Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

MisterOnwetend

Welke voeding(en) gebruik jij?

Recommended Posts

zie titel. ik heb wat rondgezocht op de forums maar kon niks vinden. (een zelfde soort forum) maar deel hier je voedingen en schema die jij gebruikt neer. morgen scan ik die wat ik gebruikte.

toen ik begon had ik alleen wortelstimulatie van combimax, en als bloei voeding bloom c.

goed resultaat. nu had ik andere: wortelstimulator van combimax, terra grow, supertrive, atazyme, shootingpowder, budmax en terra bloom. hier had ik ook wel goed resultaat mee. maar ik wil nu weer andere proberen. iemand tips inc. schema's zou welkom zijn. ik heb 50potten van 7liter maar ga naar 11liter potten.

 

groeten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Misteronwetend,

 

Ik maak sowieso nooit een voedingsschema. Naar mijn mening krijgt de plant dan nooit wat ze echt nodig heeft. Ik merk bij het voeden (komt bij mij uit 1 grote fles iedere dag) dat sommige planten net genoeg krijgen, terwijl andere planten gele punten krijgen van overvoeding.

 

Wat ik hieruit geleerd heb is dat je veel meer naar soort moet kijken en de grootte van de plant, en het wattage. Sommige soorten hebben enorm veel harsvorming terwijl andere soorten dit veel minder hebben (veel minder sterke behoefte aan fosfor en kalium, dus eerder overvoed) en dit verschilt ook nog eens sterk per plant!

 

Ik vind biokweken een fijne optie, planten raken minder snel overvoed doordat de organische voedingstoffen in je water langzamer vrij komen in de bodem, hoewel sommigen ook veel in hun bodem verwerken zoals wormenmest, guano, palmas, buffertabletten, enzovoorts.

 

Mijn eigen voeding is een grote mix van van alles wat aangezien ik mijn eerste grote kweek nog af moet maken, ik ben aan het begin van de bloei op bijna volledig bio overgestapt. Ik voed met:

 

BIONOVA wortelstimulator: eerste twee weken alleen, 1 keer op twee of drie waterbeurten

BIONOVA BN-Zym enzymen: de hele kweek door, in hele kleine hoeveelheden, bij het afbloeien gaat dit mooi door het afgezuurde water

BIONOVA PK13/14: Dit is uit organisch afval verkregen, maar is een minerale toevoeging dus niet echt bio, dit is de enige minerale voeding die de planten er bij krijgen.

BIONOVA pH-: Ik ben niet zo hardcore dat ik met turf afzuur op de grond, maar zou dit wel graag willen proberen.

BIONOVA Soil Supermix: Een alles in-1, dus groei en bloei voeding, maar ik gebruik het in de groei in de laatste dagen alleen, en door de bloei in kleine hoeveelheden omdat het veel essentiële spoorelementen bevat, daar is BAC bloeivoeding naar mijn mening te gebrekkig in. NPK verhouding is 5-2-4.

 

BAC Biologische Bloei/Organic Bloom: Enorm geconcentreerde bloei voeding, vreselijk dik spul. Doet denk ik zijn werk wel aardig, zit ook lekkere klap stikstof in en geef ik vanaf 12-12 dag 10, dat is bij mij namelijk meestal wanneer de bloeiverschijnselen beginnen. NPK verhouding 6-5-6.

 

Buffertabs van Sannie: Deze gaan de grond in en zijn grote tabletten die een hoop voedingsstoffen en elementen bevatten die onmisbaar zijn voor een gezond kweekje. Ik heb ze nog niet gebruikt, maar hoop ze in combinatie met een lagere dosering BAC bloei te gebruiken, en om tekorten in spoorelementen tegen te gaan.

 

Schimmels (mycorhizzas) van Sannie, en Bacto van Sannie: Heb ik deze kweek er ook nog een beetje doorheen geflikkert maar wel met mate ;) zorgt voor het omzetten van biovoeding naar bruikbare voeding voor je plant en zorgt voor een levende bodemcyclus. Zuurt trouwens ook je voedingswater af, dus rustig aan met de pH- als je geen turf op je aarde hebt liggen ;)

 

Bitterzout: Dit is magnesiumsulfaat, een erg geconcentreerde (zout)vorm van magnesium. Dit heb ik afgelopen kweek nodig gehad in verband met een magnesium tekort, en heeft zijn werk goed gedaan. Misschien dat ik het volgende kweek mee geef vanaf het begin van de bloei, maar ik weet niet of dat nodig is als er buffertabs van Sannie in gaan.

 

 

Zo, dat was mijn langste post ooit, misschien heb je er wat aan ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sinds jaar en dag: BAC bio.

Gestart met het standaard schema, gaandeweg wat bijgesteld . afzuren doe ik niet op enkele momenten na.

 

potten zijn reeds ingewaterd met the final solution, wortelstimulator en pro-active.stekken krijgen met het zetten een scheut afgezuurd water mee.

 

week 1 G: enkel water, evt iets afgezuurd mocht het nodig blijken.(kraanwater is hier PH 8.4)

week 2 G: wortelstimulator de eerste 2 dagen, 1 a 2 dagen schoon water/niks, rest van de week elke dag een stevige portie bio-groei. Dosis een beetje afhankelijk van lv/temps/planten maar de bedoeling is dat met name de Santa week 1 en 2 B net op t randje zit. Met haar iele stammetje blijft ze zo in week 3 wat dichter bij de grond.

Pas Enkele uren voordat ik het vat ga verversen de laatste dag komt er pro-active bij in.Dat spul meurt behoorlijk na een dag en je ruikt t dwars door t filter heen.

week 1 B: 2 dagen wortelstimulator,Een stevige dosis basisvoeding over de week verdeeld 2/3 groei, 1/3 bloei. laatste dag pro-active.

week 2 B: 2 dagen bloeistimulator, rest van de week als week 1B.

week 3+4 B: bloeistimulator en wat lichtere dosis bio-bloei de hele week door, laatste dag pro-active.

week 5 B: zelfde als 4, maar half bio-bloei/half bio-pk. bitterzout.

week 6 B: bloeistimulator, volle bak bio pk-booster.scheutje bloei.bac F! topbooster, afgezuurt

week 7 B: eerste dagen bloeistim+pk+beetje bloei, rest van de week enkel afgezuurt water met de bac F1 topbooster.

week 8 B: 1x volle mep groei, droog laten trekken en omhakken.

 

sinds 3-4 kweken ben ik de biominerale f1 booster erbij gaan gebruiken en dat bleek de moeite waard. het beinvloed dat lekkere zoete van de bio-pk niet en de bloemen drogen duidelijk mooier op, ook t kleinere spul dat ik voorheen nog wel s door de knipmachine heen prakte kan het net in.

Belangrijkste echter vind ik dat ik zonder een enkel tekort 5 kweken op een aardebak red.geen gesjouw. Het is lekker onbezorgd werken zo.

 

Ik heb ooit s voor de zekerheid de canna minerale lijn erbij gepakt voor het geval dat..staat nog onaangebroken op dezelfde plek

Share this post


Link to post
Share on other sites

Op aardepotten gebruik ik geen voeding.

Enkel voorbemeste aarde en wat wortelstimu.

 

Week 5 krijgen ze 1 volle ton met alleen wat pk erin.

 

 

Beetje alla bbb style.

 

En hey 0.6 gr per watt.

Share this post


Link to post
Share on other sites
zie titel. ik heb wat rondgezocht op de forums maar kon niks vinden.

;)

 

In IEDER kweekverslag staat welke voeding de kweker gebruikt. Er zijn tientallen soorten en kwekers hebben hun eigen voorkeuren. Ga eens lezen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik pis altijd over mijn aarde, werkt buiten ook goed ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kweekschema's zijn richtlijnen..

- elk hok is anders

- de ene plant is de andere niet

- dus kijk naar je plant, leer haar begrijpen.

- leer jouw voedingslijn begrijpen (ga geen voedingslijnen door elkaar gebruiken!!)

- na 4/5 kweekjes heb je de grote lijnen onder controle

- en dan correct vetmesten en omhakken ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik gebruik de canna bio lijn. (eerste kweekje. vensterbank 2 autoflowers, afgelopen woensdag geslacht)

aangezien ik zo min mogelijk chemische rotzooi in mijn plantjes wou hebben.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ochtendzeik zou ik niet doen, die is te geconcentreerd.

 

Maar heeft wel de beste ph-waarde! ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...