Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Raúl Reyes

Raúl’s Guerilla met hulp van Balsturig!

Recommended Posts

Een beetje laat, maar beter laat dan nooit; een verslag van Raúl’s Guerilla met hulp van Balsturig!

 

Eind 2010 ben ik fanatiek begonnen om zaden te verzamelen, o.a. van Froebanken en ik heb ook wel eens geluk gehad dat een forumlid me zomaar iets gaf! Buiten het forum om kwam ik nog eens iemand tegen met interessante Deense waar en zodoende had ik voldoende om een paar goede ruilen te doen hier op het forum!

 

In maart had ik uiteindelijk liggen:

 

Henkes lolland (Indo)

Lib leb’s (Indo)

Royal dane (Fro)

Royal dane (Indo)

Royal Dane (Blowmonkey)

Leb x Rd (Blowmonkey)

Leb (blowmonkey)

Lib (Zen seeds)

New Dame Blanche (Slappezever)

New dame Blanche (Good Shepperd)

Danish Gold (Good Shepperd)

Danish passion (Angel 777)

Een aantal soorten van Fro

 

 

Via dit forum kreeg ik contact met Balsturig, omdat ik van zijn foto’s het gebied herkende waarin hij bezig was. Het bleek zelfs dat hij een jaar of 3 geleden een guerilla van mij heeft ontdekt! Dat herkende hij weer van een foto van mij.

 

We besloten dit jaar samen te werken en de bruikbare spots te gebruiken. De spots van Balsturig waren wat kleiner, dus goed voor een zadenkweekje. Mijn spots groter, daar moesten de dames komen!

 

We hebben een druk voorjaar gehad! We hebben lopen slepen met zakken aarde, mest, scheppen, we hebben gaten gegraven in het schemer donker in maart, toen het hard begon te regenen en dus in het pikkedonker in de bagger stonden… We zijn gezien door een boer toen we op een heuvel bezig waren, met 10 zakken om ons heen, mest scheppen etc. de boer kwam doodleuk zijn land bemesten enkele meters voor ons. Vele avonden zijn we van huis geweest om 3 spots klaar te maken volgens het (R.I.P.) Dame Blanche recept. Spots die wat verder van huis lagen waar moeilijk te parkeren viel omdat het opviel.. in het donker sjouwden we met emmers, zakken, scheppen, besmeurden we de auto zodat ik thuis weer kon rekenen om een hoop gezeur van mijn vrouw…

 

Ik kocht een kasje, het welbekende voorgroeikasje waar ik zelf nog een bodem in gemaakt heb, met wieltjes. Dit omdat er vrij weinig zon in mijn achtertuin komt. Zo kon het kasje 2 keer per dag verplaatst worden om zodoende van 10.30 tot 17.30 zon te hebben. Mijn vrouw was zo lief om het kasje te verplaatsen als ik aan het werk was.

 

De eerste zaaibeurt eind april was ongeveer 30 Henkes, 10 danish Passion. Omdat ik weinig zin had om met mijn auto naar een spot te rijden, besloot ik om de scooter te gebruiken. In België heeft deze nl nog geen nummerbord! Mooi he, België?

Met een grote kartonnen doos tossen mijn benen reed ik naar de “beek” spot, waar balsturig op mij wachtte. We zij werkelijk gek gestoken door de brandnetels om de plantgaten te kunnen terugvinden! (Ik heb die nacht nog azijn over mijn benen moeten gieten!) We hebben de planten netjes geplant, 3 per plantgat om de mannetjes weg te kunnen trekken en geen lege gaten te hebben. Deze plek ligt mooi verscholen tussen een bos en een akkerland.

 

Toen heb ik gezaaid,

 

Libs (Zen)

lebs, (Blow)

Lib lebs, (Indo)

Ndb (Slappy)

RD (Indo)

RD (Blow)

RD(Fro)

Leb X RD

 

Deze waren bestemd voor de “heuvel” spot. Een spot die s’winters erg in het zicht ligt, maar zomers mooi dicht groeit en waar toch nog redelijk zon komt. Ook een typische brandnetel spot!

 

Van de NDB’s zijn opmerkelijk weinig zaden ontkiemd, maar de planten die opkwamen zagen er wel mooi en levenslustig uit! (Achteraf bleken ALLE NDB zaden vrouwelijk te zijn!)

 

Ook op de heuvel hebben we netjes 3 planten per gat gezet dat was in mei.

 

Toen we enige dagen later terugkwamen bij “de beek” had zich daar een ramp voltrokken! De konijnen hadden zoveel vraatschade aangericht dat er nauwelijks nog een plant stond! Bijna 40 planten verslonden in enkele dagen tijd… Alle Henkes weg!

 

Onmiddellijk ben ik weer gaan ontkiemen, maar mijn zaden raakten snel op! Ik had immers nog nooit een zadenkweek gedaan en had alle zaden gekocht gekregen en geruild…

Ook heb ik kokers gemaakt, van gaas, deze moeten bescherming bieden tegen de konijnen, althans tot 40 centimeter hoog dan. 1 koker kan op 1 plantgat en daar kunnen dan 3 planten in.

 

Bij de beek hebben we toen alles nog een keer vol gezet met RD en RD x Leb. Omdat ik het zelf heel druk heb, heb ik Balsturig s’avonds tussendoor een doos plantjes gebracht die hij heeft geplant. Er stonden nog 3 of 4 Henkussen. (Deze bleken later mannelijk te zijn.)

 

Over de derde spot, De geul, kan ik een kort verhaaltje schrijven. Betreft potentie een schitterende spot, goede grond, voldoende zon, uit het zicht. Alleen een hele lastige plek om te parkeren, de auto staat er herkenbaar in het zicht en een normaal mens heeft daar niets te zoekken…

 

Balsturig en ik hebben er in maart met veel moeite plantgaten opgewaardeerd. S’nachts sjouwen met zakken aarde, die daar droppen om er een week later weer mee verder te gaan. Vele malen zijn we er geweest.

 

Hier heb ik neergezet: Erdpurt X white widow, Danish Passion, en de laatste voorraad henkus! Er was me veel aan gelegen om de Henkus te zien bloeien, na alle mooie verhalen en verslagen op W.F.

 

Het was een hell of a job om tussen brandnetels van 2 meter hoog de plantgaten terug te vinden maar de aanhouder wint. Ik had alles netjes neergezet en ik hoopte dat hier niet zoeel konijnen zouden zitten…

 

Toen ik 2 dagen later terugkwam om slakke korrels te strooien zag iets wat mij enorm stoorde. Iemand had een enorme berg grof vuil neergegooid, daar waar mijn spot begint! Van papegaaienkooien tot kinderstoeltjes, kastjes zelfs een complete zithoek, echt a sociaal. Daarna liep ik de geul in en zag ik het ergst mogelijke scenario… Er had zich een waar konijnen vreetfestijn plaats gevonden! Er stond welgeteld nog 1 plant! Nat van de regen en vies van de modder liep ik de geul weer uit, denkend of ik de papegaaienkooi zou gebruiken om op de laatste plant te zetten, als soort bescherming. Het was al juni en opnieuw ontkiemen had geen zin meer… ik moet er raar uitgezien hebben, zo nat en vies, met een enorme bus slakkenkorrels half verstopt onder mijn jasje….

Toen ik de geul uitliep zag ik een enorme jeep naast mijn auto staan! Met daarnaast een soort boswachter! Hij liep om mijn auto heen en keek door het raam en bekeek aandacht mijn nummerbord….! Mijn auto stond 1 meter van de grofvuil bult geparkeerd.

Ik liep recht op de man af en zei: “Wat asociaal hé?” “Zo” zei hij. “Vind ge dat asociaal?” Zo begon ik een praatje met hem op een rustige manier en ik vertelde dat ik het gewoon leuk vond om op mijn vrije dag lekker buiten te lopen, omdat ik altijd binnen werkte. Hij dacht eerst dat hij de illegale vuilstorter te pakken had, maar langzaam werd het gesprek wat milder. Hij vroeg meerdere malen of ik dan kwam om foto’s te maken? Misschien dat hij het al met al wat vreemd vond, en een grote camera om mijn nek zou het hele verhaal wel een stuk makkelijker hebben gemaakt, maar ik heb me er uit kunnen kletsen.

 

Ik ben nooit meer bij de geul geweest… Dit jaar geen Henkes voor ons, ik heb er wel 60 zaden tegenaan gegooid…

 

Ik heb nog 1 keer de laatste doos plantjes naar Balsturig gebracht, hij heeft deze in de maïs gezet en zou er de zadenkweken mee doen, op zijn kleine spots zodat we volgend jaar iets ruimer met de zaden zitten. Van de zadenkweekjes is echter al het een en ander ontdenkt, dus ik heb er over gedacht om ook op de een of andere manier nog wat zaden te kweken. Hier onder staat beschreven hoe ik de mannetjes heb verwijderd en elders weer heb teruggeplant.

 

Gelukkig gaan de 2 andere spots redelijk goed. Vooral de heuvel heeft te maken gehad met de grote droogte van juni, er zijn 4 planten aan doodgegaan, maar het gros heeft het overleefd en de planten zijn nu zo’n 1.80 cm groot.

 

Alle mannetjes van beide spots heb ik weggehaald en kilometers verder in de maïs gezet.

 

Dit is de mannenspot. Hiermee kan ik enkele takken van de vrouwelijke platen bevruchten, daar ben ik gister mee begonnen.

gallery_17316_12747_159132.jpg

 

 

Een royal Dane (Blowmonk)

gallery_17316_12747_334338.jpg

 

 

Een LibLeb (Indo)

gallery_17316_12747_203148.jpg

 

Dat was een behoorlijk stressvol avontuurtje. Ik heb de mannelijke planten die zo’n 2 meter lang waren uitgegraven en in de auto gepropt, 8 planten er in gevouwen, en toen ben ik (met een biertje in de hand) kilometers gaan rijden om ze in een maïsveld te kunnen zetten. Als je om wat voor reden dan ook aangehouden wordt, ben je sowieso de Sjaak.

 

 

De "heuvel"is voor mij vrij makkelijk te bereiken, vandaar dat ik daar als eerst de foto's van online zet. gelukkig gaat alles redelijk goed!

 

een Royal dane (direct van Fro)

gallery_17316_12747_422103.jpg

 

New Dame Blanche (Slappe)

gallery_17316_12747_697139.jpg

 

New Dame Blanche (Slappe)

gallery_17316_12747_616601.jpg

 

Leb X RD (Blowmonk)

gallery_17316_12747_47822.jpg

 

LibLeb (Indo)

gallery_17316_12747_1023919.jpg

 

Leb (Blowmonk)

gallery_17316_12747_1444626.jpg

 

 

 

Dat waren foto's van 2 weken geleden. Op die dag heb ik ook enkele takken bevrucht.

LibLeb X LibLeb

RD (fro) X Henkes

RD (fro) X Lib

NDB X LibLeb

 

Vandaag ben ik nog even terug geweest en alles heeft de grote hagelbuien overleeft!

 

binnenkort een update.

Share this post


Link to post
Share on other sites

mooie spots en hoop met je mee voor goed weer :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

ziet er nice uit,

 

alleen hopen op mooi weer, wat hier niet het geval is..

 

veel succes, en zal af en toe een blik werpen :verrygood

:whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites

sjemig :specool ... wat een lekkere shitload aan vroege genetika heb je daar :whistling

tis wel..... Nieuwe Dame Blanche ( Nederlands produkt ).....Dame( Jan Veen.... RIP :wave: )

http://www.wietforum.nl/Dame-Blanche-Overleden-t33962.html

had een hekel aan Engelse kreten...

jaja jullie zijn wel die-hards als ik het zo lees...

kijk wel uit met meerdere mannen op 1 spot van verschillende soorten....op die manier heeft theone de paarse feno per ongeluk in de Nieuwe Dame Blanche gebracht....

kvind dit wel een toppertje...mooie planten daar en idd ik had ook last van konijnen en herten dit jaar...erggg irritant... maar kheb mss de oplossing gevonden....een stinkspul waar ze een straatje om voor lopen...uit Duitsland...mja kben nog aan testen hoor :rofl

owja.. is een fietsdrager op je trekhaak wat? :smoke ....dan kan je wat verder weg parkeren... :rofl

 

succes :verrygood

Carpie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leuk dat je nog een topic start man ! :smoke

 

Je hebt er érg veel werk van gemaakt lees ik. En dan toch zo veel uitval.. Ach, meevallers en tegenvallers...

Met zo'n zomer als deze.. is moeilijk te werken. Van het ene extreme in het andere... :verrygood

 

Leuk trouwens van die samenwerking.. ! :wave:

Ik zie het steeds vaker voorkomen hier :whistling

Samen staan we sterk :specool !

 

 

Wij hebben geen last van konijnen gehad.. wel veel van die klote klimop.. Rot spul.. Tja.. en slakken ondanks alle voorzorgsmaatregelen

 

 

Ik hoop dat je je zaden i.i.g goed rijp en wel kunt af kweken :wOOt

 

 

@ Carpe:

Dat met die trekhaak doen wij ook vaak :rofl Kan een hoop schelen :lol:

 

Enneh.. wat zijn de test resultaten tot dusver :rofl ?

 

 

 

Grts HighLife

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Cannabizzniss en mr. high:

 

Thanx! Ja een goede nazomer kan alles goedmaken he? Als we vanaf nu mooi droog weer krijgen met veel zon, dan kan het nog steeds een fantastisch jaar worden! Deze spot pakt al niet 100% zon, maar dat is ook moeilijk. Ik gok van 9.00 tot 16.00 zon op de spot.

 

@ Carpe:

 

Ja ik weet heel goed wie Dame Blanche was en ik heb heel erg veel van hem gelezen! Veel van zijn technieken gebruik ik, soms wel versimpeld. Ik zal zijn creatie vanaf nu in het Nederlands benoemen, Nieuwe Dame Blanche. Weet je dat ik zelfs in het bezit ben van zijn eerdere creatie, de Dame Blanche? (voorganger NDB) Die heb ik van Slappy!

 

We hebben en erg veel energie in gestoken samen, goede spots zijn hier heel moeilijk te vinden!

 

De konijnen hebben minstens 70 planten opgegeten! Volgend jaar echt alles in gazen kokers! Is het spul wat je bedoeld toevallig wildschrik? Dat is op het forum al eens besproken.

 

http://www.pure4green.com/nl/landscaping/3...wildschrik.aspx

 

Het nadeel vind ik dat je de habitat van het “locale wild” verstoord. Misschien is het als met een kanon op een mug schieten? Het is immers hun gebied…

 

Dat van die fietsdrager hadden we zelf ook al eens bedacht, maar het is er eigenlijk nooit van gekomen…. Misschien volgend jaar.

 

@ Highlife

 

Thanx! Ach, met een beetje geluk krijgen we een mooie nazomer en is alles nog toppie! Ik heb er nog vertrouwen in. Klim op kun je toch af en toe verwijderen? Guerilla zit nou eenmaal vol met addertjes…

De zaden afkweken zal wel lukken toch?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey raul, wat een werk, En wat een uitval jammergenoeg..

Alteid respect voor gasten die t zo groot aanpakken.

Wel erg gaaf om te lezen datje een maatje hebt gevonden via t forum.

Gebruik zelf ook dame blanche zn manier, volgend jaar moet ik alleen veel dieper graven, en mag ik iets ruimer zijn met de kippenmest naar m'n mening.. De plantjes waren een beetje licht van kleur... Jij zoiets soortgelijks meegemaakt op een vanje spots?? Laten we hopen op die warme nazomer inderdaad want dit verdient resultaat!!

 

Veel succes man!

Mvg, knowledge

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ey Raul! Lekker bezig, benieuwd hoe het eindigt. Nog bedankt voor de zaden, jouw henkes doet het goed.

Share this post


Link to post
Share on other sites
De konijnen hebben minstens 70 planten opgegeten! Volgend jaar echt alles in gazen kokers! Is het spul wat je bedoeld toevallig wildschrik? Dat is op het forum al eens besproken.

 

http://www.pure4green.com/nl/landscaping/3...wildschrik.aspx

 

Het nadeel vind ik dat je de habitat van het "locale wild" verstoord. Misschien is het als met een kanon op een mug schieten? Het is immers hun gebied…

 

die wildschrik wilde ik wel proberen :tu ...maar die firma gaf geen mail terug waar het te koop is...en via google kwam ik er niet achter... :specool

(Herten eten die gaas kokers van boven even goed leeg.. :verrygood )

Dus kheb 3 producten genomen uit Duitsland, daar hebben ze meer wild dus meer overlast denk ik :smoke ...

Deze staan in een anti-wild topic op hanfburg.de

tis een korrel die je strooit in je plantgat, een stinkspul in een spuitbus en een stinkspul wat je op reepjes stof doet en ophangt rond je spot op 50 tot 100 cm...en laat wapperen in de wind.... :wave:

het lijkt te werken tot nu toe...maar te vroeg om def conclusies te trekken...

tzou moeten helpen tegen al het wild...(tegen wilde zwijnen is ook speciaal spul in de handel... :rofl )

tzou leuk zijn als anderen ook wat testen :rofl ...

gr :whistling

Carpie

 

ps:Als we een paar jaar wachten dan komen de eerste wolvenroedels uit Duitsland naar Nederland...er lopen 35.000 reeen vrij rond hier, aldus de geleerden....meer als genoeg voor meerdere roedels... :wOOt

En dan vertoond het wild zijn natuurlijk vlucht gedrag... en schijn je meer variatie te krijgen in begroeiing van de natuurgebieden....

maw...je triggert natuurlijk vlucht gedrag met die stinksooi... :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Knowledge:

 

We hebben vrij grote gaten gegraven op de spots, ik schat zo’n 50 liter! Hier in het zuiden is er maar moeilijk aan kippenmest te komen, vandaar dat wij het (zoals de meeste in deze regio) met een mix hebben moeten doen, van kippen en koeienmest korrels. Op deze spot hebben we oude binnenaarde met perliet gebruikt, (ergens gevonden) gemixt met aarde van de spot en dus de kippen/koeien mestkorrels.

Op de recente foto’s is te zien dat er grote bladeren van de Royal Dane geel zijn geworden, maar ik vind het nog meevallen.

Dame Blanche gaf verder het advies om tijdens de bloei wekelijks een handje kunstmestkorrels (met hoge P en K) rond de stam te strooien, dat helpt ook tegen slakken.

 

 

Hey Slappy!!

 

Leuk dat je komt kijken! Ik heb veel plezier van de zaden. Ik moet eerlijkheidshalve wel zeggen dat ik met de NDB een wat mindere opkomst had, heb je daar ook iets van gemerkt? De planten doen het prima hoor! Wat me erg verbaast, ze zijn allemaal vrouwelijk! Heb je de zaden toevallig van Wieri? Ik weet namelijk dat hij bezig is geweest met het maken van Fem zaden van de NDB. Dat zou voor mij veel verklaren… We hebben hier enorme pech gehad met de Henkes….. De konijnen hebben wel lekker gegeten…

 

@ Carpie

 

Over die Wildschrik hebben wij ook nagedacht… Na de enorme verziezen hebben we overal stevige gazen kokers omheen gezet en de resultaten zijn nu optimaal, 0% verdere uitval! Het enige nadeel is dat het wel een erg opvallende oplossing is. Als een scheutje van een of ander spul hetzelfde resultaat zou hebben zou dat niet voor mensen opvallend zijn, dus beter.

Natuurlijk ben ik niet te beroerd om ook iets te testen, maar dat zal dan wel volgend jaar worden, want het guerilla jaar zit er al weer bijna op!

 

Ik heb trouwens een gouden tip gelezen, tegen konijnenoverlast: Oude schoenen op de spot neerleggen!! Schijnt goed te werken. Deze stinken namelijk naar menselijk zweet en daar gaan konijnen van op de loop. Test ik dat Volgend jaar!

 

Wolven heb ik hier nog niet gezien, maar balsturig heeft een moeder vos met jongen op de spot gezien, bij de beek, en ik heb een andere keer ook 1 vos gezien, op een andere spot, de heuvel.

 

 

En nu, de update met verse pica’s!

 

Ik ben nog even naar de mannenspot geweest en heb nog wat stuifmeel gehaald voor tak bevruchtingen. Leb X RD en Henkes stuifmeel.

 

De Royal Dane. Enkele gele bladeren, misschien beginnen met een handje kunstmest met hoge PK?

gallery_17316_12747_1838669.jpg

 

De Hoofdtop van de RD. Gelukkig geen rot gezien!!

gallery_17316_12747_353460.jpg

 

De LibLeb

gallery_17316_12747_28251.jpg

 

Nog een keer de LibLeb

https://www.wietforum.nl/uploads/1314207152/gal...2747_117498.jpg

 

De Leb is duidelijk veel later. Deze strain is via Libanon naar Zwitserland gegaan. (Bleu Hemp) duidelijk te merken door de latere bloei.

gallery_17316_12747_16759.jpg

 

 

En dan nu: de Leb X Rd.

Ik was van plan om hier een tak van de bestuiven. Ik heb 2 mannen hiervan, een donkere (paars) en een lichtere (wit). Ik was de moeders aan het selecteren en keek dus aandachtig naar de planten. Op 1 van de planten zag ik een mannelijk bloemetje! ik dacht dat deze uit mijn zakje was gewaaid, maar toen ik goed keek, zag ik dat het een hermafraudiet was!! Natuurlijk net de grootste en mooiste van de drie! Helaas moeten afknippen en vernietigen voordat ze schade aanricht.

gallery_17316_12747_1419965.jpg

 

Herma Leb X RD Helaas niet scherp te krijgen met mijn camera.

gallery_17316_12747_533585.jpg

 

Foto 2 herma

gallery_17316_12747_1023533.jpg

 

Het bevruchten van een tak Leb X RD met Leb X RD

gallery_17316_12747_708676.jpg

 

Mooie dikke stammen van de NDB. We hebben op deze spot alle planten gelabeld. Tot mijn verbazing waren alle NDB's vrouwelijk, dus 3 planten per gat! Met bamboe stokken heb ik ze een beetje uit elkaar getrokken, ze zijn door het latere zaaien toch niet zo groot geworden.

gallery_17316_12747_1310498.jpg

 

 

Nu zijn er dus nog maar 2 Leb X Rd ;)

gallery_17316_12747_314599.jpg

 

Totaaloverzicht. Vanaf hier valt de spot niet eens zo heel erg op! Als je verkouden bent tenminste! ;)

gallery_17316_12747_1955439.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja de spot ziet er goed uit zo van een afstandje.. lekker stealth :lol:

Als het super droog zou zijn geweest had je meer vegetatie weg moeten knippen.. Maar nu kan het mooi zo B)

 

Jammer van die herma ;)

Erg verstandig om weg te halen. Zat er 1 bloemetje in ? of meerdere ?

 

 

En gelukkig nog geen rot ! ;)

Ga je daar anders tegen spuiten ?

 

Ik heb in mijn autoflowers wel alweer rot zitten zag ik net ;)

Bijna in elke plant rot gehad tot nu toe.. Bah ;)

 

 

Maar het schiet mooi op nu voor jou :D

Ook mooi dat je die verschillen nu zo duidelijk ziet :D

 

 

Grts HighLife

Share this post


Link to post
Share on other sites
@ Carpie

 

Na de enorme verziezen hebben we overal stevige gazen kokers omheen gezet en de resultaten zijn nu optimaal, 0% verdere uitval! Het enige nadeel is dat het wel een erg opvallende oplossing is. Als een scheutje van een of ander spul hetzelfde resultaat zou hebben zou dat niet voor mensen opvallend zijn, dus beter.

 

tip... neem groen gaas...dat zie je bijna niet...( zie foto links achter) dat zilver gaas is een aandacht trekkker idd... ;) blinkt in de zon....

gallery_22583_12055_1570267.jpg

idd mooi stealth je spot... ;) maar ik hou het onkruid wel bij...

dat stink spul werkt idd tegen konijnen en herten...

herten eten even goed die van boven open gaaskokers leeg...maar je hebt geen hertjes daar begrijp ik...

Mooi dat je vossen in de buurt heb maar die konden ook niet verhinderen de konijnenvraat...

tja idd menselijk zweet helpt ook...maar das weg na 1 week denk ik.....dus elke week bezweete t-shirts/sokken ophangen kan ook B) ...dat stink spul wat ik test gaat wat langer mee zoals je gezien hebt ...tot 8 weken...zeggen ze..

mensen en honden-haar werkt ook...dus elke week langs de kapper en honde trimmer dan maar ;) om te verzamelen... :D en/of nog beter je hond mee naar de spot...die bakend een territorium af.. ;)

idd de Zwitserse libanon is veel later...dat was bij mij ook zo vorig jaar...

Wij moeten de Deense lib30 hebben...die van Zenseeds bijvoorbeeld :lol:

gr

Carpie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey raul..

 

Allereerst wat een heerlijke hoofdtop van die Royal dane dat is toch wel de dikste die ik heb voorbij zien komen dit jaar tot nu toe! chapeau!

Poeeff 50l! ;) ik zit denk ik net op 25liter per gat.

Wat betreft de kippenmest ik heb m gevonden hoor! kippenmest van "farmers house" als ik t merk mag benoemen??

Ik heb eventueel wel een adres voorje aangezien ik ook uit datzelfde prachtige stukje nederland kom ;) Pm me dan even.

Thanks voor je tip van de kunstmestkorrels, daar moet ik blijkbaar overheen gelezen hebben!

En rip voor dame blanche hoop dat die meegeniet met wat we doen met al zijn opgedane ervaring!

Ik hoop dat jullie rot buiten de deur kunnen houden t lijkt me bijna onvermijdbaar met dit weer..

Veel succes!

 

mvg, knowledge

Share this post


Link to post
Share on other sites

ey raul, dat ze een wat mindere opkomst hebben kan wel. Ze zijn al wat ouder ondertussen. Heb ze inderdaad van wierie, maar ze zijn niet fem ofzo. Je hebt gewoon mazzel ;)

Mocht de opkomst erg laag zijn, laat maar weten, stuur ik wel nieuwe voor het nieuwe jaar.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Highlife,

 

Om de planten heen haal ik wat brandnetels weg, voor de rest laat ik alles het liefst zo als het is. Hoe meer je weghaalt hoe meer het opvalt…

 

De herma had hier en daar een mannelijke bloem, het viel op zich mee, maar als ze de rest bestuiven ben je verder van huis.

 

Ik heb mijn twijfels bij het spuiten tegen rot. De invloeden van de natuur zijn zo groot, dat spuiten volgens mij niet zo snel helpt.

 

Ik zie meer rot op het forum bij de auto’s, das pech hebben he… ;)

 

Jammer dat het zulk weer is, het regent nu keihard terwijl we een nazomer willen…. Op deze manier krijgt iedereen rot.

 

@ Carpie

 

Ik heb nu ook kokers gemaakt van groen gaas, alleen dan met iets dat ik toevallig nog had liggen. Volgend jaar ga ik het nog iets beter maken… Ik heb er al ideeën over…

 

Ik heb helaas geen hond maar ik kan er zelf wel een keertje plassen. ;)

 

Wanneer was jou Zwitserse Libanon klaar? En de LibLeb, is die net zo snel klaar als de gewone Deense?

 

@ Knowledge

 

Ja ik ben ook wel blij met de hoofdtop van de RD. Hopen dat het weer het toelaat dat deze mooi af kan rijpen… De RD direct van Fro is duidelijk het mooist, de in Nederland gekweekte RD’s geven bij mij een wat minder resultaat.

 

Ja We hebben aardig gegraven en met zakken lopen slepen, was niet niets. Misschien doe ik het volgend jaar iets rustiger hoor, alleen met mest of zo, is bijna geen doen, vooral als je zoals ik een hele spot moet opgeven…. Dan is alles dus voor niets geweest…

 

De NPK korrels die geadviseerd worden zijn deze: NPK 7-14-28.

 

Ik stuur je zeker een PM! ;)

 

@ Slappy

 

Ik heb dan zeker mazzel dat als mijn 6 NDB vrouwelijk zijn!! 1 mannetje was wel fijn geweest hoor, dan had ik zelf zaden kunnen maken, dat gaat niet door dit jaar. Ik heb wel andere zaden in de maak, dus voor het nieuwe jaar heb ik ook zeker iets leuks voor jou in de aanbieding!!! Dus ik houd me wat NDB zaden betreft zeer zeker aanbevolen… :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Highlife,

 

Om de planten heen haal ik wat brandnetels weg, voor de rest laat ik alles het liefst zo als het is. Hoe meer je weghaalt hoe meer het opvalt…

 

Ja dat snap ik.. daarom zeg ik ook: Lekker stealth.. ;)

 

De herma had hier en daar een mannelijke bloem, het viel op zich mee, maar als ze de rest bestuiven ben je verder van huis.

 

Ja logisch daarom zeg ik: Verstandig dat je haar hebt weg gehaald...

 

Ik heb mijn twijfels bij het spuiten tegen rot. De invloeden van de natuur zijn zo groot, dat spuiten volgens mij niet zo snel helpt.

 

Minder snel/ effectief als bij minder extreme omstandigheden..

 

Ik zie meer rot op het forum bij de auto’s, das pech hebben he… ;)

 

Logisch.. ! omdat de autoflowers al in een verder bloeistadium zitten als de rest..

 

Jammer dat het zulk weer is, het regent nu keihard terwijl we een nazomer willen…. Op deze manier krijgt iedereen rot.

 

Precies..

 

 

 

HighLife

Share this post


Link to post
Share on other sites
@ Slappy

 

Ik heb dan zeker mazzel dat als mijn 6 NDB vrouwelijk zijn!! 1 mannetje was wel fijn geweest hoor, dan had ik zelf zaden kunnen maken, dat gaat niet door dit jaar. Ik heb wel andere zaden in de maak, dus voor het nieuwe jaar heb ik ook zeker iets leuks voor jou in de aanbieding!!! Dus ik houd me wat NDB zaden betreft zeer zeker aanbevolen… ;)

 

Prima. Ik heb ook nog 2 bescheiden zaadkweekjes. UKDGxUKDG (van fro) waar ik vorig jaar heeeel blij mee was; snelle korte bloeier. Begint iets later maar eindigt net zo vroeg als een henkes. Minder kans op rot dus. Verder een goede opbrenger. Dan nog een kruising van Henkes van 2006 nog met RDxTyphoon van fro. Die kruising ben ik zelf aan het namaken, vorig jaar de paarse variant gehad. Prachtige plant, grootste opbrenger. Nu heb ik een groene waarschijnlijk. Heb er niet veel zaden van want ik heb de mannelijke planten zo vroeg mogelijk weer verwijderd. Dit om de variatie binnen het zaad wat kleiner te houden en om het vroegste stuifmeel te hebben.

 

Komend jaar ga ik minder soorten doen, veel uitgeprobeerd dit jaar. Ben er nog niet over uit omdat het seizoen nog niet voorbij is, maar jouw henkes zit erbij. Natuurlijk moet ik ook mijn eigen kruisinkjes even testen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heya forum peeps! Eindelijk heb ik de tijd gevonden om te posten.

 

Het was me een gesleep door de modder en duisternis. Maar het is goed om te zien dat het resultaten oplevert.

Minder goed nieuws van de zadenkweek. Daar zijn er enkele van gesneuveld, maar gelukkig heeft Raul dit weten op te vangen ;)

 

Binnenkort volgen pics van mijn Henke's in de mais, en nog 2 zadenkweekjes.

 

Credit to Raul, voor het plannen en spotspotten, trouwens, alleen had ik dit niet klaargekregen ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Slappy:

 

Betreft de zaden is het zeker interessant om even contact te houden want hier is ook het een en ander in de maak.

Mijn streven volgend jaar is om alleen groene varianten te hebben die vroeg, compact en potent zijn! Ik ben tot nu toe erg te spreken over de RD (direct van Fro.) De NDB’s van jou doen prima, maar ze bloeien nog niet zo lang.

 

@ Balsturig:

 

Laten we het er maar niet over hebben hoe de zadenkweek opgevangen is! ;) ;)

 

Ben benieuwd naar de foto’s van de zadenkweekjes.

 

 

En nu.... De update!

 

Als eerste, de vroege knaller van het stel, de Royal Dane:

 

 

Hoofdtop:

gallery_17316_12747_636004.jpg

 

Op speciaal verzoek: Foto's van mijn Lebs.

 

Een leb die net even in de bloei staat. Als september zonnig wordt dan is er nog veel mogelijk!

gallery_17316_12747_1392712.jpg

 

 

Drie stammetjes Leb:

gallery_17316_12747_105527.jpg

 

3 lebs

gallery_17316_12747_457363.jpg

 

Meest grote Leb links

gallery_17316_12747_1276885.jpg

 

De laatste leb

gallery_17316_12747_496605.jpg

 

Een libleb is al een stuk verder

gallery_17316_12747_555534.jpg

 

hoofdtop libleb

gallery_17316_12747_54144.jpg

 

De libleb nog een keer

gallery_17316_12747_842466.jpg

 

En nog eens LibLeb

gallery_17316_12747_377599.jpg

 

De Leb X RD

Erg veel paarse invloed vind ik zelf. Is vooral te zien aan de stam en de topjes zelf. (niet de haartjes)

gallery_17316_12747_103252.jpg

 

Leb X RD

gallery_17316_12747_762616.jpg

 

Nieuwe Dame Blanche, met een zonnige maand krijgen we spektakel!

gallery_17316_12747_871332.jpg

 

 

Nog steeds geen rot gezien! ;)

 

 

 

 

Net even misgegaan: RD:

gallery_17316_12747_1218204.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

idd ik heb altijd groot respect voor guerilla

 

guerilla zat ook in de plenning bij mij maar is er niet meer van gekomen.. gelukkig kon ik heel wat planten in tuinen kwijt

stekken maken ging ook niet zo super van de royal danes.. het lukt wel maar ze gaan al bloeien onder 24 uur licht

hoe minder ruimte in de pot hoe sneller ze gaan bloeien.

volgend jaar ga ik ook aan de guerilla voorbereidingen zijn al bezig.

veel succes en goed weer toegewenst!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...