Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
erwin280

Wat is nou echt een goede grondopstelling.

Recommended Posts

Ik ben al een hele tijd aan het lezen en leren over een eventueel kweekje maar er is nog 1 ding waar ik nog steeds niet uitkom en waar ik waarschijnlijk vele planten aan verloren heb.

 

Ik heb eerst geprobeert om biologisch te kweken met de beginset van sannie maar hoe meer ik lees hoe meer vragen ik krijg.

 

Je kan bijv. een enorme hoeveelheid aan verschillende dingen in je grond doen zoals : cocos, wormenmest, perliet, extra stikstof, kalk enz. enz.

 

Dan zie ik bijv. een filmpje bij sannie dat er light mix in wordt gedaan met een beetje bacterien, schimmels en een paar buffertabletten.

 

Maar hoe weet je wat goed is?

 

Hoe kan bijv. een biologische kweek met alleen LIGHT mix met schimmels en tabletten het opnemen tegen een grond die bijv. allerlei verschillende meststoffen bezit?

 

Ik heb nu alles bij elkaar gezocht om te kweken maar ik heb al heel veel tegenslagen gehad met betrekking tot waarsch verkeerde ph waardes tewijl ik bijv. dacht dat je bij een biologische kweek geen ph meer hoefde af te zuren? Ik zie ook mensen die dan nog steeds hun ph afzuren.

 

conclusie : Ik wil een beetje opheldering zodat mijn komende planten tenminste de ronde nog overleven want ik heb er nooit ook maar 1 kunnen grootbrengen. Ik wil het weer proberen na 2 jaar.

 

En het is extra frustrerent als je mensen enorm simpel en goed ziet kweken onder een enkel lampje met grond uit de tuin en een paar mestkorrels <_<

 

Alvast bedankt voor de antwoorden en een goede link ergens naartoe is ook goed. :head_hurts_kr:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat zijn verder de specs van je kast of tent? Lampen/ afzuiging ed. Misschien ligt je probleem wel niet bij je grond.... Meer info is nodig willen we je kunnen helpen denk ik.

 

Wat waren de problemen bij eerdere kweken waardoor je de boel hebt moeten afbreken?

 

René

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb destijds eerst 6 plantjes gehad onder 4x18w tl

 

Daarna 5 en daarna nog een keer 6 maar allemaal dood als ze net iets groter beginnen te worden.

 

Ik heb zaai en stek grond gebruikt met de opstelling van sannie zoals op het filmpje. Precies hetzelfde eigenlijk maar dan zaai en stek grond i.p.v. light mix.

 

Het waren kweekjes in mijn kast en de temperatuur en alles was gewoon goed. Het enigste was een lage luchtvochtigheid maar dat maakt niet veel uit bij zaailingen

 

m9r1vm.jpg

 

6z1wrs.jpg

 

15cesk2.jpg

 

Zo gaat het elke keer. Zodra ze net een beetje beginnen te komen dan gaan ze dood.

 

Ik wil nu een goede kweek neerzetten in een groeitent met een 250w hps en extra's maar ik heb er nog niet echt alle vertrouwen in.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Veel meer info nodig dan:

zoals in Sannies filmpje

 

dit ziet eruit als zware ondervoeding op micro gebied en die lv..

 

26% vinden ze echt niet prettig hoor en krijg je ook sneller problemen omdat klimaat rond de huidmondjes niet goed is en de plant in survival mode gaat.

 

Zaai & stekgrond droogt erg snel in, als je daar buffertabs indrukt en je watergeven is niet helemaal op orde :head_hurts_kr:

 

Als je klimaat niet klopt hoeft er maar "iets" te zijn en dat wordt dan een grote beperkende factor.

 

Temp niet boven de 30C (liefst 28 max) en een lv boven de 30% wat heel makkelijk te bereiken is door ze al genoeg water te geven zodat de lv door eigen verdamping altijd rond 40% zal hangen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

grtz;

 

Aarde afdekken !!! , wortels ondergronds zijn evenbeeld van wat bovengronds staat

dus in jouw geval heel weinig ...

Als de toplaag dan uitdroogt staan ze in het uitgedroogde deel met hun worteltjes en gaan ze dood dus ...

dus grond inwateren opnieuw en afdekken , vocht wat verdampt condenseert tegen de folie en loopt weer

het medium in ...

 

grtz poppa

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu ik het allemaal zo hoor klinkt het eigenlijk best wel logisch ja. Bedankt voor de hulp.

 

Maar dan had ik nog 1 vraag.

 

Zit er veel verschil tussen een grond die uit verschillende meststoffen bestaan en allemaal toevoegingen zoals stikstof en klei en een voedingsarme grond met bacto, schimmels en buffertabletten (zeg maar het starterspakket van sannie).

Haalt hij dan al zijn eerste voeding dan uit die paar tabletten en schimmels? Kan het me namelijk niet voorstellen dat die kleine tabletjes dat winnen tegenover een volledige grond.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Edit onnodig quoten zie hier : hoe te quoten

 

zeg erwin jammer dat het niet wil lukken,maar kijk je wel uit met je stroom.

een brand zou ik je niet toewensen,en ik vind dat je daar niet genoeg aandacht

aan kan besteden.

ik hoop dat je volgende kweek een succes word

groetjes dogbos

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je kan ook langs de growshop gaan en een zak light mix halen. Daar zit van alles al in en zo hoef je maar een beetje bij te voeden.

 

Zaai en stek grond is hele arme grond en voor stekken moet de LV wel omhoog. Zo drogen je plantjes volop snel uit....

 

René

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...