Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
cannabizznis

blowen kost jeje rijbewijs

Recommended Posts

blowen.jpg

 

De werkzame stof in cannabis, THC, kan nog dagen in je urine worden aangetroffen. Niet zo best,

als je onderweg wordt aangehouden. Foto: anp

 

 

 

 

In de auto stappen na blowen kan rijbewijs kosten

 

Het CBR kan je rijbewijs ongeldig laten verklaren na gebruik cannabis • KLPD: We doen altijd mededeling aan

 

Rook je wel eens wiet? Krab dan maar achter je oren als je een paar dagen later achter het stuur kruipt. Bij een eventuele aanhouding kan de werkende stof van cannabis, THC, nog in je urine of je bloed aangetoond worden. En dat betekent zachtjes uitgedrukt: gedoe.

 

Woordvoerder Frans Zuiderhoek van de KLPD vertelt dat het je in elk geval een melding bij het CBR oplevert. Het CBR kan je rijbewijs na onderzoek eventueel ongeldig verklaren. Stelt het NFI (Nederlands Forensisch Instituut) bovendien vast dat je niet tot behoorlijk besturen in staat was met de hoeveelheid THC die in je bloed zat, hangt je een strafvervolging boven het hoofd.

 

Volgens het Trimbos instituut blijft cannabisgebruik enkele dagen tot drie weken na het laatste gebruik aantoonbaar in de urine. Een feit waar automobilist Dirk geen rekening mee had gehouden. Hij liep tegen de lamp in Duitsland, toen hij met twee vrienden onderweg was naar het Hongaarse festival Sziget. De auto werd van de weg geplukt voor een preventieve verkeerscontrole.

 

"De hele auto werd doorzocht op drugs", vertelt hij achteraf. "Waarschijnlijk omdat we uit Nederland komen. Ze vonden niets. Daarna werd ons gevraagd of we wel eens blowen. Ik gaf toe dat ik af en toe wat rook, voor het laatst afgelopen weekend. En omdat ik de bestuurder was, waren we toen de pineut."

 

Dirk moest een urine- en speekseltest doen, waarna de politie vaststelde dat er nog THC in zijn lichaam zat. Hoe fijn de heren ook op schema reden: door deze vondst werd de festivalpret nog even uitgesteld. "We moesten mee naar het bureau en vanaf daar werd ik naar het ziekenhuis geëscorteerd voor een verplichte bloedtest."

 

Na een paar uur wachten mochten de vrienden weer gaan, hoewel Dirk niet meer mocht rijden. Voor hem is het avontuur nog niet klaar. Er hangt hem een rijontzegging in Duitsland en een eventuele boete boven het hoofd, afhankelijk van de uitslag van de bloedtest. Zijn mazzel: de Duitse politie meldt niets aan het Nederlandse CBR. Dirk kijkt met verbazing terug op het incident. "Je hoort veel over alcohol in het verkeer, maar dat je in de problemen kunt komen doordat je een paar dagen geleden hebt geblowd: daar sta ik echt van te kijken."

 

In Nederland wordt volgens Zuiderhoek dagelijks gecontroleerd op drugsgebruik in het verkeer, zodra iemand afwijkend rijgedrag vertoont. Hoe lang je moet wachten met rijden na het roken van een joint, weet hij niet te vertellen. "Mijn enige advies: gebruik helemaal geen verdovende middelen. In elk geval niet als je van plan bent de weg op te gaan."

 

http://www.metronieuws.nl/algemeen/in-de-a...ULb9TDf1VQYWmQ/

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kreun... Ik damp juist met opzet voor ik ga rijden. Ik rij rustiger; beheerster; meer afstand; etc. etc. Geen opgefockt gevoel om op die plaats van bestemming te komen. Ik laat mensen een stuk makkelijker 'ervoor' zodat ik makkelijker en veiliger door kan rijden. Zelfs mijn vriendin vraagt mij van te voren svp te dampen voordat we weggaan. Waarom? Ze voelt zich dan veiliger.

 

Naja; I guess dat ik maak eens moet gaan kijken naar dat dure openbare vervoer.

N.B. Ik ben uiteraard geen voorstander van mensen die 'zwaar stoned' achter het stuur zitten. Maar ja; dankzij hun krijgen we waarschijnlijk nu dit soort maatregelen. Je hebt maar een handjevol MISBRUIKERS nodig om het voor de rest illegaal te maken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hongaarse festival Sziget

 

 

wat vrienden van me gaan er ook naartoe.. hebben voldoende mdma kristallen bij om een week flink los te gaan.. schijnt daar een en al harddrug te zijn.. dus ze zullen ook flink controleren.

 

moeilijk doen om wat wiet.. pffff

Share this post


Link to post
Share on other sites

''Wat na dagen lang nog in je bloed kan zitten'' BlaBla :verrygood

Het gaat toch om de werking.. als je 2 uren na je jointje aangehouden wordt.. (en dan nog naar bureau.. testen.. / is er zo wat tijd overheen)

En dan nog.. er gebeuren veel meer ongelukken met alcohol.. moet je dan ook daaaaagen van tevoren niks drinken ?

Mensen verbieden om hun biertje te drinken.. en verbieden om een jointje te roken ?

 

Hmm.. ik snap er helemaal niks meer van..

 

 

Eleven.. Wat jij daar zegt ik heb ook al eens vermeld hier op het forum.. en het is ook zo.. punt. :whistling

 

 

HighLife

Share this post


Link to post
Share on other sites
Zelfs mijn vriendin vraagt mij van te voren svp te dampen voordat we weggaan. Waarom? Ze voelt zich dan veiliger.

 

Ha ik ken dat , ik ben echt half psychopatisch als ik nuchter achter het stuur kruip , als ik een beetje rook , hou ik me aan de snelheidslimiet en rij ik veel veiliger

 

Zonder fok ik me echt aan ALLES op en rij ik veeeel te snel

 

Ben er niet trots op maar zo is het wel

Share this post


Link to post
Share on other sites

jep heb ik ook, al rij ik toch liever zonder net geblowd te hebben, sneller geirriteerd, harder rijden, kleven, en toch heb ik dan het gevoel meer controle te hebben over mezelf/m'n auto.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hoe lang je moet wachten met rijden na het roken van een joint, weet hij niet te vertellen. "Mijn enige advies: gebruik helemaal geen verdovende middelen. In elk geval niet als je van plan bent de weg op te gaan."

Dat is wel een beetje BS natuurlijk.

Vertel maar hoe lang je moet wachten, dan kan ik daar rekening mee houden.

Er wordt dus alleen nog gekeken óf er iets in je bloed zit, zo ja, ben je de pineut. Of het te veel is, en wat de limiet is, wordt nog niet gemeten, en weet men ook niet.

Als men deze werkwijze ook voor alcohol zou toepassen zou het een stuk rustiger zijn op de weg.

 

Ik vind het prima om mensen van de weg te plukken die niet tot rijden in staat, of merkbaar onder invloed zijn, maar op deze manier zijn de verhoudingen een beetje scheef/weg.

Als ik nu een jointje zou roken, ben ik zeker in staat om morgen een rijtest met goed gevolg af te leggen.

 

Ik hoop dat ze snel betere meet-methoden uitvinden, zodat er duidelijke grenzen komen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

er zijn nu dus wel limieten voor deze testen.

daardoor is het ook uitgesteld geweest (dacht ik) anders was de test er al eerder.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...