Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

robsan

wiet olie

Recommended Posts

Hallo,

 

Ik heb een vraag over het maken van wietolie. Ik maak mijn olie volgens het recept van Rick Simpson (run from the cure).

 

Nu is mijn vraag: Is het mogelijk om i.p.v. dure alcohol ook bio ethanol te gebruiken. Je weet wel het spulletje wat je gewoon gebruikt om je sfeerhaardje aan te steken. Dit spulletje heeft 95% alcohol.

 

Heb het al gemaakt, moet zeggen dat ik geen verschil zie of proef.

 

Groetjes,

 

Robsan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok, daar heb ik niet gekeken, wel alles al uitgespit (dacht ik), misschien toch niet goed genoeg gelezen. zoekmachine werkte bij mij ook al dagen niet.

 

Maar whazzup, gaat die giftige stof er niet uit op het moment dat het verdampt?

 

 

//EDIT Onnodig quoten, leer hier hoe we het graag willen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat zou kunnen, maar ik kan het je niet garanderen. Als er wat achterblijft heb ik liever dat dat ethanol is en geen ETBE.

 

;) en dat was post 19.000

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat lijkt me gegarandeerd niet werken.

het verdamppunt van die stof zal deels bedoeld zijn om het scheiden

van de stoffen te bemoeilijken.

Daarbij ga je eerst een extractie maken,

en dan pas je oplosmiddel verdampen.

Bij de extractie loop je dus kans dat het een reactie of verbinding aangaat

met de cannabinoiden.

En dan weet je zeker dat je de stof INSLUIT in je extractie.

 

Dit alles geschreven vanuit intuitieve wetenschap ;)

 

greetz and keep it safe,

Weetje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heey Weetje,

 

Ok, dit word misschien al wat duidelijker, dus misschien eerst de bio ethanol extraheren en dan toevoegen op het werkelijke product?

 

Moet trouwens vermelden dat ik wel een beetje jeuk heb sinds ik het gemaakt heb met de bio ethanol, (gelukkig heeft de vrouw lange nageltjes om dit verdraagbaar te maken) ;)

 

groetjes,

 

Robsan.

Share this post


Link to post
Share on other sites
intuitieve wetenschap ;)

contradictio in terminis ;)

 

(nog 999)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo kan ik ook snel aan 20.000 berichtjes komen, heb liever dat je een beetje helpt.

 

Groetjes.

 

Robsan.

 

//EDIT Onnodig quoten, leer hier hoe we het graag willen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou dat lijkt mij jeukend genoeg.

Ik zou er dus niet meer mee werken.

En ik zou zeker niet aan de slag gaan om die alcohol er eerst uit te extraheren,

bij een te hoge hitte krijg je omzetting van ethyl naar metyl alcohol(grofweg)

er kleven in mijn ogen teveel (jeukende) risico's aan.

 

grtz Weetje

 

 

die het graag fout heeft,

altijd zoekend naar een goedkoop oplosmiddel; ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zou zeggen ga je gang jongen, als het dan nog leuk is ook, maar let ondertussen wel op het gebruik van quotes alsjeblieft ;)

 

Ik adviseer het niet te gebruiken. Ik zou nooit een verontreinigd oplosmiddel gebruiken dat niet op een of andere manier intrinsiek veilig of food-grade is.

 

overigens heeft ETBE een lage kookpunt dan ethanol...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Laat maar ;)

 

Ik ga wel gewoon weer lezen op het forum i.p.v. een vraag stellen. ;)

 

Dan doe ik ook niets meer fout. ;)

 

Groetjes,

 

Robsan

Share this post


Link to post
Share on other sites
intuitieve wetenschap ;)

contradictio in terminis ;)

 

 

Ja dat zou je snel denken,

terwijl er veel wetenschap ontstaan is

vanuit een vraag verondersteld/gesteld door het intuitieve.

Zeker in de wiskunde.

 

Maar alla, we zeggen hetzelfde, met een andere emoticon.

 

Ik hoop niet dat ik je verkeerd beantwoord heb Robsan,

dat was niet mijn bedoeling tenminste.

 

grtz Weetje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee weetje, dat heb je zeker niet, was gewoon voor mij een moeilijke vraag waar ik graag antwoord op wil en dat heb je geprobeerd uit te leggen. Heb zelf de ballen verstand van scheikunde/wiskunde. Doe alles instinctief. (net als de emoticons ;) ).

 

Groetjes,

 

Robsan ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Laat maar ;)

 

Ik ga wel gewoon weer lezen op het forum i.p.v. een vraag stellen. ;)

 

Dan doe ik ook niets meer fout. :lol:

 

Groetjes,

 

Robsan

ik vind wel dat je een beetje snel op je teentjes getrapt bent hoor. Of heb jij je emoticons uit staan of zo? Ik geef je toch een net antwoord, krijg ik dat weer? Het op de juiste manier met quotes omgaan is helemaal niet moeilijk. Duizenden gebruikers lukt het. We geven je zelfs een link naar een topic om dat te leren. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je kan voor een beetje geld (d8 400 euro) een half laboratorium interieur kopen met bollen en buizen etc. waardoor de dure alcohol niet vervliegt maar je het kan terugwinnen.

Wizzy doet dit ook en per keer dat hij olie maakt (medicinaal gebruik) kost het maar 15% van de oorspronkelijk gebruikte alcohol. Op deze manier kost het niet veel. En het resultaat is heel goed ;)

 

Als je wat wil weten moet je hem even PM-en.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Denk niet dat Wizzy zijn mail beantwoord,

gaat niet zo goed daar!

helaas voor hem heeft de olie niet geholpen.............

 

je slaapt er wel erg goed op!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor de tip. Maar om nou een half labaratorium op te starten, is op dit moment te duur voor me.

Ik denk dat ik het gewoon maar maak met 40% wodka, misschien iets minder opbrengst maar wel gezonder ;)

 

Groetjes,

 

Robsan

Share this post


Link to post
Share on other sites

met vodka gaat perfect, doe ik zelf ook vaker ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja, laat nu een aantal grammetjes bezinken in een panty! Misschien vanavond nog wat expirimenteren. of anders laat ik hem lekker trekken tot morgenochtend. ;)

 

Groetjes,

 

Robsan

Share this post


Link to post
Share on other sites

in italie heb etanollo 94 % om te drinken / mixen heftig

ik ga het hier eens mee proberen

en mischien kan je het bestellen

ligt daar gewoon in de supermarkt

succes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bio ethanol kun je proeven als ie super extreem bitter is zit er enkel wat methanol en bitrex in (wat normaal is..) Ik gebruik hem vaak voor de olie best goeie maar je moet hem wel zuiveren voor het beste resultaat: Uitkoken tot je olie hebt met genoeg ethanol voor het goed vloeibaar te houden. Min 2x door kool filteren. Dan 1/20 puur zwavelzuur erin (voorzichtig), 2-4 uur pruttelen op een elektrisch plaatje (ethanol bijvullen, of reflux fixen en gas geven wat beter is), dan net zolang baksoda erin gooien tot het stopt met sissen (goed roeren elke keer), dan door een koffiefilter, dan weer 2x (doe meestal keer of 4) door kool, uitkoken tot je heel weinig hebt dan met druppels op een hete platte ijzeren plaat laten vallen (< 200 graden), de ethanol sist weg en een geel tot roze fijn cristal achtig poeder blijft over op de plaat. Moet wel zeggen dat ik altijd halverwege opnieuw oplos in methanol weet niet waarom maar krijg dan beter resultaat, ook vind ik die rode kleur van de olie vet lol

 

gallery_8614_12870_378637.jpg

 

gallery_8614_12870_1236829.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

@lemming

 

Waarom laat je je concentraat op een hete plaat vallen ipv koeler indrogen? Ben je niet bang dat je compounds kapot maakt?

 

Procedure lijkt op het dr Atomic isomerisatie recept...leuk...werkt het?

 

Is de wasstap niet noodzakelijk, je zure alcohol extraheren met pet ether/hexaan, dat dan nog een keer wassen en dan wassen met sodawater en dan je pet/hex oplossing indampen? In jouw geval zou er in je kristalijn product ook nog sulfaat of andere zout kunnen zitten, zeker als er veel water in de alcohol zit of ben ik abuis?

 

 

P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maar eh...wietolie maken met bio ethanol is toch wel verantwoord voor het maken van zalf? Of is het dan niet goed voor je huid?

Share this post


Link to post
Share on other sites

geen idee ik zou het niet riskeren doe het anders zo werkt zo te lezen goed als zalf

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...