Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
smokymcpott

wat doen bij laattijdige besmetting?

Recommended Posts

hey mense !

 

 

ik zit net voor oogst nog zo een 10 dagen maar heb nu toch wel opgemerkt dat er 1 of andere ziekte/schimmel/bacterie om men planten zit

 

bladeren verdorren gewoon na 1 enkele dag terwijl ze de dag ervoor perfect gezond waren ofja toch niet slecht waren .

 

ook vind ik roestvlekjes terug op de boventste blaren en zijn de bladpunten naar beneden gericht ... ben zeker dat geen tekort is aan voeding ....

 

Nu wou ik vragen zou ik gewoon de 10 dagen nog uitzitten. want kan niet meer spuiten met mn producten die moeten ten laatste 2 weken voor oogst gebruikt worden ?

 

Is het gevaarlijk om zo te oogsten ivm met gezondheid / roken van de wiet ??

 

tnx :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

hier een fotoje van de roestvlekjes vind nergerns in men tentje ongedierte op enkele mugjes na .....

 

wat ik bedoel met de verdoring is eigenlijk vinger per vinger maar wel volledig (zwart ,bruin)

 

 

 

gallery_12518_11699_156330.jpg

 

 

gallery_12518_11699_1459514.jpg

 

 

 

eentje is wat wazig maar op de 2de kan je het duidelijk zien .....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het lijken mij toch echt eerder tekenen van stoffen die niet opgenomen of te weinig aanwezig zijn zoals magnesium.Tekorten kunnen dus een reden zijn,maar ook blokkades door overvoeding.Ik zie er niet zo gauw een beestje in.

 

Wat voor booster heb je gebruikt de laatste weken en wat is je basisvoeding.Wie weet kunnen we daar iets mee.

 

Ik zou het gewoon uitzingen als je nog maar 10 dagen hoeft.Of zelfs paar dagen eerder afhalen als het echt te gek word.

 

Grtz twin

Share this post


Link to post
Share on other sites

denk dat je aarde ingeklapt is en er een calcium probleem aan het onstaan is.

Lekker laten zitten zo en de ronde afdraaien. Nieuwe ronde nieuwe aarde of

aarde goed opwaarderen.

 

Welke potmaat heb je? en hoeveel potten heb je staan?

 

groet parve

Share this post


Link to post
Share on other sites

yo manne bedankt voor de replys ....

 

 

ik had echt een vermoeden dat het hier om een aantasting ging door een boosdoener ....

 

totaal niet gedacht aan een voeding te kort .

 

in de groei heb ik house and garden wortelstimulator gebruikt en het laaste van mn Hesi tnt complex .

 

in de bloeiperiode heb ik gewoon de restjes van men Hesi bloeicomplex gebruikt + hesi fosfor plus (laatste 3 weken). Verder heb ik ook om de week spoorelementen toegevoegd van house and garden + af en toe een beetje enzymen toegevoegd. Als stimulator gebruikte ik House and garden Bud Xl.

 

Dit alles in de aanbevolen hoeveelheid enkel de voeding daar heb ik mee gespeeld.

 

Heb geen Ph gemeten . Wel de ec en deze heb ik van 1.6(1ste week bloei) naar (+/-voorlaatste week) 2.1 opgetrokken

 

De pot maat is 12 l . Had er eerst 14 maar 2 hermas moeten verwijderen en heb er nu dus nog 12 staan. Ben nu reeds aan het spoelen ook met enzymen van house and garden

 

kzal sebiet nog eens een duidelijk foto proberen te trekken

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je zou best nog wat maerl aan je water toe kunnen voegen

om zodoende het calcium defect wat aan te vullen

grtz Weetje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...