts

Sorry maar Tan is alleen maar voor de mooi.

Dat is voor mij niet genoeg reden om een dubbele inventaris aan te houden.

Waarom zou je eigenlijk de tan willen??

Gewoon nieuwschierig. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
De prijs?? De grotere maten Smartpot zijn aanzienlijk goedkoper als plastic kuipen.

Heb je een idee wat de 200 gallon (tan) moet gaan kosten als je hem al in NL kan krijgen ?

Ola rich ;)

 

Je kan hem ook rechtstreeks bestellen als je hem echt wil.

Kost je omgerekend 50 euro verzending inbegrepen.

 

Groetjes tets

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yow tetske ;) ;

 

Vindt dat je op de goede denkpiste zit rond je vochthuishouding ....,

Laten we nu gewoon eens afspreken een dezer , gaan we samen

iets uitvinden om jou controle te laten hebben over dat vocht .

Ik breng mezelf mee en jij de wiet en de koffie , dan vinden we wel 'n manier ok ?

Mag in de week zijn ook , maakt niet uit

 

grtz m8

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pops!

 

Eindelijk seg ;)

Leffingeleure? Morgen wordt mijn kaartje en dat van tits bestelt! Yeah!

Das pop, selae sue, , goos, sx,gabriel rios en de hicky underworld, en voor de rest mag ik best wazig zijn.

Allen Belgisch trouwens, zijn we goed bezig?

Ervoor afspreken kan ook maar liefst in het weekend dan en volgend weekend kan ik al niet.

Weekend van 10 september. Hier, daar of de toermalijn?

Hier en daar misschien beter ook niet vanwege ;) toermalijn of leffinge..

 

See ya ad space!

Woepsa

 

Tette

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hallo Tjapado,

 

Onderbouw eens waarom een smartpot minder lang mee zou gaan, heb jij ervaring al enkele jaren met smartpots?

 

Gr,

 

Donnie

 

Nee heb er zelf totaal geen ervaring mee maar het LIJKT mij niet langer mee gaan. Dit baseer ik op wat ik heb gelezen en hoe die dingen er uit zien. Ziet er uit als flexibel materiaal dat naar verloop van tijd kapot gaat.

 

Groeten

Share this post


Link to post
Share on other sites
De prijs?? De grotere maten Smartpot zijn aanzienlijk goedkoper als plastic kuipen.

Heb je een idee wat de 200 gallon (tan) moet gaan kosten als je hem al in NL kan krijgen ?

Sorry maar Tan is alleen maar voor de mooi.

Dat is voor mij niet genoeg reden om een dubbele inventaris aan te houden.

Waarom zou je eigenlijk de tan willen??

Gewoon nieuwschierig. ;)

Waarom ik aan tan kleurig zat te denken is omadat ik de tensiometer waarde heb gezien na een tijdje droog weer ;)

Ik ga er even van uit dat ook een zwarte smartpot warmer wordt dat een beige kleurige ?

Maar echt belangrijk is het niet hoor (vandaar ook tussen haakjes) .....ik kan evt. water geven :lol:

 

Die tan kleur is trouwens de 'natuurlijke' kleur waarin je polypropeen het meest ziet in plaat en buis vorm.

 

Je kan hem ook rechtstreeks bestellen als je hem echt wil.

Kost je omgerekend 50 euro verzending inbegrepen.

 

Groetjes tets

Bedankt.....ik zag het. $70. Beetje prijzig.

Allereerst maar eens op zoek naar het polypropeen doek wat vast ergens te krijgen is. Hele winter de tijd ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hallo Tjapado,

 

Onderbouw eens waarom een smartpot minder lang mee zou gaan, heb jij ervaring al enkele jaren met smartpots?

 

Gr,

 

Donnie

 

Nee heb er zelf totaal geen ervaring mee maar het LIJKT mij niet langer mee gaan. Dit baseer ik op wat ik heb gelezen en hoe die dingen er uit zien. Ziet er uit als flexibel materiaal dat naar verloop van tijd kapot gaat.

 

Groeten

 

In principe zijn ze alletwee van plastic dus gaan ze evenlang mee. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

dit zag ik nog niet voorbij komen (voor mij van belang).

 

Als je nu veel potten hebt die op einde levensduur zijn (smartpot of airpot), wat kliko je liever?

Stapel onhandig plastic of wat gewoven kleedjes ;)

 

Heb al mijn plastic aan de kant gedaan voor smartpots op wat 10x10 potjes na vd voorgroei.

3gal, 7gal en 10gal uitvoeringen heb ik en ik vind dat extra verdampen wel handig en als de lv teveel stijgt pas ik mijn watergift hier iets op aan.

 

Vind het perfecte potten, verplaatsten gaat prima als de planten goed geworteld zijn, verpotten is een makkie en dichtslibben is, ik heb de 3gal nu voor de 4e keer in gebruik, met alleen leegmaken, uitkloppen en weer vullen, niet aan de orde.

 

Wat wel een ding kan zijn: geuren, vooral als je bio/organisch kweekt laat de smartpot veel makkelijker geur los dan een plastic. BAC korrels, wormenmest, Lightmix en bio wortelstimulator geeft een aardige geurcocktail vrij waar die airpot denk ik de geur meer in zal sluiten en je minder zult ruiken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

grootste probleem is dat je er niet overheen kunt lopen ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

;)

Yep,dat is wel jammer.

Aan de andere kant zul je daardoor misschien wat minder kans hebben op ongelukjes in de jungle. ;)

 

Grtz. Aad

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...