Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
rachid

Buiten kweken en voorbereiding

Recommended Posts

wou er geen nieuwe topic voor openen. Maar ik zou wel eens willen vragen of hier iemand ervaring heeft met het buiten kweken van early misty.

En wat de beste grond is om ze in te zetten (of de samenstelling hiervan). Ik ben namelijk van plan om in het voorjaar aan mijn eerste buitenkweek te wagen en ik zou dus wel wat nuttige tips kunnen gebruiken van mensen die hier reeds ervaring mee hebben.

 

mvg

rachid

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ikke wel want dat houdt de boel een beetje overzichtelijk. Wat de voorbereiding betreft.

Rachid, er zijn 2 goede manieren om volgend jaar te gaan buiten kweken. De gemakkelijkste manier is de speciekuip van minimaal 45 liter en daar doe je een zak All mix van de growshop in. Je koopt daar een paar flesjes vloeibare voeding bij en je planten gaan als de brandweer. Dat gaat altijd goed en vergt nu weinig voorbereiding.

De 2e manier is om je volletuin grond geschikt te maken voor de teelt. Nou ben je daar voor dit jaar wat laat mee want de vorst is al ingevallen maar als de dooi snel weer invalt zou je nog wel wat kunnen bereiken.

Ik zou een fikse zak met Plagron grondmix te kopen daar zit bijna alles in. Van beendermeel tot vleermuisguano. Voorts zal je de grond flink wat luchtiger moeten maken. Dus dat wordt spitten geblazen en daar flink wat perliet door heen te verwerken of kokosvezels, alles wat maar luchtig maakt, is goed. Denk ook aan een baal tuinturf en een paar balen wormenmest. En vergeet de Maerl niet daar moeten ook flink wat handjes van overheen. Alles dan weer goed mengen en je grondje is dan wel klaar voor de winter echt invalt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

thx

nu weet ik wel wat te doen volgende week (als het weerbericht klopt tenminste).

een growshop bereiken ligt voor mij als belg wel net iets moeilijker, dus ik zal de tweede methode gebruiken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

wanneer ben jij van plan om buiten te planten misschien ?

 

als je je tuintje goedlegt in februari zal die toch wel ok zijn tegen half mei ?

want vanaf dan mag je toch maar buiten zetten , niet ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
wanneer ben jij van plan om buiten te planten misschien ?

 

als je je tuintje goedlegt in februari zal die toch wel ok zijn tegen half mei ?

want vanaf dan mag je toch maar buiten zetten , niet ?

idd eind april begin mei ergens

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik kan toch wel zeggen dat ik uit ervaring spreek en het heeft geen zin om voor eind Mei naar buiten te gaan.

Blijf tot die tijd maar lekker binnen onder tl, dat gaat veel beter.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...