Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

thrillseeka20

Mijn hokkie is zo goed als af !!!

Recommended Posts

Mijn hokkies is zo goed als af, hieronder de foto's en een kleine beschrijving :

 

DSC00057.JPG

 

kast van buiten af, ziet er opzich niks van, alleen de afzuiger.

 

DSC00058.JPG

 

de lamp is inmiddels al veranderd, want hij schommelde te veel, dus aan 2 punten vast boven in de kast.

 

DSC00059.JPG

 

koolstoffiltertje, moet de stoffen behuizing er nu af of niet ? (denk zelf van niet)

 

DSC00060.JPG

 

700 m3 afzuigertje, aardig stil al zeg ik het zelf, je hoort alleen de luchtstroom, maar er zit ook nog geen slang op !

 

DSC00061.JPG

 

luchtinvoer, kistje verkeerd berekend, vandaar het stukje hout erop. Moet alleen nog een nylonkous op, als filter

 

DSC00062.JPG

 

mijn 'prof' :wacko: schakelbordje, met gewoon schakelklokje en gewone dimmer, kijken hoe lang die het uit houden.

 

het kastje van buiten, dit was een gewone woningbouw kast, maar daar heb ik een stuk op gebouwd van mdf(+/-55cm), omdat de kast anders te klein was.

 

Nu zit ik wel te denken om de lucht uitlaat via het afzuig kanaal van het huis te zetten, maar ik weet niet of dat haalbaar is, anders zou ik toch een normaal witbuisje (zoals bij gewone afzuigkap in de keuken of wasdroger) er op moeten zetten, want zo'n dikke geisoleerde slang uit het raam is niet echt slim :D

 

Dit is zo ongeveer het resulaat (van mij dan) als je op het wietforum alles goed leest en vraagt !

 

Wie heeft er nog tips of suggesties voor mijn kastje ?

 

 

Thrillseeka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er netjes uit, elektra mooi bevestigd en het luchtsysteem ziet er pro uit. Je zou er eigenlijk nog een half metertje bij moeten bouwen, past makkelijk in die kamer volgens mij.

Heb m'n hok ook van MDF gebouwd en aangezien dat niet zo goed tegen vocht kan schijnt, zou ik t ff bewerken (wel goeie geluids isolatie trouwens, MDF).

 

 

de lucht inlaat, moet nog goed gefilterd worden, kan ik hier nu beter ook nog een slang op hangen ? of alleen de nylonkous ?

 

Zou je een nylon kous overheen kunnen doen zodat er geen kleine beestjes naar binnen vliegen, zou dan wel regelmatig op stof controleren dat die de inlaat niet verstopt

 

Nu zit ik wel te denken om de lucht uitlaat via het afzuig kanaal van het huis te zetten, maar ik weet niet of dat haalbaar is

 

Als je de bovenste bewoner bent kun je t doen, of anders als je genoeg vertrouwen hebt in je filter.

 

De thermo meter staat bij mij op de bodem tegen een pot te leunen, in de schaduw

 

Tip: Zet een zonnebril op tijdens water geven, als je daarna in t donker een trap afmoet.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Heb m'n hok ook van MDF gebouwd en aangezien dat niet zo goed tegen vocht kan schijnt, zou ik t ff bewerken (wel goeie geluids isolatie trouwens, MDF).

 

 

dit is alleen het bovenste stuk van de kast omdat ik de kast hoger heb gemaakt

 

Zou je een nylon kous overheen kunnen doen zodat er geen kleine beestjes naar binnen vliegen, zou dan wel regelmatig op stof controleren dat die de inlaat niet verstopt

 

ok, maar moet/zou het beter zijn om daar nog een stuk slang overheen te doen ?

 

De thermo meter staat bij mij op de bodem tegen een pot te leunen, in de schaduw

 

geeft dit wel een goede weergave van de tempratuur, omdat het in de schaduw is ? Is dit niet altijd de laagste tempratuur die je meet dan ?

 

Tip: Zet een zonnebril op tijdens water geven, als je daarna in t donker een trap afmoet.

:D :wacko: :blink: ;) :D :P :P

 

en bedankt voor de tips !

 

thrillseeka

Share this post


Link to post
Share on other sites
ok, maar moet/zou het beter zijn om daar nog een stuk slang overheen te doen ?

 

Als er licht door je lucht-in-gat in je kast komt overdag zou je dat kunnen doen.

Ga bv met daglicht s in je kast zitten, dan zie je gelijk of t nodig is

Share this post


Link to post
Share on other sites

Actieve luchtinlaat is naar mijn mening helemaal niet nodig. Pak gewoon 4 van die dikke pvc bochten. Maak 4 gaten in je kast, bochten erin, naar beneden richten zodat er geen licht doorheen kan, nylonkousie overheen. En klaar is kees, en je hebt goedkope passieve luchtinlaat, zorgt voor onderdruk wat naar mijn mening beter is.

 

Voorderest niks op aan te merken, puik hokkie, errug mooi afgewerkt ook :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die aanzuigventilator heb je naar mijn mening idd ook niet nodig.

 

Verder gebruik ik ook een nylon kous als filter voor de ingaande lucht.

 

Het doek om het koolstoffilter moet je laten zitten. Die is ook een voorfilter. Dit houde de stofdeeltjes tegen., zodat je koolstof niet verstopt gaat zitten. Als die echt smerig word vervang je die gewoon. Is goed ter behoud van je filter.

 

Lijkt me trouwens dat je hem wel op de afzuigkanaal van het huis kunt aansluiten, je ruikt tenslotte toch niets.

 

Mooi werk :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

bedankt voor jullie replies, en complimenten :wacko:. En wat betreft de aanzuig, die heb me eigenlijk een beetje aan laten smeren door de growshop :D . Voor de rest moet ik nog kijken hoe ik het ga doen met de afgezogen lucht, want gewoon een slang uit er raam, of er voor lijkt me niet zo slim plan.

heb wel zitten denken om een klein ombouwtje voor het raam te maken en daar de slang op aan te sluiten. En als ik hem op het afzuigkanaal van het huis doe, moet hij in het 'stookhok' voor de boiler. Want ben niet van plan om grote gaten te boren in het huur huis.

 

Ik heb hem vandaag fftjes vlug uitgetest. En het werd 40 graden met alleen de lamp aan :blink:. Maar met alles aan schommelde de temp tussen de 26 en 27 graden, dus dat wat wel ok.

 

verdere vragen zullen zeker nog volgen als ik mijn stekjes heb. krijg ze van iemand die ze zelf kloond, dus dat belooft nog wat ;)

 

laterzzzz Thrillseeka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Afmetingen zijn hoogte : +/- 2.10 m breedte : +/- 75 cm diepte : +/- 60 cm

de hoogte was oorspronkelijk 1.65 meter en het was een gewone 'woningbouw' kast. het bovenste stuk heb ik opgehoogd met mdf.

Het is de bedoeling dat er dalijk 4 planten in komen, misshien later nog meer.(als het mogelijk is).

 

thrillseeka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sorry dit moest ik even kwijt.

Veel werk voor 4 plantjes? :D Pleur gewoon 20 stekken op je zolder en het kost maar een fraktie van wat ik daar zie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kijk uit met nylon kousen, binnen no-time zitten die dingen verstopt. Bovendien houdt een nylon kous een hoop lucht tegen, test het maar eens met een losse afzuiger..Volgens mij kun je beter wat horren-gaas gebruiken.

 

Tip : raam "afschermen" met houten luxaflex, werkt perfect !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oja en die aanzuiger is echt geen overbodige luxe hoor, je zult zien dat met een aanzuiger de afzuiger veel beter en makkelijker zijn werk kan doen.. Zet de aanzuiger maar eens uit, dan weet je het gelijk.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gefeliciteerd met je hok.

Ziet er goed uit.

Een kweekhok is een goed kweekhok als je er minimaal

4 lijken in kunt verbergen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je fotoos met begeleidend schrijven komen voor een leek als ik duidelijk over.

Ik heb (nog) geen ervaring over de binnenteelt, maar wil in 2004 wel iets soortgelijks gaan opzetten. Heb wel een aantal jaren wat planten op mn balkon gehad, maar ben nu wel toe aan (gecontroleerde) binnenteelt. :wacko:

 

Maar heb over je kast een paar vraagjes;

Mogen ook door anderen beantwoord worden :D

 

* Heb je achter je deur ook folie hangen, voor als je int donker naar binnen wil om bv water te geven? of is je kamer voor de rest goed afgeschermd?

* Ik wil mn kast in de berging zetten en de afvoer naar buiten voeren, maar dit stroomt dan rechtstreeks over het voetpad wat naast mn berging loopt. lijkt me vooral swinters niet zon goed plan. Een andere mogelijkheid is om de lucht naar de andere naast gelegen bergingen te sturen, deze zijn bovenin allemaal open.

Alleen... merken die lui daar nix van, zeker als het (verwarmde maar gezuiverde) lucht is???

 

Voor de rest, have fun met je kweekkast!

 

groet knipper

Share this post


Link to post
Share on other sites
Sorry dit moest ik even kwijt.

Veel werk voor 4 plantjes? :blink: Pleur gewoon 20 stekken op je zolder en het kost maar een fraktie van wat ik daar zie.

Sorry dit moest ik even kwijt.Veel werk voor 4 plantjes? ;) Pleur gewoon 20 stekken op je zolder en het kost maar een fraktie van wat ik daar zie.

 

JA ik weet er alles van en je hebt in dat opzicht gelijk. Ik heb er liever ook meer :D

 

Maar ten eerste woon ik thuis, dus vindt het al heel fijn dat ik er 4 mag hebben van mij ouders. :wacko:

 

En dit wordt mijn eerste kweek en moet dus nog heel veel leren en ik heb liever dat er iets fout gaat bij 4 plantjes als bij 20.

 

Thrillseeka

Share this post


Link to post
Share on other sites
Kijk uit met nylon kousen, binnen no-time zitten die dingen verstopt. Bovendien houdt een nylon kous een hoop lucht tegen, test het maar eens met een losse afzuiger..Volgens mij kun je beter wat horren-gaas gebruiken.

 

Tip : raam "afschermen" met houten luxaflex, werkt perfect !

 

is horrengaas niet wat te grof ? of wat bedoel je met horrengaas ?

 

 

Gefeliciteerd met je hok.

Ziet er goed uit.

Een kweekhok is een goed kweekhok als je er minimaal

4 lijken in kunt verbergen.

 

:D ok eigenlijk moet het geen hok zijn maar KAST(je)

 

Heb je achter je deur ook folie hangen, voor als je int donker naar binnen wil om bv water te geven? of is je kamer voor de rest goed afgeschermd?

 

Eigenlijk wou ik de plantjes watergeven als de lampen aan waren, want als je van pikke donker in een keer die kastdeur opentrekt raken de plantjes toch gestressed? dus heb ik daar niet over nagedacht

 

Ik wil mn kast in de berging zetten en de afvoer naar buiten voeren, maar dit stroomt dan rechtstreeks over het voetpad wat naast mn berging loopt. lijkt me vooral swinters niet zon goed plan. Een andere mogelijkheid is om de lucht naar de andere naast gelegen bergingen te sturen, deze zijn bovenin allemaal open.

Alleen... merken die lui daar nix van, zeker als het (verwarmde maar gezuiverde) lucht is???

 

ik weet hier niks op te zeggen, geen ervaring. Maar volgens mij was er ook iemand op dit forum die in zijn berging kweekte, maar weet niet meer wie het is. Hij had ook foto's van zijn kast .

Share this post


Link to post
Share on other sites

ey,

mooi hok , staan er al planten in .

het is ong zelfde maat als ik heb, maar heb jij niet wat over dreven veel afzuiging 700 m3 .

ik heb namelijk maar 250m3 of is dit te kort

 

groeten

Share this post


Link to post
Share on other sites
ey,

mooi hok , staan er al planten in .

het is ong zelfde maat als ik heb, maar heb jij niet wat over dreven veel afzuiging 700 m3 .

ik heb namelijk maar 250m3 of is dit te kort

 

groeten

 

Ja dat dacht ik ook. Maar de growshop heeft dit geadviseerd, met name voor de warmte. maar 250 is volgens mij niet te kort, maar over capiciteit is nooit weg(heb ik hier geleerd

 

planten komen er binnen 2 weken in, moet eerst nog goed proef draaien. Krijg de temp nog niet onder de 26 graden. maar dit komt nog goed.

 

thrillseeka

Share this post


Link to post
Share on other sites

als er straks planten in staan is je hok voller dus minder ruimte te verwarmen

conclusie je temp zal nog hoger zijn als je heb gemeten zonder planten

 

gr

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...