Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
racer

co2 tabs

Recommended Posts

goedemiddag,

 

even een vraag je m.b.t. de co2 tabs van no mercy. ik gebruik ze nu deze ronde voor het eerst en geef telkens al iets extra aan voeding mee. maar weet iemand ongeveer hoeveel voeding je normaal gesproken meer moet geven dan dat je deze tabs niet gebruikt. Ik verbruik 400 liter water dus 4 tabs erin met eb en vloed systeem.

 

m.v.g. racer

Share this post


Link to post
Share on other sites

tabs zijn geen voeding en volgens mij ook volledig overbodig, volgens mij behaal je geen meer opbrengst

met die dingen.

 

groet parve

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik weet dat het geen voeding is, normaal bij een co2 systeem geef je meer voeding omdat de vraag van de plant hier groter naar word. En daarom is mijn vraag omdat die tabs (co2) produceren dus dan ook meer voeding zou moeten hebben. en wat je dan eventueel meer moet doseren. En anders tabs weg en eventueel een co2 systeem erin plaatsen. Ja ik weet dat er veel bij komt kijken en dat het niet echt voor de beginner is weg gelegd maar je moet ergens beginnen zeggen we dan maar.

 

greetz racer

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou me niet bezig houden me Co2. Er zit bij voldoende airflow genoeg Co2 in de lucht. In mijn kweekruimte maak ik gebruik van een passieve lucht inlaat en een rustige draaiende buisventilator met koolstof filter als uitlaat. De planten staan nu 4 weken in de bloei en hebben mooie volle toppen. Begin je kweek op een rustige manier, kijk hoe alles zich ontwikkeld en pas daarna eventueel de situatie aan.

 

Nico M :head_hurts_kr:

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey nico

heb je toevallig een foto van hoe jou toppen er nu bij staan mijn staan vandaag 4 weken en 2 dagen dus ben wel benieuwd hahah. Ik gebruik een passieve inlaat van 250 mm naar 125 dus lucht word erin gepompt via bovenaf!! heb hem wel gedimt staan i.v.m. de afzuiging van de koolstof filter met het vacuum trekken van het hok.

 

greetz racer

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het neigt naar oplichting die dingetjes, niemand die zeker weet of het werkt... dan weet ik genoeg.

Share this post


Link to post
Share on other sites

het scheelt die dingen zijn nou ook weer niet zo duur dus allicht het proberen waard. het geen super goedje zijn waar je top oogsten mee krijgt maar alle kleine beetjes helpen

 

greetz racer

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo Racer, voor het plaatsen van een link doe je het volgende.

Je gaat naar het album waar jouw foto's staan. Dan klik je met de rechtermuiskmnop op het adres bovenin (http://) Klik op kopieeren en plaats deze met plakken in jou bericht. Op deze manier kan men in jou album komen.

 

Makkelijker kunnen we het niet maken.

 

Nico M :head_hurts_kr:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zien er goed uit. Welk soort is het?

Ik heb net een comment gekregen dat er in week 5 niet veel gebeurd qua groei, maar dat in week 6 de toppen zich verder gaan ontwikkelen. Ik denk dat wij ongeveer op de zelfde tijd gaan oogsten. Hou me zeker op de hoogte en vooral hoe ze smaken en het effect ervan.

 

Goed weekend.

 

Nico M :head_hurts_kr:

Share this post


Link to post
Share on other sites

nou dan kan je inderdaad wel wat Co2 tabs gebruiken zeg.....!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Co2 tabs komen uit de aquarium industrie en zijn geschikt voor waterplanten. :head_hurts_kr:

Share this post


Link to post
Share on other sites

amen....en dat zegt dus heel wat over nomercy.... :head_hurts_kr: geld cashen aan een hoax...

 

https://www.nomercysupply.nl/phpBB3/viewtop...f=38&t=2323

op zijn eigen forum ging hij pas weer eens lelijk onderuit....dacht Spees een vroege dubble fun "snel" te hebben.... :) B)

 

mja...voelde zich te goed om toe te geven dat hij het verschil niet kent tussen voorbloei en echte bloei....dus wat gebeurt....jaja... slotje erop :D <_< ....zielige vertoning... kijk zelf maar... :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites

//EDIT Onnodig quoten, leer hier hoe we het graag willen.

 

 

Heb net het topic gelezen, beetje jammer van de heren eigenlijk.

Als hun producten de kwaliteit van hun persoonlijkheid weergeven, is het niet best :head_hurts_kr:

Vond vooral die opmerkingen naar jou toe wel grappig <_< :wacko: B)

Share this post


Link to post
Share on other sites
:head_hurts_kr: heren on-topic alsjeblieft.

Share this post


Link to post
Share on other sites

idd zeg ....... achja volgende ronde maar weer zonder die tabs hahahha

 

@ nico ik krijg de stekken altijd via een maat weet niet precies welke soort het is maar echt tevreden ben ik niet. veel last van spint in die krengen al 3 keer bespoten 2x masai en 1 bio shock.

verder vind ik kwa dikte dat de toppen ook wel tegen vallen of is dit normaal ??

 

reacties graag welkom

 

greetz racer

Share this post


Link to post
Share on other sites

Racer, waarom kweek je niet gewoon vanuit zaad, dan heb je volgens mij veel mider last van allerlei ongedierte. Wat je zeker moet doen, is je ruimte goed ontsmetten als deze kweek is voltooid is voordat je opnieuw begint. Anders hou je deze problemen. En als je toch met stekken wilt blijven werken maak je toch gewoon je eigen stekjes. Hoe je dat moet doen staat op dit forum uigebreid beschreven. Op deze manier weet je ook wat je hebt staan.

 

Groet,

 

Nico M :head_hurts_kr:

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey nico ,

 

Ik zou heel graag me eigen stekken willen maken maar heb nu een aantal keer geprobeerd is tot nu toe pas een keer gelukt. Verder heb ik nog niet de kennis om een goede moederplant te ontwikkelen met goede opbrengsten vandaar ik ben wel bezig om hokje te maken voor een moederplant en dan toch te gaan proberen/experimenteren. Als deze ronde klaar is gaat alles eruit nieuwe grond alles goed schoon maken met dettol en hopen dat het dan schoon is. De nieuwe stekken die er gaan komen dompel ik ook gelijk onder in de pvp.

En ik hou je op de hoogt is idd wel leuk dat we ongeveer gelijk zijn gestart die van mij moeten ongeveer 12 weken.

 

greetz racer

 

@whazzup thanks voor de plaatsing van de foto volgens mij weet ik nu hoe het moet

Share this post


Link to post
Share on other sites

Laat ik dit even verduidelijken :

 

Dat planten in staat zijn om via de wortels ook CO2 op te nemen valt goed te onderbouwen , er is genoeg onderzoek naar verricht. Het is echter veel minder CO2 dan er via de bladeren wordt opgenomen.

 

In warme ruimtes met te weinig ventilatie kan extra CO2 via de wortels nut hebben.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...