Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

Hoi allen!!!

 

Ik heb een autoflower op mijn balkon in Spanje en ze heeft een paar rare plekjes én de onderste blaadjes sterven af..

Kan het zijn dat het te warm is voor d'r?? Ze heeft van 14.00 tot 20.00 volle zon en dan is het ongeveer gemiddeld 35 graden (tussen 17.00 en 19.00 is het het warmst).

Heb ook wel last van wat ongedierte zoals trips en witte vlieg, maar daar heb een biologisch middel voor gekocht bij de growshop hier!

Mijn vorige plant is gestorven aan wat ik nu weer zie gebeuren met mijn nieuwe plant, ik weet alleen niet wat het is....

Please HELP!!!!

 

gallery_31436_12667_1621437.jpg

gallery_31436_12667_433659.jpg

gallery_31436_12667_4445293.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je plant staat in een zwarte pot. De worteltemperaturen worden enorm hoog op deze manier. Pak volgende keer een witte pot dat scheelt al een hoop in worteltemperatuur. Wat je nu kan doen is om de pot een witte handdoek vouwen.

 

Geef niet te veel water, ze staat vrij nat zo te zien.

 

Gr,

 

Donnie

Share this post


Link to post
Share on other sites

..edit..

 

Aah zoiets had ik al in gedachten, dank je! :( Is het dan misschien ook aan te raden om die handdoek nat te maken?

Ik had d'r voor nu even op het andere balkon gezet, daar heeft ze in de ochtend zon en van 11.00 tot 12.30 zon en voor de rest alleen daglicht.

En komen die plekken op de bladeren dan door de te hoge worteltemperaturen?

Bedankt dat je met me meedenkt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zou er ook een keer flink voeding in donderen.,Beetje licht van kleur!

 

greetz sijp

Share this post


Link to post
Share on other sites

Handdoek juist niet natmaken he, want dan krijg je alleen maar meer hitte in de doek dan wanneer ie niet nat is.

 

Gr,

 

Donnie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oke dat klinkt idd heel logisch! :-)

Ik heb d'r nu op het balkon aan de zonkant gezet met een handdoek eromheen gevouwen en dat vastgezet met een witte plastic zak (wel open geknipt aan de onderkant), ook heb ik een soort scherm gemaakt aan de voorkant van mijn balkon tegen het zonlicht. Zo vangt de plant wel zonlicht, maar de pot niet.

Ik zal morgen een foto maken, het is nu helaas te donker maar het ziet er erg grappig uit zo.

Bedankt!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die plekjes op je blad komen volgens mij van beestjes.

 

Een natte handdoek koelt beter dan een droge. Verdamping onttrekt warmte.

Plant zelf zou, een beetje afhankelijk van de strain, het liefst de hele dag in de zon staan, zolang ze genoeg water heeft om te verdampen. (dat koelt dus weer :( )

 

Een goeie foto van de hele plant maakt de algehele conditie misschien beter duidelijk.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ben het met soca eens een natte handoek zal moeten verdampen om van water waterdamp te maken is energie nodig deze word gehaald uit warmte dus zal de pot kouder worden als het water verdampt

 

 

gr gustavo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Plant zou buiten wienig problemen moeten hebben.Die plekjes ben ik met soca eens,is ongedierte.Kunnen vliegjes zijn,trips,spint,noem maar op.Je kan ook zien dat het vrij beperkt is gebleven dus kennelijk is er een natuurlijke vijand langsgekomen.

 

Een beetje voeding kan geen kwaad,maar houd er rekening mee dat je plant in spanje veel meer verdampt als in NL.Ga dus een stuk lager zitten met je verhoudingen.Die witte handdoek zou ik niet eens doen.Ik zou een witte aardewerk pot nemen waar deze precies in past.Die potten kosten geen drol in spanje bij het tuincentrum.Spul word daar in massa's gemaakt namelijk.Aardewerk koelt,isoleert,houd enig vocht vast en ziet er nog mooi uit ook.

 

Succes.

 

Grtz twin

Share this post


Link to post
Share on other sites
Een beetje voeding kan geen kwaad,maar houd er rekening mee dat je plant in spanje veel meer verdampt als in NL.Ga dus een stuk lager zitten met je verhoudingen.

 

Wat bedoel je precies met 'Ga dus een stuk lager zitten met je verhoudingen' ?

Ik heb vandaag in de growshop ook een anti insectengoedje gehaald dat ik kan mengen met het water tegen witte vlieg, spint en trips.

Ik heb ook last van een grijsachtig langwerpig vliegje, is dat die natuurlijke vijand waar je het over hebt? De plekjes zijn vrij beperkt gebleven omdat ik de plant iedere keer inspuit als ik ongedierte zie, dan blijven ze meestal twee á drie dagen weg en daarna komen ze weer tevoorschijn.

Maar ze moet nog zeker twee maanden blijven staan, en die plekjes en rotte puntjes zijn ook zo begonnen op mijn vorige plant en die is nu helemaal dood, helaas!

 

Een aardewerk pot is een goed idee, ik ga eens even opzoek naar een tuincentrum in de buurt van mijn verblijf! Bedankt voor de tip!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...