Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
renessy

Wanneer ga je je bloeiperiode tellen?

Recommended Posts

Heren mede-growers

 

Ik heb even een vraagje. Ik heb al een hoop gezocht maar kom vaak tegenstrijdige antwoorden tegen.

 

Het gaat om de bloeiperiode buiten…… Ik ben momenteel mijn planten aan het verduisteren. Even voor mijn Skunk #1, hier staat een bloeiperiode voor van 7-8 weken voor.

 

Wanneer ga je nou precies je bloei periode tellen?

-          Vanaf het moment dat ik ben gaan verduisteren (dus eigenlijk de klok op 12/12)

-          Vanaf het moment van zichtbare bloei?

 

Tussen deze twee zit 2 weken tussen en dat kan natuurlijk het verschil maken……

 

Hoe tellen jullie je bloeiperiode? Dit om het een keer uit de wereld te helpen….

 

Thanks

 

René

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heren mede-growers..... <_<

 

Mag een vrouw ook....... :head_hurts_kr:

 

 

De bloei begint pas, wanneer de eerste topjes met haartjes duidelijk zichtbaar zijn, niet bij de eerste haartjes, dat is voorbloei.

Als je gaat verduisteren oftewel de plant op 12 12 zet kan het 1 tot 4 weken duren voor de bloei daadwerkelijk begint. Dit is per soort verschillend.

Share this post


Link to post
Share on other sites

In de volksmond word over bloeiperiode gesproken vanaf het moment dat je naar 12/12 gaat.Dit is natuurlijk discutabel maar je moet ergens een grens trekken.

 

Bij verduisteren werkt het dus hetzelfde.Sommige soorten hebben wat meer tijd nodig voor de eerste bloemen verschijnen.Vaak staat voor deze soorten ook een langere bloeitijd.

 

Je kan dus gewoon gaan tellen vanaf het begin dat je bent gaan verduisteren.Houd er rekening mee dat de bloeitijd buiten en binnen weleens een weekje kan verschillen.Dit vanwege de weersinvloeden die je buiten heb.

 

Als je buiten bloeit en niet verduisterd dan word het lastiger.Dan zal je echt moeten kijken wat er met je plant gebeurd.Zodra je plant de bloei in wil gaan doet ie eerst nog even een groeispurt.Dat is vaak vrij herkenbaar.Daarna worden de bloemen aangezet en kan je gaan tellen.

 

Grtz twin

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het ligt er ook aan hoeveel groei een plant heeft gehad want een plant die weinig groei heeft gehad zal later in bloei gaan.

Is mijn ervaring.

Ik reken bloei vanaf de eerste witte pistels die zichtbaar zijn, en dan tellen en afwegen of het genoeg is.

Met slecht weer heb je ook snel bruine haartjes.

 

gr. johannes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat kan kloppen Twindaddy, als je gaat verduisteren.

 

Maar ga eens uit van Outdoor en niet verduisteren. Je kan dan aan de plant wel zien, wanneer ze in de bloei gaat, maar je begint dan uiteraard ook pas te tellen bij zichtbare bloei. En telt dus niet vanaf het moment dat je naar 12 uur gaat.

 

Als je het dus niet volgens de natuur doet en de klok omgooit, gaat voor de planten inderdaad de bloeiperiode in. Dus eigenlijk houdt dit dan ook in, dat de daadwerkelijke zichtbare bloeiperiode bij elke plant korter is.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Klopt blowsterke,maar deze jongen/dame is aan het verduisteren.Dus voor hem geld haast hetzelfde als voor binnen.Het enige wat kan verschillen zijn de weersomstandigheden die het wat langer kunnen laten duren voor je plant klaar is.

 

Als je ze normaal buiten afbloeit gaat het stapje voor stapje doordat de nachten langer worden.Buiten zonder verduisteren ineens naar 12 uur word lastig :head_hurts_kr:

 

Uiteindelijk gaat het om het moment dat ze rijp zijn,en niet om het moment dat ze de bloei in gaan.

 

Grtz twin

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nog een leuke aanvullign op dit topic.Buiten kweken doe je niet op weken bloei,maar op de stand van de maan.

 

Grtz twin

Share this post


Link to post
Share on other sites

Buiten planten in nederland gaan toch wel bloeien als je ze niet verduistert? ivm met minder lichturen rond eind aug??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yup,de meeste zullen nu de bloei ingaan.Heb je een thai kan je nog wel even wachten,maar je zal de eerste zijn die thai hiero normaal buiten afbloeit :head_hurts_kr:

 

Grtz twin

Share this post


Link to post
Share on other sites
Nog een leuke aanvullign op dit topic.Buiten kweken doe je niet op weken bloei,maar op de stand van de maan.

 

Grtz twin

 

Daar ben ik het niet helemaal mee eens, omdat de juiste stand van de maan ook precies kan vallen op een moment dat de plant nog helemaal niet klaar is met bloei.

 

 

los daarvan:

 

bloei begin je pas te tellen als het zichtbaar wordt , ALTIJD !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...