Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

wsteb

1 ste kweek binnen & buiten

Recommended Posts

Hoi,

 

Ik ben Willem en waag me eens met het vervaardigen van (hoop ik :D) een lekker wietje voor mezelf.

Het idee begon toen ik keek naar een kast die overbodig was. Aangezien ik een beetje blut ben en het mij steeds het gevoel van onbehagen gaf als ik weer eens een koffieshop betrad, omdat ik dat geld toch wel beter kan gebruiken. :P

Maar goed je gaat aan de gang en van het een komt het ander. Ik heb de kast in de schuur gezet en ben daar begonnen (lampen had ik eens gekregen van een kennis 3x 600 watt). Daarvan heb ik er 1 van in de kast gehangen en via een kennis had ik 1 stek gehad die al aardig gevorderd was en heb haar met veel liefde in de kast gezet om nog even lekker te groeien, en mij het gevoel te geven goed bezig te zijn, er groeit wat groens onder het licht. :P. Echter het was wel zonde van de stroom en dat deed mij besluiten om op stekkenjacht te gaan. En jawel: :) is het mij gelukt om nog 5 stekken te scoren, waarvan ik er uiteindelijk 6 heb gekregen. De eerste stek in een grotere pot gedaan, en naar buiten verplaatst waar zij als bezienswaardigheid verder haar verdienste waar kan maken. Het is raar maar doordat ik die kast tegen de verkeerde wand had geplaatst, (het licht scheen door de hele tuin heen :o)heb ik besloten om de kast tegenovergesteld te plaatsen, zodat het licht niet als een vuurtoren de hele buurt verlicht. Dat is inderdaad beter en naast de kast kwam een ruimte beschikbaar die ik dicht ga maken voor uitsluitend als doel om dit als bloeiruimte te benutten. Daar ben ik aan bezig omdat dat te realiseren. Dus in de kast kan ik weer zaad ontkiemen, of stekken in de groei periode laten voorgroeien. (eventueel kan ik ook deze kast gebruiken als drooghok). Mijn idee is om daar b.v. TL verlichting te plaatsen of iets degelijks. (tips uiteraard welkom).De afmetingen van het groeihok, (de kast ) is lxbxh = 1.20 x 0.60 x 2.00.

De afmetingen van het bloeihok is lxbxh= 1.70 x 1.20 x 2.30.

Ventilatie of afzuiging heb ik me eigen nog niet echt mee bezig gehouden maar de praktijk zal het leren.

Maar mogelijkheden zat om daar nog oplossingen voor te vinden. Ik heb niet zo'n last van de buren. En voor frisse lucht zet ik gewoon de deur open. Nu ben ik me er wel van bewust dat de tijden veranderen en als het s'winters kouder is bepaalde maatregelen nodig zijn. Maar goed laat dat niet de pret bederven op dit moment, wat ik al zei mogelijkheden zat. Bij deze laat ik het er even bij , en foto's komen nog. voor de rest voed ik bij met cannagroei ,en binnenkort, bloei ,booster en zowel wat de plant denkt nodig te hebben. Als het bloeihok klaar is dan gaat ook me grote vriendin weer naar binnen, maar voorlopig is het nog augustus dus heeft ze nog weinig te klagen. U zijt gegroet u hoort nog van ons ik en m'n 7 vriendinnen.

God wat een luxe. :(

Edited by wsteb

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi,

 

Vandaag weer bezig geweest met m'n project, en ik moet opassen want het wordt een obsessie (ik droom er zelfs over :o ).

Een deur gemaakt voor het bloeihok, en de boel wit gekalkt, verder nog op zolder geweest om daar de derde lamp en vsa op te halen kom ik erachter dat daar een lamp inzit van 400 watt :P blijkt een groeilamp te wezen van het merk philps.

Hang ik hem op komt er een veel helder licht vanaf dan de lamp in m'n kast. Dus die maar even omgeruild met die andere lamp van 600 watt want die branden op een vsa van 400 watt.Stom stom stom natuurlijk maar die lamp branden gewoon, want ik ging er vanuit dat het 3 waren van 600 watt.

Hier eerst even wat foto's zodat U enigzins een indruk kan krijgen van waar we mee bezig zijn.

 

Dit is dus de kast waar het allemaal mee begon, achteraf gezien stond ie dus niet echt slim geplaatst, omdat het buiten aardig verlicht wordt als ik de deur openzet zeker als het donker is.

Van je fouten leer je het meest :(

 

www.wietforum.nl/index.php?autocom=gallery&req=si&img=377200]gallery_31233_12680_1370328.jpg[/url]

 

Hier dus de kast (rechts) beter op zijn plek, en rechtdoor is het groeihok.

 

 

 

gallery_31233_12680_978490.jpg

 

in de kast.

 

gallery_31233_12680_752919.jpg

 

en het groeihok,

 

gallery_31233_12680_1423703.jpg

 

Moet nog veel doen, maar mijn budget laat even te wensen over, en aangezien ik liever investeer in plantenvoeding moet ik nog even een beetje aankutte. Maar des te meer leuk om met m'n nieuwe hobby bezig te wezen.

U zijt gegroet u hoort nog van ons. :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hier kan je wel een heel mooi hokje van maken!

 

Daarom raad ik je aan.. loopt niet wat aan te kutten maar doe het goed! Dan duurt het maar wat langer maar dan weet je wel dat je straks alles goed hebt.

Als je een goede basis hebt wordt de rest alleen maar makkelijker.. en heb je er een fijner gevoel bij.

 

Dat zijn mijn 2 cents..

 

Greetz Ziran

Share this post


Link to post
Share on other sites

Komt helemaal goed zo te zien :o :(

Share this post


Link to post
Share on other sites
Het is raar maar doordat ik die kast tegen de verkeerde wand had geplaatst, (het licht scheen door de hele tuin heen whistling.gif)heb ik besloten om de kast tegenovergesteld te plaatsen, zodat het licht niet als een vuurtoren de hele buurt verlicht.

 

Hahahaha...mooi man.

Je gaat natuurlijk wel tegen de bekende problemen aanlopen, maar ik vind het een mooi begin.

Ik ben benieuwd naar je vorderingen en kom nog eens terug lezen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi,

 

Hier een verslag over de gang van zaken. En zoals soca reeds vemeld lopen we meteen tegen de gebruikelijken problemen aan. Sommigen zijn op te lossen en sommigen hebben meer schade aangebracht in het groei proces. De lampen heb ik niet goed opgehangen, en volgens mij kan ik het licht beter verdelen over de ruimte. Daar ga ik nog even over nadenken. Maar wat erger was dat ik de geest had om ze over te potten in grotere potten, en daarbij 2 van de 4 (de rest begon ik maar niet aan, maar stelt me wel in de gelegenheid om de kijken wat een plant doet in wat voor pot het groeit mijn voorkeur gaat voor vierkant maar later foto's)

verkracht heb kwa wortel geweld <_<

Maar goed tips zijn welkom en de first lady begint ook al toppen te creeren, iemand een idee hoe lang nog?

 

mazzel :head_hurts_kr:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi

 

Hier weer een tussenstand van de stand van zaken. Na wat gepiel en geblunder (en gelukkig weer wat meer ervaring :specool )

Ik had al mijn dames in het bloeihok gezet. Waarvan mijn allereerste stek die ik zo koesterden en aanzienlijk groter is dan de andere dames weer naar buiten geknikkerd heb.( Dat doe ik trouwens altijd met dominante vrouwen, gewoon buiten lekker mee gaan knikkeren) :smoke .

Zodat de andere lady's wat beter in het licht staan en niet in de schaduw van madam 1. Wat weer het probleem veroorzaakt dat ik mijn lichtaanbod niet helemaal optimaal gebruik (zou makkelijk nog 4 planten bij kunnen staan want 6 planten 2x600 watt is lichtelijk overdreven). Vanmiddag naar de shop om nog wat voeding aan te schaffen zodat ik eindelijk mijn voedingslijn compleet heb, moest alleen nog enzymen en boost hebben. Kost me weer een rib uit me lijf maar is volgens mij wel een goede investering voor het proces van mijn kweek avontuur. Dus mocht er onverhoopt iets gebeuren kan het tenminsten niet aan de kwaliteit van de voeding liggen volgens mij. En daarnaast eens een keer kijken naar wat zaad wat ik eens uit wil proberen zodat als de andere dames hun einde naderd er gelijk weer een nieuwe ligting het hok kan vullen.

 

Ook probeer ik er rekening mee te houden dat als het echt k*tweer wordt ik mijn paarse gefrustreerde vriendin een plaatje kan gunnen en haar in de kast af kan laten bloeien zodat niet alle moeite teniet gedaan wordt door toprot of anderen onhebbelijkheden.

Nu wil ik in de toekomst natuurlijk meer rendement halen van de totale ruimte van van het bloeihok, afm 1.20 x1,70 x2.30 lxbxh = opp = 2.04 m2 inh = 4,692 m3.

Nu zat ik zelf te denken dat vierkanten potten 2 voordelen hebben t.o.v ronde potten en zeker de afmetingen 25 x 25 x 30 = 18 liter lijkt mij een goede keuze kan ik er max 32 van kwijt qua grond oppervlak dus daarom denk ik dat 15 stuks wel redelijk is 3x5 (3x5 lekkere soorten) er ligt een wereld voor me open. :wave:

Dus mijn zaadproject ligt alweer om de hoek te koekeloeren, altans er wordt wel over nagedacht voor zo ver als mogelijk, maar eigenlijk denk ik als ik elke 3 weken wat zaad kan kweken ik toch wel een cyclus kan creeeren dat ik toch wel konstant kan oogsten van diversen soorten. 9 weken bloei? 3weken voorgroei in de kast onder 18/6 = totaal 12 weken moet toch mogelijk zijn denk ik zaad - oogst maar goed, de praktijk zal wel weer duidelijk maken hoe ziek je als kweker in je hoofd kan wezen en dat al die mooie ideeen je aardig kunnen demotiveren.

 

Nu wat tijd voor wat foto's van mijn dames en de potten waarvan ik denk dat ze wel tof zijn ( graag evt uw mening hierover ).

 

Dit is mijn grootste pot voor binnen kweek rond 38 cm diep 27 cm = volgens mij ongeveer 30 liter

 

gallery_31233_12680_73102.jpg

 

Mij favoriet de vierkanten pot

 

gallery_31233_12680_81570.jpg

 

en hier de kleinste pot rond 28 diep 24 cm + volgens mij ongeveer 15 liter.

 

gallery_31233_12680_35238.jpg[/img]

 

Wat zou u doen?

 

Verder nog wat foto,s van de rest en ik weet dat de kwaliteit te wensen over laat maar zo'n telefoon uit het jaar 0 is ook niet alles mijn exuus.

 

first lady in de kou

 

gallery_31233_12680_93307.jpg

 

dames met bewaking. :verrygood

 

gallery_31233_12680_78578.jpg

 

en de rest

 

gallery_31233_12680_62676.jpg

 

U zijt gegroet; u hoort nog van ons.

 

:whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi,

 

Het viurus heeft toegeslagen en heb een aantal dagen geleden zaad besteld; Anesthesia 10 stuks damens en heren, daarbij nog 5 kush erbij gehad ook dames en heren. ;)

Even wat potjes en aarde geregeld bij het tuincentrum. En 5x kush & 5x Anesthesia in mijn bloeikast gezet op 400 watt ongeveer 45 cm 24 uur per dag.

En nu maar wachten waarneer het gespuis zijn kop opsteekt.

Nu is eigenlijk mijn vraag waneer de tijd terug moet zetten naar 18/6, pas als al het zaad uitgekomen is, of als het er 1 tje is dat je dan al moet terug moet.

Graag uw ervaring of anderen meningen.

Zaad krijgt voorlopig alleen regenwater. ;)

 

U zijt gegroet,dag

 

wsteb

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zorg voor een aantal goede TL's met reflector in je groeihok, hang die verstelbaar op met ketting bijv. zodat je ze vlak boven de plantjes kunt hangen.

Bespaart je een boel stroom.

Wanneer de zaailingen of stekken groot genoeg zijn dan laat je de 400/600W lampen in actie komen.

Ook die lampen verstelbaar ophangen zodat je ze steeds op de optimale hoogte kunt houden.

Dan kijk je eerst of 1 lamp voldoende is voor aantal planten die je hebt en de oppervlakte.

Niet voldoende, dan hang je er nog 1 bij.

 

Vergis je niet in de stroomkosten van je nieuwe hobby. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi,

 

Dat zijn inderdaad goede ideen, maar voor de toekomst.

Zo zijn er nog tal van verbeter punten of zaken waar niet echt overnagedacht is, in ieder geval niet echt realistisch.

Maar goed dit is de eerste aktiviteit op dit moment wat ik doe met indoor.

En ik ben al blij dat ik ( denk ) eindelijk verlost ben van anderen, en m'n eigen weed kan roken waarvan ik weet waar het vandaan komt.

Zou mij op dat punt al veel geld schelen. Electriciteit ik weet het maar daar wordt zeker over nagedacht. Nu heb ik ook de lamp aan en geeft weer warmte ( wat met de komende maanden zou betekenen dat wij weer een kachel moeten gebruiken en een kachel is ook 2000 watt ). Wat is wijsheid, eigenlijk zat ik er aan te denken om elke 3 of 4 weken om nieuw zaad te ontkiemen en te laten groeien ten behoeven van de temperatuur van de schuur waar ik in kweek. Als ik het bloeihok aanzet 2x600 van b.v 18.00 tot 06.00 en m'n groeihok van b.v 03.00 tot 21.00 zou laten branden dan kan je toch van de warmte gebruik maken wat vrij komt in die ruimte. Maar ja het idee is leuk en is volgens mij nog zo gek niet. Zuinig zijn met stroom of water is altijd een doel om na te streven ;)

wsteb

Share this post


Link to post
Share on other sites

Share this post


Link to post
Share on other sites

Elke dag dat de zon gaat schijnen ;) is gratis lamp voor die grote planten die je hebt staan. ;)

Zet ze op een karretje of houten plankie met wielen en rij ze trouw vanaf eind Juli een donker verduisterhok in.

Goedkoper ken je niet mooie toppen oogsten. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Elke dag dat de zon gaat schijnen ;) is gratis lamp voor die grote planten die je hebt staan. B)

Zet ze op een karretje of houten plankie met wielen en rij ze trouw vanaf eind Juli een donker verduisterhok in.

Goedkoper ken je niet mooie toppen oogsten. ;)

 

 

 

hey piet piraat ;)

 

het is al eind augustus joh ? loop je achter ;)

 

Geintjee

 

 

laterss :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Als ik het bloeihok aanzet 2x600 van b.v 18.00 tot 06.00 en m'n groeihok van b.v 03.00 tot 21.00 zou laten branden dan kan je toch van de warmte gebruik maken wat vrij komt in die ruimte.

 

Hoi,

 

Is het mogelijk om in 1 keer je tijdschema om te gooien.

Ik heb nu het licht branden van 09.00 tot 21.00.

Als ik nu bv de nachtperiode met 3 uur zou verlengen dan zou ik 3 dagen nodig hebben om de tijden te veranderen, of is het mogelijk gelijk in 1 keer gelijk dit te doen.

Dat zou betekenen dat de planten stress zouden oplopen of valt dit wel mee.

Iemand hier ervaring mee?

Ik kan b.v de nacht periode met 9 uur kunnen verlengen eenmalig, of b.v het licht 9 uur langer laten branden.

Neem aan dat ze geen klok kunnen kijken, hooguit dat ze denken wat duurt de nacht toch lang? of wat duurt de dag toch lang? ;)

Maar zit je gelijk op de tijd die ik in gedachten had.

Wat is wijsheid, iemand ervaring of andere nuttige tips.

 

 

mzzl wsteb ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

je kunt twee dingen doen ;)

 

1 is de tijd klok van 18/6 op 12/12 zetten

 

2 je kunt de klok van 18/6 eerst naar 14/10 brengen

om rekken te voorkomen dit hou je 4a5 dagen vol en dan op 12/12

dan moet het lukken ik doe optie 1 in somige gevallen , meestal optie twee

maar ik ken het soort wat ik kweek

 

 

 

Greetzz juicyweedy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi,

 

Bedankt voor je reaktie juicyweedy, maar ik ben bang dat we elkaar verkeerd begrijpen. ;)

Wat ik bedoel is dat ik al geruimen tijd op 12 uur zit, maar ik wil het tijdstip veranderen.

Ik wil inplaats overdag het licht aan naar s'nachts het licht aan.

Dit omdat het s'nachts ook kouder wordt en dit weer beter opgelost kan worden om s'nachts het licht aan tedoen.

Aangezien ik een schuur heb waar een kast in staat, waarin ik voorgroei, en ik ook een ruimte gecreeerd heb waar ik contunu op 12/12 zit lijkt dit mij wel slim omzo de temperatuur stabiel te houden zonder verwarming enzo. Overdag de kast aan en s'nachts het bloeihok.

Nu wil ik omdat ik toch bijna klaar ben met dat bloeihok het hele circus omgooi naar een ander tijdstip.

 

 

 

Mzzzl, ;) wsteb

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Wsteb, dit kan gewoon hoor in 1x, wel pas na licht aan periode, dus als de lampen uitgaan, 3 uur later de klok veranderen, anders springt ie weer aan ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi,

 

Weinig te melden met weinig foto's. Wel heb ik last gehad van een enorme krekelplaag en heb ze alle 3 bij de buurman over de schutting gegooid.

(hebben outdoor kwekers daar nooit geen last van???? want je leest er weinig over, lelijke groene vraatzuchtige krengen.) :o

Toppen zien d'r naar mijn idee redelijk uit. Zaad project lukt matig alle 10 zaadjes na 5 dagen uitgekomen 5xKush 5x Amnestia, daarvan waren er 6 zaadjes gedoemd tot de ondergang. Oorzaak mischien verkeerde grond (oude potgrond), of temperatuur ik weet het niet want 1 zaailing is perfect van vorm niet te hoog mooie bladeren en mooi breed, terwijl haar/zijn collega's weer andere vormen aanneemt. Maar van de 10 zaadjes zijn er nog 4 in leven.

Deed mij besluiten mijn andere zaad ook maar te zaaien, maar heb wel even echte zaai/stek grond gehaald bij de firma welkoop.

Na 2 dagen stonden ze al met hun prille stengeltjes en blaadjes te pronken onder het licht, maar strekken meer als de vorige zaadjes.

Aangezien ik de potjes niet helemaal tot de rand gevuld had kan ik later nog een laagje grond erbij doen, dus heb ik weer de konclussie kunnen nemen dat ik niet zo'n eigewijze lul moet wezen en het beter gelijk goed kan doen.

Ik heb nu 9 zaailingen die het overleefd hebben maar hoeveel vrouwen daar van overblijven is nog een groot misterie.

Mischien is het ook wel verstandig nog wat fem.zaad aanteschaffen bij sannie's seed, zodat ik toch nog zeker weet dat het dames zijn, want aan de kwaliteit van het zaad ligt het niet,(wie weet kan ik daar mischien eens wat stekken van proberen te fabriceren, kijken hoe dat gaat en wat voor problemen we dan weer tegenaan lopen).

Het leuke van deze hobby is dat je altijd weer wat leert als je ermee bezig bent, en zeker als beginner leer je veel, door schade en schande leer ik toch het meest.

Volgens mij leert iedereen nog van zijn kweek aktiviteiten.

Ik probeer morgen de blackberry van m'n dochter te gebruiken om even wat foto's te maken, zodat ik even de stand van zaken op beeld vast kan leggen.

Maar u weet hoe dat gaat met die kleine meisjes, ze geven liever hun maagdelijkheid weg dan hun telefoon. :)

 

U zijt gegroet, ;)

 

mzzzl,wsteb

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi,

 

Wordt vervolgd

 

Mzzl,wsteb

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...