Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Trickystyle

Terug van weggeweest

Recommended Posts

Zo mensen daar zijn we weer. i.vm. wat prive-omstandigheden. Even de liefde voor de dames een tijdje neer moeten leggen, maar we gaan weer starten! Meteen maar even uitleggen wat de plannen zijn!

 

We willen onze stekje voorgroeien in een hok en daarna dus gaan wisselen naar een tent.

 

We hebben de tent reeds staan 1,25 x 1,25, x 2m, v.z.v. 600W.

 

Daarnaast gaat dus het volgende komen:

 

1x voorgroeihok DP90 (60x90x60)

2x 75W T-neon (groei)

 

Hierin komen 8 SM stekjes te staan. Waarna er 5 verhuizen naar de tent in 18ltr potten (voorgroeien gebeurd trouwens in 5ltr potten)

 

Ook gaan we voor het eerst gebruik maken van een pH-meter (en dus pH-). Daarbij komen voor het eerst de buffertabs en de mycorhizzia (hoop dat ik het goed schrijf) van Sannie om de hoek kijken.

 

We gaan dus hopelijk meteen een hoop leren!

 

We wachten nog even tot de setup is opgestuurd, daarna volgen uiteraard meteen de foto's.

 

Voor vragen en/of opmerkingen reageer aub. We kunnen het allemaal hebben en hopen wat van jullie te mogen leren, of misschien wel andersom!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Terug is altijd goed. Ben benieuwd naar je rondje deze keer.

 

veel kweekplezier,

 

chassie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thanks Chassie.

 

Pfff ben even stapeldol door het lezen van al die kweekjes. Zit nog met veel vragen voor mezelf.

De 1e ronde zal niet zo spannend zijn 8 SM-stekken op 18/6 onder de 2x75W Tneon.

 

Dat drogen zal ook wel loslopen, maar dan de zaadjes.

 

- De 1e ronde komen ze in de jiffy's te staan, simpelweg omdat deze bij het pakketje zitten.

- Dan het lichtplan, ik lees hier zo veel over, maar dus net zo veel verschillende methoden. Ik zit aan het volgende te denken. Corrigeer me als jullie denken dat ik het beter anders kan aanpakken hoor.

 

De 8 zaden direct in de Jiffy's dan:

- 24/0 methode

- 18/6 methode

- donker houden tot ze boven komen en dan kiezen 18/6 of 24/0

 

Wanneer ik voor 24/0 methode kies, wanneer dan over te schakelen naar 18/6.

 

Ik heb voor mezelf nu het volgende schema:

 

dag 1 (dag van het zaden) t/m dag 14; 24/0 methode

dag 15 t/m 49; 18/6 methode

Daarna gaan ze dus over naar de 600W kant.

 

Wat denken jullie er tot zover van?!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey trickystyle, 24 uur zou ik niet doen 24 uur continu het licht aan is geen natuurlijk licht regime is.

 

gewoon als ze goed zijn aangeslagen de lamp nog een paar daagjes op 18/6 en daarna knallen op 12/12.

 

Success, ik ga je volgen.

 

Groetjes,

Pieterpost

Share this post


Link to post
Share on other sites

ontkiemen beste op 24 u continu klimaat met of zonder lamp maakt niet ze krijgen toch geen licht in een jiffy pieterpost en er zijn er veel die 24/0 doen

eens de hoofdjes boven zijn dan 18/6 .

zelfs 12/12 plof ik mijn zaadjes uit en ik haal daar schone dames uit :head_hurts_kr:

check in men hand tekening naar 250watt hoby kweekje .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo mannen, heb een beetje zitten liegen zie ik net, het zijn geen jiffy's maar een plagron seed box. Geen idee hoe die apparaten heten, maar zal wel ong. op hetzelfde neerkomen.

 

Ik ga ze idd ontkiemen op 24 uur, zoals John me dus al vertelde. Direct 12/12 is geen optie! Ze gaan lekker 6 weken op 18/6 staan in de DP90 en vervolgens 12/12 in de Homebox XL (kan ook L zijn!: 1,20x1,20x2)

 

Als ze te groot zijn, zullen ze worden onthoofd, vind het nooit erg om 2 hoofdbuds te krijgen :head_hurts_kr:

Share this post


Link to post
Share on other sites

ag man leer ze dan fitnessen :wacko:

knakje hier knakje daar :head_hurts_kr:

 

in elk geval succes maat <_<

Share this post


Link to post
Share on other sites

6 weken op 18/6

dan komt je tentje SOWIESO vol!

 

wij willen ondertussen foto's zien :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ook gaan we voor het eerst gebruik maken van een pH-meter (en dus pH-). Daarbij komen voor het eerst de buffertabs en de mycorhizzia (hoop dat ik het goed schrijf) van Sannie om de hoek kijken.

 

Waarom afzuren met tabs en schimmels - heb je hier mischien een bepaalde gedachte achter?

 

verder Wat Shili zegt, we willen foto's !

 

Succes deze ronde,

 

Indicaan :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo daar zijn we weer, 1e dagen is echt niet heel veel aan, dus even een update van afgelopen weken.

 

De tent en materialen netjes geleverd:

gallery_26741_12796_2484031.jpg

 

En dan een kwestie van 10 min. allemaal zo makkelijk:

gallery_26741_12796_1976642.jpg

gallery_26741_12796_3621771.jpg

 

De stekjes waren ook mooi op tijd, helaas geen Santa Maria, maar PP. De santa's waren helaas niet leverbaar de komende tijd. Daarom dus PP genomen.

 

Ze waren netjes geworteld:

gallery_26741_12796_1624641.jpg

 

Netjes 8 stuks in de tent (de lamp hangt uiteraard iets hoger voor de foto!):

gallery_26741_12796_3093059.jpg

 

Na 1 week:

gallery_26741_12796_2597316.jpg

 

Na 2 weken:

gallery_26741_12796_1990233.jpg

 

Komend weekend verhuizen er dus 5 naar de Homebox met 600W, denk dat ze daar nog lekker 2 weken op 18/6 gaan. En ze zullen in die tijd ook overgepot worden naar 18 liters.

 

De DP90 gaat dus leegkomen, dus tijd voor de plannen wat erin gaat komen.

 

Dacht zelf aan 5x Sugar Punch van Sannie met daarbij dan de Freebees Mad Shack. Of zullen we er gewoon 8x Sugar Punch van gaan maken?

 

Hopende u hiermee voldoende te hebben geinformeerd,

 

Trickystyle

 

Oohh sh*t de opmerkingen:

 

@ Indicaan: Ik zit hier met een ph van 8,2 kraantjeswater. Nu lees ik overal dat de planten beter hun voedingsstoffen opnemen met een pH van rond de 6-6,5 vandaar het afzuren, zeker met de rhizotonic, dan stijgt die pH helemaal de pan uit. Of denk ik nu verkeerd?

 

@ shilizous: worden 7 tot 8 weken 18/6 vanuit zaad, daarna komen ze in de homebox 1,20x1,20x2, 5 stuks echter, dus die mogen wel lekker groot worden!

 

@ John: Dacht dat zo'n struikje met meerdere toppen ook niet verkeerd was toch?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ziet er leuk uit die stekjes

 

kleine struikjes zijn ook leuk maar ik heb liever boompjes dan een bonsai :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites

gne gne, dit is alleen maar groeihokje he, ik wil struikjes onder de 400 en 600W zetten, geen stekjes meer! dan misschien nog 2 weekjes groeien en daarna rammen maar! maargoed we gaan eens kijken wat dit ons gaat brengen. Ben er volgens mij wel uit dat het volgende ronde 5x Sugar Punch & 3x Mad Shack gaat worden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

vind het een leuk tentj maar ik wil n NANO :wacko:

de stekjes zien er goed uit en pp is ook een redelijke opbrenger toch

 

 

nu als mijn kweek afgerond is staat er dit op mijn lijstje

dan hoef ik weer geen wiet te kopen en is der wel wat geld voor leuke dingen .

 

big bud van advanced

nieuwe bus pk en een bus overdrive

 

dan komt er eerst nog een special queen rondje en ga ik kolosus en sugar punch nog kopen voor de volgende ronde .

 

van zaadjes ben je enkel afhankelijk van sannie shop als je slim bent natuurlijk

of van een lokale growshop .

stekjes kan je ook zelf maken volgende zomer zet je gewoon 1 plant voor je raam snij daar gewoon tot september stekjes van

dan ga je wel een flinke duit besparen gwn omdat je van 1 plant een hele zomer lang geniet hebt .

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ John, stekjes ben ik (nog) niet in geinteresseerd, dat komt misschien later wel een keer. Maar voor 2,50 per stek zie ik daar de voordelen voor 8 plantjes nog niet echt van in.

 

Zo dan nu even de wekelijkse update:

 

Na 17 dagen: (de dag voor de verhuizing)

 

gallery_26741_12796_2298230.jpg

 

De verhuizing onder 400W (3 stuks):

 

gallery_26741_12796_1162286.jpg

 

Dag 21 groei (dag 4 onder 400W)

 

gallery_26741_12796_1905463.jpg

 

Hoop ze halverwege en anders eind van deze week over te zetten naar de 18 liters.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daar zijn we dan weer, is lekker rustig geweest hier in het topic; men zal dus wel tevreden zijn met wat men ziet?

 

Hier heeft het ondertussen niet stilgestaan;

 

gallery_26741_12796_214922.jpg

 

Even met de spuitbus in de weer geweest, dus picca zonder licht:

 

gallery_26741_12796_979962.jpg

 

Tijd om de oel te gaan verpotten, ze krijgen nu nog 1 week "18/6":

 

gallery_26741_12796_570326.jpg

 

Het wortelstelsel:

 

gallery_26741_12796_2100957.jpg

 

En het uiteindelijke resultaat:

 

gallery_26741_12796_210887.jpg

 

afijn, nu nog 7 dagen "18/6", waarna dus de bloeiperiode gaat beginnen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sorry mensen hadden effe lekker weekje vakantie, dus weinig tijd gehad om even een update uit te voeren, nu dan maar een EXTRA lekkere!

 

Groeidag 35 (dag 18 400W):

gallery_26741_12796_665626.jpg

 

Tevens de dag van omzetten naar 12/12; vanaf hier beginnen we te tellen van de bloeidagen:

 

nou goed bloeidag 1 (12/12) dus:

 

gallery_26741_12796_207869.jpg

 

En nog even van boven:

 

gallery_26741_12796_483263.jpg

 

Bloeidag 3 (12/12):

 

gallery_26741_12796_384994.jpg

 

Bloeidag 6 (12/12):

 

Dit was dus gisteren

gallery_26741_12796_1399984.jpg

 

en nog even van boven:

 

gallery_26741_12796_683628.jpg

 

Er zitten aardig wat gele puntjes aan de bladen, dus denk dat we toch iets te geutig zijn geweest met de rhizotonic tijdens het overpotten.

 

Dan nu het EXTRA leuke voor het topic:

 

Sannie heeft een mooi pakketje mijn kant laten opkomen;

 

gallery_26741_12796_2351267.jpg

 

Nu nog de laatste dingetjes klaarmaken en dan gaan er 4 Sugar Punches onder de 150W T-neon. Eerst in de spongepot uiteraard, vervolgens over naar 0,5 ltr, daarna naar 5 liter. Dan zijn we ong. 7 weken verder en dan hopen we ze in 18 liters onder 400W te gaan afbloeien.

 

Iemand nog opmerkingen of ideeen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

komt er nog wat van B)

ik wil die sugar punch zien !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daar zijn we dan "eindelijk" weer.

 

Eerst maar even bijpraten over de PP, daarna nog even kort nieuws over de sugar punch.

 

We waren bij bloeidag 6 (12/12). Dus dan een week later,

 

Bloeidag 13 (12/12):

gallery_26741_12796_775988.jpg

 

Vervolgens even met het licht uit, bloeidag 14 (12/12):

gallery_26741_12796_869790.jpg

 

Een mooi willekeurig topje op,

Bloeidag 16 (12/12):

gallery_26741_12796_1258992.jpg

 

Bloeidag 18 (12/12):

gallery_26741_12796_986019.jpg

 

Bloeidag 21 (12/12):

gallery_26741_12796_2554948.jpg

 

En dan vandaag bloeidag 23 (12/12):

gallery_26741_12796_343518.jpg

 

We zijn dus ongeveer op 1/3 van de bloeitijd, hopelijk zet de topontwikkeling nu goed door en gebruiken ze niet meer energie voor hun groei.

 

Dan even snel nog het minder goede nieuws, want na een week de Sugar Punch in de Spongepots gehad te hebben. Werd ik wel nieuwsgierig wat de zaadjes aan het doen waren. Ze kwamen namelijk maar niet boven. De zaadjes zijn wel gedeeltelijk gebarsten en er is een klein stukje ''wortel'' uit het zaadje in de grond zat.

Even een foto hiervan:

gallery_26741_12796_1147152.jpg

 

Ik heb zelf het idee dat de pot was uitgedraagd en het zaadje dus niet eruit gegroeid kon zijn.

 

Ik heb ze nog een kansje gegeven in een nieuwe spongepot, maar ben er bang voor dat we weer nieuwe moeten gaan bestellen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

jammer heb ze zelf ook in huis nu en liggen te kiemen .

hopelijk meer geluk hierooo .

 

mooi groene dames TS .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Geef eens wat meer uitleg hoe je gekiemd hebt en onder welke omstandigheden !

Schroom niet om meer te vermelden als dat je nodig hebt, het kan in de kleinste dingetjes zitten.

 

greetz sannie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die wortelpuntjes lijken wel bruin van kleur,..misschien toch te nat gestaan.

En anders inderdaad gewoon een glas water pakken voortaan (spa blauw, ph is daarvan 6.0) en de zaden daarin doen.

 

Mijn shackzilla`s heb ik ook zo ontkiemd en ik had wat druppels waterstofperoxide bij de spa gedaan,

niet teveel...maar het versnelde het proces wel,...binnen 48 uur waren ze allemaal open en

hup de grond in en zie de resultaten in mijn kweekverslag :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...