Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
keeponbuzzin

Goede outdoor soorten

Recommended Posts

Beste liefhebbers,

 

Ik vroeg me af of iemand ERVARING heeft met buitenkweek en me kan vertellen welke soorten het bij ons werkelijk goed doen.

Het lijkt mij logisch dat het hier zal gaan over planten die eerder 'vroeg' klaar zijn, want tegen october is het meestal reeds te vochtig.

 

Is het mogelijk met een dergelijke buitenplant een gelijkaardig resultaat te bekomen dan met binnenplanten?

 

Alle tips zijn welkom!

 

Keeponbuzzin :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

niets buitenplanten, gewoon binnenplanten buiten zetten.. die geven altijd beter wiet... dat buitenwiet kan je eigenlijk gelijk de grond door boren, binneplanten die buiten staan zijn beter

Share this post


Link to post
Share on other sites

nee, volledig oneens mee... vooral qua schimmel resistensie presteren buitensoorten veel beter, ik had er dit jaar veel last van... had planten staan voor binnen en planten voor binnen en buiten...

de 2de groep had er beduidend minder last van!

nee, ik kan zeker buiten soorten aanraden om buiten te kweken (duh eigenlijk? :D)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb zaadjes van paarse haasjes-(Purple Haze :D )=>mopje- gehad van iemand. Ik heb gehoord dat die buiten redelijk goed presteren. Hoe groot worden die dan en wanneer oogst etc. want ik vind er bitter weinig over op het net.

Kent er iemand die plant?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb 's ooit een stekje top44 van zo'n 20 cm aan iemand weggegeven......die is begin mei in de volle grond gezet, en was uiteindelijk een plant van 220cm, en 140cm doorsnee.....er zat zo'n 700-900 gram wiet aan (droog)

 

Met drogen is er toen wel wat toprot ingekomen, en daardoor een deel weg kunnen doen... :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je van plan bent om een paar planten in je tuin te zetten in potten ofzo dan kan je bijna elke soort nemen(je kan ze dan bij slecht weer binnen zetten). als je ze in de open grond hebt staan dan zou ik echt een soort nemen die rond half sept klaar is. had zelf afgelopen zomer ergens in een bos 50 pp's staan(binnenkloontjes) en die zijn flink verk*nk*rd door die 1ste 2 weken van okt(storm, regen)dan ben je niet blij,de hele zomer met water lopen zeulen.

Ik zou dus purple power(PP=powerplant),of durban nemen. je kunt ze het beste uit zaad beginnen dan krijg je de beste planten. Je kunt ook zelf uit zaad een paar moederplanten maken.

succes.

Share this post


Link to post
Share on other sites
niets buitenplanten, gewoon binnenplanten buiten zetten.. die geven altijd beter wiet... dat buitenwiet kan je eigenlijk gelijk de grond door boren, binneplanten die buiten staan zijn beter

grapje zeker ?, ik heb dat afgelopen jaar uitgeprobeerd is bijna nix vanaf gekomen...

 

ik zou hollandse hoop nemen is een sterke buitenplant, met een lekker wietje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik was & ben nog altijd zeer tevreden met de kweek, de weerstand tegen mijn ondeskundige beginnersvingertjes, opbrengst, kwaliteit en verwerkbaarheid (ook de ijshasj was/is fantastisch) van m'n Purple Tops (een echte lekkere sativa van High Quality Seeds). En (waarschijnlijk mede) door al dat lekkere kweekgeklungel van mij heb ik de groei 25 zaadjes weten te forceren uit m'n twee planten. Resultaat: een winter vol écht goede wiet, barstensvol THC (en ik heb genoeg vergelijkingsmateriaal :-) en als extra gratiz bonuz 25 potentiële toppers voor de komende zomer!!

Het enige wat ik er teleurstellend aan vond dat ik die prachtige paarse kleur miste.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maar de allerbelangrijkste factor voor een goeie buitenkweek is en blijft natuurlijk die goeie ouwe moeder natuur. Als ze dit jaar weer net zo haar best doet als het vorig zitten wij buitenkwekers weer op de eerste rij!

Share this post


Link to post
Share on other sites
niets buitenplanten, gewoon binnenplanten buiten zetten.. die geven altijd beter wiet... dat buitenwiet kan je eigenlijk gelijk de grond door boren, binneplanten die buiten staan zijn beter

grapje zeker ?, ik heb dat afgelopen jaar uitgeprobeerd is bijna nix vanaf gekomen...

 

ik zou hollandse hoop nemen is een sterke buitenplant, met een lekker wietje

hahha nee echt serieus bij mij was veel vanaf gekomen ook al had ik um best laat gezet en het was echt goede wiet... maarja dit jaar zie ik wel weer wak ga kope... misschein nu wel buiteplante.. wie weet

Share this post


Link to post
Share on other sites
niets buitenplanten, gewoon binnenplanten buiten zetten.. die geven altijd beter wiet... dat buitenwiet kan je eigenlijk gelijk de grond door boren, binneplanten die buiten staan zijn beter

Welke soort had je dan??

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik ga denk ik Super Skunk nemen, of master kush... (ik wil namelijk een hoog thc waarde hebbe :o )

 

goeie keuze? en welke van de 2 kan ik het beste doen... ik loop liever niet het risico mn oogst te verneuken dmv binnenplanten buiten zette.

Share this post


Link to post
Share on other sites

super skunk?? :o

 

tja, uiteindelijk ligt het nog het meeste aan jezelf wat je van je wietje maakt.

je moet bijv. op tijd stoppen met bijmesten anders krijg je al bij voorbaat en mindere smaak. je kan dan gaan spoelen maar das ook niet alles als je in vollegrond kweekt :)

 

ook kan je beter zorgen dat je zelf de plant van water voorziet.. die rommel van moedertje natuurlijk heeft onderhand een PH van 1..

 

maargoed ik had vorig erg goede ervaring met powerplant buiten...

Share this post


Link to post
Share on other sites

is de kwaliteit van buitenwiet echt veel minder dan binnenwiet? altijd als ik in de shop een keer buitenwiet haal is het altijd goedkope troep wat niet lekker is om te roken..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb vorig jaar Northern Light gezet (weet niet of het binnen of buiten wiet was maar wel buiten gezet) en die wiet was echt wel dik ok, zeer specifieke geur en smaak trouwens.

Dit jaar heb ik Early Girl en Purple Power, beiden zijn buitenwiet en zouden niet zo'n hoog THC-gehalte hebben (tss de 5 a 10%) dus ik ben wel nieuwsgierig wat het gaat geven.

Share this post


Link to post
Share on other sites

vorig jaar had ik 1 early girl en 1 red hair, afkomstig uit groningen, deze kwamen wat te laat in de bloei, early girl was een heel mooi plantje om te zien, weinig zijtakken (kerstboompje dus) = ook nog es makkelijk met knippen B) en de wiet...early girl was helemaal toppie, lekker zoet en lekker dikke laag thc, dus ook nog es goed high, red hair stond eigenlijk steeds snachts onder lantaarnpaal, dus die was beetje minder, maar toch echt nog wel te roken

 

dit jaar heb ik 2 keer purple en 2 keer sneeuwwitje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...