Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Frenklin

Wietplant in mn tuin

Recommended Posts

Hallo daar!

 

Heb een paar weken terug een plant van een maat van mij gehad deze staat nu in mijn achtertuin.

Het is een zaadplant :head_hurts_kr: soort Early Skunk. Deze soort had ik zelf ook al eerder gekweekt alleen was de oogst aardig mislukt vanwege schimmel en andere zaken.

 

Tot nu toe staat zij er aardig bij in een 20/25 liter bak en krijgt dagelijks een halve liter water uit de regenton met wat biostimulater erbij.

 

gallery_19187_12708_1845180.jpg

 

gallery_19187_12708_1069706.jpg

 

gallery_19187_12708_2059439.jpg

 

gallery_19187_12708_679073.jpg

 

Close up:

 

gallery_19187_12708_1364255.jpg

Eerst had ze wat last van stress, paarse kleur aan de stengel maar dit is gelukkig verdwenen.

 

gallery_19187_12708_1401918.jpg

Ze heeft nog geen toppen wel veel slierten en haartjes dus dat moet wel goedkomen. laten we hopen dat het zoiets als dit mag worden <_<

 

gallery_19187_12708_960864.jpg

 

Vragen:

Wanneer word het tijd voor bloeivoeding?

Welk merk voeding? (niet te duur)

Is het slecht om de plant veel te verplaatsen? bv savonds wat meer uit de wind en wat donkerdere plek, overdag uiteraard zoveel mogelijk in de zon houden maar dan moet ik hem wel verplaatsen.

Verduisteren; moet dit volgens een strak schema? Ja he?! anders gaat ze stressen.. ik ga namelijk niet elke dag om 8 a 9 uur sochtends uit bed.

 

Alle tips en opmerkingen zijn welkom!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voor wat meer kans op nuttige antwoorden verplaatst naar Outdoor. :head_hurts_kr:

 

Grtz. Aad

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thanks :head_hurts_kr: Ik zag dat ik het geplaatst had in het verkeerde topic!

Zat al te kijken of ik het zelf kon verplaatsten of verwijderen!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey frenklin, erg mooie plant hoor!

 

Op zich moet je met wind al geen rekening houden, zet ze gewoon op een plaats waar de zon het meeste is, en laat ze daar staan. Als je wilt verduisteren dan kan dat nog, maar binnen hier en enkele weken zou ze vanzelf de bloei in moeten gaan, dus of je daar dan veel voorsprong mee boekt, tja, dat ligt eraan hoe snel je plantje in bloei gaat schieten.

 

Bloeivoeding mag je geven vanaf de bloei er bijna intreed, dit bevorderd de omschakeling van groei naar bloei. Dus vanaf je aanmaak van haartjes ziet, die geen voorbloei-haren zijn, mag je beginnen met bloeivoeding. Beste is de bloeivoeding opbouwen en gelijk de groeivoeding afbouwen.

 

Welke soort voeding tja, dat kies je zelf. Een goedkope bloeivoeding zal daarom niet minder goed zijn naar mijn mening. Gewoon lekker vragen in de growshop, kost je zowieso niet zoveel geld hoor.

 

Groetjes en succes

Share this post


Link to post
Share on other sites

gallery_19187_12708_1364255.jpg

 

Het is mss niet echt duidelijk, maar ik denk dat ik hier toch een balletje zie...

 

dus het is een mannelijke plant, en die zorgen voor stuifmeel, en geen wiet

 

 

EDIT: ik zie ook vrouwelijke haren, dus het is misschien een herma...

 

grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

De bloei is begonnen dus tijd voor bloeivoeding. Bio (Bac, Biobizz, Plagron, Biocanna e.d.) is het simpelst en levert het lekkerste resultaat op. Ik zou alleen wat minder vaak grotere hoeveelheden water geven, ongeveer 2 liter op een 25 liter bak, anders maak je mogelijk de grond alleen bovenin vochtig. En mannelijke bloei zie ik gelukkig niet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor de tips!

 

Even voor de duidelijkheid, dit is toch geen mannetje? of een tweeslachtige?

 

gallery_19187_12708_1430654.jpg

 

gallery_19187_12708_196155.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

ziet er lekker gezond uit man!

 

ik ben ook bezig met early skunks, alleen wil ht nie egt werken met dit weer. :verrygood :whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites

gallery_19187_12708_1115428.jpg

 

gallery_19187_12708_248978.jpg

 

Er komen op sommige bladeren kleine gaatjes.. ? teveel voeding?

Ik had 10 liter water gemengd met voeding en daarvan 2 liter ofzo gegeven, de rest bewaard in een emmer maar na een paar dagen zat er een soort van een vel op het water.. is dir normaal? kan ik het nu nog steeds geven?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik maak nooit voeding in het voren, het ontmengd weer en ph verandert.

 

gewoon voeding aanmaken even laten staan zodat het chloor verdampt en dan geven, wat ik over heb gooi ik tussen de planten in de tuin.

 

die gaten in je blad weet ik zo niet, kijk eens aan de onderkant of daar wat zit.

 

 

mzzl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Frenklin,

 

Het is geen voedingsprobleem, maar een ongedierteprobleem... ;)

Dit zijn namelijk ''wantsen'', een veel voorkomend beestje in Nederland.

Gewoon even by de tuinwinkel opzoek gaan naar een middeltje tegen

bijtende en zuigende insecten, speciaal voor tomaten/gewassen/vruchten o.i.d.

Wat betreft de voeding.... Ik geef eigenlijk geen vloeibare voeding, maar al zou

ik dat wel doen dan zal ik het niet van tevoren aanmaken. ;)

 

Succes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oh, dat van je voeding tevoren aanmaken wist ik niet.

 

ik had ook een soort velletje op de voeding maar kheb ht gwn door de plee gespoeld :/

 

weet wat geleerd ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thanks! ga voortaan ook de voeding maar niet meer mengen in een emmer maar in een 1,5 liter fles ofzo en alle tegelijk geven!

Ohh ongedierte ;) ja was wel logisch ook haha ze vreten aardig aan mn plant..

 

gallery_19187_12708_1548362.jpg

 

Laatste paar dagen heeft het hier ook bizar hard geregend, het kwam met bakken uit de lucht.. plant stond redelijk droog maar is wel erg vochtig geworden resultaat..: Schimmel begint weer te komen..

 

gallery_19187_12708_1106454.jpg

 

Verder ziet hij er redelijk uit is een beetje en lompe plant haha maar goed!

 

gallery_19187_12708_329039.jpg

 

gallery_19187_12708_906635.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jaa echt kut zooi.. afgelopen weekend heeft het bizar hard geregend hier.. Ik hoop dat het zich niet snel verspreidt..

Beetje melk erop doen schijn toch te werken?

Share this post


Link to post
Share on other sites

gallery_19187_12708_138659.jpg

 

gallery_19187_12708_722268.jpg

 

gallery_19187_12708_269072.jpg

 

gallery_19187_12708_345364.jpg

 

gallery_19187_12708_491937.jpg

 

Aan de onderkant begint hij goed te schimmelen.. bladeren zijn wit en voelen raar aan, beetje als papier een aantal zijn zelf zwart aan t worden(alleen zwarte spikkels, voornamelijk aan de onderkant van de bladeren)

Moet ik deze beschimmelde bladeren en takken ervan af knippen? voordat het zich verder naar boven verspreid? of behandelen met meld ofzo?

Het is gelukkig alleen de onderkant van de plant de rest is nog wel gezond.. tot nu toe in ieder geval..

 

HELP!

Share this post


Link to post
Share on other sites

je hebt meeldauw in je plant zitten. dit kun je wel bestrijden maar weet niet wat de beste manier is omdat je plant nu al in de bloei staat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb mn verslag niet echt bijgehouden maar wil jullie toch het resultaat laten zien..!

 

gallery_19187_12708_1050227.jpg

 

gallery_19187_12708_423948.jpg

 

gallery_19187_12708_1184066.jpg

 

gallery_19187_12708_209530.jpg

 

gallery_19187_12708_1064899.jpg

 

gallery_19187_12708_738543.jpg

 

gallery_19187_12708_1134622.jpg

 

Deze plant is van een maat van mij, net klaar met knippen!

gallery_19187_12708_145358.jpg

 

 

Aan de plant rook de wiet erg sterk jammer genoeg verdwijnt het meeste na 1 dag drogen en ruikt het naar hooi, maar dit schijnt normaal te zijn?!

Ik kan het helaas niet in mijn huis ophangen om te drogen en heb het een aantal dagen in de schuur gehangen vervolgens de toppen eraf geknipt en in dozen gedaan en toen wel binnen in huis in de kast gelegd.

Hoelang moet ik het zo laten drogen? 2 a 3 weken?

 

Ik wil van een x hoeveelheid hasj maken, al die kleine toppies, moet het dan ook eerst 2 a 3 weken drogen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

week of 3 :lol: langer kan altijd natuurlijk

 

rook ze B)

 

Grtz Elmo

Share this post


Link to post
Share on other sites

http://growguide.wietforum.nl/index.php/Drogen

 

:lol:

 

Wanneer droog/klaar?Laat de wiet drogen totdat de takjes knakken als je ze ombuigt en dus niet meer meebuigen, Dan is de wiet droog genoeg om in sealbags (ofzo) te doen. Controleer dan wel de eerste dagen die zakken en zet ze weer (een dagje) open als je wiet weer vochtig wordt/de zak gaat beslaan (kan/zal gebeuren). Is alle vocht eruit dan kan de wiet in een wekpot, of iets anders luchtdichts (tupperwarebakken ofzo) en dan koel en donker wegzetten. Dan hou je het heel lang goed (en gaat het steeds beter smaken).

 

Verder is het aan te raden je toppen heel te laten als ze drogen / gedroogd zijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...