Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

G.lauw

Voeding combineren, welke combinatie gebruik jij?

Recommended Posts

Ik heb nu net gekeken voor bloeivoeding en ik vroeg me af of het mogelijk is om een verschillende bloeivoeding te combineren.

En daarbij dacht ik aan een mixje van het volgende:

 

Atami pk13-14

Atami Terra Max

Canna Boost of Canna BioBoost

 

Kan dit, en als het al kan, zou dit een goeie mix zijn?

 

Wat gebruiken jullie als bloeivoeding?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zou een pleidooi willen doen tegen het gebruik van minerale voedingen van verschillende leveranciers. Dat is echt onverstandig voor je NPK verhoudingen. Voedingen worden ontwikkeld om in een zekere balans met elkaar te zijn, het zijn niet voor niets voedingslijnen. En ook binnen de voorgeschreven hoeveelheden zou ik zeker in verhoudingen nooit te veel afwijken. Een ml/l te veel PK13/14 bijvoorbeeld kan je N/K verhouding volledig onderuithalen.

 

Zaken als wortelstimulator, carbonboosters etc. hebben over het algemeen niet zo'n catastrofale impact omdat ze over het algemeen lage npk waarden hebben.

 

Organisch is natuurlijk weer een heel ander verhaal.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja idd. echt suf van me. :head_hurts_kr: bedankt voor je reactie. Ik heb nu deze besteld:

 

Canna Boost

Canna Terra Floris

Canna PK 13/14

 

Dank u ;D!

Share this post


Link to post
Share on other sites
ik zou een pleidooi willen doen tegen het gebruik van minerale voedingen van verschillende leveranciers.

 

Gewoon doen . Of mag je als wietforum moderator of adm geen mening spuien over merk voedingen?

Plagron ontbreekt pijnlijk in de forumshop,....niet dat het een met het ander te maken heeft , maar viel me wel op.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Deze post is gedeeltelijk offtopic, maar vond ik wel interessant om toch even te noemen.

 

Ik gebruik nu ook de canna lijn, met als hoofdzaak canna terra grond, vega, flores, rhizotonic en cannazym, voor de hoofdvoeding en bacterie/enzymhuishouding in de grond.

Voor het afzuren gebruik ik ph-bloei, dat heb ik gedaan omdat ik gelezen heb dat zaailingen erg veel fosfor nodig hebben.

Volgens die bron wordt 3/4e van het totale opgenomen fosfor in het hele leven van de plant, opgenomen als zaailing.

 

Het canna voedings-schema is gebaseerd op het kweken met stekken, en stekken hebben een andere behoefte als zaailingen.

Stekken zijn klonen van volwassen planten in vega staat, zaailingen niet. Zaailingen beginnen met hun hormoon/enzymhuishouding en voedingsbehoefte bijna vanaf 0, en hebben alleen de stoffen die in het zaadje zitten, stekken hebben al verschillende hormonen en enzymen in de plant zitten.

Misschien iets om over na te denken voor de kwekers hier.

 

Verder kan je best voedingslijnen bij elkaar gebruiken, mits je echt weet wat je doet en de hoeveelheid NPK etc. goed in de gaten houdt,

en daarbij meerekenen dat iedere lijn een andere verhouding kan hanteren op de flessen/potten.

Daarom raad ik aan om geen lijnen te mixen tenzij je echt goed verhoudingen kan uitrekenen.

Voor toevoegingen is het wat minder essentieel omdat zoals eerder gezegd, die concentraties niet zo hoog zijn. En daarbij rekenen dat als je op aarde kweekt met bacterien/enzymen/myco de aarde ook nog wat kan bufferen.

Bij hydro/aerophonics of cocos zou ik geen lijnen mixen omdat daar de verhoudingen wat crucialer zijn.

 

Edit: dit plaatje kwam ik ook nog tegen en geeft goed aan bij welke zuurgraad bepaalde voedingsstoffen opgenomen kunnen worden.

PH-TABELLE-ELEMENTE.png

 

 

Ps, ik kweek met led, en merkte dat zaden amper tot leven kwamen onder de groeilamp, maar het wel goed doen onder mijn bloeilamp.

Er zit wat verschil in led-ratio tussen groei en bloei, maar niet zoveel bij de hoofdkleuren rood en blauw. Wat ik wel een groot verschil vond, is het ontbreken van ver-rood/kort-infrarood (730/740nm) in de groeilamp, wat wel in de bloeilamp zit.

Stekken doen het daarintegen wel onder de groeilamp, dus er zit een duidelijk verschil in groeihormonen tussen zaden en stekken, en dat zal je met het goede licht en voeding moeten aanvullen bij zaailingen.

Het zonlicht is in het voorjaar meer gelijkend op het licht in het najaar, wanneer de planten afbloeien. In verhouding meer rood dan bij zomerlicht. Dat komt door de stand van de aarde tegenover de zon. Zaailingen kunnen dus lekker goed opkomen onder HPS/bloeilampen.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Plagron ontbreekt pijnlijk in de forumshop,....niet dat het een met het ander te maken heeft , maar viel me wel op.

je kan plagron gewoon bestellen hoor, moet hij t alleen ook even voor je bestellen, geen probleem.

plagron heeft een mooie voedingslijn, ook op bio.

het besaat alleen uit meer flesjes dan bv bac (wat je nodig hebt dan)

denk dat het geen vriendjespolitiek is, jij zou toch ook jou beste manier promoten om anderen te helpen?

 

grts

Share this post


Link to post
Share on other sites
komt om dat dit forum stiekum heel commercieel is maar alleen voor vrienden en bekenden sssssst hoor

:huh:

Spuit elf komt weer tevoorschijn,geloof ik. :wacko:

 

On-topic.

Ik gebruik BAC groei en bloei,naast sannie's buffertabs en wat Humboldt Honey ES voor de suikertjes voor het bodemleven.

 

Grtz. Aad

Share this post


Link to post
Share on other sites
Gewoon doen .

 

Tuurlijk gewoon alles der in pleuren...... :wacko:

 

Een goede lijn werk in synergie zoals Whazzup zegt,dat heeft nix met vriendjes te maken.

Gewoon een goed andwoord op de vraag van de TS

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...